Отговори
# 510
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 301
Дипломата от колежа е съвсем достатъчна да замести всеки изпит, всяко интервю. Независимо кой я е взел. Няма какво повече да се коментира. Няма университет, който да е предизвикателство за приносителя на диплома от АК София. СТЕМ, математика, каквото и да е.
Вицовете свършиха ли?
Или темата за АК я затвориха?
Или мина тук като образУвание?

# 511
  • София
  • Мнения: 16 199
Аз познавам едно детенце, което още не е завършило АК, математичка е, специално учи немски допълнително в Гьоте институт, защото иска да следва в Германия. И като прочета думата "виц" и си представя детето и ми става много грозно.

Хайде, усещайте се малко. Не всички деца в АК заслужават обидите ви.

# 512
  • Мнения: 197
За колко часа седмично става дума?
Преди елективите бяха от два до четири часа седмично, според това, дали става дума за препчета или за по-големи. Сега не знам как ще бъде.
4 часа седмично за един, два или четири предмета? Препчетата имали ли са елективи досега?

# 513
  • Мнения: 2 558

Не смятам, че ваканцията е време за такива неща. Аз, когато съм в отпуск, не работя, нали?
Амбициозните родители да си карат децата, ако искат денонощно да решават задачи, това си е тяхна работа. Моето е достатъчно натоварено през учебната година, през лятото също има занимания по език и изкуство, не мисля да го тормозя и с допълните такива, кога ще играе?
Дори и пожелателно да е въпросното помагало, десет деца ще са го направили, останалите, ако не са - ще са като черните овце на класа...

# 514
  • Мнения: 5 425
Те, неговите деца, все са играли, та затова са влезли и в СМГ, и в АК. Там с игра се влиза. Wink
Именно. Неструктурираното време е безкрайно важно. И ваканциите са за това.

# 515
  • Мнения: 24 467
Скрит текст:
Скрит текст:
Сборниците са си улеснение за родителите, които нямат време и/или възможности да подберат сами задачи за дългата лятна ваканция. И лично аз им поставям доста висока позитивна оценка на тези учители - за грижата и инициативността. То, иначе, за мен е ясно, че българинът обича да мърмори за какво ли не - от не им обръщат на децата внимание до насилват ги и ги утрепват от работа.  Второто реално много рядко е налице. Доста учители наистина не ги интересува и оставят децата на самотек. А не са чак толкова много учениците със заинтересовани родители, които са готови и подготвени, което е по-важното, да ги занимават с нещо качествено с цел опресняване на знанията, придобиване на устойчивост на същите и надграждане. А това е важно и е видно в горните класове - кое дете е било занимавано и кое - не.
Миналата година имахме аланогичен сборник... и не отнема 30мин за седмица, доста повече си е, около всеки ден по час. И по английски сборниче, пак всеки ден по час... а книгите бяха доста. Хайде да сметнем и седмиците в които не се работеше по сборника/сборниците - на планина с братовчедите 2 седмици, носехме само книги за четене, другото време е за разходки на открито... и на море... и тези 3 седмици пропуск й излязоха през носа точно преди 15.09. За мен беше по-важно да си прочете книгите и то не само от задължителния списък, а и такива, които са я заинтересовали, оглеждайки библиотеката вкъщи и при баба...
И да, ваканцията е за почивка и разнообразяване от писане и смятане... с ръчен труд на село - плевене/садене, каране на колело с часове... Обикаляне на интересни места със семейството. И това е учене, просто друг тип Simple Smile
[/quote]
Говоря 30 минути за ден.  Laughing Което си е нищо. За седмица 30 минути ако са - няма смисъл. То е равносилно на нула.
Който желае, разбира се, може да не си занимава децата си и с нищо. Няма да ги накажат в училище за това. Нито пък ще санкционират родителите им. Няма способ изнамерен още, не се и търси такъв. Но се съмнявам, че загрижен родител ще допусне детето му да не погледне задача и текст четвърт част от календарна година.  Sunglasses
Скрит текст:
Отпускът не може да се сравни с близо 4-месечна ваканция. През която едно дете има време и за игри, и за ходене където го заведат. Има време и да реши няколко прости примера и да почете и книга даже, колкото и странно да звучи това на някого. Нека не правим неиздържани аналогии. Да не казвам, че и по време на отпуск най-малкото домашна работа човек си върши из къщи. Че ако осъществява интелектуален труд си и  поработва и тогава. А и аз не знам за отпуск от 4 месеца, даже за подготовка за дипломна работа такъв няма.
Но, пак казвам - никой не ви насилва, та няма смисъл от плакане. Който не иска да работи, той и не може насила да бъде накаран. И последиците, разбира се, са си за него.
Хората са се постарали да ви помогнат, мили родители. Пък вие  - ако желаете. Не може на сила някой да ви даде, все пак.

