Частни училища - информативна тема 29

  • 36 600
  • 792
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 234
Е хаванахте се за думата с бентли, като ви описах целия профил... който иска-разбра Wink
Нотарис, едно е консуматорското мислене тип да си сменя телефона през месец, че излязло нещо ново, друго е да платиш за образование или преживявания, за мен няма нищо общо между двете. Не съм казала, че съм монахиня все пак.

Пипи, напълно те разбрах. Визираният от теб профил не е въпрос на богатство, а на култура и ценностна система. Имах предвид, че ако това е водещо за теб, единственият шанс да си гарантираш, че подобни родители ще са малцинство, клонящо към нула, са споменатите от мен училища и може би други, за които не се сещам. Иначе в непредвидими пропорции можеш да ги срещнеш навсякъде, включително в кварталното ДУ.

Не бих слагала това за критерий, а бих се водила от принципите на самото училище и как (и доколко) ги следва и гарантира прилагането им на практика.

# 271
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 839
Да, знам, че ти ме разбра, аз на санака говорех, че дъвчеше бентлито...
Май е време да започна да слагам цитати :Д
Знам, че гаранция няма, само да не попадна на училище с предимно такиа, зстова подпитвам, ето горе някой каза, че ПБ е подчертано такова училище например.

# 272
  • Мнения: 184
Да, знам, че ти ме разбра, аз на санака говорех, че дъвчеше бентлито...
Май е време да започна да слагам цитати :Д
Знам, че гаранция няма, само да не попадна на училище с предимно такиа, зстова подпитвам, ето горе някой каза, че ПБ е подчертано такова училище например.

За да няма бентли и манекенки с джанти 19-ки, твоя избор Пипи е надолу по Малинов и вдясно.

# 273
  • София
  • Мнения: 5 424
Чисто статистически погледнато в по-големите училища има по-голям шанс да срещнеш повече такива хора (не % от всички, а като бройка). Навсякъде има от тях, както има и супер амбициозни родители и такива хипари, абе цветно да е. Лошото е, че преди да подпишеш няма как да знаеш (разбира се изключенията споменати горе има).

# 274
  • Мнения: 6 382
Ама на този с Бентлито(ако е нормален човек) едва ли след като го е купил вече му е тема марката на автомобила. На богатите нормални хора след един определен момент вещите им стават нормална необходимост, независимо от марката. И въпросът не е до парадиране. Просто могат да си го позволят без замисляне и толкоз. Но това не е разбираемо за хора от други прослойки, за които това e crème de la crème. Проблемът на точно нашето общество е, че не виждаме много нормални сред богатите. Виждаме все парадиращите селяни, случайно нарочени за бенефициенти и си мислим, че това е нормалното поведение за всички богати.
Аз пък да ви кажа, че най-съпричастно и милозливо в труден момент за моето дете се е проявявало МОМЧЕ от съседния клас, което по случайност разбрах от кое семейство произхожда.

Инкс, защо държите толкова на втори език? Аз често се замислям, но все ме спира натовареността и това, че в главите им може би трите езика(заедно с български) ще им се омешат жестоко. Ще ми е полезно като понатрупате опит да споделиш мисли именно в тази насока. В Гьоте вече има курсове и за деца и  много се чудя, но и се възпирам по горните причини.

В по-известните училища има всякакви хора. Но все пак има и някаква концентрация и профилиране. В ПБ е нормално концентрацията на джуки да е най-най. За двете години в които бяхме там мога да кажа, че нещата силно се задълбочават и таргета наистина e този.

# 275
  • София
  • Мнения: 15 314
Моите впечатления са, че простотията не подбира ни по финансов, ни по друг признак. Парвенюта и селяни, ако и да звучи грубо, има и сред най-бедните, и сред най-богатите, и сред представителите на всичи професии. Опитвала съм да избягам от това, но накрая се примирих.

# 276
  • Мнения: 968
На втория език държах, защото си мислех, че ако го почне по-рано - примерно във втори клас ще е по-добре, отколкото примерно в 5ти, защото става все по-натоварено с другия учебен материал и реално във втори е по-лежерно.
И защото мислех, че моето дете може да го понесе спокойно.
Дали ми е правилна логиката не знам, ще споделя как се отразява като мине време Simple Smile

