91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 4

  • 65 624
  • 743
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 20 036
За немската обещах да не се включвам и ще го направя, но ще споделя несъгласието си с написаното за участващите в История.бг деца, при това не само от НЕГ. Под строй, на запис, заучени въпроси..Крайният негативизъм и отричането също не са полезни никому. Интересно кое столично училище ще се съгласи доброволно да отиде да се излага в ефир в ролята на губещо с много, понеже  явно за неговите възпитаници въпросите няма да са предварително ясни и оттренирани, каквито са за  тези  на НЕГ и СМГ примерно? Децата ми познаваха поне две деца от миналогодишния отбор.. Това не са  ученици без познания и интерес към историята. Едно от момчетата е носител и на титлата за дебати на немски на последния международен кръг, и на други отличия. Едно е да се  коментират минусите на училището, друго е да се стига и до омаловажаване на знанието на чужди деца..

# 601
  • София
  • Мнения: 3 811
Би могло да помогне, защото форумът е публичен. А, преди да стигна до голямо "ОХ" в специалния форум, започнах с малко "ох" там, където трябва. Затварям темата, защото очевидно е частен проблем. Простете, че накърних репутацията на гимназията!
За какво накърняване на репутацията изобщо говорим?
Репутацията се гради на базата на удовлетворението на деца и родители, а е очевадно, че в тази извънредна ситуация НЕГ като цяло не се справя.
Да, има отговорни учители, но не мога да си представя, че до ден днешен има учители, които не са провели нито един час дистанционно! А дали ще получат заплати?!

# 602
  • Мнения: 20 021
Шарлот, май не е частен проблем, а на много деца и родители в НЕГ.
Затова си мисля, че е добре да се предприемат някакви действия и да се изисква да се провежда ДО.

Русалке, това, че деца слушат чалга или ходят по купони и пият, за мен няма отношение  към обучението в училище. Все още не съм забравила моите гимназиални години в ЕГ и не си правя илюзии, че сега е по-различно.
Обаче ако ръководството не е читаво и не успява да организира учителите,  да намира навреме заместници, да следи новостите в образованието, трудно ще се получат нещата само на една чест и слава от учителите и учениците.  Това ще е до време.

# 603
  • Мнения: 2 182
Здравейте! Нямам дете в НЕГ, но харесвам гимназията. Даже настоявах моето дете да се запише в нея, но то избра да остане в СМГ, в онази бурна 2017-та, за която Русалката споменава. Включвам се да поясня, че "кризата" в СМГ беше един междуличностен конфликт, състоял се основно през лятната ваканция и по никакъв начин не беше засегнато обучението на децата. По-голямата част от тях даже не разбраха и не се интересуваха от конфликта. Поне не толкова, колкото страничните наблюдатели 🙂Училището беше толкова добре, колкото и при новото ръководство. Колкото и да не харесвам РУО, в онзи момент то си свърши работата. Направи обстойна проверка и отстрани директора, допуснал конфликт между учителите. Не съм сигурна, обаче, дали това щеше да се случи без силния медиен натиск. Всички телевизии и сайтове отразяваха събитията. И въпреки, че старият директор имаше силни позиции в институциите, включително лично приятелство с министъра, не посмяха да застанат на негова страна срещу родителите. Жалбите до РУО, Фандъкова и МОН в защита на уволнените по лични причини учители, бяха придружени с поименни подписки на родители. Съветът ми е след ИП засегнатите класове да направите подписка, да я внесете, да предизвикате проверка, но това да бъде и с участието на медиите. Иначе ефект може и да няма. Сега никой няма да ви обърне внимание, всички имат друг основен проблем. И не се притеснявайте, няма лоша реклама, няма спад в броя и качеството на кандидатите за СМГ след 2017-та 🙂 Стискам палци да успеете да поведете в правилната посока това прекрасно училище!

