СЕДМИ КЛАС. Точките ще проверим, паралелките ще подредим 20.06 - 30.06.2019

  • 123 861
  • 2 478
  •   1
Отговори
# 1 725
  • Мнения: X
Това
Това, пак от РУО Стара Загора:
"Запознаването с оценената индивидуална работа на ученика от националното външно оценяване по български език и литература и по математика става в присъствие на член на РКПОИР чрез влизане в системата с определени права на достъп, като:
а) ученикът и неговият родител виждат сканираната и оценена изпитна работа с присъдени точки за всеки един отговор;
б) сканираното изображение не може да бъде снимано, записвано, отпечатвано и изнасяно от залата.
в) не се допуска разглеждане на други изпитни работи."
е извадка от министерска заповед. Кратко  и ясно.

# 1 726
  • Мнения: 4 903
Да питам нещо във връзка с подредбата на желанията и класирането. Например минималните балове на желаните от нас паралелки изглеждат така: първо желание - 460 т., второ - 450 т., трето - 470 т., четвърто - 480 т. Нашият бал е 455 т. Ще ни приемат във второто желание, където минималният бал е 450 т., нали така? Нищо че на следващите ни желания (трето и четвърто) се влиза с по-висок бал.
Бяга ми смисълът на подобна подредба. Освен ако интуитивно предвиждате масова промяна в желанията и падане на баловете в паралелки, държали предната година висок бал. Идеята на многото паралелки е детето да попадне на желано място - ако не най-желаното, то компромисно допустимо.

# 1 727
  • Мнения: X
Да питам нещо във връзка с подредбата на желанията и класирането. Например минималните балове на желаните от нас паралелки изглеждат така: първо желание - 460 т., второ - 450 т., трето - 470 т., четвърто - 480 т. Нашият бал е 455 т. Ще ни приемат във второто желание, където минималният бал е 450 т., нали така? Нищо че на следващите ни желания (трето и четвърто) се влиза с по-висок бал.
Бяга ми смисълът на подобна подредба. Освен ако интуитивно предвиждате масова промяна в желанията и падане на баловете в паралелки, държали предната година висок бал. Идеята на многото паралелки е детето да попадне на желано място - ако не най-желаното, то компромисно допустимо.
Смисълът е да се подредят от най-желаната към най-желаната паралелка без да се предвиждат нито върхове и спадове, нито промени в настройки  и желания, без затормозяване с мисли от рода на " закъде ни стигат тези точки". Вие ги редите, както смятате за добре, системата ви класира там, за където ви стига балът. Затова не виждам никакъв смисъл от консултации. Достатъчно е или паралелките да са много голям брой, или накрая да се включат няколко, които традиционно са със сравнително нисък бал.

# 1 728
  • София
  • Мнения: 9 020
Шарлот, смисъла наистина е този който е посочила Дидева, а от опита на не направил подобно класиране на желанията (е не съвсем) : да не трепери родителското тяло, че не се е съобразило съвсем с желанието на детето и да се чуди "да се моля ли да мине по-напред или да се моля да остане на мястото от първо класиране, че може да прескочи най-желаното от него? "  Blush

# 1 729
  • Мнения: 817
Статиските, които публикуват РУО-тата, за съответния град ли са или обхващат областта. Май е градът? (Почесване - не намирам емотикона)

# 1 730
  • Мнения: X
За областта са.

# 1 731
  • София, в момента в любимото ми село Железница
  • Мнения: 2 202
Petenka благодаря. Явно ще се мислят сложни схеми за движение и работа

# 1 732
  • Мнения: 49
Тъй като не сме с бал за топ гимназиите, искам да попитам за мнения за следните училища за момче: 32 , 22, 35, 133, Джон Атанасов - само специалност системно програмиране

# 1 733
  • Мнения: 1 217
Такааааа.... Е добре де, къде да се жалвам сега? Ние като сме с максимален бал по НВО - английски ( 30т.) - само едно потупване по рамото ли? От двете перални що не щат да го признаят за нещо? А? 😂😊

# 1 734
# 1 735
# 1 736
  • Мнения: 682
В шестокласната бистрят профилирането в 11 и 12 клас, и във връзка с това им е необходима Дидева. Позачетох ги, и си мисля, че би било полезно Тя да направи една обща родителска среща за нас и тях, на която да внесе яснота, ако такава изобщо съществува на нормативно ниво. Щото според мен много от хората и от тук, които утре ще подадат заявления за кандидатстване, не са/сме особено наясно. Ще си позволя да копирам част от пост, за да илюстрирам какво имам предвид.
Скрит текст:
Пример:
Дете "А" от СМГ задължително е профил мат и информатика. Третият и/или четвъртият профил са неясни (нито за училището, нито за детето към момента на прием). Нека е физика (например). Това дете ще изучава в 11 и 12 клас предимно предметите мат, инф и физика, освен задължителните за всички бел, че, го, фвс. То ще държи дзи по БЕЛ и един от предметите: мат, инф или физика (който предмет си избере). В дипломата му за завършен втори гимназиален етап ще има оценки само по горните предмети. Не е ясно ако това дете иска да следва: история, право, медицина, география, политика и т.н. как точно ще стане. Ако иска да следва математика, информатика или физика, то за него няма да има никакви пречки.

