Отговори
# 420
  • Мнения: 5 425
@alexandra002 С уговорката, че нямам директен поглед върху курсовете, не мога да повярвам, че учител по математика от СМГ може да води безполезен курс.

# 421
  • София
  • Мнения: 2 925
Ежко, аз разбирам, че курсът по математика е бил безполезен за конкретното дете. Иначе от учителя са доволни. Просто курсът е бил за запълване на пропуски, а не за надграждане, както са очаквали. И от там е недоволството - не са получили достатъчно предварителна информация.

# 422
  • Мнения: X
Може ли линк за Британия с платените курсове, които подготвят за прием в дадено добро ДУ? (Нали изключваме разни online tutorials, каквито от едно време можеха да се ползват, свалят и т.н.). Ще ми бъде интересно.

Аш, имаме много близко семейство в ОК,  жената дава уроци по мат за 11+ и така добавя в семейния бюджет. Напливът е огромен, тя връща деца. Иначе  имаше статия в дейли мейл по въпроса какво струва на родителите приемът в Грамър скул:

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2048094/Meet-parents- … ammar-school.html

Подобно има за Ню Йорк, 850 от 30 000 кандидати, това за държавна гимназия, до към 1970-те основно с еврейски деца, в момента основно с азиатски деца - те не жалят нито пари, нито усилия, за да влязат в добро ДУ.  При този наплив разбираш какво струва на родителите подготовката за прием:
Admission to Stuyvesant involves passing the Specialized High Schools Admissions Test. Every March, the 800 to 850 applicants with the highest SHSAT scores out of the around 30,000 eighth- and ninth-graders who apply to Stuyvesant are accepted.

Между другото, Stuyvesant е аналогът на СМГ или НПМГ, защото е СТЕМ ориентирано. И е само за резиденти на Ню Йорк:

Stuyvesant High School and the other seven specialized high schools are public high schools established and run by the New York City Department of Education to serve the needs of academically gifted students. New York State Education Law makes a written examination the only requirement for admission to these schools. Places are awarded to those students who earn the highest scores on the entrance exam, the Specialized High Schools Admission Test. The New York City Specialized High Schools admission test (SHSAT) is offered to all eighth and ninth grade students residing within the five boroughs of New York City who wish to attend Stuyvesant or any of the other specialized high schools.   

Това са примери, мащабите, разбира се, са съвсем други, но принципът е същият, ако едно нещо е много добро, то или е с предварителна селекция и ограничен достъп, или е много скъпо, а понякога и двете. Никъде не е различно.

Последна редакция: ср, 31 юли 2019, 15:58 от Анонимен

# 423
  • Мнения: 21
Здравейте!
Следя училищните теми от известно време и имам въпрос към хората с пряк поглед върху ЧУ и спряганите за елитни ДУ.
Ако по дадена причина обучение в топ 3 ЧУ не е възможно, то училища като 107, 125, НУКК могат ли да бъдат еднакво добра алтернативна за 1-4 и 1-7 клас на ЧУ като ОТ, БШ и други?
И що се отнася до НВО, курсове и прием след седми клас, в общия случай в кои училища е възможно да се случат нещата и без допълнителни уроци за НВО?

# 424
  • Мнения: 7 683
Скрит текст:
Скрит текст:
...и нека добавя, че до 7-ми клас просто няма достатъчно преподаден материал (и достигната относителна зрялост) за да се направи смислена селекция за каквото и да е профилирано обучение.
ПС А че НВО не става за профилирана селекция може да се сети всеки мислещ човек.

Защо не сме по единни?
Поради приетата култура на състезание. Конкурентите не могат да си сътрудничат пълноценно. И учат и децата си на това.

А това смятате ли, че е добро?

Ако позволите, ще Ви отговоря с въпрос: "Според вас, в трудовата, социалната и семейната сфери, кое е по-важно, да умееш да се сработиш с другите или да можеш да ги побеждаваш?"

А защо трябва да е едно от двете? Те не са взаимно изключващи се.

Не, не са. В случаите, когато околните са под твоето ниво. Дали обаче това е компанията, която искаш?
Т.е. всеки смята, че останалите са под нивото му? Това е пълно разочарование...не смятам, че трябва да учим децата на това, напротив- трябва да са сплотени, единни, а не единаци. А и как си преценил, че хората са под твоето ниво, след като не ги познаваш? Или просто презумпция..?

Подобни типажи рано или късно се намират сред такава група. Било защото активно са я търсили, било поради липса на друга, която да ги приеме. Това докато са от полза на групата. После остават сами.

Аз виждам нездравата конкуренция нагледно. Тя преминава в закона на Джунглата - по силният оцелява.
Според теорията на Дарвин, оцелява ПО-ПРИСПОСОБИМИЯТ. Този който е намерил хармония между силните и слабите си страни и предизвикателствата и възможностите на околна среда.
А според биологията освен вътрешно-видовата конкуренция има и подобно сътрудничество. Диалектика...
Ежко е марксист.

Последна редакция: чт, 01 авг 2019, 10:33 от Фран

# 425
  • Мнения: X
Скрит текст:
Скрит текст:
...и нека добавя, че до 7-ми клас просто няма достатъчно преподаден материал (и достигната относителна зрялост) за да се направи смислена селекция за каквото и да е профилирано обучение.
ПС А че НВО не става за профилирана селекция може да се сети всеки мислещ човек.

Защо не сме по единни?
Поради приетата култура на състезание. Конкурентите не могат да си сътрудничат пълноценно. И учат и децата си на това.

А това смятате ли, че е добро?

Ако позволите, ще Ви отговоря с въпрос: "Според вас, в трудовата, социалната и семейната сфери, кое е по-важно, да умееш да се сработиш с другите или да можеш да ги побеждаваш?"

А защо трябва да е едно от двете? Те не са взаимно изключващи се.

Не, не са. В случаите, когато околните са под твоето ниво. Дали обаче това е компанията, която искаш?
Т.е. всеки смята, че останалите са под нивото му? Това е пълно разочарование...не смятам, че трябва да учим децата на това, напротив- трябва да са сплотени, единни, а не единаци. А и как си преценил, че хората са под твоето ниво, след като не ги познаваш? Или просто презумпция..?

Подобни типажи рано или късно се намират сред такава група. Било защото активно са я търсили, било поради липса на друга, която да ги приеме. Това докато са от полза на групата. После остават сами.

Аз виждам нездравата конкуренция нагледно. Тя преминава в закона на Джунглата - по силният оцелява.
Според теорията на Дарвин, оцелява ПО-ПРИСПОСОБИМИЯТ. Този който е намерил хармония между силните и слабите си страни и предизвикателствата и възможностите на околна среда.
А според биологията освен вътрешно-видовата конкуренция има и подобно сътрудничество. Диалектика...
Ежко е марксист.

Ха-ха, добре е научил Диамат за държавния си изпит Smiley Но все пак нека отдадем дължимото на Хегел, негова е диалектиката, не на Маркс.

# 426
  • Мнения: 9 046
Здравейте!
Следя училищните теми от известно време и имам въпрос към хората с пряк поглед върху ЧУ и спряганите за елитни ДУ.
Ако по дадена причина обучение в топ 3 ЧУ не е възможно, то училища като 107, 125, НУКК могат ли да бъдат еднакво добра алтернативна за 1-4 и 1-7 клас на ЧУ като ОТ, БШ и други?
И що се отнася до НВО, курсове и прием след седми клас, в общия случай в кои училища е възможно да се случат нещата и без допълнителни уроци за НВО?