# 604
  • Мнения: 2 148
прочетох дискусията от последните страници и трябва да призная, с неудоволствие, че съвсем не съм изненадана от положението с дистанционното обучение и липсата/неприлагането на съвременни методи - то няма и как друго да се очаква от училище с неактуален сайт и липса на официална електронна поща

за щастие децата ни /моето и на Русалката, а вярвам и на много други потребители/ като вече завършили, все пак са добре образовани и адекватни вече във висшето си образование, но някакси това е факт ВЪПРЕКИ ръководството на училището, а сега си представете какво би било ако то беше поне на нивото в другите училища от същата лига; и на мен ми се е случвало да изпращам предложение да се осъществи една хубава инициатива, която се провеждаше в други училища - отново нищо изненадващо - пълна липса на отговор и реакция, след което останах тотално обезкуражена, че нещо може да се промени в онзи момент; за липсата на съдействие или абсолютно вяло такова, свързано с различни процедури покрай кандидатстване в университети също мисля, че съм споменавала - никой нищо не иска да подписва, бориш се за изискуеми документи с печати, които никога не са достъпни.... доброто изключение дойде от немския отдел, когато един от германците написа в кратки срокове страхотна препоръка на сина ми /още се възхищавам като я чета/, на прекрасен английски, въпреки че той беше в DSD паралелка и не в постоянен конкакт с отдела - за този млад преподавател това не беше нещо странно или ненормално, както очевидно изглеждаше за някои от колегите му

подходът, който предлага Warwick, изглежда напълно разумен и се надявам текущите родители да го приложат, иначе.... училището пак ще си остане топ, но отново главно заради учениците си, които преодоляват сами инерцията, по която е засилено, вместо да получават максимума от това, което може да предложи самата институция

# 605
  • София
  • Мнения: 20 036
Roki, харесвам те, ама ще ти опонирам. Какво значи като 35-то.. 35-то и в момента, а и в реални условия, работят мнго усилено в поне един 9 клас.Та в тази си част би било за пример. Имам директен поглед над две много близки деца, едното е 9, другото - 10 клас. На 10 клас заданията от германката, бивша учителка в 73-то, специално са някакви супер измислени, според мен поне  - писане на поема за найлоновите торбички като замърсител, писмо за искане назаем на модернистичен стол с подменен крак от приятел и т.н измишльотини, не ги помня вече другите разказани от детето неща..Но една млада и амбициозна  дама в 9 клас върши наистина страхотна работа. Та е нередно да се поставят такива етикети и обобщения "като 35-то", "като 73-то", "като НЕГ"..Не знам дали на другите девети класове е същата дама в 35-то, но на някои деца ( в кой клас не зная, май десети) е този  Стилиян Димитров, който си тръгна по бързата процедура от НЕГ и СМГ. Двама, крайно различни, са в едно училище, какво тогава да кажем обобщено..Навсякъде има и добри попадения, и слаби звена.
Не мисля също, че НЕГ се крепи само на немския отдел, поне не и в последно време . Истината, пак за мен поне е, че И германците се научиха удобно да се скатват. Не всички, но доста от тях..Което пак ме навежда на мисълта какво/кой най-наред трябва да се смени - директорът..
Май междувременно си изтрила поста си.

Последна редакция: сб, 04 апр 2020, 14:38 от пенсионирана русалка

# 606
  • Мнения: 4 955
За да се осъществи каквото и да е обединение на родители около  кауза, първо следва да се дефинира проблем/и, а сетне да се потърсят пътища за решаване.

Това във времето не се е случило. След всеки критичен /дори не остро критичен/  пост са се появявали опровергаващи го други. В тях често се е прибягвало до лични нападки срещу изказалия недоволство. Така осветеният негатив се е размивал в подменяща го апология на гимназията.

Към НЕГ имам личен сантимент. Искам тя да е такава, каквато сме скандирали, че е: "Deutsche Schule - beste Schule"

Въпреки това считам, че темата ще стане истински полезна, когато се допусне пъстрота на мненията и оценките, когато крясъкът заглъхне, а диалогът се възстанови. Диалог няма, защото не се спазват правилата на полемиката. Срещу изложени факти се противопоставят изводи за факти. Не се опровергава конкретика, а се визират принципни позиции, непротивопоставими на първоначалните твърдения. Занимавалите се с реторика биха разбрали какво имам предвид.  И първа индиция за промяна ще има, когато след публичен пост не се получават лични съобщения със съвет да не се хаби енергията на неправилно място.

