Плюсове и минуси на кварталите в София - 5

  • 47 342
  • 768
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 19 897
Вчера следобяд имах работа до кадастър и после пощата на Бъкстон, трамваите по линии 5 и 11 бяха от най-старите (въпреки че и по двете линии има нови мотриси от поне година, но може би си ги пазят, да не се захабяват в жегата). И после защо няма да предпочетеш ГТ...

# 676
  • София
  • Мнения: 878
С новото разширение към Ботевградско шосе няма да има спирка на гара Подуене. По цял свят метрото има спирка до ж.п. гарите, има си причина за това.
И няма никаква нужда да има метростанция на гара Подуене- връзка на метрото с влака има на Централна Гара и в Дружба а Подуене не е толкова важна гара. На това отгоре ако бяха прекарали метрото през гара Подуене щеше да продължи по Ботевградско, което щеше да е очевидна гигантска глупост- много по-малък пътникопоток и без обслужване на Хаджи Димитър. На всичкото отгоре по Ботевградско си има трамвай в автономно трасе, на гара Подуене си има два такива- достатъчно е. Трети метродиаметър е отлично планиран, включително местата на станциите в жк Овча Купел 1 и 2.

# 677
  • Мнения: 1 757
Трябва да се тръгне от градското планиране. Как едно време е било проектирано в кой квартал колко души да живеят и на тази база са били изграждани училища, детски градини, болници, булеварди и т.н. и си е имало място за всичко???
Да ти кажа ли как? Щото ти може и да не помниш, но аз съм понавъртяла годинки и ще ти кажа: имаше място, щото колата беше лукс, чакаше се по 10-15 години на вноска и по булевардите имаше 3 москвича и лади накръст. Сега има по 3 коли само в рамките на едно семейство.
И даже общественият транспорт се е подобрил стократно оттогава (не че няма какво да се желае), но те на - кола, та кола.
Има една порода, дето ако слязат да вървят 15 минути пеша, го считат кръвна обида за стандарта и репутацията си.
П.П. Шофьори сме, но си намерихме паркомясто в двор (за центъра става въпрос) и вече в София излизаме с кола примерно в неделя до Икеа или при болнични ситуации. Последните десетина години просто няма никакъв смисъл от шофиране в тази част на града. Аз например ходя пеша по около 40-60 минути на ден - това са обичайните ми маршрути, до Бизнеспарка, където понякога имам работа - с метро, и т.н.
И така е и не е така точно. Да, имало е значително по-малко коли, но за сметка на това виж какви широки улици и булеварди са правили, въпреки по-малкото коли... За сравнение сега в новите квартали уличките са по минималното изискване (не съм сигурен точно колко метра широчина) и като спрат от едната страна автомобили и става почти невъзможно да се мине, по-широки улици няма. Разбираш ли? Хем навремето е имало много по-малко коли, хем са били планирани доста по-големи улици и булеварди... Това си е парадокс.

# 678
  • София
  • Мнения: 20 712
Аааа за Ректората съм склонна да споря. Тази пешеходна от моите студенски години ( прекарани плътно 5 години в Ректората) си е такъв тип. Колите пъплят, всеки стъпва и преминава. Много моля ( единствената такава пешеходна в София). От много години. И всички шофьори знаят. Grinning
Знаят, и какво от това? Да минават там само до 8 сутрин и след 20 ч. вечер, защото тогава се разреждат пешеходците?
А знаеш ли, че светофарът за ляв завой към Орлов мост държи само 10-15 секунди?
Казвам, че там и не само, пешеходците ходят като зомбита.
За протокола - аз самата съм предимно пешеходец, но винаги на улицата вървя максимално бързо. Не ми се умира с предимство Mr. Green

# 679
  • София
  • Мнения: 878
 Вижте сега- в бъдеще без драстични мерки срещу автомобилното движение в централните части няма да се размине и до 10 години ще се наложи да се въведат такси, които да направят навлизането в някаква вътрешна зона (широк и идеален център) лукс- с такси десетки левове дневно. Това е неизбежно бъдеще.

# 680
  • Мнения: X
Някои от булевардите от едно време, според баща ми, са планирани широки и големи, за да може да се кара военна техника по тях. Като цяло големите булеварди останали от тогава са към изходите на София (с малки изключения).Отделно, че едно време имаше много заводи, до които се е стигало с автобуси и са били позиционирани точно в краищата са града.

# 681
  • Мнения: 1 757
Да, а сега бизнес центровете са позиционирани на края на града и всеки си има автомобил. Разбира се, че има нужда от още нови и големи булеварди, нови рингове, ама йок. То не става застрояване, застрояване, застрояване, застрояване, а пък да се ползва същата инфраструктура от преди 40 години с 50-сеткратно повече автомобили. Проста математика. Обаче е по-лесно да се манипулира общественото мнение, че автомобилите са ви виновни за всичко, а не това, че в последно време няма нито един нов изграден като хората квартал, булевард, улица и т.н....

# 682
  • София
  • Мнения: 20 712
Тогава ще ревнат строителите, че не им се разрешава да се вихрят.
Копенхаген
Единствено не ми харесва сивият цвят.

# 683
  • София
  • Мнения: 878
Разбира се, че има нужда от още нови и големи булеварди, нови рингове, ама йок. То не става застрояване, застрояване, застрояване, застрояване, а пък да се ползва същата инфраструктура от преди 40 години с 50-сеткратно повече автомобили. Проста математика. Обаче е по-лесно да се манипулира общественото мнение, че автомобилите са ви виновни за всичко, а не това, че в последно време няма нито един нов изграден като хората квартал, булевард, улица и т.н....
Веднага ще те контрират че беше разширена Опълченска и продължението Иван Гешев, беше построен подлез и се минава безконфликтно през Борис и в района на ВМА. Бяха изградени мостовете по Вапцаров и т.н. Къде да се прави допълнителен ринг като няма къде? Единственото дето явно ще се случи е Каблешков да иде до Черни Връх.
 Места за други рингове няма. Няма и места за булеварди. Не мисля че и гражданите биха били доволни общината да харчи огромни суми за отчуждаване и разрушаване на сгради за да се правят пробиви.
 Ако видиш какво твърдят специалистите по градско планиране- твърдят че изграждането на нови булеварди и разширяването на пътища влошава проблемите, а не ги оправя- това го твърдят на база на някакъв опит по света. Единственият изход да се повторя е в репресивни мерки и правене на навлизането в някакъв вътрешен ринг (Константин Величков- Гешев- Петко Тодоров- после към Вапцаров- Ситняково- Сливница) много скъпо удоволствие, което да откаже всички минаващи транзит през центъра и значителна част от навлизащите в центъра с крайна цел там някъде.
 В бъдеще такси и за навлизане след околовръстният път.

# 684
  • Мнения: X
Колкото повече големи и широки булеварди се изграждат, толкова повече коли има по тях и пак са задръстени. Има изследвания по въпроса: https://www.wired.com/2014/06/wuwt-traffic-induced-demand/
Building Bigger Roads Actually Makes Traffic Worse
Ето и още по въпроса:
https://en.wikipedia.org/wiki/Induced_demand
https://usa.streetsblog.org/2017/06/21/the-science-is-clear-more … till-ignoring-it/
Numerous studies have documented the phenomenon known as induced demand in transportation: Basically, if you build highway lanes, more drivers will come.
Ако даден град приеме стратегия да върви към car free, тогава не се изграждат такива, а се изграждат велоалеи и се подобрява ГТ. Както е в Копенхаген, Осло или други приятни за обитаване градове. Което на мен много повече ми харесва от огромни булеварди, натъпкани с коли от типа на Цариградско. И за което аз гласувам в София, ясно, че сме много далеч, ама целта трябва да е тази, по мое мнение.
Веднага ще те контрират че беше разширена Опълченска и продължението Иван Гешев, беше построен подлез и се минава безконфликтно през Борис и в района на ВМА. Бяха изградени мостовете по Вапцаров и т.н. Къде да се прави допълнителен ринг като няма къде? Единственото дето явно ще се случи е Каблешков да иде до Черни Връх.
 Места за други рингове няма. Няма и места за булеварди. Не мисля че и гражданите биха били доволни общината да харчи огромни суми за отчуждаване и разрушаване на сгради за да се правят пробиви.
Ако видиш какво твърдят специалистите по градско планиране- твърдят че изграждането на нови булеварди и разширяването на пътища влошава проблемите, а не ги оправя- това го твърдят на база на някакъв опит по света. Единственият изход да се повторя е в репресивни мерки и правене на навлизането в някакъв вътрешен ринг (Константин Величков- Гешев- Петко Тодоров- после към Вапцаров- Ситняково- Сливница) много скъпо удоволствие, което да откаже всички минаващи транзит през центъра и значителна част от навлизащите в центъра с крайна цел там някъде.
 В бъдеще такси и за навлизане след околовръстният път.
Това е точно така. Дори в САЩ, страната на зависимостта от колата, са го забелязали и описали като феномен. Има и датски проучвания по въпроса. Затова споделям мнението на Параход, че градската инфраструктура трябва да върви в посока облекчаване и създаване на среда за пешеходци и велосипедисти, и ограничаване на колите. А бизнес центровете със струпане на хора да имат достъпност с метро или трамвай със собствено трасе.

Последна редакция: вт, 18 юни 2019, 11:53 от Анонимен

# 685
  • Мнения: 970
Ето къде минава вътрешният ринг, кръстен Тангента:
https://gradat.bg/news/2016/10/27/2851814_izrabotvat_pup-ove_za_ … ata_na_iztochnata

# 686
  • Мнения: 50 607
Колелата съвсем не са панацея. Първо, карат ги пренебрежим процент хора, а пречат на много повече. После, колелата не са алтернатива за бабите и дядовците, нито пък са удобни да се водят децата на училище или по занимания. Да не говорим, че не спазват никакви правила. И най-накрая - ми няма място за велоалеи. Направените по Дондуков и Раковска са пълно недоразумение. И не, не са намалили потока от коли, но увеличиха задръстванията, разхода на бензин, замърсяването...
Колкото и да се затруднява транспортът, това няма да откаже българинът от кола. Затова поне да се направи така, че да кара по-малко време и с оптимална скорост. А колите може да се ограничат по друг начин - сурови данъци за втора и трета кола, висок данък за кола без осигурено паркомясто и т.н.

# 687
  • София
  • Мнения: 20 712
Втора и повече коли не зная как може да се ограничат, при положение, че много хора нямат граждански брак и всеки си има на свое име. А за които са бракувани  Laughing - ще излезе един вид дискриминация.
Аз се замислям за 3-та кола,  Joy защото дъщеря ми в момента  кара шофьорски курс и е добре да свикне на ръчни скорости. ММ едва ли ще даде своята да тренира, а моята е автоматик. Всеки с проблемите си.

# 688
  • Мнения: X
Много нови булеварди има направени през последните години, ама разходете се из София, преди да приказвате общи приказки. За Младост, ВМА, Бъкстон, Овча купел и Дружба се сещам на прима виста, със сигурност има още много в кварталите, в които не стъпвам.

# 689
  • София
  • Мнения: 878
После, колелата не са алтернатива за бабите и дядовците, нито пък са удобни да се водят децата на училище или по занимания.
Значи в Германия са алтернатива за бабите и дядовците в България не- ами аз преди години пребивавах там няколко месеца в частна квартира и хазайката (78 годишна) използваше велосипед (и дори ми предостави такъв за ползване като влизащ в наема) и автомобила си само за пътуване извън града. Българите с какво са по-специални?
Цитат
Колкото и да се затруднява транспортът, това няма да откаже българинът от кола.
Такса 30 лева на ден за навлизане във вътрешния ринг ще откаже достатъчно автомобилисти за да се решат транспортните проблеми в центъра на града. У нас се е създала неправилната представа че да караш където и когато ти е кеф е някакво човешко право- ами не е и трябва да стане скъпо удоволствие поне в столицата.

Общи условия

Активация на акаунт