Отговори
# 495
  • Мнения: 5 425
За колко часа седмично става дума?
Преди елективите бяха от два до четири часа седмично, според това, дали става дума за препчета или за по-големи. Сега не знам как ще бъде.

# 496
  • Мнения: 8 974
Аз съм против даването на разни сборници за ваканцията. Не съм ги оставяла моите съвсем без нищо да правят, но предпочитам аз да им дам някакви задачи, когато преценя, че е възможно и по който предмет реша, отколкото да има нещо спуснато отгоре. Последните две лета дребният откара по близо два месеца по лагери и състезания. Между тях се прибираше по за няколко дни вкъщи. Не ми се мисли какво би било, ако трябваше да представя попълнени помагала в началото на учебната година.

# 497
  • Мнения: X

Е, другата страна на монетата е, че много голям процент от силните деца на МГ-тата не остават тук (за разлика от преди 20+ години), а това само по себе си е достатъчно за изкривяване на графиката.
Това е така и важи за всички хубави гимназии, не само за МГ. Голяма част от децата  (не всички, разбира се) от ЕГ са там, за да научат съответния език и да отидат да учат на него впоследствие извън България - дали хуманитарни, дали СТЕМ, без значение. Хубаво, лошо, засега това е положението. С Брекзита и затварянето на САЩ може и да има някаква промяна за децата само с английски език, но по-скоро в посока програми на английски в Европа, отколкото оставане в БГ, според мен. Като че ли.
За математиката - интересно колко ученици от АК отиват да учат в Германия с математика, за да има информация за това какво са научили в АК и доколко им е било достатъчно без допълнителна подготовка. Ако някой знае за такъв случай, да пише, аз не съм чувала за такъв (т.е., не мога да допринеса за дискусията).

# 498
  • Мнения: 24 467
За да се отговори на последния въпрос, то трябва да се има предвид какво значи да се учи "с математика". Предполагам, че нямате предвид чиста математика. "С математика" се учат инженерни и икономически науки, например, затова е важно да се уточни питането. И тогава ако има информация колко зрелостници са заминали да учат в чужбина и са приети в такива специалности, би могло да се обсъжда и това.

# 499
  • Мнения: X
За да се отговори на последния въпрос, то трябва да се има предвид какво значи да се учи "с математика". Предполагам, че нямате предвид чиста математика. "С математика" се учат инженерни и икономически науки, например, затова е важно да се уточни питането. И тогава ако има информация колко зрелостници са заминали да учат в чужбина и са приети в такива специалности, би могло да се обсъжда и това.
STEM в Германия е питането, също и финансова математика и статистика, на икономическите науки в общия случай не им трябва особено математика (изключая ик. моделиране и статистика). Мисля, че се подразбира.  И не в чужбина, а в Германия (и то за коя провинция става дума, защото има разлики) - понеже става дума за немската програма по мат и разликите й с българската. Защото от моя опит БГ студентите в Германия в STEM имат доста да наваксват през първата година по мат, ако нямат допълнителна подготовка от България. И понеже Ежко твърди, че възпитаниците на АК спокойно могат само с подготовката от АК да учат в Германия СТЕМ, ми е интересно колко такива случая има доказани на практика - т.е. колко възпитаници на АК успешно учат в Германия СТЕМ.

Последна редакция: вт, 28 май 2019, 09:43 от Анонимен

# 500
  • Мнения: 24 467
Сборниците са си улеснение за родителите, които нямат време и/или възможности да подберат сами задачи за дългата лятна ваканция. И лично аз им поставям доста висока позитивна оценка на тези учители - за грижата и инициативността. То, иначе, за мен е ясно, че българинът обича да мърмори за какво ли не - от не им обръщат на децата внимание до насилват ги и ги утрепват от работа.  Второто реално много рядко е налице. Доста учители наистина не ги интересува и оставят децата на самотек. А не са чак толкова много учениците със заинтересовани родители, които са готови и подготвени, което е по-важното, да ги занимават с нещо качествено с цел опресняване на знанията, придобиване на устойчивост на същите и надграждане. А това е важно и е видно в горните класове - кое дете е било занимавано и кое - не.

# 501
  • Мнения: 5 425
Да потретя една британска поговорка:
"Дете, което не играе,
а над учене заляга,
глупаво ще порасте.
И така му се полага!"

# 502
  • Мнения: 24 467
Не се подразбира. Добре е да се уточни, защото едно е да се учи нещо "с математика" /както беше първоначално зададеният въпрос/, друго - да се учи "математика". Затова беше важно да се уточни. За да има шанс поне някой да отговори, ако има статистика по специалности на приетите младежи от Х училище. На прекалено общ въпрос няма кой да даде отговор.
Към учене на чиста математика предполагам не се втурват много младежи. Най-малкото защото това няма чак толкова практическо приложение. Докато за инженерни и икономически специалности, в които математика си се учи и се държат съответно и изпити, си има повече кандидати. Това са реално приложими специалности, с които човек по-лесно си намира работа.
А защо питаш само за Германия? С немски не се учи само там, а с чужд неанглийски език също има много други дестинации.
Вероятно в някои училища си има подобни статистики. Според мен е полезно да се правят и да се пускат информативно за запознаване.

