Отговори
# 540
  • Мнения: 5 425
С нещо обаче няма как да се съглася с elica1051 - знака за равенство между таксите на ЧУ с допълнителните курсове/дейности...
Моят опит:
Такса за КО - 740 лв. на месец (макс)
Часове английски на месец - 40 (мин)
Частен урок при читав учител по език - 20лв. на час. За месец - 800лв. По-евтините варианти почват да губят моето и на детето ми време по неприемлив за мен начин.
Допълнителната математика, качественото обучение по останалите предмети, втория чужд език, културата на средата и други по-малки екстри идват бонус.
На всичкото отгоре ни беше на пешеходно разстояние.
Решението за мене беше очевадно.

# 541
  • София
  • Мнения: 18 148
Сравняваш обаче работа по английски 40 часа в клас с примерно 7-8-10 деца (другаде и с доста повече) и същите 40 часа напълно индивидуална работа. Има голяма разлика в това колко материал ще бъде предаден за еднаквото време и как ще бъде усвоен/упражнен на двете места при равни условия с качествен учител и заинтересовани деца.
Да не говорим, че като плащаш за индивидуално, можеш да си избереш учителя, отделно можеш да се спреш даже и на нейтив, имаш по-голяма свобода. Негативът при малките обаче е, че трябва да ги развеждаш.

Последна редакция: сб, 03 авг 2019, 08:07 от пенсионирана русалка

# 542
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 379
А аз изобщо не виждам смисъл в частния учител по английски език от 1 до 4 клас. После - може и да има, зависи от целите на родител и дете. За да се научи език добре, трябват си самостоятелни занимания и извън вемето с учител. Като книги, филми, игри, разговори ... не само дадените домашни.
Има добри езикови школи, които предлагат водене на децата - от училище до тях и обратно, ако са наблизо.
За някои по-рядко срещани в училищата езици - там частният учител сигурно е по-добрата алтернатива.

С нещо обаче няма как да се съглася с elica1051 - знака за равенство между таксите на ЧУ с допълнителните курсове/дейности...

И аз.
На мен допълнителните занимания не са ми стрували повече от 200 лева на месец, с транспорта. Наличието на добри Учители в близките ДУ, приличната база, по-разнородната среда и възможността за полудневно обучение дори и от 1 до 4 клас, бяха сред моите аргументи, за да избера този вариант.

# 543
  • Мнения: 19 339
Сравняваш обаче работа по английски 40 часа в клас с примерно 7-8-10 деца (другаде и с доста повече) и същите 40 часа напълно индивидуална работа. Има голяма разлика в това колко материал ще бъде предаден за еднаквото време и как ще бъде усвоен/упражнен на двете места при равни условия с качествен учител и заинтересовани деца.
Да не говорим, че като плащаш за индивидуално, можеш да си избереш учителя, отделно можеш да се спреш даже и на нейтив, имаш по-голяма свобода. Негативът при малките обаче е, че трябва да ги развеждаш.
Специално по езика добрите ЧУ са по-напред от школите, така че материалът, преподаден там, е повече от този в школа, ако се сравняват деца на една и съща възраст до седми клас.
С частен учител може и да се работи по-бързо, но трябва доста дисциплина, а и свободно време да се вмъкнат тези 40часа плюс да се пишат домашни за училище. Поне аз не познавам такива случаи.

# 544
  • София
  • Мнения: 18 148
Дъждец, сложих ги на кантара с еднакви числови показатели заради Ежко, иначе на всички ни е  ясно, че никой няма да отдели 10 часа за уроци седмично само по езика.. Но истината е, че на индивидуални уроци и с много по-малко от 10 часа на седмица можеш да постигнеш същото, че и повече от ЧУ. Примери колкото искаш, но вие така или иначе до последно ще ги отричате. Нима и уроците по математика, български и т.н не доказват  точно тази теза? Хората ходят макс два пъти в седмицата по 2 часа, значи 4, нали? Прибави им е да кажем "напълно загубените" 4 часа по предмета в ДУ и ето, станаха сборно 8. Такива деца, мотивирани и попаднали при добър частен учител, се справят точно толкова добре, колкото и децата в ЧУ. И мерило не е НВО-то, а резултатите им, справянето им после. Нали в гимназиите класовете са смесени - от ДУ и ЧУ, със сигурност твърдя, че децата от ЧУ по мат и БЕЛ не превъзхождат в общия случай децата от ДУ. Както и обратното. Изключения винаги има. Така е и с езика, особено пък ако той не е английски. В НЕГ е имало деца от Веда, Ерих Кестнер, Дойче Шуле, 20-то, 73-то, Шилер.. Въобще не са по-по-най идващите от ЧУ. Правило ми е впечатление, че на изпита за лайстунг в края на интензивната осмокласна година по някакво неписано правило в повечето години първенците са хора, неучили до 7 клас езика. Та случаи всякакви.. Дори и тези деца да са били на уроци в 8 клас (които апропо масово са от училището-враг номер 1 на Ежко, в което все пак явно са добили култура на труда), което няма как да знаем, ето че за една единствена година са отвяли по пътя си множество съученици, учили езика в ЧУ интензивно до 7 клас, тоест цели 8 години заедно с ПУК. И проверката  е съставена и осъществена не на ниво МОН, а от германци, тоест не е опорочена.

