Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 3 авг. 2019, 00:02 ч.

За децата с увреждания в училище

  • 3 907
  • 71
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 4 660
Много е тъжно ,когато родителите постъпват по този начин.Засега не сме имали такъв случай,но в пети клас най-вероятно няма да са същите деца и не знам как ще се развият нещата.Надявам се всичко да е наред,ние ще продължим да бъдем до детето си и да го подкрепяме,ММ е на мнение,че в един момент може да го направим на индивидуална форма на обучение,но всичко зависи от състоянието на детето.

# 31
  • Sofia
  • Мнения: 419
Децата наистина са много жестоки и днешните са много по-лоши . Моят син също е различен и много го тормозеха в училище . Децата от неговия клас му бяха добри приятели , но тези от съседния постоянно го дразнеха в междучасията. Директорката въобще не се интересуваше от това. Училищата получават субсидия , ако приемат деца със СОП и тъй като моят син отпадна преди 3 години , защото вече няма нужда от ресурсно подпомагане , стана нежелан . А иначе всички учители го харесваха много , защото е страшно любопитен за знания .
Много се надявам в новото училище да е по-добре , обаче се съмнявам.

# 32
  • София
  • Мнения: 2 183
А как точно се случва приобщаващото образование. Ние работим на пълен работен ден. Отписали сме детето от занималня, но ми казаха, че трябва да има човек непрекъснато да може да го взима от училище като се умори или не съдейства. Това може да стане на 10тата минута или след 3я час.Посрещнаха ни с любимия ми въпрос имаме ли баби. Оставам с впечатление, че масово някой, най-често майката, не работи, за да е на разположение. Какъв е смисълът тогава, по-добре да стои у дома детето или в частно училище или институция, за да може родителите му да работят и да могат да плащат купищата частни терапии, от които детето има реална нужда и които вероятно осигуряват някакъв прогрес...Говоря за физически здраво дете, с аутизъм, но не агресивно и добродушно, по-скоро невербално, но можещо да се обслужва и подлежащо на обучение, според хората, които работят с него. Как се стимулират работещите хора с деца с увреждания...Никак не излиза сметката, ако родител не работи, особено ако има и други деца в картинката и НЯМА баби, за които толкова питат от яслено време насам.

# 33
  • Мнения: 31
И на нас това ни предстои. Дъщеря ми е със синдром от аутистичния спектър, говори, но все още много неправилно. На 6 години е и до сега не е посещавала детска градина, тъй като се бяхме фокусирали в работата със логопеди и психолози, за да стигне поне това ниво на общуване което е сега, започва след два дни предучилищна в училище. Та поради не посещаването на някаква институция е ясно, че до момента няма как да сме имали проблем там, но на площадките за игра е много видима липсата на толерантност. Децата я гонят, наричат я луда, тъпа, малоумна и т.н А тя не е агресивна, няма интелектуален дефицит, но след последната драма с една майка разбирам, че просто те това са видяли вкъщи и за това реагират така. А с това вече нямам идея как да се боря. Въпросната ситуация беше , че майката на едно детенце и каза да слезе от люлката, за да се полюлее детето, но Арлина не я разбра и не реагира на момента. При което дамата започна да и крещи, че е невъзпитана и ще и удари шамар, защото не отстъпва на по- малките, опитах се да обясня, защо не я е разбрала, че има определен синдром и, че ще ей сега ще слезе от люлката.  Да, ама това доведе до нови крясъци, че за " ненормалните" деца трябвало да си има отделни площадки та да не пречели на другите.

# 34
  • London
  • Мнения: 2 468
Какво разбират под умори и не съдейства? То със сигурност ще има нужда от по-лек режим от останалите деца, те подготвили ли са се да има почивки на двора, да яде да речем в малка група да не се изнервя от шума и тн. Те са длъжни да му организират деня според особеностите....