Те, неговите деца, все са играли, та затова са влезли и в СМГ, и в АК. Там с игра се влиза. Wink
Именно. Неструктурираното време е безкрайно важно. И ваканциите са за това.
Отново това няма нищо общо с всичко написано днес по темата - от 16 часа време като извадиш 30 минутки си остава достатъчно време за "неструктурирани занимания".  Laughing
Лично аз не вярвам някой само с тях обаче да е напреднал много.  Wink[/spoiler]

# 516
  • Мнения: 5 425
Дипломата от колежа е съвсем достатъчна да замести всеки изпит, всяко интервю.

Не дипломата - знанията. И не всеки. Не става за матурите на МОН - там се иска да грешиш като калинките там, което е трудничка задача за знаещите хора.

Скрит текст:
За колко часа седмично става дума?
Преди елективите бяха от два до четири часа седмично, според това, дали става дума за препчета или за по-големи. Сега не знам как ще бъде.
4 часа седмично за един, два или четири предмета? Препчетата имали ли са елективи досега?
Препчетата МОЖЕХА да запишат 2 часа електив. Другите ТРЯБВАШЕ да запишат 4 часа. По колко предмета и какви - както решат. Но това ще се промени с двустепенното гимназиално образование. Как по-точно, предстои да се види.

...от 16 часа време като извадиш 30 минутки си остава достатъчно време за "неструктурирани занимания".  Laughing
Да не се лъжем - 30 минути не стигат даже да си прегледат задачите. А и се губи възможността да управляват изцяло времето си...

Последна редакция: вт, 28 май 2019, 11:05 от Ezhko

# 517
  • софия
  • Мнения: 4 985
Но се съмнявам, че загрижен родител ще допусне детето му да не погледне задача и текст четвърт част от календарна година.  Sunglasses

...

Но, пак казвам - никой не ви насилва, та няма смисъл от плакане. Който не иска да работи, той и не може насила да бъде накаран. И последиците, разбира се, са си за него.

Judy, може ли да дефинираш “заинтерисован” родител!?

И също така, за какви последици говорим?

# 518
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Те, неговите деца, все са играли, та затова са влезли и в СМГ, и в АК. Там с игра се влиза. Wink
Именно. Неструктурираното време е безкрайно важно. И ваканциите са за това.
Напълно подкрепям. И за МОН съм съгласна.
Само не разбирам къде ги видя тези знания в АК. Ама да не подхващам темата.

# 519
  • Мнения: 24 467
Но се съмнявам, че загрижен родител ще допусне детето му да не погледне задача и текст четвърт част от календарна година.  Sunglasses

...

Но, пак казвам - никой не ви насилва, та няма смисъл от плакане. Който не иска да работи, той и не може насила да бъде накаран. И последиците, разбира се, са си за него.

Judy, може ли да дефинираш “заинтерисован” родител!?

И също така, за какви последици говорим?