А това, че докато съм писала горното критичен коментар е изтрит, също е показателно. Моля Ви, дайте въздух на темата въпреки времената на карантина!

Последна редакция: сб, 04 апр 2020, 15:01 от Шарлот

# 607
  • София
  • Мнения: 20 036
Шарлот, немската никога няма да бъде немската от нашето време, колкото и да ти се иска..За добро или за лошо. Дори и да сменят директорката, дори и учителите да се активират и да излязат от зимния си сън ( да ме извинят невлизащите в тази категория).

И не мисля, че страната, застъпваща обратна (наглед поне) на твоята позиция,  не борави с факти, а  само с изводи за факти. Или че е възхвалител на гимназията..Предполагам тук визираш мен. На мен ми е чиста съвестта, само който не ме питал на лични, на него не съм отговорила и за плюсове, и за много сериозни негативи на училището. Явно е неоспорим факт, че  във вашия клас няма обучение по немски  - това беше въпросът, който ти сподели, че единствено те интересува за тази заешка година. В други осми класове обучение обаче има, Галимар ти написа за  един клас, аз ти споделям за още един със сигурност. И това също са факти, не са никакви изводи. Може и в други осми класове да има учебен процес по немски или съответно да няма, никой не каза нито "да", нито "не" като отговор тук за останалите 5 класа. Та са малко размити и неясни "фактите"..
А проблемът си е иначе много лесен за  дефиниране, поне в конкретния случай с немския в 8 клас. Примерно учители Х, У, Z (кои точно са може веднага да се разбере тук след кратко включване на има-няма 7 родители)  не осъществяват никакво обучение, с тях (или поне с един от тях) е говорено (доколкото разбрах от поста ти за отправено малко ох), но реакция въпреки това няма. Колко по-конкретно да е дефиниран проблемът..Уоруик е дала добра идея за действие, просто е гаден моментът с ИП, за жалост..

Изтритият коментар не е непременно заради липса на даден въздух, Шарлот,  според мен, де, нека Роки си каже защо е..Потенциални причини да махне човек даден пост има много. Wink

Последна редакция: сб, 04 апр 2020, 15:16 от пенсионирана русалка

# 608
  • София
  • Мнения: 3 811
А ако дори и само в един 8-ми клас няма обучение в момента, това дали е нормално?!
Не е!
Кой и как се постави на едно равнище тези, които са имали някакви занимания в това време и тези, които не са имали никакво обучение?!
И дори и ако имат сто неща за хвалене, то примерът, който давам е достатъчен, за да се каже в прав текст, че нещата там не са ОК. 
Може би и в горните класове има непреподадени часове, но вероятно не им е проблем.

# 609
  • Мнения: 4 955
Ето това исках да избегна!!! Знаеш, че с теб /Русалка/ съм писала на лични и съм черпила много от твоя богат опит.  Не визирам никого конкретно. Имам предвид ДУХ /атмосфера, тон/.

Предходният ми пост е максимално обобщаващ. Не правех собствена защита /опазил Бог/ и в него нямаше  конкретика.

Говорех за духа на " 91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" в четирите негови последования и за това, че той следва да се промени. Ако ли не, прави са дамите, които ме посъветваха да замълча. И аз, и други ще мълчим....

Преди да замълча, обаче, написах нещо важно, което мнозина непредубедени ще подкрепят. От някъде/някога трябва да се започне. Е, сложих крайъгълен камък, а има различни форми на соцален контакт - затворени групи  и други. Мнозина вече не търпят някой да им слага ръка върху микрофона и да обяснява какво ТЕ са имали предвид. Казала съм какво мисля, без да е нужен тълковник.

ПП: Пиша бавно на една разнебитена клавиатура с различен натиск на клавишите. На места изписва повече от един знак, на други не отразява. Поднасям извинения за това и за забавата в отговора, която нарушава логиката.

