СЕДМИ КЛАС. Точките ще проверим, паралелките ще подредим 20.06 - 30.06.2019

  • 124 131
  • 2 478
  •   1
Отговори
# 1 755
  • София
  • Мнения: 16 227
Скрит текст:
В шестокласната бистрят профилирането в 11 и 12 клас, и във връзка с това им е необходима Дидева. Позачетох ги, и си мисля, че би било полезно Тя да направи една обща родителска среща за нас и тях, на която да внесе яснота, ако такава изобщо съществува на нормативно ниво. Щото според мен много от хората и от тук, които утре ще подадат заявления за кандидатстване, не са/сме особено наясно. Ще си позволя да копирам част от пост, за да илюстрирам какво имам предвид.
Скрит текст:
Пример:
Дете "А" от СМГ задължително е профил мат и информатика. Третият и/или четвъртият профил са неясни (нито за училището, нито за детето към момента на прием). Нека е физика (например). Това дете ще изучава в 11 и 12 клас предимно предметите мат, инф и физика, освен задължителните за всички бел, че, го, фвс. То ще държи дзи по БЕЛ и един от предметите: мат, инф или физика (който предмет си избере). В дипломата му за завършен втори гимназиален етап ще има оценки само по горните предмети. Не е ясно ако това дете иска да следва: история, право, медицина, география, политика и т.н. как точно ще стане. Ако иска да следва математика, информатика или физика, то за него няма да има никакви пречки.

Дете "Б" от ФЕГ с профили ФЕ/АЕ/БЕЛ в 11 и 12 клас ще изучава: мат (само ЗП), го, фвс и в повече часове бел, фе и ае. То ще държи дзи по бел и един от предметите фе или ае (който си избере). В дипломата му ще фигурират само изброените предмети със съответните хорариуми. Тук вече ми е съвсем голяма мъгла освен филология, журналистика и подобни какво ще може следва това дете, с кои оценки ще кандидатства и как ще докара хорариуми.
Това, което ме притеснява е, доколко профилирането ограничава избора на област на последващо образование, в т.ч. чужбинско.

Този въпрос много сме го бистрили. Основно в темата за МОН, но и в наборните на 8-ми и 9-ти клас. Дори и тук наскоро го обсъждахме. Няма какво ново да кажем на този етап.

ПП. Примерът за ФЕГ /и всички езикови/ в поста, не е верен.
Какво бъркам в примера с фег? (Дала съм профили само фе/ае/бел, което е желанието на дъщеря ми, но една година ще се опитвам да я боря за профил фе/ае/мат.)
Частта за хорариумите имам предвид. Няма съществена разлика в хорариумите по предметите /химия, биология, история, физика и т.н./ в етапа на средно образование между старата и новата програма /това го обсъждахме още когато започнахме да бистрим този въпрос/. Разликата е, че по старата програма този хорариум се покриваше в периода 10-12 клас, а по новата - 9-10 клас. Средното образование, макар и вече разделено на етапи, не се осъществява само в 11-12 клас, а от 8-ми до 12-ти. Чуждите университети, които търсят хорариум и досега искаха подробни справки за хорариум и съдържание на обучението. Та, проблемът не е в хорариумите, а дали това разделение на два гимназиални етапа няма да доведе до ограничение в избора на специалност, както е в някои чужди държави. Чисто формално. За чуждите университети. За нашите имам субективната си увереност, че изборът на профил няма да ограничи изборът на специалност за висше. Най-малкото имаше такива анонси от срещата на МОН с ректори на българските университети. Но, както и преди съм казвала, докато не завърши набор 2003, нищо не е сигурно. За чуждите университети - още по-малко.
ФЕГ не е ли с 4 профила, като останалите ЕГ? С план-приема са определени 3 от тях, а четвърти ще избират в 10-ти клас?