Скрит текст:
Мисля, че е ясно и за дете.
Има и речници за целта:
"заинтересован:
обвързан, ангажиран, заинтригуван, любопитен"
В случая - ангажиран с развитието на децата си.
А последиците от незаинтересоваността на родителите на малки деца са много и разнообразни - хората цели книги по детска и педагогическа психология са написали. Че и когнитивната е относима по отношение съвсем естествените процеси на забравянето. Важат за всички. Нищо че има хора, които смятат, че не се отнасят за тях. Не мога тук да ги разкажа целите, а не мисля, че има смисъл, всеки ще се сети и сам.
Ето малък пример само /мога и още много да дам/
"Обратно, децата на родители, които не обръщат сериозно внимание на учебния материал и не подкрепят децата си с помощ в ученето, по-често се провалят и са по-неуверени."
http://detskorazvitie.bg/EarlyDevelopment/Stage3.html
Не си служа с термини, които нямат общоприета официална дефиниция или не са подробно разработени в научна литература до тук.
За да не е отново извън темата лично аз поставям в скрит текст. Тъй като подобна дискусия не е за тази тема точно. Както и за другата, в която беше натикана - също. Laughing

# 520
  • Мнения: 7 160
За да не е отново извън темата лично аз поставям в скрит текст. Тъй като подобна дискусия не е за тази тема точно. Както и за другата, в която беше натикана - също. Laughing
Изобщо не се притеснявай. Тази тема е за всичко.Smiley

# 521
  • София
  • Мнения: 18 055
Шарки,  не че нещо,  ама къде Лейка е обидила деца от АК,  в частност твоето познато момиче. Вицовете касаеха ТУ през цялото време. Ако има упрек в поста й,  прочети внимателно,  то той не насочен към децата,  а към определени родители,  представящи всичко на макс, винаги   като база  предостатъчна за навсякъде. Така че не виждам причина тя или друг да се усеща малко, тъй като де факто не обижда.. Ежко колко се усеща,  а и ти също,  като заговорите на ангро срещу държавните училища и това,  което НЕ получават децата там. Страница,  две назад е поредното доказателство в пост на Таралежа, твърдящ, че липсата на обучение по мат в частта  интеграли и сие е най-малкият проблем на ДУ.  Същото е.

Последна редакция: вт, 28 май 2019, 14:01 от пенсионирана русалка

# 522
  • Мнения: X
Не се подразбира. Добре е да се уточни, защото едно е да се учи нещо "с математика" /както беше първоначално зададеният въпрос/, друго - да се учи "математика". Затова беше важно да се уточни. За да има шанс поне някой да отговори, ако има статистика по специалности на приетите младежи от Х училище. На прекалено общ въпрос няма кой да даде отговор.
Към учене на чиста математика предполагам не се втурват много младежи. Най-малкото защото това няма чак толкова практическо приложение. Докато за инженерни и икономически специалности, в които математика си се учи и се държат съответно и изпити, си има повече кандидати. Това са реално приложими специалности, с които човек по-лесно си намира работа.
А защо питаш само за Германия? С немски не се учи само там, а с чужд неанглийски език също има много други дестинации.
Вероятно в някои училища си има подобни статистики. Според мен е полезно да се правят и да се пускат информативно за запознаване.
Ок, уточних подробно за тези, за които не се подразбира.
Защото постът на Русалка и последвалата дискусия, и вметките на ЕЖКО касят само разликите в учебните програми между БГ и Германия, затова питам само за Германия. И чакам родители от АК, и най-вече Ежко, да дадат пример за дете от АК, което учи СТЕМ в Германия, за да покажат на практика как се съпоставят знанията от АК с изискванията в немски ВУЗ, което и беше поантата на дискусията.
Ежко твърди, че възпитаниците на АК спокойно могат само с подготовката от АК да учат в Германия СТЕМ, ми е интересно колко такива случая има доказани на практика - т.е. колко възпитаници на АК успешно учат в Германия СТЕМ.
Малко. Трите условия: немски, STEM и желание да учат в Германия се срещат много рядко заедно в ученик от АК. Но тези, които са се насочили в STEM няма да имат проблеми с показаните задачи.
А може ли пример, макар и рядък, да видим как точно се случва, иначе е просто "ЕЕК" или "Един Ежко Каза", и нищо повече.

