Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Как се разпределят учениците за втори чужд език в 91 НЕГ след 8 клас?
Как се разпределят учениците в Лайстунг паралелки след 8 клас в 91 НЕГ и НЕГ?
Какви са мненията на родителите за Немската езикова гимназия (НЕГ) в София?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Как се разпределят учениците за втори чужд език в 91 НЕГ след 8 клас?
Учениците в 91 НЕГ избират втори чужд език по желание при записването, но след 8-ми клас имат възможност да го променят. Предлагат се английски и руски език, като и двете лайстунг паралелки изучават задължително английски език. За профилирането няма конкретна информация, тъй като изборът може да варира в зависимост от училището.
-
Как се разпределят учениците в Лайстунг паралелки след 8 клас в 91 НЕГ и НЕГ?
-
Какви са мненията на родителите за Немската езикова гимназия (НЕГ) в София?
Мненията на родителите за Немската езикова гимназия (НЕГ) в София са разнообразни. Някои родители изразяват удовлетворение и вяра в качеството на образованието, което училището предоставя. Други споделят разочарованието си от определени аспекти на учебния процес, като липсата на обратна връзка, организационни проблеми и недостатъчното внимание към определени предмети. Въпреки това, много отбелязват положителни аспекти като ученическия съвет, участието в различни проекти и клубове, както и ангажираността на някои учители.
-
Как се избира втори чужд език в НЕГ след 8 клас?
-
Каква е името на групата за зайци в 1-ва немска гимназия?
.. Афектирана си и с право, но НЕГ ( с всичките му недъзи) си остава училището за немски и ще ти кажа веднага защо. Частните гимназии се стараят, но там липсва подбор на децата и средата е по-различна откъм амбиция и мотивация. С толкова малки класове, предполагащи индивидуална работа, всички би трябвало на финала там да са със С1, а често не са.. Идват 73-то и 35-то. От това, което четох из осмокласната тема за 73-то, няма особена разлика по отношение на онлайн обучението - неорганизирано, спорадично, зависещо преди всичко от добрата воля на конкретни учители. А това споделят и познати деца/родители с деца оттам.. Няма място за засягане, нека назоваваме нещата с истинските им имена. Наскоро гледах протоколите от олимпиадата по немски, даже май и тук ги бях дала като линк. Пълна доминация на НЕГ...Така е ина ДЗИ. Не може пък всички до един да са се справили с уроци до дупка. А и да е от уроци, нима другите от останалите гимназии не ходят? Ако махнем този критерий с кофти или напълно липсващото онлайн обучение като относително равен, си остава фактът, че в НЕГ има повече германци, които влизат доста по-активно в горните класове, отколкото може да направи това един германец в 73-то или един в 35-то. Или пък двама, ако междувременно се е появил и друг... За искащите пък да се борят за лайстунг, НЕГ също е единственият вариант. Както и повече са учителите с по-дълъг опит за ДСД подготовка в лицето на Р.Русева, Ю.Каназирска, М. Цакова, които са там от години.. Някои от тях са сигурно по повече от 20 години в гимназията, ходили са на разните обучения из Германия, работят паралелно с немците.. Това са хора, които знаят езика, знаят и изискванията, ама именно заради липсата на управленски контрол някои си позволяват да се скатават. Включително и немци.. Определено вярвам, че един нов, амбициран за действие директор може доста бързо да вкара нещата в релси. А СМГ не е решение за искащите да научат немски заради различния профил на гимназията. Немският е силен през първата година, а после съвсем разбираемо минава на заден план. Училището не е езикова все пак и акцентът е другаде. А и знае ли човек, ако се смени директорката, в училището могат да се върнат и някои качествени учители по езика, забегнали преди време..