91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 4

  • 61 162
  • 743
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 3 976
Наистина с болка ще напиша съвет към бъдещите осмокласници: ако децата изкарат висок бал, не включвайте 91 НЕГ в желанията си! Учебното заведение се е движело от години по инерция, с енергията на будните деца, които учат там. Тази енергия е изчерпана. Това щеше да стане безусловно ясно след време. Ситуацията с ДО катализира процесите и ги направи публични. Вярвам, че един ден днешната "нег" отново ще е НЕГ, но ще са нужни усилия и време.

Последна редакция: пт, 03 апр 2020, 19:38 от Шарлот

# 586
  • столицата
  • Мнения: 3 795
Шарлот, мисля, че водена от емоцията отиваш в крайност. Добрата среда в тийн годините е много важен фактор. Въпреки всички недостатъци, нито аз, нито детето ми съжаляваме за неговия избор да влезе в НЕГ.
Истината е, че нивото на образованието ни стремително пада навсякъде и НЕГ все още, поради децата и поради част от учителите, а и поради  част от родителите, които стоим зад децата си, е един добър избор за 8-класниците. Защото освен СМГ, което, обаче е училище със съвсем друг профил, къде би насочила детето си сега?

# 587
  • София
  • Мнения: 4 245
Проблемите с директорката са от десетилетие/я, едва ли някой, който е проучвал училището за детето си не се е информирал по въпроса. Г-жата никога не е била адекватен ръководител, но нещата си вървяха въпреки нея, благодарение на учители и ученици (среда).
В сегашната извънредна ситуация е необходим добър мениджър, който в НЕГ липсва не от вчера.

# 588
  • Мнения: 3 976
Galimar,
никога е съм била почитател на ФЕГ, но влез моля в нашата наборна тема /05/, и прочети как се провежда там ДО и как напредват децата.

Ако бях майка на изкласило дете, бих била по-спокойна. Но неглежиране в 8-ми клас е бъдещо надграждане над пясък. С такъв подход безусловно всички ще прибегнат до уроци. Случаен ефект или цел?

# 589
  • София
  • Мнения: 18 034
Напълно съгласна съм с  Галимар и Oceans. За първи път ще застана твърдо срещу позицията ти, Шарлот, колкото и да си ми симпатична  Heart.. Афектирана  си и с право, но НЕГ ( с всичките му недъзи) си остава училището за немски и ще ти кажа веднага защо.  Частните гимназии се стараят, но там липсва подбор на децата и средата е по-различна откъм амбиция и мотивация. С толкова малки класове, предполагащи индивидуална работа,  всички би трябвало на финала там да са със С1, а често не са.. Идват 73-то и 35-то. От това, което четох из осмокласната тема за 73-то, няма особена разлика по отношение на онлайн обучението - неорганизирано,  спорадично, зависещо преди всичко от добрата воля на конкретни учители.  А това споделят и познати деца/родители с деца оттам.. Няма място за засягане, нека назоваваме нещата с истинските им имена. Наскоро гледах  протоколите от олимпиадата по немски, даже май и тук ги бях дала като линк.  Пълна доминация на НЕГ...Така е ина ДЗИ.  Не може пък всички до един да са  се справили  с уроци до дупка. А и да е от уроци, нима другите от останалите гимназии не ходят? Ако махнем този критерий  с  кофти или напълно липсващото онлайн обучение като относително равен, си остава фактът, че в НЕГ има повече германци, които влизат доста по-активно в горните класове, отколкото може да направи това един германец в 73-то или един в 35-то. Или пък  двама, ако междувременно се е появил и друг... За искащите пък да се борят за лайстунг, НЕГ също е единственият вариант. Както и повече са учителите с  по-дълъг опит за ДСД подготовка  в лицето на Р.Русева, Ю.Каназирска, М. Цакова, които са там от години.. Някои  от тях са сигурно по повече от 20 години в гимназията, ходили са на разните обучения из Германия, работят паралелно с немците.. Това са хора, които знаят езика, знаят и изискванията, ама именно заради липсата на управленски контрол  някои си позволяват  да се скатават. Включително и немци.. Определено вярвам, че един нов, амбициран  за действие директор може доста бързо да вкара нещата в релси. А СМГ не е решение за искащите да научат немски заради различния профил на гимназията. Немският е силен през първата година, а после съвсем разбираемо минава на заден план. Училището не е езикова все пак и акцентът е другаде. А и знае ли човек, ако се смени директорката, в училището могат да се върнат и някои качествени учители по езика, забегнали преди време..

Последна редакция: пт, 03 апр 2020, 22:54 от пенсионирана русалка

# 590
  • Мнения: 3 976
Не обичам самоцелна полемика, а и наистина съм в недобро емоционално състояние, НО няма по-лесно от организиране на дистанционно обучение по език. Не случайно хората плащат за онлайн курсове и успешно покриват нива по езици.

