Отговори
# 525
  • софия
  • Мнения: 5 148
Но се съмнявам, че загрижен родител ще допусне детето му да не погледне задача и текст четвърт част от календарна година.  Sunglasses

...

Но, пак казвам - никой не ви насилва, та няма смисъл от плакане. Който не иска да работи, той и не може насила да бъде накаран. И последиците, разбира се, са си за него.

Judy, може ли да дефинираш “заинтерисован” родител!?

И също така, за какви последици говорим?

Скрит текст:
Мисля, че е ясно и за дете.
Има и речници за целта:
"заинтересован:
обвързан, ангажиран, заинтригуван, любопитен"
В случая - ангажиран с развитието на децата си.

А последиците от незаинтересоваността на родителите на малки деца са много и разнообразни - хората цели книги по детска и педагогическа психология са написали. Че и когнитивната е относима по отношение съвсем естествените процеси на забравянето. Важат за всички. Нищо че има хора, които смятат, че не се отнасят за тях. Не мога тук да ги разкажа целите, а не мисля, че има смисъл, всеки ще се сети и сам.
Ето малък пример само /мога и още много да дам/
"Обратно, децата на родители, които не обръщат сериозно внимание на учебния материал и не подкрепят децата си с помощ в ученето, по-често се провалят и са по-неуверени."
http://detskorazvitie.bg/EarlyDevelopment/Stage3.html
Не си служа с термини, които нямат общоприета официална дефиниция или не са подробно разработени в научна литература до тук.
За да не е отново извън темата лично аз поставям в скрит текст. Тъй като подобна дискусия не е за тази тема точно. Както и за другата, в която беше натикана - също. Laughing

Не, не си служиш с непознати термини, просто исках да съм сигурна, че разбиранията ни са сходни.
Подхода ни, обаче, явно е различен. Никога , никога, никога не съм си занимавала децата през ваканциите с каквато и да е училищна работа. Но категорично, не заслужавам "етикета" незаинтересован родител. Още по-малко пък ще определя децата си като носещи последици от това мое решение.
Самия факт, че сме тук и си говорим на училищни тематики е показателен, че всички участници в темата са заинтересовани. Как всеки упражнява правото и разбиранията си е отделна тема.

И в този ред на мисли - аз притеснения за учебния материал нямам. Но виж, всячески се опитвам да ги накарам да излязат и да не се прибират до късна доба. Искам да бъдат навън, да ги науча да плетат, да поливат, да копаят, да загорят айцата докато си ги пържат,искам да изтърват бутилка с вода и да се заливат от смях...искам да пътуват с теснолинейката, с автобуса, искам да изпитат некомфорта от леко хладната вечер, а пък те не са си взели връхна дреха...Искам да заговорничат срещу мен Simple Smile А! искам да се пробват да минат преходи в планината... да създават с ръцете си...абе размечтах се....Ама не искам да ми решават задачи. Хич!

# 526
  • София
  • Мнения: 9 062
Да потретя една британска поговорка:
"Дете, което не играе,
а над учене заляга,
глупаво ще порасте.
И така му се полага!"
Явно много се учи в тази Британия.  Многоучилите ги гледаме всяка година на Слънчака (не че и в Испания липсват), добре, че срещата не е лична.

# 527
  • София
  • Мнения: 16 549
На мен или на Ежко да ни се подигравате, на мен не ми прави впечатление.  Обаче в случая Лейка се подиграва с деца. Форумът може да в родителски, обаче децата го четат (18000+ прочитания на темата не са само от регистрирани и пишещи родители).

# 528
  • Мнения: 5 425
Да потретя една британска поговорка:
"Дете, което не играе,
а над учене заляга,
глупаво ще порасте.
И така му се полага!"
Явно много се учи в тази Британия.  Многоучилите ги гледаме всяка година на Слънчака (не че и в Испания липсват), добре, че срещата не е лична.
Тяхната измет идва тук да и слугуваме, а децата ни се натискат да учат в UK...
Но на нас техния акъл не ни трябва...