Последна редакция: пт, 28 юни 2019, 07:47 от Фран

# 1 756
  • Мнения: 682
Понеже започнахме пример с медицината, ще се повторя от друг такъв разговор.
Дете от нпмг с профил бзо и хоос, изучавало 2 години повече тези предмети и имащо оценка на по-сложен материал (профилирана подготовка) как ще се конкурира с дете от смг, което е учило бзо и хоос 2 години по-малко и има оценка само на ооп? И на двамата ще вземат оценката от ооп? Може би това би било решение за бг, но за чужбина много ме съмнява, че двете деца ще са с равно начало.
С равно начало не са, но имаха равен достъп до сега. После всеки си бере гайлето на изборите.
Частта за хорариумите имам предвид.... Чуждите университети, които търсят хорариум и досега искаха подробни справки за хорариум и съдържание на обучението. Та, проблемът не е в хорариумите, а дали това разделение на два гимназиални етапа няма да доведе до ограничение в избора на специалност, както е в някои чужди държави. Чисто формално. За чуждите университети. За нашите имам субективната си увереност, че изборът на профил няма да ограничи изборът на специалност за висше. Най-малкото имаше такива анонси от срещата на МОН с ректори на българските университети. Но, както и преди съм казвала, докато не завърши набор 2003, нищо не е сигурно. За чуждите университети - още по-малко.
ФЕГ не е ли с 4 профила, като останалите ЕГ? С план-приема са определени 3 от тях, а четвърти ще избират в 10-ти клас?
Точно това захапах и аз. Може би без твойта "субективна увереност" Joy но, чисто самосъхранително, вероятно и аз ще си отгледам такава.

Последна редакция: пт, 28 юни 2019, 00:54 от Nara

# 1 757
  • София
  • Мнения: 16 227
Понеже започнахме пример с медицината, ще се повторя от друг такъв разговор.
Дете от нпмг с профил бзо и хоос, изучавало 2 години повече тези предмети и имащо оценка на по-сложен материал (профилирана подготовка) как ще се конкурира с дете от смг, което е учило бзо и хоос 2 години по-малко и има оценка само на ооп? И на двамата ще вземат оценката от ооп? Може би това би било решение за бг, но за чужбина много ме съмнява, че двете деца ще са с равно начало.

Мария, това и досега беше така. Децата с профил химия и биология, не само я учиха профилирано, но и с една година повече от останалите, защото химия и биология по старата /и все още действаща за набор 2002 и 2001/програма не се изучават в 12-ти клас, освен ако не е профил. Има примери за деца, учещи медицина в чужбина, без да са били в такъв профил, както и за деца с профил. С равен достъп са. А в балообразуването за медицинските университети в България не участва оценката от ЗИП - взима се оценката от ООП, дори и да имаш оценки от профилирана подготовка.

Иии, пак задълбахме в тази тема и се повтаряме на поразия. Има си тема за МОН, бе! Joy

Последна редакция: пт, 28 юни 2019, 01:07 от sanaka

# 1 758
  • Мнения: 6 792
Така, разбрах защо не е висок резултата на синковеца 2006, ама и дребното и то от четните, ама защо изчезна статистиката в Бургас така и не разбрах.

# 1 759
  • Мнения: 24
Да питам нещо във връзка с подредбата на желанията и класирането. Например минималните балове на желаните от нас паралелки изглеждат така: първо желание - 460 т., второ - 450 т., трето - 470 т., четвърто - 480 т. Нашият бал е 455 т. Ще ни приемат във второто желание, където минималният бал е 450 т., нали така? Нищо че на следващите ни желания (трето и четвърто) се влиза с по-висок бал.
Бяга ми смисълът на подобна подредба. Освен ако интуитивно предвиждате масова промяна в желанията и падане на баловете в паралелки, държали предната година висок бал. Идеята на многото паралелки е детето да попадне на желано място - ако не най-желаното, то компромисно допустимо.


Нещата не опират до смисъл в подредбата. Въпросът е в това, че при подредбата на желанията никой не може да прогнозира какъв ще е минималния бал по паралелки през тази година. Възможно е първото ни желание миналата година да е било топ, а тази не, както и обратно. Или ако трябва да си задам въпроса по друг начин - класирането става по желанията (докъдето ни стигне бала), нали? И няма възможност да ни класират на по- задно желание, нищо че за него бала е по- висок?

# 1 760
  • Варна
  • Мнения: 2 098
И няма възможност да ни класират на по- задно желание, нищо че за него бала е по- висок?
Категорично няма такава възможност.

Имаше много хубаво обяснение на алгоритъма на работа на системата за класиране на админа на едно от столичните училища, Ако някой го открие, може да го закачим на първа страница, ще е полезно.
Та в общи линии идеята е следната - подреждат се всички деца по бал в низходящ ред. Взема се първото/това с най-висок бал/ и се поставя в парелка по негово първо желание, после второто и т.н. В едни момент определена паралелка ще се запълни. Следващото поредно дете в списъка няма как да бъде поставено в тази паралелка/и на него тя му е първо желание/ и ще отиде в паралелка с второто си желание. И т.н. докато се класират всички деца. Някои от децата могат да останат некласирани, поради липса на достатъчно желания.
За вашето дете - първо ще се стигне до паралеката с по-нисък бал, защото тя ще е по-напред в желанията и ще бъде класирано там, няма да се се продължи с по-задните желания, независимо дали са по-ниско или по-високо балови.