Дете "Б" от ФЕГ с профили ФЕ/АЕ/БЕЛ в 11 и 12 клас ще изучава: мат (само ЗП), го, фвс и в повече часове бел, фе и ае. То ще държи дзи по бел и един от предметите фе или ае (който си избере). В дипломата му ще фигурират само изброените предмети със съответните хорариуми. Тук вече ми е съвсем голяма мъгла освен филология, журналистика и подобни какво ще може следва това дете, с кои оценки ще кандидатства и как ще докара хорариуми.
Това, което ме притеснява е, доколко профилирането ограничава избора на област на последващо образование, в т.ч. чужбинско.

# 1 737
  • Мнения: 3 058
Тъй като не сме с бал за топ гимназиите, искам да попитам за мнения за следните училища за момче: 32 , 22, 35, 133, Джон Атанасов - само специалност системно програмиране


Синът на моя приятелка завърши Джон Атанасов, но не компютърна специалност. Не бяха доволни. Имаше няколко хулиганчета, които създаваха проблеми на другите деца. В осми клас имаше мода да си вдигат тениските и да си въртят зърната. Защо са го правили, така и не разбрахме.

# 1 738
  • Мнения: 129
Най-добри са от РУО-Кърджали публикували са статистиката още на 25.06. Докато всички тук тръпнеха вчера на 26.06 за оценките от изпитите, хората ден по-рано и статистиката са били качили: Grinning

http://www.ruobg.com/news/read/id/890

Последна редакция: пт, 28 юни 2019, 00:22 от gloriana

# 1 739
  • София
  • Мнения: 16 215
В шестокласната бистрят профилирането в 11 и 12 клас, и във връзка с това им е необходима Дидева. Позачетох ги, и си мисля, че би било полезно Тя да направи една обща родителска среща за нас и тях, на която да внесе яснота, ако такава изобщо съществува на нормативно ниво. Щото според мен много от хората и от тук, които утре ще подадат заявления за кандидатстване, не са/сме особено наясно. Ще си позволя да копирам част от пост, за да илюстрирам какво имам предвид.
Скрит текст:
Пример:
Дете "А" от СМГ задължително е профил мат и информатика. Третият и/или четвъртият профил са неясни (нито за училището, нито за детето към момента на прием). Нека е физика (например). Това дете ще изучава в 11 и 12 клас предимно предметите мат, инф и физика, освен задължителните за всички бел, че, го, фвс. То ще държи дзи по БЕЛ и един от предметите: мат, инф или физика (който предмет си избере). В дипломата му за завършен втори гимназиален етап ще има оценки само по горните предмети. Не е ясно ако това дете иска да следва: история, право, медицина, география, политика и т.н. как точно ще стане. Ако иска да следва математика, информатика или физика, то за него няма да има никакви пречки.

Дете "Б" от ФЕГ с профили ФЕ/АЕ/БЕЛ в 11 и 12 клас ще изучава: мат (само ЗП), го, фвс и в повече часове бел, фе и ае. То ще държи дзи по бел и един от предметите фе или ае (който си избере). В дипломата му ще фигурират само изброените предмети със съответните хорариуми. Тук вече ми е съвсем голяма мъгла освен филология, журналистика и подобни какво ще може следва това дете, с кои оценки ще кандидатства и как ще докара хорариуми.
Това, което ме притеснява е, доколко профилирането ограничава избора на област на последващо образование, в т.ч. чужбинско.

Този въпрос много сме го бистрили. Основно в темата за МОН, но и в наборните на 8-ми и 9-ти клас. Дори и тук наскоро го обсъждахме. Няма какво ново да кажем на този етап.

ПП. Примерът за ФЕГ /и всички езикови/ в поста, не е верен. Може да избереш профил Биология и химия, математика и ИТ... ЕГ не са хуманитарни гимназии.

Последна редакция: чт, 27 юни 2019, 23:57 от sanaka

Общи условия

Активация на акаунт