# 529
  • Мнения: 24 467
Аз изобщо не разбирам защо някой трябва да се подиграва на друг.
Скрит текст:
Цитат
Никога , никога, никога не съм си занимавала децата през ваканциите с каквато и да е училищна работа. Но категорично, не заслужавам "етикета" незаинтересован родител. Още по-малко пък ще определя децата си като носещи последици от това мое решение.
...
Амели, кога, кога, кога ти, ти, ти си занимаваш твоите деца е без значение за случая. Аз ги занимавам по друг начин, трети - по трети начин.
Въпросът бе, че след като учителите са преценили, а те има на базата на какво да преценят, че четири месеца неангажираност със задачи и четене на първолаци са много, то аз бих предпочела да се осланям на тяхната преценка. Защото е и вярна, при това.  Не познавам начален учител, който да препоръчва пълно откъсване за толкова дълго време от учебния материал. Всички, които познавам, препоръчват не само книжки за летен прочит, а и задачки и писане.
И го пиша за последен път, пък дано се схване - който не ще, никой не го кара на сила да се занимава с каквото и да било. Никой няма да ви пише ни забележка, ни двойка затова, че не сте погледнали задача и ред през лятото. Но учителите са правото си да препоръчат работа с децата. Защото те са наясно как ги заварват на есен - повечето, особено в начална степен, са тотално забравили основни неща, ако не са отделили иначе направо мижавото време от половин час на ден, че и по-малко дори. Учителят работи с класа, не с твоето дете. Нито с моето. И преценява необходимостта от занимания. Да, по-лесно ще му бъде да си вдигне на 30.05 дирмите и дим да го няма. Жалко, че заинтересованите от напредъка на децата начални учители наистина са малко.
Съжалявам, за мен не е проява на заинтересованост обратното и имам право да го споделя. Пък ако искаш - не се съгласявай. И това не е задължително. След като може да си пишем тук всичко  -ми добре, пиша и аз.  Hug

Последна редакция: вт, 28 май 2019, 14:27 от Judy

# 530
  • София
  • Мнения: 9 062
..... колко възпитаници на АК успешно учат в Германия СТЕМ.
Аз знам за случай на отказало се дете да учи в Германия, заради езика (предпочете да учи на АЕ), проблем с математиката не е имало при него. Учи в УК (ако правилно помня и нещо с математика поработваше в университета) , реализира се.

# 531
  • Мнения: X
На мен или на Ежко да ни се подигравате, на мен ми е през ***.  Обаче в случая Лейка се подиграва с деца. Форумът може да в родителски, обаче децата го четат (18000+ прочитания на темата не са само от регистрирани и пишещи родители).
Само лекинко повреден родител може да види подигравка към дете в поста на Лейка, той е изцяло насочен към родителите, които твърдят смехотворни неща за АК. Децата нямат нищо общо с писането на постовете на Ежко или твоите, които твърдят вицове за АК, и няма как да е насочено към тях. Те може да споделят или не вашето мнение, но не са написали нищо тук, за да е насочено нещо към тях. Когато/ако напишат, към тях ще има насочени отговори и тогава нещо може да се каже за техните мнения и виждания. А всеки може да чете, това какво общо има с темата тук?

# 532
  • софия
  • Мнения: 5 148
Аз изобщо не разбирам защо някой трябва да се подиграва на друг.

Амели, дадох ти цитат от речник за термина, който те интересува. Какво повече да ти дам? Ако не ти допада речника, то вината не е моя.
Аз ли не разбирам, ти ли не четеш ... Може пък да е добра идея, ти, отново да прочетеш определението в речника, същото, което си цитирала. Ако не си ядосана, определено ще видиш, че не ти противореча....защо тази нетърпимост?

# 533
  • Мнения: X
..... колко възпитаници на АК успешно учат в Германия СТЕМ.
Аз знам за случай на отказало се дете да учи в Германия, заради езика (предпочете да учи на АЕ), проблем с математиката не е имало при него. Учи в УК (ако правилно помня и нещо с математика поработваше в университета) , реализира се.
Ако не е започнало да учи в Германия, няма как да знае дали има проблем с математиката, там за тези специалности в общи случай приемат по диплома и няма входен тест. В Германия фунията е широко отворена на входа и после все повече се стеснява, като специално за СТЕМ точно математиката в 1 курс често е причина за отпадане на българчета. Проблемите от разликите излизат в 1 курс на обучението, дори се предлагат опреснителни курсове по мат, но са опреснителни за германчетата, за нашите деца част от материята е напълно нова, а не е опресняване.  Затова въпросът е за тези деца от АК, които успешно учат СТЕМ в Германия, т.е, са вече от 2 курс нагоре, независимо на какъв език, само те могат да знаят дали има или няма проблем.

