91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 4

  • 65 597
  • 743
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 20 036

Бедата от гледище на публичност е липсата на достатъчно остър проблем, който да ангажира масово деца, родители и учители.

В СМГ бяха засегнати и учителите и климатът за работа беше станал невъзможен


Шарлот, къде на майтап, къде не..ама май не са се пресекли много точките. Наличен е  много ясно дефиниран проблем всъщност и той си има абревиатура ВК.. При искане за смяна  на директор ще се повдигне въпрос естествено за всички неуредици като следствие на години безотговорно управление - неподдържан сайт, липса на ел. дневник,  никакво или частично в някои класове онлайн обучение в ИП, некачестен преподавател по немски в 8 клас, пропуснати часове в горните класове, липса на наказателни мерки срещу  нарушители на реда в час и т.н..  А и ми е интересно защо реши, че  климатът за работа в НЕГ е добър и търпим за разлика от този в СМГ към онзи момент, особено пък за тези, които не се радват на директорско благоволение..

Има хора, които дават уроци онлайн по език.

Последна редакция: нд, 05 апр 2020, 12:38 от пенсионирана русалка

# 631
  • Мнения: 2 182
Както казах и вчера, от конфликта в СМГ бяха засегнати два 11 класа, и по няколко (не помня колко точно) поралелки от 5 и 6 клас, заради уволнени 4бр учители. Подписките за връщане на работа на тези учители бяха инициирани и внесени само от засегнатите родители и ученици и болшинството смг-ци не взе участие в събитията. Още повече че събитията бяха през лятото. Т. е. проблемът също беше локален и не засягаше 90℅ от хората в СМГ. Затова си мисля, че медиите направиха така, че да се обърне внимание.

# 632
  • Мнения: 4 951
Русалче, работя служебно от къщи и няма да продължа участие в полемиката, за да спазя мой си срок.

Дано изкристализира идея, служеща еднакво добре на деца и учители.

Дано се включат повече родители на учещи към момента деца и дадат своите гледни точки.

Родителите на зайците не сме в "кухнята" и естествено нямаме информация за вътрешните отношения между колеги.  В СМГ се подаваха оставки. Тук подобно нещо към момента няма. Връщайки се назад в отречените науки, бих казала, че към настоящия момент лисва революционна ситуация.

Предавам ти микрофона, а на всички пожелавам смислен ден!

# 633
  • София
  • Мнения: 20 036
Свръхемоционално подхождаш, Шарлот, че и с малко прекалено за мен театралничене с това подаване на микрофона, но здраве да е Simple Smile Нямам за цел да ти го взема, а да кажа, че  остър проблем  си ИМА... И самият факт, че се оплаквате тук, означава, че сте го усетили. Друг е въпросът, че не ви харесва  предложението за решаването му. Глад на учители има повсеместно и едва ли и при смяна на директор ще дойдат нови, свръх добри преподаватели по каквото и да е, но поне под вещо и отговорно ръководство ще се разработят активно наличните. А това никак не е малко, понеже  сред тях има знаещи и можещи и си заслужава борбата..

# 634
  • София
  • Мнения: 5 462
Не вярвам, че само родители и ученици ще постигнат успех, независимо от медиите Sad
Трудно се стига и до обща позиция между родители и ученици и заради страх от последствия, и заради разминавания в критерии и очаквания, ако зад тях не стоят учители.
В СМГ най-голяма роля изиграха учителите според мен, вкл. и за медийното отразяване. За аналогия ще дам два примера:
- проблемен учител по БЕЛ в един от випуските в СМГ - още си е там - въпреки писма на група родители до директорите /двама в две последователни години/, РУО и някакво медийно отразяване /bg on air/ и още на 1-2 места;  но никой учител не подкрепи с твърда позиция родителите, само се изрази разбиране по проблема.
- в друг випуск - проблем решен след заплаха от напускане на учител, подкрепен от родители и ученици, само 2-3 месеца след конфликта със Стоянов. Без медийно отразяване. Там сигурно много помогна и историческият момент Simple Smile,  защото два сериозни конфликта накуп и наяве твърде много щяха да дойдат.

Последна редакция: нд, 05 апр 2020, 13:33 от Prizma

# 635
  • Мнения: 20 020
Шарлот, какъв по-ясно изразен проблем от това, че 3 седмици не учите??????
По колко часа имат 8мите класове? Пет на ден прочетох някъде. Вие колко сте карали от тези 5×5×3=75 часа? А по останалите предмети?
Допълнително всичко, за което е писала Русалка.
Русалке, точно това имах предвид за протеста преди години. Размит за уволнението на учителя. Споменати и факти, но всъщност е трябвало тези факти да са основното .

