Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 15
  • Мнения: 8 016
Ами ние ви написахме какво мислим, но вие искате да ви успокоим че всичко е наред. Може да е наред но може и въобще да не е наред . Ине сме ние тези които ще кажем. Вие сте чули мнението на психолога но и то не ви харесва.

Вие сама сте написали "ПО МОЛБА НА МОЯ СЪПРУГ ГО ЗАВЕДОХМЕ НА ПСИХОЛОГ".
Явно поне един в семейството вижда че не нещо не е наред.

# 16
  • Terra incognita
  • Мнения: 4 128
За мен е непонятно как така детето е усвоило английски език дори по- добре от българския, при положение, че споделяте, че стои пред екран минимум час. Нещо не се връзва, или просто премълчааате някои факти, простете ако не е така.

# 17
  • София
  • Мнения: 14 935
Двама логопеда са ми казвали, че звуците в английския се усвояват по-лесно от тези в българския.

# 18
  • София
  • Мнения: 4 834
На 5 години да не прави изречения категорично е проблем, няма как да напишем нещо успокоително. Заведете детето на обследване и започнете работа поне с логопед.

# 19
  • Мнения: 5
За мен е непонятно как така детето е усвоило английски език дори по- добре от българския, при положение, че споделяте, че стои пред екран минимум час. Нещо не се връзва, или просто премълчааате някои факти, простете ако не е така.
Казвам ви това което е,  без да премълчавам факти, и т.н.

# 20
  • Мнения: 1 145
Добре де, а на вас не ви ли прави впечатление, че другите 5- годишни деца могат и приказка да преразкажат и история да съчинят, разговор можеш да проведеш с тях. Как така сте се успокоявали с педиатъра? Започнете поне по-скоро работа с логопед, че училището чука на вратата. А логопеди лесно се намират.

# 21
  • Мнения: 992
На мен ми е интересно как си играе с други деца без да може да говори. И то по-големи деца.

И кой е този педиатър, на който са му дали диплома да казва на майките, че всичко е наред ако детето не е проговорило още на 5 години.

И с кой акъл сте го учили да брои на Английски при положение, че най-пост български не е усвоил.

Tzveti, може да не ви харесва критиката, но сте живели 5 години в облаците и ако не слезнете бързо ще си изпуснете детето.

# 22
  • Мнения: 51
Звучи като да има черти от спектъра. Доколко обаче бихте се доверили на написаното в един форум и доколко на т.нар. специалист?

# 23
  • Мнения: 5
Познавам много хора на който децата им са проговорили много късно, даже на мои близки тяхното е проговорило чак във първи клас.Водили са го на логопеди, психолози и др специалисти но детето е проговорило чак във първи клас.Това означава ли че е Аутист?
Разбирам напълно какво ми предстои, че детео ми трябва да мине невролог,психолог и логопед за да се подпомогне речта и общуването със заобикалящият го свят. Така че аз ще мина през този път.

# 24
  • Мнения: 1 145
Няма голямо значение, как точно ще е името на диагнозата. Дали ще е аутизъм или разстройство на експресивна реч, или друго. Важно е, че детето използва единични думи и не комуникира адекватно. И ако сега е интересно, след две години в училище няма да бъде. И посещението при логопед не е еднократно. Много хубаво ако стане така, но повярвай обикновено трябват години.

# 25
  • Мнения: 8 016
Мила Цвети. Да го кажем просто и разбираемо.
А известно ли ви е че по сегашната образователна система децата са обхванати още на 5 години. Известно ли ви е, че в детските градини имат ежедневни уроци и домашни. Известно ли ви е че за да тръгнат на училище полагат тест за училищна готовност и получават документ , който се изисква при записване на първокласници. Известно ли ви е че при сегашната методика  тръгват на училище частично ограмотени и в четене и писане, с познаване на букви, писането им печатно, елементи на ръкописни букви и прочие. За разбирането на текст и отговарянето на въпроси към него дори няма да споменавам. Сега помислете за вашето дете с неговите знания и темпове , скрити и видими проблеми къде ще се намира в масата деца тръгващи първи клас. Дали въобще ще тръгне първи клас? Как ще гледат на него в училище? Какво сте направили вие за да не се случи това? Отговорете си на тези въпроси и не ни обеснявайте за децата дето са проговорили първи клас.

# 26
  • София
  • Мнения: 4 834
Неслучайно съществува понятието "норма", за да се обръща внимание на отклоненията от нея. Ако на вас досега не ви е правило впечатление, че детето има откъслечна реч и не формира изречения до 5-годишна възраст, не говори добре. Нормата за простите изречения е до 2,5-3-годишна възраст. Неговоренето само по себе си е проблем в комуникацията, води до изоставане в когнитивното развитие, в базовите умения, които са нужни за училище.
С бездействието си до момента и успокоението с тъпотии от сорта, че на учинайката детето проговорило в първи клас, обричате това дете да бъде аутсайдер от ден нулев. Направете поне минималното усилие и се обърнете към логопед, вместо да се успокоявате, че всичко е наред, след като от самолет личи, че не е.

# 27
  • София
  • Мнения: 14 935
Посещенията при логопед ще бъдат минимум, ама минимум, година, защото изоставането е сериозно. Отделно, че не се знае причината за това изоставане и наистина е трябвало да се вземат мерки много по-рано. За заекването при сина ми бяха нужни месеци при изключително добри логопеди, а ние реагирахме сравнително бързо и не изчакахме то да се задълбочи и да се превърне в навик.

# 28
  • София
  • Мнения: 4 834
Синът ми беше със забавяне в говора, което тогава приписваха на двуезичната среда, в която живееше. Започна работа с логопед на 3 години, 3 пъти седмично. После увеличихме на 6 пъти седмично за година и половина, като се включиха и други специалисти (хранителен терапевт, психолог, терапевтични групи). От миналата учебна година (втора ПГ) е на 4 пъти седмично. Това са близо 4 години, в които се надпреварваме с времето, за да постигнем около 75% подготвеност за първи клас. Без почивки през лятото, непрекъсваем процес.
Когато стартирахме, не правеше изречения и активният му речник беше под 10 думи, беше на 3 години и 3 месеца.

# 29
  • Мнения: 51
Разбирам напълно какво ми предстои, че детео ми трябва да мине невролог,психолог и логопед за да се подпомогне речта и общуването със заобикалящият го свят. Така че аз ще мина през този път.

Ако невролога каже "Нищо му няма", психолога "Има му нещо, но не е ясно какво е", а логопеда "Прекалено много е гледал телевизия и ютуб", тогава какво ще правите? Не го казвам, за да се заям. А смятам че и останалите в темата не го правят... просто прозира едно непознаване на темата в думите ви, което буди тревога.
По-добре е да споделите повече неща за поведението и странностите на детето и да получите някакви по-конкретни съвети. Без сами да знаете за какво точно става дума, специалистите няма да са ви от полза.
И въобще има само двама специалисти на света, които да помогнат на момчето... то ги познава и ги нарича мама и тате.

Общи условия

Активация на акаунт