Последна редакция: сб, 03 авг 2019, 09:12 от пенсионирана русалка

# 545
  • Мнения: 2 182
Сравняваш обаче работа по английски 40 часа в клас с примерно 7-8-10 деца (другаде и с доста повече) и същите 40 часа напълно индивидуална работа. Има голяма разлика в това колко материал ще бъде предаден за еднаквото време и как ще бъде усвоен/упражнен на двете места при равни условия с качествен учител и заинтересовани деца.
Да не говорим, че като плащаш за индивидуално, можеш да си избереш учителя, отделно можеш да се спреш даже и на нейтив, имаш по-голяма свобода. Негативът при малките обаче е, че трябва да ги развеждаш.
Специално по езика добрите ЧУ са по-напред от школите, така че материалът, преподаден там, е повече от този в школа, ако се сравняват деца на една и съща възраст до седми клас.
С частен учител може и да се работи по-бързо, но трябва доста дисциплина, а и свободно време да се вмъкнат тези 40часа плюс да се пишат домашни за училище. Поне аз не познавам такива случаи.
По какво позна? След 7-8 години в Британика, Алианс и т. н. децата от ДУ вземат С1. От ЧУ да не вземат Д5😁. Уточнявам, че децата около мен са от добри ДУ. Сигурно в 345 СУ не са и помирисали сертификат, както и от някои ЧУ се налага децата да ходят на сертификатен курс, ако им потрябва документа. В този сегмент финансовата разлика е голяма - едната мама не е дала стотинка, а другата е дала доста пари, а резултатът е еднакъв.


# 546
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 744
А как разбирате дали учителят в ДУ е наистина добър? Постоянно чувам колко е важен учителят и как детето на Х ще се падне при най-добрия, но как се черпи тази информация преди детето да е почнало?

# 547
  • Мнения: 2 182
А как разбирате дали учителят в ДУ е наистина добър? Постоянно чувам колко е важен учителят и как детето на Х ще се падне при най-добрия, но как се черпи тази информация преди детето да е почнало?
Първият учител наистина е важно да е добър. По-важно от това дали е елитно училището или не. Странно ми е че задаваш този въпрос сега, когато има интернет - форуми, групи... отвсякъде можеш да събереш информация за конкретни начални учители. Навремето беше по-трудно. Информирахме се на детските площадки от мамите с по-големи деца в кварталното училище. Но пък си мисля, че онази информация беше по-ценна, тъй като я получавахме от познати. 🙂

# 548
  • София
  • Мнения: 18 148
Определено. Някога в пряк диалог хората си казваха нещата по-откровено. Сега интеренет позволява скриването зад някакъв ник и възхваляването на училища от хора, които при други обстоятелства, на лични, в затворени групи или при раговор споделят и доста негативи. Та човек на мнения във форум, при това от непознати хора, не бива да се доверява толкова. За малките все още е лесно - молите майки около вас с малко по-големи деца да споделят отзивите си за учебния процес, особено ако става дума за хора, на чиято преценка можете да се доверите. Отивате в училищния двор във време (стига да е отворен, че някои не са), когато децата са навън, наблюдавате отстрани отношението на учителя Х към тях, начина, по който  подхожда при разрешаването на възникнали конфликти и извън класната стая. Сформирате си някаквособствено мнение, не пречи да питате и тук в темата за съответното ДУ за допълнителен щрих. И накрая преценявате.