Моя сега е на чин....по 5 часа на ден, а е само на 5. И той сутрин взе да се бунтува и да не иска да ходи защото му е трудно това да е заклещен в чин толкова дълго, но хората намират начин, нито ме притесняват, нито нищо. Той там слуша и има респект. Зависи много от педагози, система, знам ли.... Даже го обучават според нуждите му и чина е срещу стена....изключение от другите, сега ще им пращам снимки по мейл да го учат да пише и чете по снимка наименования на близки. Реално него го обучават с много помощен снимков материал.

Балончета, какви са тия хора....аз се стъписвам. На мен дори като вземе да ми се тръшка веднага се притичват да помагат....винаги.

# 35
  • Мнения: 4 712
Балончета, дъщеря ми не е от спектъра, но ако й кажат, че трябва да слезе от люлката няма да го направи. Ако аз настоя може би ще го направи. Но тъй като на нея не й отстъпват ред, просто едва ли ще се намеся щото майката тропнала с краче. Еле пък да ми крещи на детето, че ще й удари шамар и, че е "ненормална".
За другото си права - има много нетолерантни деца, защото така ги учат вкъщи т.е има много нетолерантни възрастни. С това трудно ще се преборим. Голям егоизъм цари, голямо плюене на държавата, голям снобизъм (на гол тумбак жилетка)... Дано попаднете на подкрепящ учител и добри деца.

# 36
  • Мнения: 5 317
Детето ми е голямо и е в норма. Но когато беше малък усилено четях темата за трудното проговаряне и аутизма. Майките пишещи там бяха всеотдайни към децата си и от тях научих много игри и похвати за развитието на децата.
Поради този факт когато в групата на детето в ДГ се появи дете от спектъра запопчах да обяснявам и съветвам моето как да играе с него. Всяка седмица задавах въпроса...ти с Гого играеш ли? И получавах отговор : Не. На 5 тата седмица вече истерясах...ами нали го уча да е толерантен и да играе с различните. И зададох въпроса : Защо не играеш с Гого?  Получих отговора: Защото нищо ме му разбирам като говори а и той само ни рита играчките. Осъзнах, че аз и идея си нямам какво да направя. Осъзнах, че в детството ми никога не съм се сблъсквала а такива деца. Осъзнах, че никой от нас двамата няма ни най -бегла предства как да реагира за да приобщи това дете.
Та моя съвет е да споделяте и говорите с учители и родители. Най-вероятно ще има и такива които няма да ви разберат. Но ще има и много които са готови да интегрират детето ви но и хабер си нямат как да го направят. Запознайте децата от класа с разликите между тях и детето. Те също нямат знанията и уменията. И моя считаше,  че ритането на играчките от Гого е желание той да ги дразни. Просто всяко дете приема действията пречупено през неговият свят. Говорете...говорете и пак говорете. Децата не са лоши те просто са до болка откровенни. Желая ви здрава и спокойна учебна година!

# 37
  • Мнения: 9 165
Съжалявам за горчивия опит на повечето, но обобщенията са неправилни. В нашия клас-доста амбициозно и желано училище-имаше дете с Аспергер. Ако не ми бяха казали, нямаше да забележа дори. Не зная как е било в началото, защото моето дете по-късно отиде в това училище. Но си спомням как майката веднъж писа откровено в групата, че се налага да ходи в часовете с детето и моли да обясним на децата. Веднага получи подкрепа от всички. Това продължи кратко. Детето се справя отлично по два предмета, единият от които ИТ, по останалите среща сериозни затруднения, но етикети и негативизъм няма. Още повече, в това училище и на най-подготвените често им се завъртяват двойки, та никой не смее да лепи етикети

В същото училище, в по-малък клас има дете с физическо увреждане, което е още с памперс. Това се знае, защото с него има придружаващ ресурсен и заради 1 дете класът е все още в стаите на детската градина, с непосредствен достъп до тоалетна. Всички го приемат нормално
Отделно, има две деца с това увреждане, при което не растат. Децата бяха събирали от някакъв базар пари за подпомагащо лечение и после официално се написа, че детето е увеличило ръста си, не помня с колко см, но вкички четяха и се радваха, че са го постигнали заедно. Някак, чувстваха се приобщени и това не е привидно, просто наблюдавах децата след училище, като прибирах моето.