Не ме интересуа никой предмет, различен от немския. 8-ми клас е специална учебна година - отдадена изключително на изучаване на езика и на полагане на основите му. Не е нужен добър ръководител, за да седне учител по немски и да организира децата. Набор от думи може да се изпрати по най- лесен начин - чрез месинджър или вайбър. Т.е. извън т.н. ядрена физика са уменията да ангажираш вниманието на децата, да зададеш и последваш някакъв ритъм.

Това не зависи от мениджърска позиция и ангажимент. Въпрос на лична съвест, на посветеност на професията, ако щете - на любов към децата.

И защо се разминаваме  в преценките си: защото вие извеждате тезата на принципно ниво, а аз визирам конкретика.

Никой не знае как ще се преодолее кризата със заразата. Възможно е и идната година да има моментни или по-продължителни карантини. А в ситуацията, в която учителят си е в собственото домашно кресло, а децата с часове го чакат да се включи в дистанционен час, дейстието е меко казано - подигравка с децата.

# 591
  • София
  • Мнения: 18 034
Ами, Шарлот, извини ме за откровеността, ама  щом не е до ръководство, позволяващо това безхаберие в конкретика за немския в 8 клас, значи е всъщност  много лесно родителите на деца от клас Х (някой осми) да се свържат (имат телефон/мейл) с учителката У( съответната преподавателка по езика) и да поискат незабавна промяна. Бонова, Римпова, Кендерова, Старирадева, Делийска принципно се спрягат за учители, които добре и съвестно работят с децата при нормални условияс присъствие. Тоест би следвало да се отзоват все пак на призива на родителите нещата да се случват така и в променените условия... Пробвали ли сте или просто си чешем тук езиците колко е зле някъде и колко добре другаде  и смятаме, че оплакването във форума ще помогне..Ами АК е добър показател за това. В първите дни от ИП имаше оплаквания  в темата им на родители за начина на поднасяне на информацията, предолагащ самообучение, за обема, за сроковете за предаване на домашни..Хората писаха до управата явно и нещата се промениха. Тук управата няма да реагира, факт, ама поне съответният учител по немск на 8 клас може да го направи.

Последна редакция: пт, 03 апр 2020, 19:22 от пенсионирана русалка

# 592
  • Мнения: 3 976
Би могло да помогне, защото форумът е публичен. А, преди да стигна до голямо "ОХ" в специалния форум, започнах с малко "ох" там, където трябва. Затварям темата, защото очевидно е частен проблем. Простете, че накърних репутацията на гимназията!

Последна редакция: пт, 03 апр 2020, 20:03 от Шарлот

# 593
  • столицата
  • Мнения: 3 795
Само да кажа, че класът на госпожа Бонова си провежда часовете он-лайн с видео връзка още от началото на грипната ваканция , дава се обратна връзка към родителите и се иска тяхното мнение за оптимизиране на обучението. Учението е сериозно. Нямам наблюдение върху другите паралелки, но биха могли да се включат с информация родители на 8-класници.
Истината е, че тазгодишните 8-класници са поставени при по-нестандартни условия на интензивно изучаване на чужд език, където и да се обучават, а годината си е важна като поставяща основите, върху които се надгражда впоследствие.

# 594
  • София
  • Мнения: 5 188
От днес: " Учителите ще получат пълна заплата в рамките на извънредното положение само ако в рамките на дистанционното обучение имат поне 5 астрономически часа дневна натовареност и 25 часа седмична.

Това пише в заповед на просветния министър Красимир Вълчев, публикувана на сайта на Регионалното управление на образованието в София.
Ако натовареността на даден учител е по-малка от посочената, трудовото му възнаграждение се намалява пропорционално, а отчитането на работните часове се извършва от директорите на училищата."

# 595
  • София
  • Мнения: 18 034
От днес: " Учителите ще получат пълна заплата в рамките на извънредното положение само ако в рамките на дистанционното обучение имат поне 5 астрономически часа дневна натовареност и 25 часа седмична.

Това пише в заповед на просветния министър Красимир Вълчев, публикувана на сайта на Регионалното управление на образованието в София.
Ако натовареността на даден учител е по-малка от посочената, трудовото му възнаграждение се намалява пропорционално, а отчитането на работните часове се извършва от директорите на училищата."
Баш в подчертаното е проблемът, понеже ще се отчете от дамата, че всички са работили оптимално.. И по живо, по здраво. Не знам как да го кажа по-меко, та да не засегна хората с инакво мнение тук. Точно липсата на контрол над случващото се "стимулира" и съвестни иначе учители, които определено ги е грижа за децата и не се подиграват, да  направят в даден момент грешен завой, виждайки как други безнаказано го правят..

