30.06 - 10.07.2019 СЕДМИ КЛАС. Подаване на заявления

  • 103 171
  • 1 839
  •   1
Отговори
# 1 455
  • Мнения: 1 032
Език се добавя много по-лесно отвън, стига да имаш времето и мотивацията. Другото няма компенсиране. В обикновените езикови гимназии на децата им става скучно, защото можеш само да наблегнеш на общообразователните предмети, които дъвчеш от първи клас.

Въпросът е в кандидатстването в чужбина след това. Трябва си перфектен език и езиковите го дават това много добре, но нищо повече. После ще им е много по-трудно във висшето училище в сравнение с други деца, изучавали предметите в средното. 

Затова няма “най-добри” училища, има най-подходящи, и то за конкретното дете. Проблемът е, когато родителите се поддават на всеобщото “най-добро”, защото в един момент се оказва ситуацията съвсем различна.

Но много малко са децата, които са напълно наясно с какво искат да се занимават в бъдеще, или какво искат да учат. Хубавото на всички училища, извън езиковите е, че дават шанс на детето да се докосне до материята и да реши дали наистина иска това, или напротив - да реши, че въобще не е неговото нещо.



въобще не съм съгласна, че езиковите дават език и нищо друго. аз там се научих да презентирам, да пиша изложение, да се обосновавам, да използвам логика. в момента правя бизнес план и, ако тегля чертата, на всичко извън калкулациите ме е научила езиковата гимназия. ако обучението е що-годе на ниво, езиковите дават много добра обща култура у знания във всяка област. на учещо дете, разбира се.

# 1 456
  • Варна
  • Мнения: 2 098
Виолетова, кои са обикновените ЕГ не схванах. И как така всички училища извън езиковите ти дават шанс да се докоснеш до материята, а пък в езиковите само наблягаш на това,което дъвчеш от първи клас? Имам скромен поглед само от една ЕГ, предполагам е обикновена - доста солидна подготовка дава по общообразователните предмети.

Последна редакция: пн, 08 юли 2019, 13:10 от julisa

# 1 457
  • Варна
  • Мнения: 7 114
Език се добавя много по-лесно отвън, стига да имаш времето и мотивацията. Другото няма компенсиране. В обикновените езикови гимназии на децата им става скучно, защото можеш само да наблегнеш на общообразователните предмети, които дъвчеш от първи клас.

Въпросът е в кандидатстването в чужбина след това. Трябва си перфектен език и езиковите го дават това много добре, но нищо повече. После ще им е много по-трудно във висшето училище в сравнение с други деца, изучавали предметите в средното.  


Това не е вярно. Както и до 7ми клас където уж всички учат в еднакви училища ама в края се вижда, че не излизат с еднакви знания. В ЕГ всяко умно учещо дете/защото има и не умни и не учещи - няма какво да се лъжем/ излиза със знания по общообразователните предмети и то на много добро ниво. И имам примери с деца завършили ЕГ и справянето им след това в обучението.

# 1 458
  • Мнения: 293
Езиковите са обикновените. В тях научаваш езика, безспорно най-добре. Но нищо повече. И излишна обща култура, която никъде по света не се учи. В развитите държави успехът се дължи на тясната специализация. Няма полза от свръх обща култура по география, история, биология и химия. Имам преки наблюдения.
За съжаление още ни тресе комплекса по чуждите езици и затова езиковите са най-предпочитаните, реално децата там са най-ощетени. Докато в други училища вече могат да програмират, готвят, строят, водят счетоводство и се докосват до науки като право, философия, дизайн и т.н. После много си личат тези, които имат самочувствие, че много са учили или че са завършили определено училище, и тези, които реално вече са доста навътре в материята и са доста по-готови да прилагат знанията си.

Защото целта на цялото това учене в крайна сметка е работенето. Аз не разбирам самочувствие, примерно от завършено висше образование право, без нито един ден трудов стаж, но колкото така да го казваме на хората и да се кичим с него. В крайна сметка няма значение кой какво завършил, а кой какво работи - на по-късен етап, разбира се. Културата на човек се формира от обкръжаващата среда, от книгите, които чете, от местата, които посещава, не само от наученото в училище.

Но аз нямах никакво намерение да споря и да се обяснявам. И нямам нужда никой да е съгласен с мен. Една потребителка поиска мнение, иначе не бих си позволила да давам разнасям разсъжденията си, защото всеки си знае най-добре за себе си. Това, че нещо е масово и най-желано реално не го прави най-добро.
Да, важни са и други неща при избора на училище - като локация, среда и много други лични фактори, които всеки има.