Кои ЧУ са топ 3 и защо според вас?
ДУ почти никое не би могло да бъде алтернатива на частното такова. Най- малко защото в ЧУ обикновено има една допълнителна езиково подготовка както и други такива.
За 107 имам 3 познати деца, родителите са доволни училището е малко. До 4 клас ползват частна занималня която се помещава в училището.
За 125 - 2 познати деца. Едното в математическа паралелка след 4 клас - доволно. Другото във 2 клас го спряха от занималня защото гледат порно.
НУКК - нямам познати / подбрани деца.

И що се отнася до НВО, курсове и прием след седми клас, в общия случай в кои училища е възможно да се случат нещата и без допълнителни уроци за НВО? - не съм чула да има такова.

# 427
# 428
  • Мнения: X
Здравейте!
Следя училищните теми от известно време и имам въпрос към хората с пряк поглед върху ЧУ и спряганите за елитни ДУ.
Ако по дадена причина обучение в топ 3 ЧУ не е възможно, то училища като 107, 125, НУКК могат ли да бъдат еднакво добра алтернативна за 1-4 и 1-7 клас на ЧУ като ОТ, БШ и други?
И що се отнася до НВО, курсове и прием след седми клас, в общия случай в кои училища е възможно да се случат нещата и без допълнителни уроци за НВО?

С малката уговорка, че в 107-мо приемът 1-4 клас е по адресна регистрация и дете извън улиците на кечмънт няма шанс за прием в него (дори деца от кечмънта се явяват на томбола за прием), а след 4 клас има подбор за прием (някаква комбинация от състезания и точки, има го на сайта им). НУКК също  е с изпит от 1 клас, доколкото си спомням, и доста конкурентен. За 125-то нищо не мога да кажа.

Та отвъд субективното мнение кое е по-добро, може да ги смятате за алтернатива само ако успеете да се класирате в тях - за 107-мо и НУКК говоря, не са със свободен достъп.

Да поясня, ОТ, БШ и другите ЧУ (освен тези със селекция, които са 2-3 и са изключени от питащата) са без входен тест (на практика), така че би трябвало да се сравняват с ДУ също без входен тест или друг вид ограничен достъп като адресна регистрация. Тоест, няма как да сравняваме ДУ с ограничен достъп с ЧУ с неограничен достъп, те не са взаимнозаменяеми.  Така зададено, питането няма много смисъл.

Последна редакция: ср, 31 юли 2019, 16:25 от Анонимен

# 429
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Доста се позабавлявах да ви чета-отде тая спортна злоба за спор в това лятно хубаво време, не знам.
Ето малко факти за размисъл:
1. Не е вярно, че във ФБ групите на випуските не се споделя. Поне на бъдещите 6 клас пада такова споделяне на всякаква информация, че админът на групата отнася критика, че прекалява, споделяйки информация за състезания, родителски срещи, училищна информация, изпити, празници, календари, извънучебни събития, успехи на ученици, анкети и т.н. Групата е от над 200 родителя е комуникативна и много активна. Същото е и в групата на класа, а да не говорим че имаме и няколко ФБ групи по интереси, пак за родители! Отделно от Вайбър групите. Наблюдавам желание за споделяне, а не за криене или конкуренция.
Да не говорим, че самите деца са дружелюбни, радват се едно на друго и не се възприемат като конкуренция. Моето дете просто обожава "конкуренцията" си от състезанията дотолкова, че няма търпение да играе с тях. По-скоро обратното, децата от различните училища даже вече се познават и се събират преди състезание и се радват едно на друго, ще рече човек че са си рода:)

Имаше чудене за какви деца е СМГ след 7 клас и Мария беше писала, за тези с интереси в математиката. Искам да добавя, че е и за деца с интереси и в информатиката, защото СМГ след седми клас реално е вече е двупрофилно . Това означава, че от 10 клас нататък ще се изучават основно предметите от двата профила. Дали всички са наясно с това, се чудя.