Последна редакция: вт, 28 май 2019, 09:55 от Judy

# 503
  • Мнения: 24 467
Че тази поговорка, Ежко, няма нищо общо с обсъжданата тема. Както вече се писа, тези задачи отнемат не повече от половин час. Смешно е да се твърди, дори и да се мисли, че като ги реши, едно дете няма да има време да "играе". Да не изпадаме в крайности и неприложими аналогии и анекдоти. Повечето деца с месеци книга не поглеждат. Точно защото имат незаинтересовани родители. А когато и учителите са такива и са ги зарязали на самотек, нещата стигат до сегашното масово плачевно състояние на хора, които са на опашката по четене с разбиране, математически способности и знания по природни науки.

Последна редакция: вт, 28 май 2019, 19:29 от Judy

# 504
  • Мнения: 20 031
Аз съм против обемните домашни за ваканцията. Също предпочитам аз да дам нещо, съобразено с нивото и затрудненията на детето.

Има деца, които по математика са много напред. Чиста загуба на време ще е да решават такива примерчета освен второто вляво, където се получава отрицателно число Mr. Green

Светкавица,  в крайна сметка имаше ли резултати от всичките тези книжки за ваканциите?

Как разбрахте, че домашното е само една страница на седмица? Авторката никъде не споменава колко е.

# 505
  • София
  • Мнения: 1 939
Те, неговите деца, все са играли, та затова са влезли и в СМГ, и в АК. Там с игра се влиза. Wink

# 506
  • Мнения: 13 342
Специално нашите книжки въобще не бяха за половин час, а досадни поменици.

# 507
  • Мнения: 5 425
Ежко твърди, че възпитаниците на АК спокойно могат само с подготовката от АК да учат в Германия СТЕМ, ми е интересно колко такива случая има доказани на практика - т.е. колко възпитаници на АК успешно учат в Германия СТЕМ.
Малко. Трите условия: немски, STEM и желание да учат в Германия се срещат много рядко заедно в ученик от АК. Но тези, които са се насочили в STEM няма да имат проблеми с показаните задачи.

# 508
  • Мнения: 24 467
Къде е границата - това е вече въпрос на конкретика. И за мен, и за учителите на малки деца, с които съм комуникирала до сега през годините, е ясно, че занимания трябва да има. Не съм чувала някой да препоръчва те да траят по час и горница за малки деца. Тук, по повдигнатия въпрос и дадения пример, не изглежда като нещата да са ужасно дълги и тежки.
Освен това не мисля, че ако нечие дете е чак толкоз много напреднало и решава по-сложни задачи, а не такива, които съответстват за тази възраст, би имало проблем, ако представи в началото на учебната година тях. Голямото ми дете, например, за домашно дори през време на учебната година в начална степен показваше на госпожата задачките си от сборника, по който се готвеше. Никакъв проблем, щом можеше да си реши задължителните за клас и може да докаже, че се занимава и допълнително с нещо по-сложничко. Никой не забранява второто. Целта е да има занимание за всички. Защото на нашето образование това е проблемът - нивото на масата. А то е незавидно ниско. И поради липсата на редовни занимания.

# 509
  • Мнения: 9 514
Сборниците са си улеснение за родителите, които нямат време и/или възможности да подберат сами задачи за дългата лятна ваканция. И лично аз им поставям доста висока позитивна оценка на тези учители - за грижата и инициативността. То, иначе, за мен е ясно, че българинът обича да мърмори за какво ли не - от не им обръщат на децата внимание до насилват ги и ги утрепват от работа.  Второто реално много рядко е налице. Доста учители наистина не ги интересува и оставят децата на самотек. А не са чак толкова много учениците със заинтересовани родители, които са готови и подготвени, което е по-важното, да ги занимават с нещо качествено с цел опресняване на знанията, придобиване на устойчивост на същите и надграждане. А това е важно и е видно в горните класове - кое дете е било занимавано и кое - не.
Миналата година имахме аланогичен сборник... и не отнема 30мин за седмица, доста повече си е, около всеки ден по час. И по английски сборниче, пак всеки ден по час... а книгите бяха доста. Хайде да сметнем и седмиците в които не се работеше по сборника/сборниците - на планина с братовчедите 2 седмици, носехме само книги за четене, другото време е за разходки на открито... и на море... и тези 3 седмици пропуск й излязоха през носа точно преди 15.09. За мен беше по-важно да си прочете книгите и то не само от задължителния списък, а и такива, които са я заинтересовали, оглеждайки библиотеката вкъщи и при баба...
И да, ваканцията е за почивка и разнообразяване от писане и смятане... с ръчен труд на село - плевене/садене, каране на колело с часове... Обикаляне на интересни места със семейството. И това е учене, просто друг тип Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт