СЕДМИ КЛАС. Точките ще проверим, паралелките ще подредим 20.06 - 30.06.2019

  • 124 023
  • 2 478
  •   1
Отговори
# 1 740
  • Мнения: 49
Тъй като не сме с бал за топ гимназиите, искам да попитам за мнения за следните училища за момче: 32 , 22, 35, 133, Джон Атанасов - само специалност системно програмиране


Синът на моя приятелка завърши Джон Атанасов, но не компютърна специалност. Не бяха доволни. Имаше няколко хулиганчета, които създаваха проблеми на другите деца. В осми клас имаше мода да си вдигат тениските и да си въртят зърната. Защо са го правили, така и не разбрахме.
И аз от такива изпълнения се притеснявам.

# 1 741
  • Мнения: 682
И в резюме изводът е? Примерно "смело записвайте СМГ, може да кандидатствате медицина после" "След ЕГ не ви чака само филология/журналистика"?

# 1 742
  • София
  • Мнения: 16 225
Nara,
https://www.bg-mamma.com/?topic=1123889.360

Прочети и темата за МОН. Краен извод никой не може да ти даде на този етап.

# 1 743
  • Мнения: X
В шестокласната бистрят профилирането в 11 и 12 клас, и във връзка с това им е необходима Дидева.
Дидева е коментирала темата нееднократно надълго и нашироко. Често сме си говорили сами със Санакова. Simple Smile Мария например е чела внимателно и е схванала есенцията. Направила е чудесно резюме.

# 1 744
  • Мнения: 817
И в резюме изводът е? Примерно "смело записвайте СМГ, може да кандидатствате медицина после" "След ЕГ не ви чака само филология/журналистика"?
Теоретично - малко от учениците, записали СМГ, ще се насочат към медицина. Децата да записват това, което ги влече! Оттам нататък ще има и продължение. Със сигурност! Според мен, за определени специалности, университетските изпити няма да отпаднат, независимо в какво училище или с какви профили децата ни са завършили средното си образование.

# 1 745
  • Мнения: 7 677
В шестокласната бистрят профилирането в 11 и 12 клас, и във връзка с това им е необходима Дидева. Позачетох ги, и си мисля, че би било полезно Тя да направи една обща родителска среща за нас и тях, на която да внесе яснота, ако такава изобщо съществува на нормативно ниво. Щото според мен много от хората и от тук, които утре ще подадат заявления за кандидатстване, не са/сме особено наясно. Ще си позволя да копирам част от пост, за да илюстрирам какво имам предвид.
Скрит текст:
Пример:
Дете "А" от СМГ задължително е профил мат и информатика. Третият и/или четвъртият профил са неясни (нито за училището, нито за детето към момента на прием). Нека е физика (например). Това дете ще изучава в 11 и 12 клас предимно предметите мат, инф и физика, освен задължителните за всички бел, че, го, фвс. То ще държи дзи по БЕЛ и един от предметите: мат, инф или физика (който предмет си избере). В дипломата му за завършен втори гимназиален етап ще има оценки само по горните предмети. Не е ясно ако това дете иска да следва: история, право, медицина, география, политика и т.н. как точно ще стане. Ако иска да следва математика, информатика или физика, то за него няма да има никакви пречки.

Дете "Б" от ФЕГ с профили ФЕ/АЕ/БЕЛ в 11 и 12 клас ще изучава: мат (само ЗП), го, фвс и в повече часове бел, фе и ае. То ще държи дзи по бел и един от предметите фе или ае (който си избере). В дипломата му ще фигурират само изброените предмети със съответните хорариуми. Тук вече ми е съвсем голяма мъгла освен филология, журналистика и подобни какво ще може следва това дете, с кои оценки ще кандидатства и как ще докара хорариуми.
Това, което ме притеснява е, доколко профилирането ограничава избора на област на последващо образование, в т.ч. чужбинско.

Този въпрос много сме го бистрили. Основно в темата за МОН, но и в наборните на 8-ми и 9-ти клас. Дори и тук наскоро го обсъждахме. Няма какво ново да кажем на този етап.

ПП. Примерът за ФЕГ /и всички езикови/ в поста, не е верен.
Какво бъркам в примера с фег? (Дала съм профили само фе/ае/бел, което е желанието на дъщеря ми, но една година ще се опитвам да я боря за профил фе/ае/мат.)

Nara, не казвам, че ако дете учи в смг може безпроблемно да следва медицина. Казвам, че не зная дали ще е безпроблемно. Безпроблемно ще е математика, информатика и физика за конкретния пример.

# 1 746
  • София, в момента в любимото ми село Железница
  • Мнения: 2 205
Тъй като не сме с бал за топ гимназиите, искам да попитам за мнения за следните училища за момче: 32 , 22, 35, 133, Джон Атанасов - само специалност системно програмиране


Като цяло мисля, че труден въпрос задаваш. Имам две деца познати от Джон Атанасов. Първото влезе с почти максимален бал, тук вече някой да не се обиди, с майка незавършила 7 клас и баща, който трудно завърши 12. С подобно обкръжение, но детето знае какво иска, на 17 е и има няколко награди от международни състезания. С него сме си много близки и често си говорим за училище. Масово са простаци и е пропаднало училището, но зависи от съвестта и компанията, в която попадне. Той е доволен.
Другия е попаднал на трето класиране с екстремно нисък бал. Е той е простакът развалящ дисциплината. И двамата са съученици от селско училище около София.
Успех ви желая с избора.

# 1 747
  • Мнения: 682
И на част от коментарите съм попадала, но от нейното резюме сега ме втресе Fearful
Най-вече от това:
Към днешна дата има много неясноти относно изискванията на университетите към хорариуми и оценки по предметите.

Теоретично - малко от учениците, записали СМГ, ще се насочат към медицина. Децата да записват това, което ги влече!
Лично познавам насочили се към медицината и влезли с чудесни резултати (което хич не е лесно) баш от там.
Nara, не казвам, че ако дете учи в смг може безпроблемно да следва медицина. Казвам, че не зная дали ще е безпроблемно. Безпроблемно ще е математика, информатика и физика за конкретния пример.
Точно това ме притеснява - че прекрасният младеж от горния пример, ако се беше забавил някоя и друга година с раждането си, можеше и да не запише това, което го влече.

Последна редакция: пт, 28 юни 2019, 00:10 от Nara

# 1 748
  • Мнения: X
По тоя въпрос съм си записала едно мнение от форума и си го копирам директно.
Вариант едно - университетите ще признават оценка от ДЗИ по предмет, от който нямаш оценка от ООП или ИУЧ във втори гимназиален етап. Събираш сили и се явяваш на ДЗИ по желание ( може да го направиш по два предмета). Да, но ДЗИ по биология ще бъдат два вида - ако предметът ти е бил профилиращ, явяваш се на материала от профилираната подготовка, ако не е бил профилиращ - явяваш се върху ООП. Ето ти нова разлика....А учениците от професионалните гимназии въобще нямат профилиращи предмети.
Вариант две - признават се оценките от първи гимназиален етап по такива предмети. Прословутото удостоверение за първи гимназиален етап ще съдържа - серия и номер; снимка; форма на обучение; резултати от обучението; съответно ниво от НКР и от ЕКР; резултати от НВО, вкл. ниво от ОЕЕР и ниво от Европейската референтна рамка за дигиталните компетентности (ЕРРДК). Резултати от обучението са: оценки по учебните предмети, изучавани по училищния учебен план/индивидуална учебна програма, хорариум учебни часове и общ успех (ако е приложимо). Предвидена е фабрична номерация и хартия с воден знак.
На мен ми се вижда достатъчно представителен документ, въпросът е какво мислят университетите по този въпрос.
Мисля, че нашите висши училища ще намерят решение на въпроса в полза на кандидатстващите. Въпросът е какво се случва с чуждестранните университети.

Примерът на Мария за ФЕ си е съвсем наред според мен.

