Лидл 128 - Юнско сладоледена

  • 87 890
  • 1 364
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 75 362
Тенекиите със зехтин са със срок на годност края на януари 2020г. Твърде кратък срок. Излагат се. При нас имаше десетина тенекии, втората ми отпада, няма смисъл. Ще вземем една - до зимата ще съм я изразходила.

И друг евтин номер ми направи неприятно впечанление - Киндер яйцата, обикновените - намалени са левче и взех едно. На каса излезе редовна цена - за 50 стотинки не съм се разправяла, просто попитах касиерката не са ли намалени...влязох да погледна и що да видя - наредили едно до друго киндер яйцата обикновените - над едните табела с намалението /за момичета/, над другите редовна цена /за момчета/...що за глупост. Вероятно съм взела за момичета, както и да е...тръгнах си.
Всъщност те разделени ри са за момчета и за момичета? Не съм забелязала до сега....да им имам логиката да намалят едните. И стария колкото света номер да сложат намалените и ненамалените един до друг, ако и да не бяха разместени и разменени.....

За поръчване от чуждестранен сайт - този сайт си има условия за доставки и рекламации, пак казвам-на който му е важно, да прочете какви са те.
Старидрийм  ако се не лъжа беше поръчал нещо от немския сайт, ако се появи, може да хвърли светлина.
А иначе аз много добре си представям, как ми поемат транспорта при рекламация, защото така е по директивите.

# 736
  • Варна
  • Мнения: 25 817
Може ли да ми кажеш в коя точно директива е регламентирано това?
Открих нещо в някакъв сайт, но не и самата директива, не мога да се ориентирам нещо.

Последна редакция: вт, 18 юни 2019, 09:49 от Месечинка виторога

# 737
  • Мнения: 75 362
Нямам време да ровя в момента, но дори в нашия ЗЗП има следния текст:

Чл. 129а. (Нов - ДВ, бр. 45 от 2019 г., в сила от 07.06.2019 г.) Европейският потребителски център към Комисията за защита на потребителите оказва съдействие на потребителите в случай на спор между потребител и търговец, възникнал от прилагане на разпоредбите на Регламент (ЕС) 2018/302 на Европейския парламент и на Съвета от 28 февруари 2018 г. за преодоляване на необоснованото блокиране на географски принцип и на други форми на дискриминация въз основа на националността, местопребиваването или мястото на установяване на клиентите в рамките на вътрешния пазар и за изменение на регламенти (ЕО) № 2006/2004 и (ЕС) 2017/2394 и Директива 2009/22/ЕО (ОВ, L 60/1 от 2 март 2018 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС) 2018/302".

В ЗЗП се коментира също и "превозвач" - тоест на закона не са му чужди тези сделки, които се осъществяват чрез превозвач. Общо взето ЗЗП е преписан от европейските директиви.

Има и текст, че привеждане на стоката в съответствие с договора за продажба НЕ трябва да е свързан с каквито и да било неудобства са потребителя.

Рекламация може освен към търговеца, да се предяви и към производителя - спомнете си колко от вас са се обръщали към производител на телефон, за да му отстранят гаранцията.


Това на първо чукване ми излиза
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarant … urns/index_bg.htm

# 738
  • Варна
  • Мнения: 25 817
Мда, права си. И аз го намерих този сайт. Излиза, че първите 6 месеца общо взето нямаш грижи, проблемът е след това, ако се наложи да доказваш, че дефектът действително е съществувал към момента на покупката.

# 739
  • Мнения: 75 362
Ето още.....накарахте ме да ровя, а имам много работа Simple Smile

"◾Продавачът в Испания е готов да поправи моя дефектен фотоапарат, но кой трябва да плати разходите за изпращането му до продавача?


Съгласно правото на ЕС , в рамките на законовия двегодишен гаранционен период дефектни стоки трябва да се поправят или заменят без никакви разходи за потребителя. Това включва и пощенските разходи. Следователно продавачът трябва да покрие всички пощенски разходи (за изпращането на дефектния фотоапарат на неговия адрес и за изпращането на поправения фотоапарат на вашия адрес).