2. Поне за 5 клас не само, че няма скатаване по предмети, а точно обратното-не знам някъде да се изисква толкова много по всякакви предмети и се изумявам на това, но ...явно е училищна политика. Разпитвах хора с деца в ЧУ, сравнявах и да, доста са вдигнали летвата на изискванията в СМГ. 300 дати и имена на места и личности наизуст по история за контролно. За мен лично е излишно и зубренето на по няколко песни наведнъж по музика и наизустяването на учебника по музика, и зубренето по рисуване за тестове и много други, но щом така са си решили, тяхно право е.
Отсъствия обаче се пишат и то редовно. Извиняват се по надлежния ред.

3. Курсовете може да са полезни, но не всеки ги ползва за влизане в СМГ (от випуска на хлапето знам доста приети деца, които не са били на курсове в СМГ, поне за 20-ина такива се сещам, сигурно има и други).
За ЧУ и мотивите за СМГ-това си е много лично.  Но факт, че надделява издигането на училището в култ, абсолютно безсмислено според мен. То затова и доста са разочаровани после-не че училището е лошо, а са имали нереални очаквания, хората. По някаква причина очакват да е нещо повече от добро училище, в което няма никакво значение дали до 4 клас си бил отличник в твоето школо и трябва да започнеш да се доказваш в пети от нулата, с много труд. Няма празнични фанфари за добре дошъл и "величието" от приемането отшумява доста бързо още на втората седмица. Доста приземени родители ми се наложи да изслушам и ги слушах внимателно и с респект към мнението им. Детето им е вложило много труд, а те много пари да влязат, но се оказва че това не гарантира отличните оценки и даже обратното-има борба за тях, не винаги успешна. По всички предмети е така. " Не очаквахме да е толкова трудно"-тази фраза чувам постоянно. Всички мислели, че само с математиката ще е зорът. То и аз така си мислех;)

От друга страна, като привикнат след първата година, децата "влизат" в ритъм и очевидно се представят добре на матурите след 7 клас. Но минималния бал за СМГ тази година е още по-висок, и явно влизането след седми клас с по-големите набори ще е почти като влизане в Кеймбридж (шегувам се, уж, ама като гледам, натам върви).

# 430
  • София
  • Мнения: 10 825
125-то също е с прием по адресна регистрация и мисля, че лежи на някакви стари лаври относно добрата подготовка, която дава. Впечатленията ми са базирани на разказите и мненията на близки с деца били в училището.

# 431
  • Мнения: 219
Скрит текст:
Скрит текст:
Скрит текст:
...и нека добавя, че до 7-ми клас просто няма достатъчно преподаден материал (и достигната относителна зрялост) за да се направи смислена селекция за каквото и да е профилирано обучение.
ПС А че НВО не става за профилирана селекция може да се сети всеки мислещ човек.

Защо не сме по единни?
Поради приетата култура на състезание. Конкурентите не могат да си сътрудничат пълноценно. И учат и децата си на това.

А това смятате ли, че е добро?

Ако позволите, ще Ви отговоря с въпрос: "Според вас, в трудовата, социалната и семейната сфери, кое е по-важно, да умееш да се сработиш с другите или да можеш да ги побеждаваш?"

А защо трябва да е едно от двете? Те не са взаимно изключващи се.

Не, не са. В случаите, когато околните са под твоето ниво. Дали обаче това е компанията, която искаш?
Т.е. всеки смята, че останалите са под нивото му? Това е пълно разочарование...не смятам, че трябва да учим децата на това, напротив- трябва да са сплотени, единни, а не единаци. А и как си преценил, че хората са под твоето ниво, след като не ги познаваш? Или просто презумпция..?

Подобни типажи рано или късно се намират сред такава група. Било защото активно са я търсили, било поради липса на друга, която да ги приеме. Това докато са от полза на групата. После остават сами.

