Първа кола

  • 24 842
  • 334
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 50 771

- хич не са икономични за софийското "спри-тръгни" с тази си мощност. Няма да можеш да я "изхраниш" тази кола
- частите са много скъпи
- прекалено мощни коли за млад шофьор - ускоряват много лесно, а после не е така със спирането

# 121
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 525
Поредното дете, което току- що взело книжка, ще яхне БМВ-то и ще се мисли за безсмъртно...

# 122
  • Мнения: 18 976
С ръка на сърцето си признавам, че никога няма да позволя на сина ми да си купи за първа кола БМВ. Това не е кола за нови или некадърни шофьори, без значение от стажа им.Дали са със задно или 4х4 - все тая. Горещо препоръчвам да се насочиш към друга марка автомобил поне за следващите 5 години. А, когато вече имаш натрупан стаж, като шофьор и години, за да не се смяташ за безсмъртен, тогава вече може да помислиш за БМВ. И ти го казвам, като активен шофьор от 20 години, който минава по минимум 80 км. на ден и е сменил доста различни марки автомобили.

# 123
  • Мнения: 6 321
БМВ е автомобил като всеки друг. Останалото е от шофьора.

# 124
  • София
  • Мнения: 3 034
БМВ е автомобил като всеки друг. Останалото е от шофьора.

 Дали?

# 125
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 525
Да, бе. Като е като всеки друг, да си вземе едно опелче да си търкаля, докато натрупа стаж! Гъзарията обаче не прощава.

# 126
  • Мнения: 2 477
Писал съм конкретно за първа кола кое според мен е удачно също, няма да повтарям, да се върне назад човека и да прочете. Малко страници е темата.
Не е задължително да е пикльо на 18.
Аз също по-късно изкарах книжка и си взех кола.
Имам също познати, като мен, и мъже, и жени.
Но каквото и да си говорим, определено изхвърляне не трябва да има, ако се търси разумност, без значение финансовата възможност веднага.
Аз съм някакъв частен случай, защото при мен всичко много случайно и късметлийски стана да взема на колегата ми колата, демек от близък, разказвал съм, с ясна история, поддържана и т.н. Въпреки че Алфа не препоръчвам на всеки, искат си поддръжка тия коли. Аз лично си обожавам моята, но не бих казал на някой да се оглежда за такава, като първа кола, особено в България.
Ако сега трябва да търся из Дупница или автоджамбазите, сигурно ще се изприщя, докато намеря нещо читаво, особено вече и поназнайваки това-онова, и определено щях да сондирам с близки и познати, и щях да си търся нещо било от Германия, или Холандия, Австрия, не карано в България от незнайно кой, или внесен кошник отнякъде си.
Баварец не бих си взел, не съм фен, също нямам нужда от безумна поддръжка, особено в милата ни родина. Нито ми се занимава с "майсторчета", нито с абсурдните цени и поведение на "официалните" представителства. Пичът да има предвид, че парите ще са му най-малкият проблем, дори да ги има за "нещо по-така".

Последна редакция: пт, 10 апр 2020, 21:56 от FragranceFanatic

# 127
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 525
Абсолютно е без значение дали е пикльо на 18! И дърт мъж на 30 да е, току- що взема книжка, еднакви са по самонадеяност! И аз съм била млад шофьор, но като си блъснах първата кола 3 месеца след вземането на книжката, рязко ми просветна, че това е опасно занимание( карах тогава пунто, на всичкото отгоре, карах с 20 и се блъснах в паркирал автомобил). И сега карам понякога със 150 по магистралата, но редя наум молитви. Януари мъжът ми, с 25 годишен стаж се помля на магистралата заради стотна невнимание.
Не, БМВ не е за първа кола на когото и да е. За мен лично изобщо не е кола за бг пътища, но ей на, много хора ме опровергават.

# 128
  • Мнения: 10 627
И аз блъснах след 3 месеца шофиране Алфа 156 в едно дърво. На един завой подадох повече газ и изтървах колата за секунда. По принцип карам бавно и предпазливо, но малко да натиснеш газта и бързо ускоряваш.
 Сега карам Опел корса и виждам разликата като мощност и разход на бензин.
 Като за първа кола съм твърдо против да е мощна. От личен опит го казвам.