Последна редакция: вт, 28 май 2019, 14:00 от Анонимен

# 523
  • София
  • Мнения: 16 199
Шарки,  не че нещо,  ама къде Лейка е обидила деца от АК,  в частност твоето познато момиче. Вицовете касаеха ТУ през цялото време. Ако има упрек в поста й,  прочети внимателно,  то той не насочен към децата,  а към определени родители,  представящи всичко, винаги,  за навсякъде на макс. Така че не виждам причина тя или друг да се усеща малко, тъй като де факти не обижда.. Ежко колко се усеща,  а и ти също,  като заговорите на ангел срещу държавните училища и това,  което НЕ получават децата там. Страница,  две назад е поредното доказателство в постна Таралежа,
твърдящ  че липсата на обучение по мат в частта  интеграли и сие е най-малкият проблем на ДУ.  Същото е.

Не виждам да е насочен към родителите. Децата са тези, които учат в Колежа и тези, които са "носители" на дипломите накрая. Откровено се подиграва именно с децата. А те, в Колежа, далеч не са еднакви, с еднакви интереси, еднакви таланти и еднакви знания.

Дипломата от колежа е съвсем достатъчна да замести всеки изпит, всяко интервю. Независимо кой я е взел. Няма какво повече да се коментира. Няма университет, който да е предизвикателство за приносителя на диплома от АК София. СТЕМ, математика, каквото и да е.
Вицовете свършиха ли?
Или темата за АК я затвориха?
Или мина тук като образУвание?

Последна редакция: вт, 28 май 2019, 16:12 от Sharky*

# 524
  • Мнения: X
Но се съмнявам, че загрижен родител ще допусне детето му да не погледне задача и текст четвърт част от календарна година.  Sunglasses

...

Но, пак казвам - никой не ви насилва, та няма смисъл от плакане. Който не иска да работи, той и не може насила да бъде накаран. И последиците, разбира се, са си за него.

Judy, може ли да дефинираш “заинтерисован” родител!?

И също така, за какви последици говорим?
Не се стърпях -  "заинтерИсован" родител Simple Smile - ех, това Филибе...
Шарки,  не че нещо,  ама къде Лейка е обидила деца от АК,  в частност твоето познато момиче. Вицовете касаеха ТУ през цялото време. Ако има упрек в поста й,  прочети внимателно,  то той не насочен към децата,  а към определени родители,  представящи всичко, винаги,  за навсякъде на макс. Така че не виждам причина тя или друг да се усеща малко, тъй като де факти не обижда.. Ежко колко се усеща,  а и ти също,  като заговорите на ангел срещу държавните училища и това,  което НЕ получават децата там. Страница,  две назад е поредното доказателство в постна Таралежа,
твърдящ  че липсата на обучение по мат в частта  интеграли и сие е най-малкият проблем на ДУ.  Същото е.

Не виждам да е насочен към родителите. Децата са тези, които учат в Колежа и тези, които са "носители" на димпломите накрая. Откровено се подиграва именно с децата. А те, в Колежа, далеч не са еднакви, с еднакви интереси, еднакви таланти и еднакви знания.

Дипломата от колежа е съвсем достатъчна да замести всеки изпит, всяко интервю. Независимо кой я е взел. Няма какво повече да се коментира. Няма университет, който да е предизвикателство за приносителя на диплома от АК София. СТЕМ, математика, каквото и да е.
Вицовете свършиха ли?
Или темата за АК я затвориха?
Или мина тук като образУвание?

Тук деца не пишат, родители твърдят тези смешни неща, нарчени от Лейка "вицове" (каквито са си всъщност), в частност Ежко, донякъде ти, към вас е насочено очевАдно. Децата са си супер, вие сте леко (само лекичко Wink) повредени на тема АК, по мое мнение.

Общи условия

Активация на акаунт