Скрит текст:
Език се добавя много по-лесно отвън, стига да имаш времето и мотивацията. Другото няма компенсиране. В обикновените езикови гимназии на децата им става скучно, защото можеш само да наблегнеш на общообразователните предмети, които дъвчеш от първи клас.

Въпросът е в кандидатстването в чужбина след това. Трябва си перфектен език и езиковите го дават това много добре, но нищо повече. После ще им е много по-трудно във висшето училище в сравнение с други деца, изучавали предметите в средното.  
Това не е вярно. Както и до 7ми клас където уж всички учат в еднакви училища ама в края се вижда, че не излизат с еднакви знания. В ЕГ всяко умно учещо дете/защото има и не умни и не учещи - няма какво да се лъжем/ излиза със знания по общообразователните предмети и то на много добро ниво. И имам примери с деца завършили ЕГ и справянето им след това в обучението.


Убедена съм, че е точно така, защото в езиковите се учи здраво. Въпросът е нужно ли е? Да знаеш, че реките се вливат с делта или естуар, да знаеш формулите на химичните съединения, синуси и косинуси, или с какво се храни зелената еуглена, това необходимо ли е, повод за гордост ли е?
  Подлагам под съмнение степента на задълбочаване на общообразователните предмети. Аз смятам, че трябва да се намали и да се специализира само от желаещите да учат и да се занимават с това. Без извинение - не разбирам глупостите, които се налага децата да учат. Бих въвела обаче предмет по общуване и психология, нещо много по-полезно в живота, още от първи клас, бих увеличила спорта, знание за отделните култури, но не сухо като географията, въобще мисленето ми е по-практично, но съжалявам, че ви занимах толкова много с моето мнение, предполагам, че става досадно, затова приключвам.

Най-вече ви желая да бъдат приети децата там, където най-много искат и да няма много разочаровани! Успех на всички!

Последна редакция: пн, 08 юли 2019, 23:02 от bubanka

# 1 459
  • София
  • Мнения: 2 744
Хелоууу!
До се отчета само, че след каяци на Искъра, рафтинг по Струма - и двете за сефте (препоръчвам), танци, водопади и плющене по маси, се тръшнах с летен вирус, барабар с щерката.
Даже оптимистично отидох на работа, но още по-оптимистично се върнах. Бойното дете реши, че няма да се опре на един вирус, имаше билет за автобуса до морето и заминА. Както и да е.

Ради, много сладка песничка и деца, да са живи и здрави! От три дни се опитвам да го напиша.

Шарлот, аз бих и  прочела написаното от всички тук и да видим как би и и подействало. Особено мнението на ученика. Колкото до пътя - и на мен ми звучи много, но децата по време на такова пътуване не наваксват ли с ученето. Лично аз бих се съобразили с желанието и.

Обсъждахте преди време кое на къде се е насочило. Моето е Волдеморче Луизианче, много ще ми е драго с някой от тук да сме в един клас Wink

# 1 460
  • Мнения: 5 006
Безкрайно благодарна съм за всяко мнение. Няма универсално най-добро училище. Ако би било така, то щеше да е училищеТО и нямаше да редим желания и да чакаме класиране. Децата са различни. Но уж ги познаваме, а те ни изненадват с неподозирани влечения и интереси. Те са в процес на развитие, който не можем да предвидим като насоки. Можем да пренасяме собствените си влечения и чувства върху тях, а с това да ги увредим. Благодаря на всички, които заделиха от времето си и ни помогнаха. Дано дискусията, която проведохме, да е полезна за всяка от нас - да определи ниша, която следва със собствени усилия, независимо от гимназията, да запълва. Дано след  всичко, което преживяхме поединично и заедно, да постигнем удовлетворение и мир в дома и вътре в себе си! Успех на всички кандидат-гимназисти и неспокойните колежки - майки! 

# 1 461
  • Варна
  • Мнения: 7 114
Виолетова, темата не е 'моята' и затова последно включване.
Аз съм от хората за които всяка прочетена, чута, видяна, усетена или помирисана информация, било то художествена или научна не е излишна. В училище се полага основата. За мен там се предлага минимума/задължителен, санитарен ако щеш/ и няма как в него да има нещо излишно. От там насетне всеки който има желание, амбиции и възможности трябва да надгражда. Било то с паралелни занимания или с последващо обучение според летвата която са си поставили и нивото където искат да се реализират.
Това е. Мир и успех! Peace
 

# 1 462
  • София
  • Мнения: 20 081
Малко наизуст е говореното нагоре за ЕГ.  Дори по старата система, по новата пък съвсем, има/ще има сериозно задълбаване и профилиране в горните класове. Дъщерите ми, които тази година  завършиха ЕГ, не са задълбавали в никакви химични процеси, защото просто не учеха химия в 12 клас, в 11 също не са преучили по предмета. И каквото назад за зелената еуглена са узнали, това е било, понеже и биология нямаха в 12 клас. Историята и географията бяха с много малък хорариум, вероятно заради това имаха и само годишна оценка. За сметка на това имаха  6 или 7 часа седмично мат, в които успяха да вземат не само материала за профил, а  и части от висшата математика (наистина по инциатива на учителя, но все пак).Език и в 11 и в 12-ти са имали сборно по двата езика  ( 1 и 2 профил)по-малко часове околкото математика и информатика (3 и 4 профил) . За други картинката беше същата, но със задълбаване в химия и билогия, за трети - в литература и история.  Имам и по-голяма дъщеря, минала по същата схема. Ще ме извините, ама ученето в ЕГ с нищо не й попречи да учи техническа специалност извън БГ. И такива примери има още стотици..Не мога да си обясня битуващото от години в пространството мнение,че в ЕГ се научава език само или че става дума за хуманитарни училища. Нито едно от двете твърдения не е вярно.  Човек научава много неща в ЕГ, разбира се при много условия (които важат за всяко училище) - детето да е съвестно  и последователно в ученето, независимо дали става дума за език или точна наука, да има късмет с учителя по предмета както в частта с преподаването, така и с изискванията, самото то да има интерес към избрания профил и т.н.. А наученото за обща култура няма да му пречи.
Съответно  съм напълно съгласна с Flash. Simple Smile

Скрит текст:
Каквото зная/мога днес - в много голяма степен го дължа на ЕГ. И последното  нещо в този ред от умения/знания някакви е езикът.

За майтап само една илюстрация - дамата с питането, Шарлот тоест, е завършила същата ЕГ, за която говоря. Базата (не подценявам удобно ролята и на висшето, и на личния потенциал) за такъв стил на писане е била вероятно заложена (после доразвита) в ЕГ. Е, азпък  съм друг тип, закачила съм повече мат в същото училище. Но никоя като гледам не се е задоволила с единия немски..

Последна редакция: пн, 08 юли 2019, 14:06 от пенсионирана русалка

# 1 463
  • Мнения: 337
Шарлот, пътуването не е фактор при избора на училище, стига детето да има желание. Моят син пътува сам от 5-ти клас по 1 час в едната посока, за да учи в силно желаното училище - МГ. Сега се надяваме да пътува още 5 години до същата дестинация Simple Smile Успех в избора на детето!

# 1 464
  • Мнения: 5 006
Русалийке, ти си извън всякаква класация! Математиката ти  респектира, но  ритмизираната реч, лееща се на български и на НЕМСКИ, тя е дар Божий, който заслужава далеч по-голяма аудитория /ако я няма, защото тук сме с някакво име и под някаква повече или по-малко нереална самоличност/. Ти си специален случай! Младите Русалки, предполагам, също. А при мен реч иде за средностатистическо дете, с неустановени интереси, на което майка му не иска да влияе, а то няма ресурс за преценка. Не възобновявам темата!

Отдалечавам я с отбелязването,че не бях очаквала в мястото, известно като "мамите", да срещна толкова ярки и запомнящи се личности. Обмяната на мисли тук води до такъв обмен на енергия, че наистина, не знам, когато всичко свърши и животът ни се върне в своето ежедневно русло, как ще продължа без Вас: Дидева, Русалка, Санака, Слънчева и всички майки на деца от нашия набор!

# 1 465
  • София
  • Мнения: 7 059
Аз пък се плаша от училища с тясно профилиране. Плаша се от позицията на децата, които не са узряли за професионално решение. Бих предпочела училище, което дава повече "свобода за мърдане". Професиолналните и строго специализираните знания в училище не са нещо лошо, но първо ако си убеден, че искаш да се занимаваш с тази професия цял живот и второ, ако не са за сметка на други базови предмети. В случая на Шарлот съм убедена, че и двете училища ще дадат широка обща култура. НГДЕК ще е с малко по-хуманитарна насоченост. Не знам колко време ще остава там за задълбочени и разширени познания в областта на биологията, например.
Та ако на малкото Шарлотче му скимне в 11 клас, че ще става ветеринар, ще е малко по-трудничко да направи завоя, отколкото ако учи в ЕГ. Говоря си на общо основание без да познавам гимназията.
Отделно поне 1/2 от съучениците ми не работят това, за което учихме профилирано в училище. Но пък другата половина не е малък процент.
Моята извадка: племник 1: испанска гимназия - следва биология в англоговоряща страна, племеник 2: немска гимназия - следва психология в англоговоряща страна, близко дете: НГДЕК - следва антропология в англоговаряща страна.

# 1 466
  • Мнения: 9 871
Обмяната на мисли тук води до такъв обмен на енергия, че наистина, не знам, когато всичко свърши и животът ни се върне в своето ежедневно русло, как ще продължа без Вас: Дидева, Русалка, Санака, Слънчева и всички майки на деца от нашия набор!

Има лесно - правим тема "седми клас набор 2006" и готово! Mr. Green Joy

# 1 467
  • Мнения: 87
Шарлот, преди време питах в тази тема за мнение за НГДЕК (и ти се отзова, за което ти благодаря). В крайна сметка синът ми се насочи към ЕГ. Не се е отказал от историята, просто има и други интереси и не искаше още отсега да се профилира толкова тясно. Смятам, че всичко, което се учи в НГДЕК, може да се учи на по-късен етап в университет. А с отлично владеене на езици и широка обща култура, която може да се придобие и извън НГДЕК, човек може да учи и работи на много места по света и да се справи успешно (казвам го и от личен опит).

Не на последно място и дано някои хора не се обидят, но оценките от приемния изпит по история в НГДЕК никак не са високи като цяло. Определено там ще попаднат и деца, които очевидно нямат много изявен интерес към историята. На нац. кръг на олимпиадата по история нещата стояха по съвсем друг начин, но нито един представител от НГДЕК не дойде да представи училището, което за мен е странно. За сравнение, родителите на познато дете с висок резултат от нац. кръг на олимпиадата по география са били агитирани от представители на НПМГ детето да кандидатства при тях, което според мен е правилната политика.

# 1 468
  • Мнения: 225
Обмяната на мисли тук води до такъв обмен на енергия, че наистина, не знам, когато всичко свърши и животът ни се върне в своето ежедневно русло, как ще продължа без Вас: Дидева, Русалка, Санака, Слънчева и всички майки на деца от нашия набор!

Няма, бе! Ние сме си все заедно - качили сме се на влака, а той спирка няма по пътя, така че - няма отърване Simple Smile
Не съм се отчитала, та да си кажа: Аз съм с един брой много разочарована девойка, няма да споменавам точки, че съм ужасно респектирана от съобщените в темата 90+. Човечето се оплеска на математиката и се сбогува с първите си мераци. Е, пренаредихме приоритетите, избрахме втори мераци и сега чакаме. Както някой много мъдро беше казал някъде: И след НВО-то има живот. Преживяхме го някак и, след като успокоих поотделно и в съвкупност цялата фамилия, вярвам, че детето ще намери мястото си. Сега се е отдала на спорт и планиране на идната учебна година Simple Smile .
А от "мамата" и аз имам чудни, чудни приятелства, с някои се знаем и наживо (след "мамата"), с други още не, но животът е пред нас!

# 1 469
  • София
  • Мнения: 7 059
Triger, аз все се заглеждам в изкласилите поколения. Вярно е, че гимназиите сега, не са като гимназиите преди, но пък и нищо толкова не се е променило.
Редовно си мисля за познати и съученици: такива учили в елитни гимназии, такива учили във втори ешалон -  "недооценените таланти", такива учили в кварталното училище. Имам и познати влезли в ЕГ и заменили я, тактически по-късно с треторазрядно училище, за да се явят на повишителни и вземат висока диплома. Имам и обратния вариант: неприети, а в последствие завършили ЕГ като частни ученици. В общи линии, наблюденията ми са, че бъдещето им и стандартът им на живот не е в пряка зависимост от гимназията.
То моето поколение не е много за пример, че всеки работи, не това за което е учил, но все пак има живот и след НВО.

За "мамата" или добро или нищо. Само мъж дето не съм си намерила тук, но всичко друго - да Wink

Общи условия

Активация на акаунт