# 549
  • Мнения: 19 339
Сравняваш обаче работа по английски 40 часа в клас с примерно 7-8-10 деца (другаде и с доста повече) и същите 40 часа напълно индивидуална работа. Има голяма разлика в това колко материал ще бъде предаден за еднаквото време и как ще бъде усвоен/упражнен на двете места при равни условия с качествен учител и заинтересовани деца.
Да не говорим, че като плащаш за индивидуално, можеш да си избереш учителя, отделно можеш да се спреш даже и на нейтив, имаш по-голяма свобода. Негативът при малките обаче е, че трябва да ги развеждаш.
Специално по езика добрите ЧУ са по-напред от школите, така че материалът, преподаден там, е повече от този в школа, ако се сравняват деца на една и съща възраст до седми клас.
С частен учител може и да се работи по-бързо, но трябва доста дисциплина, а и свободно време да се вмъкнат тези 40часа плюс да се пишат домашни за училище. Поне аз не познавам такива случаи.
По какво позна? След 7-8 години в Британика, Алианс и т. н. децата от ДУ вземат С1. От ЧУ да не вземат Д5😁. Уточнявам, че децата около мен са от добри ДУ. Сигурно в 345 СУ не са и помирисали сертификат, както и от някои ЧУ се налага децата да ходят на сертификатен курс, ако им потрябва документа. В този сегмент финансовата разлика е голяма - едната мама не е дала стотинка, а другата е дала доста пари, а резултатът е еднакъв.



По сертификатите, които вземат, сравнявайки с деца, които ходят на външни школи.

Русалка, примери до седми клас имам за точно обратното. Децата от ЧУ са по-напред. След седми клас, живот и здраве, смятам за по-добре да се учи интензивно напълно непознат език. Така че дали някой ще навакса, не ми е важно, тъй като в края на осми две е повече от едно.

# 550
  • Мнения: 5 425
Те и Ладата е кола. А това, че е минала технически преглед в България, показва че с нищо не е по-лоша от Мерцедес С-класа. Нещо повече - не се чупи толкова по "пътищата" на северозападните територии и може да носи повече чували с фураж за добитъка. А за цената на един Мерджан, поне десет Лади ще купиш. А и комфортът се изравнява, след като пренесеш два пъти прасетата до пазара.

ПС. После иди ги разправяй, че изследвания още от соца показват по-скъпа ТСО (тотална цена на експлоатация) на Ладата...

# 551
  • София
  • Мнения: 18 148
ОК, Дъждец, с тази нагласа за нов език сякаш автоматично вадиш АК като вариант за детето си  от полезрението си. Френски, немски или испански най-вероятно ще го пуснеш тогава да учи в ЕГ, понеже аз не знам поне тези езици като първи все още някъде в ЧУ в гимназиален етап да се учат по-добре и в по-отбрана среда. Тогава ще имаш възможността да се убедиш колко много деца, идващи от ДУ, разполагат със същите езикови сертификати по английски. Ако беше иначе, как до по-миналата година 164 ГПИЕ и НЕГ си позволяваха волността да стартират учениците им в 9 клас по втория език английски с учебници за В2. И пак за много деца това беше ниска летва и скука в училище..

Последна редакция: сб, 03 авг 2019, 09:59 от пенсионирана русалка

# 552
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 379
А как разбирате дали учителят в ДУ е наистина добър? Постоянно чувам колко е важен учителят и как детето на Х ще се падне при най-добрия, но как се черпи тази информация преди детето да е почнало?


Аз попитах учителките на децата в детската градина. Те ми дадоха най-много примери, предимно със своите възпитаници.

# 553
  • Мнения: 7 162
На мен форумът ми е много по-полезен като извор на информация, отколкото лични контакти по площадки и споделен опит от познати и приятели, като последният разбира се съвсем не го отричам. Тук информацията е много, а  постове с рекламна цел на учител или училище лесно се разкриват.Отделно всеки, ако има желание може да си изгради мнение за непознатия седящ зад определен ник и да прецени дали да му вярва или не, макар, че пак може да бъде подведен. Пример: Навремето заради потребителка тук си бях изградила негативно мнение за СС, а сега четейки постовете на други потребители Света София ми е едно от училищата, които харесвам без дори да съм го посещавала лично.
Имам много познати, които не могат да ми бъдат никакакъв ориентир за нищо., а с най-близката ми приятелка с която сме минали през едни и същи училища и учители впечатленията и мненията ни са на двата полюса.
Та Пипи четете, проучвайте, питайте. Ще стигнете до правилния избор.

# 554
  • София
  • Мнения: 1 577
Едно към едно и аз за СС - негативното мнение от форума, после тотално ми се разби. А пък за ЧУ като цяло преди години много негативни мнения от реални хора, впоследствие чрез форума ми се обърнаха в позитивна нагласа. От днешна гледна точка смятам, че за началните класове ЧУ е много подходящо. Това,  с тъсенето на мнения за учители по градинки и седенки е много несигурно. Учителите много се местят, напускат. А и с това райониране нещата са вече доста предопределени.

Общи условия

Активация на акаунт