Продавачът обаче може да поиска да провери дали фотоапаратът е бил дефектен, когато сте го купили. В този случай може да се наложи да заплатите изпращането на фотоапарата на продавача и да поискате възстановяване на разходите ви, ако продавачът се съгласи, че фотоапаратът е бил дефектен"

от тук

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarant … /faq/index_bg.htm

# 740
  • Мнения: 6 619
Месечинке, ето конкретно за немския - https://www.lidl.de/de/right-of-withdrawal/s3888
Това за гаранциите беше шега, ама пак криворазбрана отиде. Много ясно, че всеки предпочита спокойствието. Обаче в някои случаи, ако искаш нещо на много изгодна цена не е лошо да си играч, пък каквото сабя покаже. Имам робот купен от Англия, гаранцията ми е била последна грижа, едва ли ще си играя на връщанки и препращанки, дори да ми възстановят после разходите. Важна ми беше цената ... е, врънка си вкъщи повече от 3 години, но като купувам нещо мисля позитивно, а не че гаранцията ще ми потрябва, утре ще се скапе и т.н. Явно ми се получават нещата, или късмета работи, не съм правила рекламация на уред никога.

# 741
  • Варна
  • Мнения: 25 817
На мен винаги са ми най-гадните сценарии в главата Mr. Green Като във вица "като си знам късмета ще ми се падне или свирка без топче или глуха акула" hahaha

# 742
  • Мнения: 75 362
Правото на отказ е различно от рекламация на дефектна стока.

# 743
  • Mostly in my mind
  • Мнения: 9 867
Ех, ако знаех по-рано това за изпращането. Миналта седмица изпратих за ремонт фотоапарата. Извън гаранцията е, но сменят една част, която е дефектна и си е техен проблем. Тюх,  платих 15 лв за доставка. Днес ми го връщат. Ще видя утре като го взема дали са го пуснали за тяхна сметка.

# 744
  • Мнения: 526
Има ли сусам в Лидл? Аз не си спомням да съм виждала ама все пак да питам..

# 745
  • Варна
  • Мнения: 1 951
Пак подавам въпроса за уреда против комари..... Някой не го ли е пробвал?

# 746
  • В полите на Витоша :)
  • Мнения: 1 367
Защо ли си мисля, че знам за коя лелка говориш. 🙄 Една, която преди работеше във Фантастико и е достатъчно стара да е работила във времената, когато в магазина продавачката беше цар и си развяваше байрака както й скимне. То там други лелки няма, само млади мъже и жени са. И как коя дата сме - аз имам за връщане продукт от преди повече от 2 месеца и не виждам нещо против правилата им в това. Вземи напиши един официален е-мейл да се оплачеш. Странно поведение на управителя също.

Да, сигурно за една и съща говорим Simple Smile
Писах вчера мейл на Лидл и ми се извинявата за причиненото неудобство с ваучер на стойност 10 лв. То въпросът не е да ми дадат ваучер, а да си обучат хората, които явно имат нужда от повече разяснения относно политиката на веригата. И все пак е похвална реакцията им и вниманието към клиента.

# 747
  • София
  • Мнения: 326
На мен една в Дружба ми беше правила проблем преди 2 години по Коледа. Върнах златен спрей, неотварян, стоеше си още пластмасовото езиче запечатано на капачката. И тя ми казва "Аз откъде да знам, че не сте го ползвала?!" Отговорих ѝ че то се вижда, че дори не е разпечатвано, тя пак се опита да се заяде, вече мислех да я карам да отиде да вземе друго шише и да го измери на кантара. В крайна сметка ѝ казах да извика управител ако иска, тя омрънка нещо и ми върна парите.

# 748
  • Пеликания
  • Мнения: 2 732
Лед уреда против комари никаква работа не върши, имам точно този модел от преди пет години когато се роди малкия.Стоеше включен до кошарата и комарите си го хапеха.
При мен по лед уреда си има полепнали мухички. За комари не знам, защото не помня да са влизали вкъщи миналата година. Thinking
Точно този уред в брошурата ли? Имам друг който си върши работа но този малкия никаква.

Има различни мнения. Ако някой друг го има да каже.

# 749
  • Мнения: 75 362
Аз нямам лед уред за комари ☺ преплели са се цитатите явно.

Общи условия

Активация на акаунт