Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 31

  • 112 874
  • 952
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 87
Наистина положението в държавните градини и отношението към децата със СОП е трагично, точно както сте описали. Ако може всеки ден на обяд да си го взимаме, ще е най- добре за тях, просто не им се занимава. С такова желание детето ходи на градина, заиграва се, но оплакванията, че бил шумен и разпилявал играчките са всекидневни. Още първия ден именно тази госпожа се обади да си го вземем с думите “Ама вие знаете ли, че детето има проблеми?” “Оле, оле как ще справим и с другите и с него”. Това още първия ден. А той милият ми е толкова послушен, режимен, адаптивен, че тази така ме ядоса, педагог без капка съобразителност и подход за подаване на информация. Разбира се писах на директорката и оттогава се държи някакси смъмрено. Много се надявам да го приобщят.

# 661
  • Мнения: 133
Чета ви и осъзнавам, че моите оплаквания от преди няколко страници са направо смешни, сравнено с положението при много от вас. Кураж!

Скрит текст:
Аз си давам сметка, че постоянното издирване на права и защитаване на интереси на детето ми, много ме промени. Винаги съм се справяла много самостоятелно, но последните години се научих да бъда не само мой, а и негов глас. Скоро попаднах в ситуация, в която по принцип преди години бих си замълчала, а сега някак автоматично реагирах.

По темата с помощ в градина/училище - тази седмица ни се обадиха, че освен въпросния ресурсен учител, който работи уж 70мин на седмица с детето, са ни одобрили за една друга програма. В рамките на 6м, 30 часа помощ за учителите от специализиран психолог, който на място в училището ще го наблюдава и него и тях. Ще им помага да работят с него и да го интегрират, ще им приготви материали и схеми. Също са се уговорили и за някакъв вид лекция за персонала в училището (това не е по наша молба - просто училището прояви интерес).

Също вече 4 седмици имаме логопед. Учителката и логопеда ни са в постоянна връка - от училище пращат темите по които се работи, логопеда го подготвя с думички или просто продължава тематиката. Мисля че ще сработи тази система при него. А на училище пък разказва какво са правили на терапията.

# 662
  • London
  • Мнения: 6 732
Те в градината трябва да му направят тайм тейбъл.... И да му е всичко по график. Той веднъж като влезе в графика ще изпълнява всичко чинно по дъската и като знае предвидимо кое следва няма да е нервен, хаотичен, да е с толкова стиминг и шум. Те не са направили нищо от това.... Зарязян там да си пее, говори и нищо прави пък после що шумял? Ще го изкара на двора сам.... Повече пъти ще го кара да скача да се измори нещо, на моя деня започва с масаж:joy: Скачане на трамлин да свали енерджито и после в някакво стайче което той нарича Кокос.... Работи с карти Пекс и някакви такива техни там неща. И с класа седи.... Но когато работи винаги има отделна стая за него. И пак все мрънкам, че не е Ок, оплаквам се по общини и ги държа на тръни в училището. А в БГ сигурно щяха две псувни да ми теглят и да си го гледам вкъщи като много знам. Сега за ноември ще ни разглеждат за специалното училище.... Дано стане работата, аз там каквото видях само по филми съм виждала.

Спарки какво прави сладурана? Тя ходи ли вече някъде на градина?

# 663
  • Мнения: 1 400
La Catrala, сега момиченцето ми е във специална група за деца със СОП. Условията са ужасни, но тя сякаш добре се чувства там. Но пак е само до обяд, защото не спи. Примирих се вече, че няма да мога нито да работя, нито да мога да се занимавам с каквото и да било друго, освен с нея. Тя и не яде в детската градина, а в тяхната стая няма и тоалетна. Който не може да си казва, за да го заведат, стиска, докато се прибере вкъщи или се напикава.

# 664
  • Мнения: 18
Здравейте! Към майките на по-големи и  вербални дечица, могат ли да водят неангажиращ разговор?

# 665
  • London
  • Мнения: 6 732
La Catrala, сега момиченцето ми е във специална група за деца със СОП. Условията са ужасни, но тя сякаш добре се чувства там. Но пак е само до обяд, защото не спи. Примирих се вече, че няма да мога нито да работя, нито да мога да се занимавам с каквото и да било друго, освен с нея. Тя и не яде в детската градина, а в тяхната стая няма и тоалетна. Който не може да си казва, за да го заведат, стиска, докато се прибере вкъщи или се напикава.
Ужас.... И при нас тоалетната не е точно в стаята, ами на няколко то класа обща. Нещо такова, но покрай ковид хич не знам вътре какво е реално, че не ни пускат.

Това със спането е ужасно. Те са големи да спят, тук откак тръгват на 3....не спят.

Против, моето мрази разговорите за самите разговори. Използва разговорна реч за нещо конкретно обичайно иницирано от него като му трябва нещо или му е интересно нещо. Дори на въпроси чиито отговори знае се дразни д аго питаш, отговаря с някаква нервност и след 3 тия въпрос вече фобията разговор се показва и казва, че не иска да говори и това е. Grinning  Но реално говори като нещо му е важно или нещо конкретно го питаш дали иска, къде да ходи или прави. Имаме комуникация, но служебна по-скоро Хах.

# 666
  • Пловдив
  • Мнения: 1 307
Здравейте! Към майките на по-големи и  вербални дечица, могат ли да водят неангажиращ разговор?

Синът ми е на 18 години и можем да говорим на всякакви теми. Естествено, периодично си има различни фиксации. Сега смени училището и се е фокусирал върху това което не му харесва там и как иска да отиде някъде другаде. Като китайска капка ми действаше първите две седмици, но сега вече е по–добре. А и аз съм сравнително спокойна, защото този филм с новите начинания сме го играли многократно и знам, че ще свикне и ще се успокои.

