Шести клас 2018/2019 - тема 5

  • 25 001
  • 758
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 3 482
Споделете как минават частните уроци по български, в частта за българския, не литературата.
Правят заедно тестове и обсъждат грешките, които изскачат или учителката обяснява наред граматиката?
А подготовката за преразказа - четат текстове и правят заедно планове или какво точно?

# 331
  • Мнения: X
Дете от нейния клас ходи на уроци по мат. Ще ходи лятото като учителката е казала, че ваканцията ще вземат материала за 1вия срок на 7ми клас. Това ми струва прекалено, но явно всеки има подход.

И на мен. Явно повечето бъдещи седмокласници вземат материала от по-рано, за да им е по-лесно.
Има някакъв смисъл това, но по-скоро през годината да се взема малко по-напред на курс или на уроци.
През лятото, ако хвана моята да решава задачи, съвсем ще я отвратя от математиката. Тя с такова нетърпение чака ваканцията, милата. Joy

# 332
  • Мнения: 24 467
И аз съм чувала за този подход. Идеята е, че през учебната година децата са прекалено натоварени, особено огромен и без възможност за нормално покриване в редовните часове е именно материалът по математика и затова, от частни учителки го знам, някои наистина взимат предварително поне алгебрата с формулите за съкратено умножение, за да може в час нещата само да улягат.
Не съм го правила до сега, с голямото дете. За малкото - още не съм решила какво ще правя.

Последна редакция: пн, 10 юни 2019, 10:34 от Judy

# 333
  • Мнения: 520
И моят започна да ходи на уроци някъде малко след втория срок...и миналата седмица г-жата му казала, че това им е последния урок по математика за тази година....и от есентта ако има желание пак ще започнат....

# 334
  • Бургас
  • Мнения: 10 670
Споделете как минават частните уроци по български, в частта за българския, не литературата.
Правят заедно тестове и обсъждат грешките, които изскачат или учителката обяснява наред граматиката?
А подготовката за преразказа - четат текстове и правят заедно планове или какво точно?

Общо взето така процедираха с учителката. Тя обяснява, дава упражнение и следи дали е разбрал.
Сина ми с българския няма проблем, обаче литературата е мъка. Ще завърши с 5 за годината, защото по БЕ има 6, а по литература 4. До сега на преразказ най-високата му оценка е една единствена петица.
Точно за това обмислям поне част от лятото да ходи на уроци по БЕЛ.
По математика ще решава задачи с баба си. При учителка ще тръгне чак септември.

# 335
  • Мнения: 3 482
Благодаря, Мария.
Аз преразказа го броя към българския език Simple Smile.

И там си трябва тренировка предвид правилата за запознаване с текста. И наистина учител да оценява и да дава насоки.
При нас лошото е, че никога вкъщи не можем да си създадем реални условия. Ако искаш да му проверяваш времето, за което се справя с даден тест, той започва да си прави почивки, да му се дояжда, да му се допива - 20 задчи с 19 почивки Ако му дам да прави преразказ, ще иска да наднича Simple Smile

За граматиката е лесно и сам да види какво и защо бърка.

По математика ще нагазим в геометрията, защото му е по-приятната част. Ей така, без план, колкото мисълта да не заспива за лятото.

# 336
  • Мнения: 8 910
Моят приключи с частните уроци по БЕЛ за тази година. Ще започне отново края на август, началото на септември. Правеха тестове, преразкази, тези, учителката му е обяснявала, препитавала го е. Понякога са вземали материал предварително, преди да е взет в училище. Аз бях в контакт с нея. Сега за резултатите - малко съм със смесени чувства. Ще има 6 за годината. Не знам доколко това се дължи на училищната и доколко на извънучилищната подготовка. Частната му учителка много го хвали. Говорих с родители на познати деца, които също ходят при нея, там нямало такива хвалебствия, значи явно не ги казва на всички и да речем ще приема, че са заслужени. Класира се за областния кръг на олимпиадата по БЕЛ, където точките му бяха съвсем прилични - 24. Проблем е, че аз не мога да го оценя реално. Знанията ми по граматика са доста изветрели, а като му чета преразказите все ми се струва, че може да са много, много по-добри. Може и аз да съм прекалено взискателна, знам ли. Както и да е, с уроците по БЕЛ ще продължи.
По математика планувам да реши всички тестове от сборника през лятото. Една част е правил, но ще ги повтори. Около 35 теста май бяха, на през ден да прави по един, тъкмо ще ги свърши до края на лятото.
На уроци или курс по математика най-вероятно ще ходи догодина. Не за друго, но с мен той отказва да работи. С математиката можем спокойно да се справим сами двамата вкъщи, на него му се отдава, аз я обожавам, но без активно съдействие от негова страна, няма как да станат нещата. С глезене, договорки, само ще си тровим взаимно нервите и няма да има резултат.
Предварително обучение по математика предвиждам за бъдещия петокласник. По 4-5 часа дневно е на тренировки, не минем ли част от материала през лятото, през учебната година ще закъса, защото просто няма да има физическата възможност да упражнява достатъчно задачите. За мой късмет неговият характер е съвсем друг тип. Той е склонен да съдейства и с него доста по-лесно се работи, ако и да трябват повече обяснения.

