30.06 - 10.07.2019 СЕДМИ КЛАС. Подаване на заявления

  • 103 199
  • 1 839
  •   1
Отговори
# 1 440
  • София
  • Мнения: 2 356
Когато класирането излезе... какво ще видим?
Евентуално класиране в някое от желанията.. как ще разбера за по горно желание какъв е чинималния бал?
Ако напр за първо желание бала се е вдигнал и е 20-30 единици над нашия ще знам, ме няма смисъл да чакам, но това къде ще се види???
Преди няколко дни писах за това, как миналата година имаше хора, които съжаляваха, че не са изчакали второ класиране, защото бала падна неочаквано много за някои училища.
Защо да няма смисъл? Няколко дни ще се окажат ли фатални за семейните планове?
Не ми е за времето ами по скоро кое по предно желание ще се падне, уж сме ги наредили по приоритет, но все пак...

# 1 441
  • Мнения: 669
Здравейте, момичета.
Имам въпросче - когато излезе първо класиране, и да кажем, че одобряваме класирането, но искаме да изчакаме и второ, с евентуално придвижване крачка по-нагоре.
Какъв е реда?
Аз разбрах, че трябва да отида в училището, в което детето е класирано, и там да подам заявлението за второ класиране /а не он-лайн, както съм направила сега/, и по този начин му се пази мястото във вече класираната паралелка, но участва и във второ класиране. Не съм много сигурна, че това е така, затова ви питам. Първоначално смятах, че щом подаваш за второ класиране, автоматично означава, че се отказваш от първото класиране.
Но и не знам, има ли вариант на второ класиране, вече да няма места във паралелката, в която сме били класирани на първо, ако не е могъл да се изкачи с 1-2 места по-напред, и по този начин да падне още надолу?

# 1 442
  • София
  • Мнения: 191
Защо да няма смисъл? Няколко дни ще се окажат ли фатални за семейните планове?
Някои частни гимназии имат срок до 12-ти за записване, това може да обърка сметките.

# 1 443
  • Мнения: 1 356
По казуса на Шарлот. Запитайте се колко толкова средно училище, при това профилирана - езикова гимназия, е определило живота на децата последствие. В момента са в седми клас, до 12-ти ще смени концепцията пет пъти, ако въобще се появи такава, после и в унито, и при магистратурата. Сега важното е добра среда, сравнително стабилно учене, спокойствие и удобство. И двете ги имат. В този случай категорично бих заложил на ЕГ до вкъщи, отколкото пътуване по два часа на ден за нещо, което не е чак тоооооолкова различно и уникално. Simple Smile И НГДЕКа не е това, което беше. Simple Smile

Още едно мнение по казуса Щарлот в същия дух.  Според мен си изчакайте спокойно 2то класиране с нагласата баловете да не се вдигнат така бясно  и да ви стигне тъкмо по мярка.  А и може пък да са наблегнали хората на романските езици тази година, знае ли човек....?  Луизиана набира скорост, а пък Волдемор си е традиционно желана!  НГДЕК само, ако детето много го желае, не толкова заради локацията -- иначе ЕГ препоръчвам аз...  Успех!!!

# 1 444
  • Мнения: 12 918
Здравейте, момичета.
Имам въпросче - когато излезе първо класиране, и да кажем, че одобряваме класирането, но искаме да изчакаме и второ, с евентуално придвижване крачка по-нагоре.
Скрит текст:
Какъв е реда?
Аз разбрах, че трябва да отида в училището, в което детето е класирано, и там да подам заявлението за второ класиране /а не он-лайн, както съм направила сега/, и по този начин му се пази мястото във вече класираната паралелка, но участва и във второ класиране. Не съм много сигурна, че това е така, затова ви питам. Първоначално смятах, че щом подаваш за второ класиране, автоматично означава, че се отказваш от първото класиране.
Но и не знам, има ли вариант на второ класиране, вече да няма места във паралелката, в която сме били класирани на първо, ако не е могъл да се изкачи с 1-2 места по-напред, и по този начин да падне още надолу?
Ако се качиш на по-предно желание, губиш мястото от 1во класиране и можеш да се запишеш на това от 2ро.
Ако не можеш да минеш на по-предно желание, оставаш на това от 1во.

# 1 445
  • София
  • Мнения: 7 684
Ако на второ класиране не се придвижите на по-предна позиция, то детето запазва мястото си в паралелката, в която се е класирало на първо.
Ако се придвижи на по-предна позиция, имате възможност да се запишете само по нея. Мястото от първо класиране го освобождавате.
Заявление се подава на място, в училището, в което е прието на първо.

# 1 446
  • Мнения: 561
Здравейте, момичета.
Имам въпросче - когато излезе първо класиране, и да кажем, че одобряваме класирането, но искаме да изчакаме и второ, с евентуално придвижване крачка по-нагоре.
Скрит текст:
Какъв е реда?
Аз разбрах, че трябва да отида в училището, в което детето е класирано, и там да подам заявлението за второ класиране /а не он-лайн, както съм направила сега/, и по този начин му се пази мястото във вече класираната паралелка, но участва и във второ класиране. Не съм много сигурна, че това е така, затова ви питам. Първоначално смятах, че щом подаваш за второ класиране, автоматично означава, че се отказваш от първото класиране.
Но и не знам, има ли вариант на второ класиране, вече да няма места във паралелката, в която сме били класирани на първо, ако не е могъл да се изкачи с 1-2 места по-напред, и по този начин да падне още надолу?
[/spoiler]

Точно така е. Подавате заявление в училището, в което е прието детето и участвате във второ класиране. И не, не може да загуби мястото си от първо класиране. Може да се качи само по-нагоре. И качи ли се, не може да се върнете на паралелката от първо класиране.