п. п. Поне месец ми липсваше Алфата и страда за нея, нищо че Опела е по-нов. 😕

Последна редакция: пт, 10 апр 2020, 22:56 от vita

# 129
  • Мнения: 6 321
Ако така ще карате по завоите, съм съгласен, че не трябва да е БМВ.

# 130
  • Мнения: 3 129
Хайде моля ви се. Човекът си има мечти, нека си ги следва. Колкото и съвети да му давате БМВ,  та  БМВ. Ами търси си ортак на джоба, иска да се лежи под него или да си кара с 200 км/ч на магистралата.
Купувай, няма значение кое ще вземеш.  Ако искаш първо едното, покефи му се, после и другото.  Да "видиш" и усетиш разликата със собствените си очи.

# 131
  • Мнения: 3 732
Ех, интересна тема сте захванали...

От дете съм фен на баварците - много ми харесват като визия. Никога не съм карала.
Шофьор съм от две години, с първа кола. Случи се да е грозна на визия, малка и немощна. Успях да я направя войнишко канче - удрях спрели коли и огради.
Немощна е - 76 кончета. Половината умрели, останалите са понита. Магарето е зад волана. Не ме питайте как се изпреварва рейс от ГТ в двупосочна улица.

Мечтая си да покарам баварец! Ама чужд!

Но никога не бих си взела - задно предаване, скъпа поддръжка. Считам го за гъзария, фукарлък, тежкария. Ако искаш да се самоубиеш има и други начини. Ако искаш да покажеш колко ти е голям половия орган, има и други начини.

Яд ме е че утре някой мислещ се за безсмъртен ще ме засече на пътя.

# 132
  • Мнения: 18 976
А не е ли по-добре да направи обратното - първо да си вземе "по-спокойна" кола, не толкова темпераментна, за да се научи да шофира, да си изгради рефлекси и усещане за автомобилите, и след 3 - 4 - 5 години да си вземе БМВ. Така ще може да му се наслади максимално, защото ще е много по-добър шофьор

# 133
  • София
  • Мнения: 3 034
А не е ли по-добре да направи обратното - първо да си вземе "по-спокойна" кола, не толкова темпераментна, за да се научи да шофира, да си изгради рефлекси и усещане за автомобилите, и след 3 - 4 - 5 години да си вземе БМВ. Така ще може да му се наслади максимално, защото ще е много по-добър шофьор

По мое скромно виждане, този похват по принцип е добър, но е леко неприятен за осъществяване в днешно време. Не се сещам в момента да има малък автомобил със задно предаване, освен Смарт, което неминуемо води до изграждане на някакви навици при управлението, които след това при смяната на предаването и най-вече мощността, нулират целия опит при шофирането, освен усещането за габарити, ако го има Simple Smile. И в момента карам два автомобила с различно предаване и съвсем различна мощност, което понякога ме изправя на нокти. Оправям се благодарение на това, че почти стриктно спазвам максимата "Бързай бавно, за да стигнеш по-далеч".

# 134
  • Мнения: 18 976
Ами може да се започне с предно и чак тогава на задно. Другото е Мерцедеса - една С класа 1,8 със задно предаване е по-добре за първа кола от БМВ със задно. Който е карал и двете марки веднага ще разбере за какво говоря - разликата е много сериозна. Мерцедеса е по-плавен и не толкова чувствителен, не реагира толкова рязко на всяко мърдане на волана и т.н. Ако е толкова зор да е задно, по-добре да се започне с Мерцедес и после да се мине на БМВ

На мен втората ми кола беше със задно - Алфа Ромео, преди доста години. Беше много бързооборотна, много темпераментна /за времето си/. Ами направих я на канче, защото преди това карах доста по-скромна от към коне и кубици кола. А пък зимата си беше истинско мъчение - повече я бутах, отколкото да я карам.

Мъжът ми караше CLK 320 и E - coupe 350 - все със задно. Ами зимата си стояха на паркинга докато се стопи снега. Нямаха каране.  Ама все към моето ауди А4 гледаше, което беше с предно. БМВ-тата със задно са по същия начин. А колата все пак трябва да ти бъде най-добрия приятел - трябва да може да разчиташ на нея във всеки един момент. При 1 метър сняг задното просто си остава в гаража - това е истината.

Но айде - човека си иска задно. Няма лошо. Но БМВ-то със задно изисква шофьорски опит. Затова призовавам към здрав разум - изчакай с БМВ-то няколко години и ще можеш да му се насладиш максимално

Общи условия

Активация на акаунт