Последна редакция: сб, 04 апр 2020, 15:30 от Шарлот

# 610
  • София
  • Мнения: 20 036
Eiger, никъде НЕ съм казала,че е нормално..Не ми приписвай думи, моля те. Казах,че факти и факти има, не може да се напада някой, че говори без факти,  само толкова. Написаното от мен и Галимар за класове с учещи осмокласници по немски е  толкова факт, колкото и написаното от Шарлот за други, неправещи абсолютно  нищо заради безхаберието на учител.. И ще напиша нещо, с което съзнавам, че ще обидя много хора, понеже ще се разпознаят в описанието, но все пак.. Сега, когато ситуацията "опари" и други, а не само тези при ВГ (говорим за 8 клас), се сетиха хора, че не било нормално при едни да има онлайн обучение, при други не. Ами че в реални условия без карантина това е факт от години, при едни няма качествен учебен процес, при други има, през тази година също, коментирано е многократно..Но докато детето ни не е в 8 б и не е застрашено от неучене в 8 клас, няма проблем, проявяваме съчувствие на думи  към изтеглилите късата клечка и дотам..Нали в нашия клас учебен процес тече и хоарата се борят сами, съответно и резултата никакъв... И сега нещата са същите, родители на деца, които явно получават задания по немски, мълчат. Ето още един проблем на НЕГ, липса на родители, които заедно да се борят за нещо, всеки гледа да спаси себе си(детето си). И така е от години..

Последна редакция: сб, 04 апр 2020, 15:35 от пенсионирана русалка

# 611
  • Мнения: 4 955
До голяма степен да не се случи обединение по повод ВГ има начинът на дискутиране в темата. Надигнеше ли се глас, биваше заглушаван. Който има търпение да чете стари теми, нека чете. Факт е, че никой родител на дете от тази паралелка не пише повече ТУК. и защо?

# 612
  • Мнения: 20 021
Откакто следя темата, оставам с впечатлението, че много се мълчи от родителите в НЕГ.
Имам чувството, че за добро или лошо, родителите в СМГ и АК са доста по-настъпателни. Ето това, че някой  е съветвал Шарлот да мълчи в сегашната ситуация, направо ме потриса.

Освен това не знам дали съм разбрала правилно Шарлот за форумите, но едва ли някой от ръководството чете тази тема. Иначе за този прословут 8б и тъпия сайт на гимназията отдавна щяха да бъдат взети мерки.

# 613
  • Мнения: 4 955
Едва ли някой от ръководството чете тази тема.
Вероятно лично НЯКОЙ не чете, но му се доставя информацията в резюме. Факт е, че спрямо деца на родители, изказали негативни мнения, е имало реваншизъм /такива твърдения има - от мен  - непроверени/. Съвпадение на обстоятелства ли е това? Не мисля!

Предлагам ви да спрем до тук. Навлизаме в тинести води, от които трудно ще излезем. А и емоцията ни е в повече на фона на общата ситуация.

Последна редакция: сб, 04 апр 2020, 15:52 от Шарлот

# 614
  • Мнения: 661
Шарлот, немската никога няма да бъде немската от нашето време, колкото и да ти се иска..За добро или за лошо. Дори и да сменят директорката, дори и учителите да се активират и да излязат от зимния си сън ( да ме извинят невлизащите в тази категория).


Изтритият коментар не е непременно заради липса на даден въздух, Шарлот,  според мен, де, нека Роки си каже защо е..Потенциални причини да махне човек даден пост има много. Wink

Точно така, изтрих коментара си защото не ми се влиза в тези полемики...преди да разбера, че вече е коментиран.
Беше просто мнение и факт отнасящ се и до едни събития на 15.09. преди 5 години, защото сега родители се вълнуват как да променят нещата в гимназията .
Не твърдя, че сравнението с 35 СУ е точно. Може и да греша, но... си оставам на мнението, че без Немския отдел 91 НЕГ няма да е много различна езикова гимназия от другите такива в страната.
Само че това си е мое мнение. Нека си остане такова.
Уважавам всички бивши възпитаници на гимназията, които я обичат и милеят за нея и това личи от писаното и в двете посоки Kissing Smiling Eyes . Аз също се гордея с училището, защото това беше и нашия избор .
Надявам си , че и сега гимназията дава много на децата, но неможе да очакваме, че немците ще ни свършат работата и ще оправят всички дефекти на системата .
Flowers Four Leaf Clover

Последна редакция: сб, 04 апр 2020, 16:15 от ROKI_MAKI

Общи условия

Активация на акаунт