Шести клас 2018/2019 - тема 5

  • 22 436
  • 758
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 226
То си зависи от езиковата гимназия това, дали е "добре". Както и от самия ученик.
Най-вече от ученика зависи според мен. Ако му се учи език, ако му се отдава, значи всичко е ок.
И аз това се чудя - има ли смисъл от тази езикова?
Големият е в езикова с немски. Сега е в 9 клас, първи випуск по новата система. И е пълна мъгла относно НВО, профилиране и т.н. Истината е, че сега е едно бясно препускане, заради изучаването на повечето предмети. Все пак материал за две години се взима в една.
С немския не мога да кажа до къде е и как се справя, тъй като този език ми е тотално непознат. Но като цяло на тази възраст не им се учи много, много.
Но пък се бие в гърдите, че виждаш ли, сега знаел два чужди езика.
Има още малко време, ще го мислим догодина! От друга страна, в провинцията голям избор няма. Все още математическата и езиковата се водят елитни училища при нас. Дали са такива е друга тема. Но ако приемем, че на този етап средата е от значение, значи изборът е предопределен. 

# 316
  • София
  • Мнения: 2 440
Да ви кажа чакам вече с нетърпение тази ваканция. Вчера три изходни нива, днес нормативи по физическо.... Е може ли до последно да не ги оставят на мира!

# 317
  • Мнения: 4 971
При нас нормативите са ги оставили за понеделник  Joy.
И да, най-много си зависи от децата дали ще учат или не. Голямото ми момче беше отличник до 7 клас, влезе в мечтаната елитна езикова гимназия и спря да учи... Десети клас е сега и много ми е тъжно, че няма никакъв интерес към учебната дейност.

# 318
  • Мнения: 3 083
Елитни училища, среда....
На мен ми се иска да попаднем на място с изискващи учители по основния предмет, за сега за езикова гимназия мислим.

И преди съм писала, ако никой не търси домашната написана и раздава лесно шестиците, ще поразпускат и мотивираните деца.

За жалост или радост моето дете не се сравнява с никого в училище до степен да се мотивира да направи нещо повече, не му и пука да е единственият без домашна, например. Така че, аз съм за взискателни учители (никъде няма да са по всичко такива, но по основния избран предмет, дано са).

Дали ще са свестни децата, с които ще му се наложи да общува не зависи от това дали имат 200 или 400 точки бал.

За страшните неща, да пази Господ, да не е писано, че и в най-хипер дупер училищата има случаи с наркотици и прочие....

# 319
  • Бургас
  • Мнения: 10 366
solnichka, мнението ми е изцяло като твоето.
Най-много ме е страх от наркотици и лоши компании. Но нито едно училище не гарантира защита от тях, за съжаление.

# 320
  • Мнения: 6 957

Големият е в езикова с немски. Сега е в 9 клас, първи випуск по новата система. И е пълна мъгла относно НВО, профилиране и т.н.

Все едно някой знае какви ще са профилите (трети и/или четвърти) в СМГ Simple Smile))))))
Това с яснотата на профилите хич не е до ЕГ/МГ.

# 321
  • Бургас
  • Мнения: 10 366
Все едно някой знае какви ще са профилите (трети и/или четвърти) в СМГ Simple Smile))))))
Това с яснотата на профилите хич не е до ЕГ/МГ.

Като шоколадово яйце с играчка - чак като го отвориш разбираш какво има вътре. Joy
И гиманзиите така - записваш се и след 2-3 години разбираш какъв ти е подаръка....профила де. Simple Smile

# 322
  • Мнения: X
Елитни училища, среда....
На мен ми се иска да попаднем на място с изискващи учители....

Дали ще са свестни децата, с които ще му се наложи да общува не зависи от това дали имат 200 или 400 точки бал.

За страшните неща, да пази Господ, да не е писано, че и в най-хипер дупер училищата има случаи с наркотици и прочие....
Толкова хубаво и вярно написано.

# 323
  • Мнения: 226
Елитни училища, среда....
На мен ми се иска да попаднем на място с изискващи учители по основния предмет, за сега за езикова гимназия мислим.

И преди съм писала, ако никой не търси домашната написана и раздава лесно шестиците, ще поразпускат и мотивираните деца.

За жалост или радост моето дете не се сравнява с никого в училище до степен да се мотивира да направи нещо повече, не му и пука да е единственият без домашна, например. Така че, аз съм за взискателни учители (никъде няма да са по всичко такива, но по основния избран предмет, дано са).