Като казах, всякакви теми, имам предвид теми от ежедневието. Може да ми разкаже много неща, но аз трябва постоянно да задавам допълнителни въпроси. Рядко се включва в общите семейни теми, той си има собствени. Задава и много въпроси от всякакво естество. Ако много ми омръзне да му отговарям или нямам отговор го пращам да си чете на компютъра.

# 667
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 762
И аз това искам да питам , майките които имат опит . Синът ми е първи клас , госпожата има голям проблем с него , всеки ден ми изревава как не може да проведе учебна дейност заради него . Той има назначено ресурсно подпомагане , но ще идва 2 пъти в седмицата .Ходи на частно на психолог и там нямат проблем с него. Проблемат е когато е в група иска цялото внимание и явно госпожата не се справя .Няколко пъти ми се обаждат 10-11 да го взимам. Но вече ми омръзна да го играя този филм .Има телково решение 65% без чужда помощ!Какви са ни правата в случая , как мога да искам допълнителна подкрепа за интеграцията му.Разбира всичко, говори, трудностите му идват точно при работа с група.Хиперактивен е

# 668
  • London
  • Мнения: 6 732
Е как с 65% пък получава само два пъти седмично някой там и за колко време? Моя е с 50%....и има 22 часа на седмица подкрепа извън часовете от самото училище. И при вас очевидно се налага щом пречи на класа, не е редно и честно спрямо другите деца. Редно е някой да го извежда и така. Иначе никой не печели от такова интегриране, само ще наострят щапагите майките на невротипичните, че ненаучили и им надули главите.

# 669
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 762
Да, естествено като пречи , но нямат кой . Тя все още не се е появила ресурсната .Днес звънях до ресурсния център била в болничен и т. н щяла да си го поеме . Не знам какво ще поеме за 2 часа в седмица .Не знам процедурата за асистент каква е.
Ние все пак живеем в България

# 670
  • London
  • Мнения: 6 732
На обследването е трябвало да ги изкараш нещата така, че има нужда нон стоп от надзираване освен когато спи.....сега малко късно май. Тия два часа не са помощ, ех.... Ти самата можеш да си му асистент с тоя процент, казваш, че има нужда от наблюдение и помощ. Например разсейва се като яде и се нуждае да му напомняш да яде, да му закопчаеш цип или копче, пресича ли сам улица? Примерно като влезе в баня казваш, че може да наводни и иска надзираване, в тоалетната, че се заиграва с вода и пак трябва да го надзираваш да не наводни. Помощ за разбиране на правила, общуване с връстници. Примерно ще кажеш, че трудно ляга и иска много насърчаване и разправии и тн. Тук беше една километрична форма....но тия неща като ги изложиш и искаш асистент да има сигурно ще станат нещата. Училището да напише рапорт да го покажеш, че пречи там и не може да кара изцяло с класа часове. Голяма борба е и тук.....аз докато се добера до тия блага няколко години по мъките беше.

# 671
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 762
Да, това е описано в епикризата от Варна , че има постоянна нужда от коригиране на поведението от възрастен и трябва да има нужната подкрепа. Но на Телка като се явихме , коментара от психиатърката беше” оо то как хубавичко си говори детето” и писаха без асистент . Ще звъня утре до социалните да питам имаме ли права и какво да правим.

# 672
  • London
  • Мнения: 6 732
То говора какво общо има в случая като очевидно има психиатричен проблем. Ням човек реално има по-малко нужда от помощ от говорещ аутист. Тук имаме един който няма никакви говорни проблеми, за сметка на моето което има...., но онова  създава много повече предпоставки за нещо опасно край него. Примерно кара колелото си с бясна скорост право в хората.....и завива в последната секунда, блъска си скутера в ограда отново и отново и отново без логика и смисъл пак край деца, скача на главите им от катерушките, не се усмихва изобщо и ще кажеш , че е малък психопат буквално, никаква емпатия към околните. Аз като го видя и напускам площадката, веднъж идва и ми вика, че детето ми плачело, то изобщо не плачеше, та и като говори явно не се знае има ли смисъл казаното. Та така.... кой колко е зле е много комплексно. Та този според мен си е за 100% телк и помощ, нямам идея има ли ги, но за миг не бива да е сам като гледам какви ги върши. Заради това подобна простотия... ми той си говори хубаво някак е доста повърхностна, без да те пита как се държи и какви ги върши, я си представи мине на тоя ТЕЛК някой като това момче и оня си каже, ми то си говори, няма значение, че утре ще отрепе някое дете с колелото понеже нямало нужда от асистент.

# 673
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 762
Ами минават си , в България .Да не говорим , че синът ми има и епилепсия. Е, не е агресивен в никакъв случай, но когато не му се обръща внимание определено пречи .

# 674
  • Мнения: 1 400
Е как с 65% пък получава само два пъти седмично някой там и за колко време? Моя е с 50%....и има 22 часа на седмица подкрепа извън часовете от самото училище. И при вас очевидно се налага щом пречи на класа, не е редно и честно спрямо другите деца. Редно е някой да го извежда и така. Иначе никой не печели от такова интегриране, само ще наострят щапагите майките на невротипичните, че ненаучили и им надули главите.
За съжаление точно така се получава тук. И моето дете е с 65% ТЕЛК без чужда помощ и има право на ресурсно подпомагане за един час, два пъти седмично, ако не беше в специализирана група.

Последна редакция: ср, 30 сеп 2020, 21:07 от ice_sparky

Общи условия

Активация на акаунт