Последна редакция: вт, 28 май 2019, 14:36 от Анонимен

# 534
  • Мнения: 24 467
Скрит текст:
Аз изобщо не разбирам защо някой трябва да се подиграва на друг.

Амели, дадох ти цитат от речник за термина, който те интересува. Какво повече да ти дам? Ако не ти допада речника, то вината не е моя.
Аз ли не разбирам, ти ли не четеш ... Може пък да е добра идея, ти, отново да прочетеш определението в речника, същото, което си цитирала. Ако не си ядосана, определено ще видиш, че не ти противореча....защо тази нетърпимост?
Какво "не разбираш"?
Къде видя нетърпимост?
Просто не съм длъжна да съм съгласна с теб. И се мотивирам.

Първото ми изречение, което си цитирала тук, е по поста на Шарки, който е преди него, относно подигравки по повод АК. Виж, прочети. Даже съм оставила цял ред между него и отговора ми към теб, който отново съм сложила отделно в скрит текст, тъй като намирам, че това е спам по темата.
Все пак тук не пишем само аз и ти. Това е тема, не е диалог. Аз следя и другите, понеже ми е интересно.

# 535
  • Мнения: 7 285
Личи си, че празниците свършиха и децата са на училище. Много се разписахте. 😂

# 536
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
На мен или на Ежко да ни се подигравате, на мен не ми прави впечатление.  Обаче в случая Лейка се подиграва с деца. Форумът може да в родителски, обаче децата го четат (18000+ прочитания на темата не са само от регистрирани и пишещи родители).
Хайде по-леко с квалификациите.
Постингът ми е насочен срещу досадното обсъждане на колежа. И не касае деца, колежани, а конкретни родители. Един двама от 18 хиляди.
Така че с кого се подиграва Лейка не е въпрос с повишена трудност. Или е? Та трябва да го болднем в червено?

# 537
# 538
  • софия
  • Мнения: 5 148
Judy, поеми си въздух и не се ядосвай толкова. Изобщо никакви първи,пети и 20ти изречения не ми пречат. Прочела съм ги, разбрала съм съм ги дори не съм ги визирала. Трябвало е да ги изтрия, не съм. Голяма работа.

Изкушавам се много да ти отговоря и може би щях, ако виждах, че е възможна приемственост и диалог. Не ги виждам, но и както сама каза, няма никакво значение, защото един мисли едно, друг друго, трети трето (което никога не съм отричала)

Просто остава неприятно усещане, когато аз съм ти отговорила на даден пост, а в последствие съшия този пост дори не прилича на себе си и е изцяло с нова теза и изказване. (колкото и прегръщащи емотикончета да сложиш накрая).

Аз бях до тук!
Не само в тази тема, а и в тази за АК !
Но преди това искам да ви кажа, че в стремежа си да оборвате Ежко и компания, загубвате възможността да знаете за наистина хубавите неща, съществуващи в колежа. Не целите да кажете колко е хубаво някъде другаде, а просто искате да кажете на "противника" че не е прав. Можете да си ръкопляскате как сте го оборили  и сте доказали, че и в колежа има еди какви си слаби места, но загубвате да знаете за хубавите. Което лично за мен е смисъла на диалога- задаването на нова гледна точка, провокацията да разбуниш вътрешния си комфорт и да видиш отвъд сегашния си мироглед. да се сравняваш сам със себе си преди време и всеки път да си надскочил още повече критериите си за успех.

И без това, както каза Фран, много се разписахме...



# 539
  • Мнения: 24 467
Скрит текст:
Амели, ти се ядосваш. Че и държиш всеки да ти прочете писаното. Нищо, че вече няма информативност и става нескончаемо повторение.

Аз нямам отношение към АК, но ми е интересно да чета за него. Все пак не са чак толкова много частните училища, предлагащи гимназиално образование у нас. И то качествено такова.
Не виждам защо трябва да има нападки. Училището е добро. Поне според това, което съм чела за него. За "най-добро" вече не мисля, че следва да се поставя титла на никое.

Общи условия

Активация на акаунт