Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 2

  • 64 136
  • 799
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 3 491
[quote author=Desem link=topic=1127101.msg401014
Училищата се променят с годините, между самите паралелки има огромни разлики - за гимназиалната Мат. паралелка на 31во съм чела недобри неща, в същото време много добри отзиви за езиковата с НЕ.

[/quote] Какви точно са отзивите  за езиковата паралелка с НЕ в 31-во? И много хора ли споделят добри неща? За мен е важно и местонахождението на училището, а 31-во ни е на много удобно място.

# 256
  • София
  • Мнения: 8 283
Аманда, виж постовете на lulumba в 9класната тема.

# 257
  • София
  • Мнения: 12 237
Elea Lea много ти благодаря за коментара!

# 258
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 917
Amanda.D, дъщеря ми е в 9 клас в 31-о с НЕ. След 2 години в училището мога да кажа следното: сериозна дисциплина, много високи изисквания, много учене, не се подаряват оценки, държи се дори на т. нар. второстепенни предмети (ии, музика, фвс...). Средата конкретно в техния клас се оказа много добра. Тъй като имам още едно дете в училището, но в 6 клас, мат. паралелка, абсолютно същото важи и за по-малките. Тоест има едно високо ниво, което училището се стреми да поддържа.
Конкретно немският се учи много стабилно. В 8 клас учат основно езика. На ден имаха между 30 и 70 думи, като по-често бяха в горната граница. С две учителки бяха по езика - основна и за упражнения. В 9 клас по немски ги пое главната учителка по немски в училището. Просто така се падна. Тъй като часовете по език по плановете на мон рязко падат в 9 клас, иуч-ут им е пак немски, за да имат повече часове. Лошото. За съжаление не успяха да намерят учители по немски по разказвателните предмети и останаха без такива. Реално сегашният 9 клас няма предмет по езика. Дано догодина училището да успее да намери учители. Предишните випуски са имали 1 или 2 предмета, но нашите нямаха късмет тази година. Иначе от тази година започнаха да “тренират” изпита за сертификат ДСД1. Засега училището има право само за това ниво. ДСД2 не се държи. Който иска и по-високия сертификат, ще трябва да положи изпит за Даф в Гьоте. ДСД2 има в 1 НЕГ, 73-о и 1 паралелка в 35-о + 2 от частните училища. Сега, дали с времето нещо ще се промени, ще видим. Сертификатите са необходими за следване в чужбина. Но който учи стабилно, няма да има проблем да защити следващото ниво и в Гьоте. Езикът никак не е лесен, така че се иска здраво учене, където и да е прието детето. Дъщеря ми се чувства много добре в училището и в класа си, което смятам е важно за всяко дете - да усеща мястото като свое. Като допълнителни дейности: имат различни конкурси, състезания, екскурзии, бели и сини училища. Миналото лято имаха оферта и за езикова ваканция в Австрия, но нещо класът не се организира навреме. А те са доста задружен клас и като ходят някъде, са почти всички. Среднощни купони не правят, не ходят по наргиле барове. Имат много добри и не толкова вдъхновяващи учители, както на повечето места. Има и няколко култови учители в училището, единият дори им преподава. Ако имаш по-конкретни въпроси, питай смело. С ръка на сърцето признавам, че наистина случихме на училище, клас, среда. Дъщеря ми много държеше да учи немски или френски, така че изборът ни се въртеше около тези езици.

# 259
  • Мнения: 3 491
lulumba, много ти благодаря. Звучи чудесно. Аз се вълнувам дали НЕ се научава по-добре в 31-во или като втори в училища като Първа АГ....   Това хипотетично, защото  не знаем какви оценки ще изкара на НВО,  как ще се представи точно в тези два дни.  Засега само можем да предполагаме, да се надяваме на добро представяне, добро здраве и да проучваме възможностите. Обявените за най-елитни НГ ги изключваме на този етап като вариант, защото не знаем какво ще направи по математика, а и се притесняваме, че тазгодишното наблягане на учене по този предмет, е възможно да доведе до занижаване на резултатите и по БЕЛ... Освен това са ни и много далече, а и не съм убедена, че средата е подходяща точно за моето  дете. Аз искам той да е сред деца, които имат изявени интереси в определени области, а не е задължително да са отличници по всичко.
При нас това са двата основни езика, които детето харесва. Като АЕ е на много високо ниво на този етап.  Напоследък проявява интерес и към японски, но не съм убедена, че ще е трайно влечение.
За мен е важно ученето на езиците да е стабилно. Даже предпочитам детето да не е в училище с безкрайни изисквания по всички предмети, за да не си разпилява усилията. Следя и училища, които са ни сравнително близко.

Последна редакция: пн, 03 фев 2020, 07:56 от Amanda.D

# 260
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 917
Amanda.D, дъщерята на моя приятелка е в 1 АЕГ с втори немски, 10 клас. От 8 клас ходи и на частни уроци по немски (това по нейно желание, иначе изобщо не е задължително) и е определено много по-надолу по немски. Доколкото съм чувала и съучениците й не блестят с немски. Но говоря като трето лице, тоест преразказвам. Дали това важи за всички, не знам. Но ако детето иска немски, надали английско ЕГ ще е най-подходящото. Така мисля аз де, може и да не съм права. И дъщеря ми беше в 7 клас с много високо ниво английски и това бе една от причините да иска друг език, като конкретно тя държеше на немски или френски.
Като каза японски, тя в момента самосиндикално започна да учи онлайн японски, тъй като класът им е много запален по манга и анимета. Та се очертава това да й е третият език.

# 261
  • Мнения: X
По мое мнение няма начин да научи немски като втори език само в гимназията, където и да е, просто часовете са в пъти по-малко от тези по първия език. Английски като втори е по-лесно, все пак повечето деца в момента го захващат от малки и до  гимназията   вече са напреднали, и могат и с по-малко часове да стигнат С1. И все пак и английски като втори изисква и часове навън.  

Скрит текст:
Amanda.D, дъщеря ми е в 9 клас в 31-о с НЕ. След 2 години в училището мога да кажа следното: сериозна дисциплина, много високи изисквания, много учене, не се подаряват оценки, държи се дори на т. нар. второстепенни предмети (ии, музика, фвс...). Средата конкретно в техния клас се оказа много добра. Тъй като имам още едно дете в училището, но в 6 клас, мат. паралелка, абсолютно същото важи и за по-малките. Тоест има едно високо ниво, което училището се стреми да поддържа.
Конкретно немският се учи много стабилно. В 8 клас учат основно езика. На ден имаха между 30 и 70 думи, като по-често бяха в горната граница. С две учителки бяха по езика - основна и за упражнения. В 9 клас по немски ги пое главната учителка по немски в училището. Просто така се падна. Тъй като часовете по език по плановете на мон рязко падат в 9 клас, иуч-ут им е пак немски, за да имат повече часове. Лошото. За съжаление не успяха да намерят учители по немски по разказвателните предмети и останаха без такива. Реално сегашният 9 клас няма предмет по езика. Дано догодина училището да успее да намери учители. Предишните випуски са имали 1 или 2 предмета, но нашите нямаха късмет тази година. Иначе от тази година започнаха да “тренират” изпита за сертификат ДСД1. Засега училището има право само за това ниво. ДСД2 не се държи. Който иска и по-високия сертификат, ще трябва да положи изпит за Даф в Гьоте. ДСД2 има в 1 НЕГ, 73-о и 1 паралелка в 35-о + 2 от частните училища. Сега, дали с времето нещо ще се промени, ще видим. Сертификатите са необходими за следване в чужбина. Но който учи стабилно, няма да има проблем да защити следващото ниво и в Гьоте.
Езикът никак не е лесен, така че се иска здраво учене, където и да е прието детето.
Скрит текст:
Дъщеря ми се чувства много добре в училището и в класа си, което смятам е важно за всяко дете - да усеща мястото като свое. Като допълнителни дейности: имат различни конкурси, състезания, екскурзии, бели и сини училища. Миналото лято имаха оферта и за езикова ваканция в Австрия, но нещо класът не се организира навреме. А те са доста задружен клас и като ходят някъде, са почти всички. Среднощни купони не правят, не ходят по наргиле барове. Имат много добри и не толкова вдъхновяващи учители, както на повечето места. Има и няколко култови учители в училището, единият дори им преподава. Ако имаш по-конкретни въпроси, питай смело. С ръка на сърцето признавам, че наистина случихме на училище, клас, среда. Дъщеря ми много държеше да учи немски или френски, така че изборът ни се въртеше около тези езици.
И аз така мисля. Част от децата не научават немски на ниво С1 дори и ако е първи език. Сега, то зависи от целите и нивото, което иска да постигне детето. Ако детето иска да има сертификат по немски за обучение на немски, според мен единственият начин е ЕГ с първи език немски плюс здраво учене от страна на детето. И СМГ паралелките с немски, но там балът е най-високият.
И да добавя, и за нас мястото на училището беше важно, да е близо и удобно. Колкото и да обясняват майки, че са  големи и могат да пътуват, мисля, че не е добре за  детето да губи часове по ГТ и висене по спирки, Да, млади са, могат да носят на всичко, ама защо да ги подлагаме на нещо, ако може да бъде избягнато. И така имат достатъчно натоварване в гимназията.

Последна редакция: пн, 03 фев 2020, 10:04 от Анонимен

# 262
  • Мнения: 6 926
Децата от смг паралелките с немски след осми клас масово учат немски извън смг. Не е това темата, но да отговоря по предния коментар.