Сега, че не са херувимчета е ясно, деца са и не са със задръжки, често има пререкания, обиди от всеки към всеки
Но където има воля и желание, нещата се постигат. Първо-наложена училищна политика да се съхраняват правата на тези деца. Второ-откровена позиция на родителите, колкото и да им е трудно, трябва да обяснят ситуацията. Защото и обратното го има, да изискват, но да не съдействат и да неглижират проблема.
И оттам вече идва и отношението на останалите деца. Децата по природа са разбиращи и комукативни, просто трябва всички страни да участват в процеса

# 38
  • London
  • Мнения: 2 468
А може и точно да се е опитвал да ги дразни, опозиционно поведение, правенето наопаки, желанието да видиш определена реакция у ответната страна с поведението си е типично., явно му е харесала самата реакция у децата като им разбута играчките и го повтаря пак и пак. С такова дете се играе по-скоро в активна игра....примерно да се върти с друго дете, да се гонят и тн, а не като водят разговори. Тези неща учителя следва да обследва спрямо отделното дете и да ги прилага....

# 39
  • Мнения: 31
Разбира се, освен негативните реакции има и много положителни. Хората с които работим са прекрасни и отзивчиви, за щастие много хора от обкръжението ми подхождат с разбиране и интерес, разпитват как да подходят и т.н.  Но при проблеми с психиката голяма част от хората   мислят, че просто детето е невъзпитано и лигаво. Редовно реакцията, независимо от обясненията ми е " Ама тя си изглежда, като нормално момиче" сякаш очакват да са и понекнали поне рога. И да, моят подход е с много обяснения.

# 40
  • София
  • Мнения: 4 660
Ами точно това е-аз не ходя на работа,а ходя със Станислав на училище иначе няма начин.Единствено в първи клас се е налагало да го извежда госпожата от клас,но никой не е спокоен,ако го оставим сам и това е решението в нашия случай.А и по-добре да не ходя на работа, отколкото и това да правя и да се изнервям допълнително.Защото ако аз не съм спокойна няма начин той да е.Баби нямаме(моята майка е покойница,а свекървата още работи,а и живее на 200 км от нас).Надявам се някой ден да мога спокойно да го пусна сам на училище,но още сме далеч от този момент.

# 41
  • London
  • Мнения: 2 468
Ама това не е нормално? Не се ли полага от държавата да назначи лице в училище да я върши тази работа?

# 42
  • Майничка
  • Мнения: 7 603
Добре би било, но не. Един ресурсен учител работи с по няколко деца и рядко има възможност да изпълни учебното време на всичките. А помощник-учител може да се назначи при 3 деца със СОП в клас.

# 43
  • Мнения: 23 070
Ама това не е нормално? Не се ли полага от държавата да назначи лице в училище да я върши тази работа?
Държавата жива е умрЕла, Катрала.

# 44
  • Добрич
  • Мнения: 4 192
Държавата си е измила ръцете с наредбата за приобщаващо образование и до там. Ресурсните учители по график работят индивидуално с децата. Практически на седмица се падат по няколко часа на дете. През по-голяма част от времето децата са в класа, заедно с другите ученици и в рамките на час от 40 мин.  учителят трябва да преподаде урока, да обясни задачите и т.н. и по колко мин. се пада да обърне внимание на едно дете?..... Практически не е възможно да обърне внимание на всички деца от класа всеки час. А какво остава за дете, изискващо повече внимание и време... Освен това учителите не са квалифицирани да работят с деца със СОП. За това се учи 4-5 год. като отделна специалност в университетите. Обикновено учителите са математици, физици, историци, начални учители и пр. Най-много да са изкарали някой кратък курс, но това е твърде далече от квалифицирана и специализирана помощ за дете със СОП, според неговите индивидуални потребности.
Държавата поставя децата, родителите и учителите в ситуация, с която те не са подготвени да се справят. Затова и се създават толкова конфликти...

Общи условия

Активация на акаунт