# 636
  • Мнения: 1 334
Напълно разбирам гледната точка на Шарлот: сега в нестандартната ситуация лъсна истината кой как се справя. Не е ВГ единственият проблем на НЕГ— иключвам директорката естествено, както и Л.Х. на 73 (която впрочем вече преподава на прогимназията и така една от пробойните в гимназиален етап е “запушена”.) Очакванията на родителите и децата, влезли в НЕГ, са високи с основание, както са силни и разочарованията впоследствие, когато става факт, че вече месец в 5 от 7 паралелки там не се случва почти нищо. Ето това е пример, че не е само ВГ, а по-скоро, че само 2 от преподавателките на 8-те класове са си на място и продължават да преподават материал. Затова е и сравнението с ФЕГ, защото там се работи: как и доколко само децата, учещи там могат да кажат, но се полагат усилия. И това ще мине, както беше казал Евгени 😀 от миналогодишната кампания, а НЕГ няма да загуби кандидат-гимназисти, но и недоволните ще се увеличават при подобни обстоятелства.

# 637
  • София
  • Мнения: 5 350
Призма, не виждам нито един борбен учител в НЕГ, който би могъл да се опълчи. Борбените и всеотдайните са смазани между колегите си хрантутници.  И се страхуват от несменяемата директорка.

Последна редакция: нд, 05 апр 2020, 14:25 от ЗаСлон

# 638
  • София
  • Мнения: 5 462
Разбирам, дано да намерите решение, при това без много щети, разочарования и огорчение.

# 639
  • Мнения: 502
Така е Призма, в една друга ситуация само родители и ученици едва ли биха постигнали много. Но сега е различно и както няколко пъти писа Русалка, проблем има, при това огромен - не се провежда ДО в 8ми клас. На практика напълно неадекватно обучение в условията на ИП. Именно родителите и децата са тези, които го виждат и е нормално те да повдигнат въпроса в общественото пространство и да разбунят духовете. И проблемът е конкретно в лошото ръководство. Защото с учудване виждам, че се говори за 5 паралелки. Какво значи това - че учители, чиито ученици в нормална среда показват много високи резултати сега издишат. Всички други оплаквания са точици и подточки подкрепящи тезата, че директора на гимназията не си е на мястото.
Освен това, мисля, че медиите ще проявят сериозен интерес, защото непрекъснато слушаме как ДО в държавата върви прекрасно, едва ли не сме по-добри и от Китай, и Корея, и Сингапур, и направо сме върха. На фона на тези суперлативи, изведнъж да лъсне именно НЕГ с посредствено ДО в 8 клас  - не мисля, че ще го подминат.
И тук вече идва голямата драма според мен. Кой да поеме инициативата? За 2 години забелязах, че родителите на децата в НЕГ много трудно се организират, ако изобщо го правят. Не зная дали в горните класове става по-лесна комуникацията, дано е така.

# 640
  • София
  • Мнения: 20 036
Лесно е всъщност при налично желание...И то именно  в тази нестандартна ситуация, защото всички новини, свързани с начина на обучение  в нея, се въртят около изказванията на министъра за успешно прилагане на ДО, за  заплащане на учителите за него, за удължаване на годината, за НВО и ДЗИ. Тоест журналистите в момента преразказват едно и също общо взето по тази тема, малко като развален грамофон.. Дайте им конкретика, даже подминавайки съвсем целенасочено  в момента Инспектората и МОН, които едва ли адекватно ще реагират по отношение на време( те и по принцип е съмнително колко адекватно реагират, но сега само ще ви забавят) да се разровят и съм сигурна, че с един куршум ще се уцелят два заека. Медиите ще могат да закачат министъра за алабалистиките за успеваемост  на онлайн обучението на общонационално ниво (понеже на много места всъщност нищо не се прави или се процедира в стил "прочетете си урока  и решете задачите след него"), хем конкретно в НЕГ с магическа пръчка ще се размърдат, за да не станат по бързата процедура негативната емблема на ИП в частта с обучението..

Последна редакция: нд, 05 апр 2020, 15:46 от пенсионирана русалка

# 641
  • Мнения: 502
Да, точно, може би директно към журналисти, сега, е добър вариант. И без това започват да се изчерпват откъм новини. Ученическият съвет бяха правили анкета, мисля във фб, дали са доволни от ДО - към 73% от анкетираните деца бяха отговорили с НЕ

# 642
  • Мнения: 20 020
И аз съм на това мнение, но най-добре обсъдете помежду си конкретиките в затворена група, за да няма изтичане на инфо. Имате ли спусната програма за онлайн часове, спазва ли се, какво се взема в тези часове и т.н. Ако излязат репортажи, останалите ще се постараем да бъдат споделени с възможно най-много хора.

# 643
  • София
  • Мнения: 5 462
Може да се изпрати писмо до няколко медии - онлайн медии, радио и телевизии, но при интерес на някоя телевизия или радио за репортаж или интервю, трябва да има родители и ученици, които да са готови да изложат проблема.

# 644
  • Мнения: 2 182
Според мен първо трябва да напишете жалба до институциите, придружена с подписка и ако не ви отговорят в разумен срок или отговорът не ви удовлетворява, сигнализирайте на медиите. Медиите не могат да ви разрешат проблемите, РУО може, те само може да спомогнат в процеса. Или, другият вариант е, при внасянето на жалбата, да я разпратите до БНТ, бТВ, Нова и няколко сайта, без да изчаквате отговора.

Общи условия

Активация на акаунт