# 263
  • Мнения: X
Децата от смг паралелките с немски след осми клас масово учат немски извън смг. Не е това темата, но да отговоря по долния коментар.
Да, но часовете по немски са много повече от тези по немски като втори език в ЕГ с друг първи език. Гледала съм хорариумите, СМГ с немски е по-малко от ЕГ с първи език немски, нормално, защото там акцентът е все пак мат. Но са доста повече от часовете по немски като втори език в ЕГ.  Тоест, някъде по средата са. В този смисъл немските паралелки в СМГ имат висок шанс за С1 на немски с приемливи, не свръх усилия навън, това исках да кажа. Между другото, има деца и от ЕГ с първи немски, които ходят на уроци по немски навън.
СМГ го споменах само в името на точността, защото знам за деца от там, които учат на немски, като личен опит. Не знам за деца от 1АЕГ или от АК (ако приемем, че това са двете най-добри езикови гимназии с език, различен от немски, тоест, там НЕ ще е втори), които учат на език, различен от английски. Това е моят опит, пък всеки си преценява за себе си.

# 264
  • Мнения: 6 926
Въпросът беше къде може да се научи НЕ само в училище. Като втори език не може, то е ясно. Но и като първи в мг също не може. Може да е по-добре от втория език в ЕГ, но не е достатъчно, за да се вземе сертификат.

# 265
  • Мнения: 47 996
Според мен никъде няма 2 език на особено ниво, освен ако не е английски ( масово учен и извън училище) или испански ( по принцип лесен). Вече кой родител с какво се хвали...Joy ама хвалете се и вие...Joy

# 266
  • Мнения: 3 491
Аз не се притеснявам, че няма да научи немски език, ако това му е първи в училище. Той има много силна фотографска памет. Досега, без да преувеличавам, май само веднъж на някакъв тест е правил правописна грешка по английски. А домашните ги пише в последните няколко минути преди часа или преди курса. След първи -втори клас никога не съм го виждала вкъщи да пише думи....А всички тестове са му над 98 процента.
Но ми  се струва интересно да задълбае и в английската литература, а това може да се случи само в гимназия, в която АЕ е първи. Разсъждавам си само..... Първо да го видим какво ще направи на НВО.

# 267
  • Мнения: X
Въпросът беше къде може да се научи НЕ само в училище. Като втори език не може, то е ясно. Но и като първи в мг също не може. Може да е по-добре от втория език в ЕГ, но не е достатъчно, за да се вземе сертификат.
Да, това е така. С уговорката, че НЕ и като  първи език не винаги може, трябва родителят да следи как върви и при необходимост да го запише за допълнителни часове навън.
Аз не се притеснявам, че няма да научи немски език, ако това му е първи в училище. Той има много силна фотографска памет. Досега, без да преувеличавам, май само веднъж на някакъв тест е правил правописна грешка по английски. А домашните ги пише в последните няколко минути преди часа или преди курса. След първи -втори клас никога не съм го виждала вкъщи да пише думи....А всички тестове са му над 98 процента.
Но ми  се струва интересно да задълбае и в английската литература, а това може да се случи само в гимназия, в която АЕ е първи. Разсъждавам си само..... Първо да го видим какво ще направи на НВО.
Аманда, не го приемай за даденост, от личен опит английският е много по-лесен от немския, нищо, че е от същата езикова група. И моят беше на много високо ниво по английски (в 8 клас взе ФСЕ), но немският му струваше много усилия и се справи само благодарение на късмета да има много добра учителка в подготвителния клас. Не казвам, че и при вас ще е така, а само да имаш едно наум за немския и разликите му с английския.

Последна редакция: пн, 03 фев 2020, 10:26 от Анонимен

# 268
  • София
  • Мнения: 8
lulumba , а имаш ли някакви впечатления за паралелката математика с английски? Чудя се защо балът е по-нисък от този на другите паралелки. За училището има доста информация, но специално за тази паралелка не намерих да има нещо написано.

Последна редакция: пн, 03 фев 2020, 11:13 от lilu

# 269
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 917
lulumba , а имаш ли някакви впечатления за паралелката математика с английски? Чудя се защо балът е по-нисък от този на другите паралелки. За училището има доста информация, но специално за тази паралелка не намерих да има нещо написано.
Не, за съжаление. Дъщеря ми има приятели, но сред другите езикови паралелки. Имам близка, чийто син е в такава паралелка, сега е 10 клас. Тя е много доволна, но не съм разпитвала повече, тъй като не ни е стояла на дневен ред като избор.

А немският наистина е много по-труден от английския. Миналата година що ругатни изяде, не е за описване. Тази година пак, мине - не мине и девойката почва да мърмори срещу езика. А тя по принцип учи много лесно език, отдава й се. Но въпреки това, се вижда, че полага сериозни усилия за немския.

Общи условия

Активация на акаунт