Последна редакция: пт, 28 юни 2019, 07:23 от julisa

# 1 761
  • София
  • Мнения: 301
Чакам си чинно и аз статистиката,обаче снощи по малките часове ме загложди едно червейче,че тя няма да ми е псобено полезна за НПМГ.  Права ли съм?
Може би замо да се ориентирам за останалите желани - така или иначе поне 15-20 мисля да наредим.
Разсъждавам си ей така....сили не останаха вече,а до 11-ти направо не ми се мисли Cold Sweat

# 1 762
  • София
  • Мнения: 1 287
Maridi, твоето дете, ако не се лъжа, имаше над 90т по химия. Ако е така, мисля, че няма да ви трябва статистика и не би трябвало да се притеснявате.
Нали тази оценка се удвоява, а вашият резултат е супер.

Последна редакция: пт, 28 юни 2019, 08:08 от jenap

# 1 763
  • Мнения: 1 220
По отношение на статистиката, как ще разберем колко деца отиват в АК и др. частни училища? До колко може да се разчита на тази статистика, включително и деца с висок бал, но отиващи в художествено училище?

# 1 764
  • Пловдив
  • Мнения: 10 468
Само от една статистика не се разбира. Там се вижда мястото на детето спрямо другите деца в областта.

# 1 765
  • София
  • Мнения: 1 287
Ами не се разбира. Статистиката не може да ни даде абсолютно точна информация, но е ориентир. Повечето от приетите деца в АК участват на първо класиране, дори и ако знаят, че АК е техният избор, а има и такива, които ще вземат окончателно решение за АК, едва когато видят къде е класирано детето им на 1во класиране. В АК крайният срок за записване е 12.07. Така че приетите трябва да ги сложим в сметката при статистиката.

# 1 766
  • Мнения: 7 680
Санака, само за да довърша, че ме питаш. За хорариумите имах предвид в свидетелството за втори гимназиален етап (досега се кандидатства с последната диплома, която имаш. Да, помня, а и Дидева припомни решението със свидетелството от първи гимназиален етап.)
ФЕГ имаше 4 определени профила за набора преди вас. За вашия набор бяха с по 3 определени, а за набор 2005 вече са само с 2 определени. И аз искам да са 4.

# 1 767
  • Мнения: 4 911
По отношение на статистиката, как ще разберем колко деца отиват в АК и др. частни училища? До колко може да се разчита на тази статистика, включително и деца с висок бал, но отиващи в художествено училище?

Понеже дъщеря ми е в ЧУ и имам поглед над начина на подготовка: три деца от класа й заявиха в началото на годината сериозни намерения за напускане на училището. Тези деца се готвеха и са с висок бал. Те няма да се върнат /поне на този етап/ към ЧУ. Останалите караха по допирателната и защото знаят, че мястото им е сигурно, не се готвеха за НВО, съответно резултатите им са ниски. "Иван Апостолов", "Дорис Тенеди",  "Дрита", та ако щете - "Руският лицей" са със собствен прием, който е през пролетта. Там приетите деца също са спрели активната поддготовка след класиране. От този момент таксите /в по-голяма част/ са предплатени и връщането е под условие на тежки неустойки. В този смисъл не мисля, че може да се разчита на голяма бройка деца с висок бал, да се запишат в ЧУ. Навярно от среден към нисък фрагмент може да има колебаещи се деца, чиито родители биха пожертвали неустойките, за да се сдобият с безплатно обучение през целия гимназиален курс. Остават деца, колебаещи се за АК, които не са много. В този смисъл си мисля, че частният сектор няма да размести чувствително подредбата.

Последна редакция: пт, 28 юни 2019, 08:18 от bubanka

# 1 768
  • Мнения: 2 710
Така, за добро утро да попитам, има ли някоя друга девойка с мераци за СХН??
( 460 бал)
ЕГ  след тях ............

# 1 769
  • Мнения: 1 965
Добро утро!
Докато чакаме статистиката да ви развесели. Вчера имахме гости, момичето им е в СМГ, та нейна приятелка преди 10 дни и споделила притеснена, че майка и прочела много негативни мнения за Немската гимназия във форума. Така съм се смяла.... SmileStuck Out Tongue Winking Eye

Общи условия

Активация на акаунт