Добре дошли на новодошлите в темата!
При нас лятото е в разгара си, вече сме на море. Младежът, обаче, има стриктна програма, която се спазва под мой контрол. Сутрин спи, до колкото иска, обикновено до 11:00. След закуска се захваща със задачите по математика. Спи следобед около час. След 16:00 се отива на плаж и се откарва, докато има слънце. След вечеря към 20:00 се ляга в леглото с книжка и така до 22:00-23:00. От нищо не е лишен и не му се струва тормоз режима.
Досега е прочел:
- Малкият принц - хареса му, като я определи за малко тъжна
- Принцът и просякът - предизвика много положителна оценка, но и друг път съм споделяла, че се интересува от историята и всичко, базирано на исторически събития, му става любимо.
- Автобиографията на Нушич - чете я в момента, стигнал е до средата и се забавлява искрено; казва, че е много весела книга.
“Под игото” сме я оставили за август месец. Не знам как ще се приеме. Мислех да чете истинската, но сега се замислям дали да не взема някоя от адаптираните.
Има два филма по книгата - един от 1952 и един сериал от 1990 в 3-4 серии, доколкото си спомням. Сигурно ще гледаме нещо, но след като я прочете.
За мотивацията за четене имаше въпрос по-горе. Не го мотивирам. Просто от първи клас му вмених, че книгите за лятото са книги за лятото и задължително се четат всичките от списъка. Няма мърдане! Сега сам си разпределя времето по седмици и коя книга до коя дата ще чете, така че да му стигне ваканцията за всички книги. Сегашната му цел е до края на тази седмица да приключи “Автобиографията на Нушич”, а следващата седмица да прочете “Парижката света Богородица”. Иска да му остане време за “Граф Монте Кристо”, която не е в списъка, а той много иска.
Аз прочетох “Бяла като мляко, червена като кръв” - препоръчана от учителката му по БЕЛ. Много хубава книга. Разказва се от името на героя - 16-годишен - но засяга общо житейски въпроси за любовта, приятелството, мечтите, смъртта. Много ми е интересно как ще я възприеме синът. Отваря въпроси за размисъл и разговори, които много обичам да водя с него.