# 596
  • София
  • Мнения: 478
Точно щях да търся заповедта, че днес я споменаха по новините. Самото и издаване е индикатор, че МОН май е поизлязъл от лъжливата нирвана, която си създаде по темата с ДО. Все ще има някакъв ефект, си мисля. По отношение на въпроса за дела на вината, която носи ръководството на едно училище и конкретният учител за проблемите с обучението, в това число ДО, мисля, че става дума за двете страни на една и съща монета. Не може летаргията на отделни учители и безразличието за развитието на учениците, с които обичайно са по 5 часа дневно, да се оправдае  с  липсата на контрол от директора. Същевременно, точно липсата на заинтересованост у директора и увереността, че учениците и родителите точно в това училище ще се справят по един или друг начин с всичко, създават условия индиферентността да е възможна. Ако някой учител от старата школа е неуверен в новата ситуация, би трябвало да бъде обучен и подпомогнат от ръководството, но ако това не се случва, истински отдадените учители намират начин и не изоставят учениците си.

Последна редакция: сб, 04 апр 2020, 00:26 от magsyn

# 597
  • София
  • Мнения: 2 659
ЗаСлон,  точно в.10-та. Каквото е присъственото обучение,  такова е и дистанционното. Просто сега родителите виждат реалността.
Трета година вече недоволствам за нивото на НЕГ... Тук бях капризна, тръде много очакваща, неразбираща, че децата са различни от "нашето време"... Уви, това, което е факт... След един прекрасен 8 клас (въпреки, че аз още страдам, че обучението не е целодневно), 9ти клас беше пълно разочарование..., за да дойде настоящия 10... И докато ходиха на училище почти нищо не правят по немски - повече от месец госпожата отсъства - или е болна, или заета с матурите на 12 клас. Две грипни и сега този фарс... По езика реално нищо не се прави... Някакви епизодични задачки и толкоз... Имам три индивидуални писма до инспектората... Резултат нула...
И не, средта не е перфектна. И тук има черни овце, а ако са под крилото на директорката нещата излизат извън контрол. Има часове - по биология, история, които са пунически войни, има отявлени проблеми между деца в класовете, деца, които си позволяват да поправят в дневника, да се гаврят с учители и накрая дисциплинираните да са охокани, че не разбират нещата, защото са старомодни и сега не е модерно да кротуваш в час, сега всичко е интерактивно..
Знам, че тук трудно ще ме разберете, знам, че не съм ви симпатична, но като си слагаме розови очила с нищо не помагаме нито на децата, нито на училището.

Последна редакция: сб, 04 апр 2020, 00:56 от magi_sveta

# 598
  • София
  • Мнения: 18 034
Маги Света, никой не слага розови очила.. Тук винаги се коментирал свободно проблемът с "късата клечка" в 8 клас, със застиналото в не знам си кой век авторитарно ръководство, с неподдържания сайт, с години смехотворните стипендии на фона на тези другаде, с липсата на опции за спорт, с нежеланието за организиране на екскурзии,с липсата на ел. дневник, с недораузменията в лицето на някои учители, с приема на парашутисти..Аз всъщност не знам за тема във форума за конкретно училище, в която хората да смеят да изразят така открито недоволството си. По-скоро ти си с такива розови очила, смятайки, че другаде сте щели да намерите всичко онова, което искате - и език на ниво с целодневно обучение в 8 клас, и цялостен колектив от заинтересовани учители, и прекрасна среда от възпитани, умни и съвестни деца, и липса на връзкари, и ангажирано на макс ръководство, и добра база..... Проблеми има навсякъде. И средата никъде не е идеална.Неведнъж назад по теми из форума съм писала, че съм/бях потресена от голямата бройка на  столичен гимназиален "елит" от НЕГ, другите езикови, СМГ и АК с чалга пристрастията им, запоите им,склонността им към вандалщина при липса на учителски/родителски контрол. Но под среда поне аз разбирам струпването на повече деца спрямо другаде с някакво поне относително близко ниво, с  амбиция и мотивация да правят нещо за себе си, да следват някакви свои плановеа да не го карат само по течението. И поне моите деца имаха не един такъв съученик, а доста..Естествено, че не всички деца  са такива, каквито ни се иска на нас като родители,  но човек на 15-16-17 вече е в състояние да подбира все пак с кого да се движи/комуникира.И нататък животът няма да го среща само с по-по-най хора...Пунически войни в час по история... Стана ми интересно при кой преподавател се случват.И при З.Велинова се учеше здраво с отлична дисциплина в час, и при М. Яниславова, и при В. Павлова (тя е по-мека сякаш като дисциплина, но  явно децата научават от нея много, щом винаги в предаването История.бг учениците са нейни)..Децата ми са минали  в различни етапи и през трите. И такива неща определено е нямаЛО.

Това ЛО обаче ми напомня,че мястото ми не е тук, понеже информацията ми малко или много е вече неактуална, така че ме извинете за днешните включвания.

Последна редакция: сб, 04 апр 2020, 01:47 от пенсионирана русалка

# 599
  • София
  • Мнения: 2 659
За историята - Павлова. За istoria.bg не искам да коментирам, ходи се под строй и въпросите са оттренирани, предаването е на запис. За това, че втора година на родителска среща учители по български и биология не сме виждали или че и миналата и тази година са пропуснати безобразно много часове по немски, пък още по-малко. Това , че някъде другаде е по-зле, не е достатйчно условие тук да ми харесва.

Общи условия

Активация на акаунт