Дали ще са свестни децата, с които ще му се наложи да общува не зависи от това дали имат 200 или 400 точки бал.

За страшните неща, да пази Господ, да не е писано, че и в най-хипер дупер училищата има случаи с наркотици и прочие....
И на мен това ми се искаше, но действителността се оказва различна. Май вече са на изчезване изискващите учители. Когато повечето от класа "не поемат", значи се закицля в обяснения на предния урок и трудно се върви напред. От там пада и нивото. Но пък в крайна сметка не може всички да са отличници ...
А за останалото - напълно подкрепям, че е така.
От личния си опит до момента, мога да обобщя, че ученето приключва в 7 клас. Кулминацията му е НВО. От там насетне всичко е вече по-лежерно. Дори ДЗИ по български език за мен е по-лесен от НВО.
Не казвам, че не се учи. Просто по-лесно се справят. Може би са вече пораснали, могат да се ориентират в това, кое им е приятно и кое не е ... знам ли? Някоя презентация, стихотворение наизуст, участие в олимпиада и ето ти положителен резултат.

Относно профилирането - не съм задълбавала много в темата, но си мисля, че в професионалните гимназии са ясни профилите. Или бъркам?

# 324
  • Мнения: 6 957

Относно профилирането - не съм задълбавала много в темата, но си мисля, че в професионалните гимназии са ясни профилите. Или бъркам?
Да, ясни са. Няма такива  Simple Smile)). Профили има в профилираните гимназии. В професионалните има професии.

# 325
  • Мнения: 3 083
Как ще приключва в 7 клас ученето, недейте така Simple Smile Ние не сме почнали още.

От първи клас ми се иска нещо простичко - да ги следят да пишат в час, да се дават домашни и СИСТЕМНО да се търсят. Ми с някави изключения, не ми се получава.

Много материал, калпави учебници. Не мисля, че като цяло учителите зациклят да повтарят, по скоро вървят напред по програмата и който, колкото разбрал, това е.
Пример - математиката. За не МГ, при часовете дадени, учителят няма време да упражни материала и е принуден да върви напред. Дори и усърдното дете да си напише домашната и да му я поискат, то си иска повече упражнение. И плавно децата стават "непоемащи".

# 326
  • София
  • Мнения: 3 576
Тази работа с изискващите учители е нож с две остриета ако нямат подход, с който да мотивират децата, а само им нашокват канчетата. През тази година имам нагледни примери и в двете посоки. Колкото и куриозно да звучи, когато преместих детето си от т.нар. елитно училище в старото квартално, постепенно му се върна желанието да учи, което за година и половина в елитното една камара изискващи учители успяха да убият. Да не говорим, че усвоеният материал е повече. Не се налага да го гоня да пише огромните домашни, сега доста по-добре сам си планира времето и си гони някакви цели. В "елитното" училище една псевдо-учителка по география, при която няма значение колко е учил от 4ка не отлепяше, го беше нарекла "идиот". В кварталното географията се оказа един от любимите предмети, за които с кеф учи и си търси материали за презентации. В същото време много добре прави разлика с учители, които нищо не изискват, но и нищо не научава...

Последна редакция: пт, 07 юни 2019, 17:13 от green_dawn

# 327
  • Мнения: 24 467
Като се прескочи здравословната граница на разумните изисквания и нормалните критерии за оценяване, посоката тръгва на обратно.
Мотивацията иска и морков. По-често даже. Ако човек е често подценяван и от него се изисква безсмислено много, той се демотивира.

Последна редакция: пт, 07 юни 2019, 17:13 от Judy

# 328
  • Мнения: 4 971
Хайде, последна седмица! Да идва вече ваканцията! Да събираме сили за догодина!
Записах дъщеря ми в Междучасие, но остава да уговоря и учителката по математика. Трябва да се чуем с нея този месец, за да ми каже дали ще ни вземе. Иска ми се да почне уроците от лятото, да изчистят някои пропуски.

# 329
  • софия
  • Мнения: 25 865
Днес е изходното по мат и край. Вече и аз нямам търпение.
Ще ходи на уроци по мат до края на юни, юли ще почине и август пак. За сега съм доволна от учителя, хванал е слабостите ѝ, детето също се чувства добре. Лошото е, че е точно в другия край на София, но карай и това ще мине.
Дете от нейния клас ходи на уроци по мат. Ще ходи лятото като учителката е казала, че ваканцията ще вземат материала за 1вия срок на 7ми клас. Това ми струва прекалено, но явно всеки има подход.

Общи условия

Активация на акаунт