# 1 447
  • Мнения: 12
Защо да няма смисъл? Няколко дни ще се окажат ли фатални за семейните планове?
Някои частни гимназии имат срок до 12-ти за записване, това може да обърка сметките.
И ние сме приети в АК. Чакаме класирането за да решим какво да правим.

# 1 448
  • Мнения: 32
И ние  сме в подобна конфигурация. При сигурно влизане в НГДЕК, остава главоблъсканицата - ЕГ или НГДЕК. Моля, ако скучаете, наведете доводи "за" и "против". Моите тежнения към НГДЕК се ръководят от следните /дано да са реалистични/ идеи: детето ще натрупа по-широк кръг опитности. Пишат се есета по философия, изучава се сериозно история на изкуството, наученото се онагледява на учебни практики, древните езици могат да се надградят в съвременните им еквиваленти - латински - италиански, старобългарски - руски, старогръцки - гръцки. Изучава се етнография и фолклор "на терен" -практики в села и записване на спомените на възрастни хора за автентичните традиции. Нивото на преподаване и отношения е академично - занятията водят асистенти и доценти от СУ и преходът към  следващата обучителна степен е плавен. Застъпено е писменото / а не тестово/ изпитване, което позволява придобиване на навици за писмено формулиране на мислите .
В същото време не мога да предвидя дали ще остава време за надграждане на вече изучаваните западни езици и доколко постигнатото финално ниво ще е еквивалентно на постиганото в ЕГ. Желана ЕГ е на пешеходно разстояние от дома ни, докато до НГДЕК се пътува близо час.
Здравейте, пиша от позицията на ученик в НГДЕК (от профила на майка ми). Имах същата дилема, когато кандидатствах - ЕГ или НГДЕК. При мен натежаха следните доводи: Имам интерес към древните езици и култури; търся атмосфера; има само първа смяна. Засега всичките ми очаквания са се оправдали. Никъде другаде детето Ви няма да има шанса да се докосне до изучаваните предмети в училището, нито до начина, по който те се изучават - тук сте права, огромна част от преподавателите са от университета и обучението, особено по специалните предмети, преминава доста академично. Нямаме тестове, винаги само писмени изпитвания. Ходи се на практики и там наистина наученото се онагледява чудесно. При мен везните се наклониха към НГДЕК така: няма друго място, на което да се изучават предмети като култура, древни езици и толкова история. Що се отнася до западните езици- изучаването им не е на нивото на езиковата гимназия, но това може да се навакса, има много школи и курсове, на които западният език може да се овладее на същото ниво като в езиковата гимназия, да не говорим за помощта, която древните езици действително оказват. Ако търсите сериозно учене и залягане над учебници непрекъснато, няма да го откриете в НГДЕК - нещата се усвояват неусетно и по по различен начин - неслучайно си имаме собствени учебници Simple Smile . Училището предоставя достатъчно свободно време, което учениците решават как да оползотворят - с извънкласни дейности или с участие в училищни такива; наистина има собствена атмосфера.
Единственият проблем, който аз виждам, е този с пътуването - но аз не мога да кажа дали си заслужава или не; важно е дали детето наистина иска да учи в НГДЕК, в случая изборът е негов.
Имам много съученици, които пътуват отдалеч, но пък часовете започват в 8:30, а не в 7:30. Simple Smile
Дано детето Ви бъде удовлетворено от избора, който направи, така както съм аз. Simple Smile

# 1 449
  • Мнения: 669
Много благодаря Simple Smile

# 1 450
  • София
  • Мнения: 238
Здравейте, и моя въпрос е малко глупав, но въпросното 1-во класиране къде ще се появи? Нямам графа "класиране" в акаунта на детето. Къде точно трябва да се види?

# 1 451
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 28 111
На 11.07 със сигурност ще се появи в профила на детето.

# 1 452
  • София
  • Мнения: 6 308
Много трудно пиша от телефона,  но не мога да подмина Шарлот.
Няма идеално училище,  все нещо ще трябва да се наваксва
От ЕГ получаваш един език. Втория и всичко онова, което си изброила за Класическата, го добавяш отвън.
При избор НГДЕК разчиташ на школи за двата езика,  но получаваш солидна подготовка в хуманитарнота сфера. Нямаш притеснения за ДЗИ.
Сама прецени кое ще ти е по-лесно да добавиш.

# 1 453
  • Мнения: 669
В самото начало, когато излязоха резултатите от матурите - имаше графа "КЛАСИРАНЕ", и като стъпнех на него - излизаше -не сте класирани на първо класиране" /или нещо такова/.
След това го премахнаха, явно ще се появи отново, когато излезе класирането.

# 1 454
  • Мнения: 293
Език се добавя много по-лесно отвън, стига да имаш времето и мотивацията. Другото няма компенсиране. В обикновените езикови гимназии на децата им става скучно, защото можеш само да наблегнеш на общообразователните предмети, които дъвчеш от първи клас.

Въпросът е в кандидатстването в чужбина след това. Трябва си перфектен език и езиковите го дават това много добре, но нищо повече. После ще им е много по-трудно във висшето училище в сравнение с други деца, изучавали предметите в средното. 

Затова няма “най-добри” училища, има най-подходящи, и то за конкретното дете. Проблемът е, когато родителите се поддават на всеобщото “най-добро”, защото в един момент се оказва ситуацията съвсем различна.

Но много малко са децата, които са напълно наясно с какво искат да се занимават в бъдеще, или какво искат да учат. Хубавото на всички училища, извън езиковите е, че дават шанс на детето да се докосне до материята и да реши дали наистина иска това, или напротив - да реши, че въобще не е неговото нещо.

Общи условия

Активация на акаунт