# 1 749
  • Мнения: 817
В шестокласната бистрят профилирането в 11 и 12 клас, и във връзка с това им е необходима Дидева. Позачетох ги, и си мисля, че би било полезно Тя да направи една обща родителска среща за нас и тях, на която да внесе яснота, ако такава изобщо съществува на нормативно ниво. Щото според мен много от хората и от тук, които утре ще подадат заявления за кандидатстване, не са/сме особено наясно. Ще си позволя да копирам част от пост, за да илюстрирам какво имам предвид.
Скрит текст:
Пример:
Дете "А" от СМГ задължително е профил мат и информатика. Третият и/или четвъртият профил са неясни (нито за училището, нито за детето към момента на прием). Нека е физика (например). Това дете ще изучава в 11 и 12 клас предимно предметите мат, инф и физика, освен задължителните за всички бел, че, го, фвс. То ще държи дзи по БЕЛ и един от предметите: мат, инф или физика (който предмет си избере). В дипломата му за завършен втори гимназиален етап ще има оценки само по горните предмети. Не е ясно ако това дете иска да следва: история, право, медицина, география, политика и т.н. как точно ще стане. Ако иска да следва математика, информатика или физика, то за него няма да има никакви пречки.

Дете "Б" от ФЕГ с профили ФЕ/АЕ/БЕЛ в 11 и 12 клас ще изучава: мат (само ЗП), го, фвс и в повече часове бел, фе и ае. То ще държи дзи по бел и един от предметите фе или ае (който си избере). В дипломата му ще фигурират само изброените предмети със съответните хорариуми. Тук вече ми е съвсем голяма мъгла освен филология, журналистика и подобни какво ще може следва това дете, с кои оценки ще кандидатства и как ще докара хорариуми.
Това, което ме притеснява е, доколко профилирането ограничава избора на област на последващо образование, в т.ч. чужбинско.

Този въпрос много сме го бистрили. Основно в темата за МОН, но и в наборните на 8-ми и 9-ти клас. Дори и тук наскоро го обсъждахме. Няма какво ново да кажем на този етап.

ПП. Примерът за ФЕГ /и всички езикови/ в поста, не е верен.
Какво бъркам в примера с фег? (Дала съм профили само фе/ае/бел, което е желанието на дъщеря ми, но една година ще се опитвам да я боря за профил фе/ае/мат.)

Nara, не казвам, че ако дете учи в смг може безпроблемно да следва медицина. Казвам, че не зная дали ще е безпроблемно. Безпроблемно ще е математика, информатика и физика за конкретния пример.
Какво значи проблемно или безпроблемно? Подготовката в училище може да помогне по някакъв начин. Това, дали ще им е проблемно или не в университета, зависи от тях.

# 1 750
  • Мнения: 126
Не знам защо, но никой нищо не казва за ТУЕС. Няма ли мераци за там? Само перални и коне и какви бяха там се чува тука. Къде сте бе туесари?
Ние сме за Туес, момче, 94,75 мат , 88 бел

# 1 751
  • Мнения: 682
"Проблемно" - ако университетът, виждайки ти хорариума, му се стори недостатъчен, и те отреже.

# 1 752
  • Мнения: 100
Утре, всъщност днес вече наистина ще има статистика и официални изказвания, даже и репортажите вече са готови, моя младеж ме информира, че днес са били в тяхното училище и са снимали децата с максимални точки, така че не остана, хайде лека вечер и стиснати палци за всички 🙂

# 1 753
  • Мнения: 817
"Проблемно" - ако университетът, виждайки ти хорариума, му се стори недостатъчен, и те отреже.
Дано не се стигне дотам! Особено, ако нямат възможност за избор на предмет, така че да докарат изисквания хорариум. И аз се опасявам от това. Наскоро попитах, ама явно няма яснота все още. И все пак, съм оптимист!


# 1 754
  • Мнения: 7 677
Понеже започнахме пример с медицината, ще се повторя от друг такъв разговор.
Дете от нпмг с профил бзо и хоос, изучавало 2 години повече тези предмети и имащо оценка на по-сложен материал (профилирана подготовка) как ще се конкурира с дете от смг, което е учило бзо и хоос 2 години по-малко и има оценка само на ооп? И на двамата ще вземат оценката от ооп? Може би това би било решение за бг, но за чужбина много ме съмнява, че двете деца ще са с равно начало.

Общи условия

Активация на акаунт