# 337
  • Бургас
  • Мнения: 10 670
ston, тя и частната учителка на моя много го хвали, но с преразказите резултата е незадоволителен.
Класната му пък, също по БЕЛ, казва че е дете, което работи под потенциала си, можел повече, ама е страшно  разсеян (сякаш аз не си го знам това Simple Smile ). Тя е много взискателна и иска да ги подготви добре. По-склонна съм да вярвам на нея.
Сега обмислям лятото да го пратя при друга частна учителка. Да видим там как ще са нещата и на есен да решим с коя от двете да продължи.
Лошото е, че той много си харесва сегашната и изобщо не е въодушевен от идеята да я сменим. Като си знам чудото, не си ли допаднат с новата госпожа ще има бойкот и вместо да изпишем вежди...нали.
Честно да ви кажа много ме притеснява подготовката му по БЕЛ за седми клас...Confused

# 338
  • Мнения: 24 467
И аз не харесвам на моя преразказите. Те в училище без друго много рядко правят.

# 339
  • софия
  • Мнения: 30 346
И аз не харесвам преразказите на моята, но аз нямам база за сравнение и идея какво е нивото на децата на тяхната възраст. В школата през цялата година беше с ежеседмичен резултат над 85 т., в първата 5ца на децата от групата, в училище имаше една 5ца за втория срок. Изобщо не мога да преценя. Доверила съм се и това е.
Ако не ходеше на школа, не знам как ще се научи и ще придобие по-голяма увереност да прави преразкази. В училище за годината я са направили 3, я не.

# 340
  • Мнения: 50 720
Вие сега хвалите ли се или се оплаквате
Явно са добре децата
Моят е много зле, има много какво да се работи, а ако започне да чете, много ще си помогне
Правописа например му е потресаващ, което ...си го знам. Толкова години работим, но явно това е положението. А и като не чете, то просто няма как да го подобрим. Преди го карах на сила, седях до него и четеше. Вече не мога просто. В крайна сметка каквото такова.

# 341
  • Мнения: 24 467
Вие сега хвалите ли се или се оплаквате
...

Лично аз очевидно не съм щастлива с това, за което писах:

И аз не харесвам на моя преразказите. Те в училище без друго много рядко правят.
Просто не ги харесвам и това е. Няма какво да го хваля, като не са добри.
А не са добри, поради често пъти спънатите изречения, неподреденост на изложението и честите тавталогии, които му се случват. Това са най-дразнещите му елементи при моя.
Въобще не ме вълнуват ни точки, ни оценки. Има си очевадни слабости и трябва работим, поне да ги минимизираме.
И той не е силно четящ. Но и през учебната година няма време. И като е и рядко "пишещ" - то не тренира изказ, словоред и т.н. Лятото смятам да се позанимаем точно с това. Плюс математиката.
...
На изходното по мат. има 6, омотал е една текстова задача, обаче. При това, според мен, лесна. Та текстовите задачи май ще са ни за работа основно.
...
По геометрия днес разбрах, че на НВО им давали вече да ползват формулите. Не съм се вълнувала скоро, мисля да почета от МОН-аджийския сайт на есен, за да ми е най-прясно. Ако е така - ще е супер. При моя това е най-ужасното по този предмет - запаметяването на формулите. Ако това отпадне, тези задачи не са му голям проблем.

Последна редакция: пн, 10 юни 2019, 14:34 от Judy

# 342
  • София
  • Мнения: 4 041
Абе за тях не знам, но имам зверска нужда да приключваме вече. Макар че лятото ще се поразходи на уроци и по БЕЛ ( за няколко преразказа и граматика) и на математика за самочувствие и увереност. Нямам представа какво да я правя с тая математика. Справя се добре, за 5, в клас на контролни и класни изкарва 5 - 5 и нещо, вкъщи, в клас и на курсовете си решава задачите с добра успеваемост, решава много и вчера на пробния изпит - тотал щета. С прибирането вкъщи, като си извади теста и ревна. Започна една по една да гледа задачите и да установява, че ги е объркала. Малко по-късно ми се обади и учителката с новината. Идея си нямам как да го реша този проблем, а по БЕЛ е с 80т.

# 343
  • Бургас
  • Мнения: 10 670
А не са добри, поради често пъти спънатите изречения, неподреденост на изложението и честите тавталогии, които му се случват. Това са най-дразнещите му елементи при моя.

Това е проблема и при моя. Ако имаш предложения за справяне - давай! Simple Smile
Иначе не допуска правописни грешки, най-много някоя изядена буква от бързане.
Обаче грознописа му...лекар да му завиди. Ако има време и се старае горе-долу бива, но това е рядко.
А пък нали и за краснопис "глобяват" на матурата.


# 344
  • софия
  • Мнения: 30 346
Нито се хваля, нито се оплаквам. Констатирам и споделям, което мисля прави всеки, който пише в темата. Колкото и да се правя, че не ме интересуват оценката или точките, не е така - те са приетото мерило, по което ще бъде класирана. Така че и оценката, и точките имат значение. Ако бяхме в някой малък град вероятно нямаше да е от такова значение, но аз съм на камбанарията на майка на дете от София. Никой не отрича важността на същността на знанието, но по начина, по който се учи в българското училище, то се придобива извън него и не е част от формално поставяните оценки.
И, да, няма особено значение кое ще е училището след 7ми клас, има значение средата. И това е нещото към което винаги съм се стремяла. Защото, ако толкова няма значение в кое училище учат децата, колко от вас биха си записали детето в училище с преобладаващо ромски деца или в училище в краен квартал, където децата са записани само, за да могат родителите да взимат детски, напр.? Аз не бих, можете да ме наречете, каквато искате.

Последна редакция: пн, 10 юни 2019, 15:19 от zvаnchе

Общи условия

Активация на акаунт