Аз виждам нездравата конкуренция нагледно. Тя преминава в закона на Джунглата - по силният оцелява.
Според теорията на Дарвин, оцелява ПО-ПРИСПОСОБИМИЯТ. Този който е намерил хармония между силните и слабите си страни и предизвикателствата и възможностите на околна среда.
А според биологията освен вътрешно-видовата конкуренция има и подобно сътрудничество. Диалектика...
Ежко е марксист.
[/quote]

Струва ми се сложен по душа... Simple Smile

# 432
  • Мнения: 9 046
elica1051 сигурно не се скатават или предметите по които го правят са уж от незначителните. Но като прочетеш това от майка на седмокласник малко друго чувство те обзема.
Цитат:
"Ох ... като ви чета все повече се притеснявам, че ние ще сме измежду първите изхвърлени от АК... вчера като връчих на сина ми "домашното" по БЕЛ за ваканцията , с което ни изненадаха при записването Simple Smile той ми заяви да отивам и да го отписвам веднага.... щял да си чака СМГ , на 10 класиране може и да стане Simple Smile , а в краен случай каквото и да  е друго.... където нямало да могат да го изхвърлят за лош успех... та ...и пари щял да ми спести ... да не съм се натягала на "Американците" - наглецът малък... искрено Ви завиждам за амбициозните деца..."

# 433
  • Мнения: 5 425
Ежко, аз разбирам, че курсът по математика е бил безполезен за конкретното дете. Иначе от учителя са доволни. Просто курсът е бил за запълване на пропуски, а не за надграждане, както са очаквали. И от там е недоволството - не са получили достатъчно предварителна информация.
Практиката показва, че НВО задачите по математика не са олимпийски тип. Откъдето съвсем други фактори стават критични. Възможно е учителите да наблягат именно на тях, а детето да ги пропуска...

# 434
  • Мнения: X
elica1051 сигурно не се скатават или предметите по които го правят са уж от незначителните. Но като прочетеш това от майка на седмокласник малко друго чувство те обзема.
Цитат:
"Ох ... като ви чета все повече се притеснявам, че ние ще сме измежду първите изхвърлени от АК... вчера като връчих на сина ми "домашното" по БЕЛ за ваканцията , с което ни изненадаха при записването Simple Smile той ми заяви да отивам и да го отписвам веднага.... щял да си чака СМГ , на 10 класиране може и да стане Simple Smile , а в краен случай каквото и да  е друго.... където нямало да могат да го изхвърлят за лош успех... та ...и пари щял да ми спести ... да не съм се натягала на "Американците" - наглецът малък... искрено Ви завиждам за амбициозните деца..."

A доколко може да се вземе мнението на майката на седмокласник или на самия седмокласник за меродавно за нивото на училище след 7 клас? На база на какви доказателства детето очаква в СМГ да е лежерно за разлика от АК?  Тук нееднократно е имало мнения и в двете посоки и за АК, и за СМГ, в зависимост от положението на пишещия. Искам да кажа, че това мнение не може, според мен, да доведе до никакви изводи в никоя посока, нито до някакви чувства - просто поредното субективно и с нищо неподкрепено мнение за СМГ и АК. Виж за амбициозността на детето - майката си знае дали е такова или не. Но дали неамбициозно дете може да вирее в СМГ или в АК, и дали ще си остане неамбициозно или ще се амбицира, и ако да, на кое от двете места,  нито тя, нито то  няма как да знаят все още, а мнения и в двете посоки има предостатъчно, тоест, зависи си от конкретното дете. Та какво всъщност иска да каже този пост освен че някоя майка се оплаква, че детето й според нея не е достатъчно амбициозно?  
А това за десетото класиране е чак смешно - не съм чула в СМГ да става дори на трето класиране, камо ли на 10-то, малко приети деца се отказват от СМГ, по мои наблюдения. Това само показва колко детето е незапознато с реалиите в СМГ, а може би не само там.

Последна редакция: ср, 31 юли 2019, 16:59 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт