Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 15
  • Мнения: 2 711
Според мен и езикът и математиката са инструменти. Струва ми се, че във фокуса не може да са те, а уменията, знанията, и пр., свързани с овладяването на професия (който желае) или друг тип работа, с която да живееш. В този ред на мисли не знам колко толкова е важно да научиш 4 езика до 7 клас.

Езиците, освен инструменти, са и култура. А "Culture eats strategy for breakfast". А щом стратегията, то и всички останали (по-дребни) сметки. Не хлебом единым живем... Verstehen sie?

# 16
  • Мнения: 536
А къде остана генетиката?

# 17
  • Мнения: 4 372
Nein, ich verstehe das nicht.

# 18
  • София
  • Мнения: 10 920
Според мен и езикът и математиката са инструменти. Струва ми се, че във фокуса не може да са те, а уменията, знанията, и пр., свързани с овладяването на професия (който желае) или друг тип работа, с която да живееш. В този ред на мисли не знам колко толкова е важно да научиш 4 езика до 7 клас.

Езиците, освен инструменти, са и култура. А "Culture eats strategy for breakfast". А щом стратегията, то и всички останали (по-дребни) сметки. Не хлебом единым живем... Verstehen sie?
Ежко,  кажи на прехвалената си учителка от курса по немски, която е уж профи на тема подготовка за ДСД и всички деца от НЕГ при нея ходят,  че не те е научила на основно нещо в немския, каквото са местоименията.. Това  sie с малка буква,   дето си написал,  означава те, тоест питаш дали ТЕ разбират.. Кои са те? Трябва ти или  Sie   с главна буква,  ако ни говориш учтиво, или ihr със съответното спрежение за 2 лице,  мн.число, ако ни питаш по форумски,  т.е далеч не толкова официално..
А иначе съм съгласна с Лейка до голяма степен,  че в днешно време езиците са предимно инструмент.. Вземете деца,  завършили  немски,  френски и сие гимназии. Като идат да учат във Франция/Германия/Холандия/Великобритания, на входа им искат сертификат за ниво по езика и толкова.. А после това,  което евентуално ще ги отличи с нещо от масата,  не са езиците, а уменията в дадена област..

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 00:25 от пенсионирана русалка

# 19
  • Мнения: 2 711
Ежко,  кажи на прехвалената си учителка от курса по немски, която е уж профи на тема подготовка за ДСД и всички деца от НЕГ при нея ходят,  че не те е научила на основно нещо в немския, каквото са местоименията.. Това  sie с малка буква,   дето си написал,  означава те, тоест питаш дали ТЕ разбират.. Кои са те? Трябва ти или  Sie   с главна буква,  ако ни говориш учтиво, или ihr със съответното спрежение за 2 лице,  мн.число, ако ни питаш по форумски,  т.е далеч не толкова официално..
Дотам разбирам немски. Мисля, че съм написал каквото съм искал.

# 20
  • Мнения: 6 480

А иначе съм съгласна с Лейка до голяма степен,  че в днешно време езиците са предимно инструмент.. Вземете деца,  завършили  немски,  френски и сие гимназии. Като идат да учат във Франция/Германия/Холандия/Великобритания, на входа им искат сертификат за ниво по езика и толкова.. А после това,  което евентуално ще ги отличи с нещо от масата,  не са езиците, а уменията в дадена област..
Да, но за да вземат този сертификат, се иска здраво учене, особено ако езикът не е английски. А после се иска воля и усилие да учи и завърши на този език. И разбира се, че когато учи във Франция, там всички знаят френски и езикът няма как да го отличи, трябват други умения. Тоест, езикът е необходимо, но съвсем не е достатъчно условие. Говорим за професии извън trades, за водопроводчици и дърводелци не се отнася - това са чудесни професии, просто не са от вида, изискващ език. А кои родители как ще се отнесат към езика, дали ще учи един или повече, това е стратегия на семейството. И резултатите от тази стратегия пак са за семейството. Лични избори.
Всъщност, от опита ми в реала, а и тук в темите за висше образование, преобладаващо в чужбина са с английски, след това с немски, а с френски и испански са малко. А холандците са стари търговци и добре използват един страничен ефект на Брекзита, и масата от англоговорящи кандидат-студенти се пренасочи натам. И друго има, Холандия е икономически силна, но малка държава и ако иска да печели от студенти, не може да разчита, че някой ще й научи езика, за разлика от ОК или Германия, или Франция.

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 10:29 от Poppea

# 21
  • София
  • Мнения: 10 920
Именно,  без него не става,  да,  но и само с него,  без сериозна подплата от знания и умения в конкретна област - още по-малко.

# 22
  • Мнения: 12 602
Мен ми е чудно кои други умения визирате? Как се учат поне два езика на добро ниво, като същевременно се трупат умения и по други предмети, и софтскилс, и всичко това до 18-19 г.възраст?

# 23
  • Мнения: 2 711
Мен ми е чудно кои други умения визирате? Как се учат поне два езика на добро ниво, като същевременно се трупат умения и по други предмети, и софтскилс, и всичко това до 18-19 г.възраст?

С ранно започване на езиковото обучение. Останалото по стандартната схема.

# 24
  • София
  • Мнения: 10 920
Става ,  Дъждец,  масово децата от дупката НЕГ на финала  са с два сертификата на ниво С1 и С2( някои имат и по руски)  и учат на немски или английски тежки специалности,  изискващи доста добра база по сериозни науки като физика,  химия,  математика.Че и мейли могат да пишат, видиш ли..

# 25
  • Мнения: 6 480
Става ,  Дъждец,  масово децата от дупката НЕГ на финала  са с два сертификата на ниво С1 и С2( някои имат и по руски)  и учат на немски или английски тежки специалности,  изискващи доста добра база по сериозни науки като физика,  химия,  математика.Че и мейли могат да пишат, видиш ли..
Потвърждавам, става, и от 35-то става, и от 73-то става. От НЕГ е ясно. Въпрос на стратегия и организация. По мои наблюдения, няма дете от немска ЕГ, което да няма и високо ниво на английски, С1 минимум. И имат възможност да учат и на английски, ако решат. Не всички учат СТЕМ, има и такива с медия, икономика, социология в Германия, който накъдето го влече. А без софтскилс обучение и живот в чужбина не се постигат.
Пък кой каквото си иска да си мисли за държавните ЕГ,  в този спор няма да вляза повече, безсмислен е.

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 13:09 от Poppea

# 26
  • София
  • Мнения: 10 920
Сякаш, Дъждец, подценяваш младите хора на 18-19... Натрупали са в гимназиалните години някои от тях доста разнообразни знания и умения освен чисто училищните, в които влизат езиците и овладяването на материал по различните предмети. Ходят по проекти  и младежки програми  извън БГ, дискутират със свои връстници по света по актуални теми, презентират,  при това с голчма доза креативност, участват в разни доброволчески инициативи,  членуват тук и там и организират събития с цел набиране на средства за каузи, спортуват...Какво да иска повече човек? Simple Smile
И такива деца има навсякъде из училищата в страната, колкото и Ежко и сие да вменяват, че едва ли не само АК осигурява предпоставки за подобно развитие.

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 14:55 от пенсионирана русалка

# 27
  • софия
  • Мнения: 1 495
А понякога просто живота се завърта и научаваш езиците без да искаш. Племеницата ми говори и работи с английски, турски и китайски. Превключва на който и да е от трита от раз, като включено-изключено. Немския си го ползва за ежедневно общуване без да работи с него, испанския и е бегла обща представа колкото да си изяде боя, защото като малка харесваше някаква певица и се захвана да го учи сама.... На мен се е метнала Simple Smile

# 28
  • Мнения: 1 626
Eto примерния тест на Ерасмус бизнес скул за топиците, които се очаква да бъдат покрити от кандидат-студентите за БА и Икономика и бизнес икономика.
Знаещите тази царица на науките и тези, които са наясно с преподаваното по МОН в горния курс  (Русалка например) ще могат да се ориентират. Общото мнение е, че у нас, стандартно, по МОН,  частично материала не е покрит, нито в АК, нито в гимназията в Каспичан.
Може би само в математическите гимназии, децата, които са с изявени интереси, както и в допълнителни занимания.

https://www.rsm.nl/fileadmin/Images_NEW/BScIBA/Math_documents/To … _version_2014.pdf

Виж за Делфт и Айндховен нямам идея какво искат.... Може да отговаря на МОН, а отговаря ли нещо на МОН, няма как да не е не само покрито а и научено (като общо минимално ниво поне 4.50) в Колежа.
Със сигурност средно по-добре от, най-малкото, споменатия Каспичан...

 

Последна редакция: пн, 15 апр 2019, 16:09 от StefanB

# 29
  • Мнения: 2 711
Стефане, никой не спори с това, че стандартния курс по МОН не стига за някои специалности.
Това, което твърдях е друго:
- Интересуващите се от тази специалност в АК имат начини да покрият разликата, без да излизат извън АК.
- В държавна езикова гимназия начинът се нарича частни уроци.

И да помоля, ако можеш да отговориш, дали при вас са били нужни уроци по математика извън АК, за целите на кандидатстването или като подготовка за следването?

Общи условия

Активация на акаунт