# 277
  • България
  • Мнения: 240
Едно въпросче за мнение за Чну Светилник ако някой има да сподели?

# 278
  • Мнения: X
Скрит текст:
Е хайде сега, читавите богати хора ходят с нормални коли, не демонстрират силикони, бентлита, златни ланци и тн, да продължавам ли или профилът е ясен? Ако някой се припознава, съжалявам, ама не е моят тип среда просто, аз съм от типа да не се купува нищо излишно, минимализма разбирам дори, но още не мога да стигна дотам. Това не е по темата де, просто обяснявам защо ми е важно поне малко сходни ценности да има.
Показността е присъща на тези, които все още сами се съмняват в новопридобития си статут или дори не са го съвсем придобили. По преки мои наблюдения никой с невъоръжено око не би разпознал децата от най-богатите семейства в училището на децата ми. За едното аз самата разбрах години по-късно по имената в някакъв списък. Не карат шкода вероятно, но то щеше да е излишна демонстрация. Не знам какво карат, защото не си паркират колата на входа на училището, а някъде в уличките наоколо. Майката е винаги стилно (и вероятно много скъпо) облечена, но много далеч от чалга визията. Златни ланци и силикон видимо няма Simple Smile
Обаче имам съсед, чието жилище се продава от съдия изпълнител, той кара лъскав автомобил (не чак бентли), а съпругата му е точно описаният профил - със силикона и есктеншъните. Пипи, аз имах същите терзания като теб в зората на опита си с частното образование, затова го споделям. Което и училище да избереш (частно или държавно), няма как да избегнеш риска на първия учебен ден да си рамо до рамо с някоя силиконка. Всъщност има, но трябва това да ти е водещ фактор - и например да избереш Демократичното училище или това на бялото братство. Там родителите са се събрали точно водени от общи ценности, подобни на тези, които визираш. Но за мен подобен избор е твърде задължаващ.
На база на моя опит напълно споделям това мнение. Но аз лично го смятам за добра тренировка на детето, като част от житейския опит - защото тези хора съществуват и вероятността да попаднеш на тях след училище никак не е малка, и трябва да си подготвен да се справяш с това.
Скрит текст:
Ама на този с Бентлито(ако е нормален човек) едва ли след като го е купил вече му е тема марката на автомобила. На богатите нормални хора след един определен момент вещите им стават нормална необходимост, независимо от марката. И въпросът не е до парадиране. Просто могат да си го позволят без замисляне и толкоз. Но това не е разбираемо за хора от други прослойки, за които това e crème de la crème. Проблемът на точно нашето общество е, че не виждаме много нормални сред богатите. Виждаме все парадиращите селяни, случайно нарочени за бенефициенти и си мислим, че това е нормалното поведение за всички богати.
Аз пък да ви кажа, че най-съпричастно и милозливо в труден момент за моето дете се е проявявало МОМЧЕ от съседния клас, което по случайност разбрах от кое семейство произхожда.

Инкс, защо държите толкова на втори език? Аз често се замислям, но все ме спира натовареността и това, че в главите им може би трите езика(заедно с български) ще им се омешат жестоко. Ще ми е полезно като понатрупате опит да споделиш мисли именно в тази насока. В Гьоте вече има курсове и за деца и  много се чудя, но и се възпирам по горните причини.

Скрит текст:
В по-известните училища има всякакви хора. Но все пак има и някаква концентрация и профилиране. В ПБ е нормално концентрацията на джуки да е най-най. За двете години в които бяхме там мога да кажа, че нещата силно се задълбочават и таргета наистина e този.
Втори език преди гимназията няма особен смисъл, за мен. Моят учеше, ама нищо не научи, часовете са малко и са повече фън, отколкото учене. Добрата новина е, че поне първия научи добре, за да може след 7 клас да наблегне на втория.

Последна редакция: чт, 17 окт 2019, 11:24 от Анонимен

# 279
  • Мнения: 20 031
А има ли смисъл в гимназията като втори чужд език да се учи съвсем различен от учения до седми клас?
Аз си мислех, че това е добра идея за запознаване с трети език и после надграждане навън или в университета, но чета, че повечето деца избират за втори чужд езика, който са учили до седми клас, за да им е по-лесно.
Ама това с по-лесно ми е  леко тъп аргумент за гимназия.

От друга страна, не знам дали не става мешавица, а и езикът от основното училище трябва също да се донадгради.

Ако не се лъжа,  познато дете, което вече завърши ФЛ, учеше два езика освен френски. Единият беше англ.и постигнаха съвсем прилично ниво. За втория чужд не съм сигурна за нивото.
Да се чуди човек защо франсетата учат толкова чужди езици, като не искат да ги ползват след това.

Последна редакция: чт, 17 окт 2019, 11:58 от Дъждец

# 280
  • София
  • Мнения: 15 314
А има ли смисъл в гимназията като втори чужд език да се учи съвсем различен от учения до седми клас?
Аз си мислех, че това е добра идея за запознаване с трети език и после надграждане навън или в университета, но чета, че повечето деца избират за втори чужд езика, който са учили до седми клас, за да им е по-лесно.
Ама това с по-лесно ми е  леко тъп аргумент за гимназия.

Има смисъл да се продължи със същия и да се развие, за да не го забрави. То научаването на език не е толкова просто и веднъж научил и край. Така мисля. По-добре един или два, но да се владеят на прилично ниво, пък после време има и за други. Макар, че то и два надали ще ползва активно в която и да е работа, но това е друга тема. Всеки език е нов свят, полезно е.

# 281
  • Мнения: 20 031
Благодаря, Бояна!
Аз се допълних горе.

# 282
  • Мнения: 5 425
А има ли смисъл в гимназията като втори чужд език да се учи съвсем различен от учения до седми клас?
Аз си мислех, че това е добра идея за запознаване с трети език и после надграждане навън или в университета, но чета, че повечето деца избират за втори чужд езика, който са учили до седми клас, за да им е по-лесно.
Ама това с по-лесно ми е  леко тъп аргумент за гимназия.

Зависи от конкретния случай. Втори чужд език на ниво В2 е съвсем възможен (ако първият е почнат в ПУК, а вторият в 5-ти клас). Не виждам проблем и за трети на ниво А2, ако в гимназията вторият стане основен, а третият - спомагателен. Но това само ако на детето му "вървят" езиците. За "математик" - първи чужд от ПУК до 12-ти и втори от 5-ти до 12-ти клас. По моя досегашен опит.

Два чужди езика са заложени като изискване в европейската образователна рамка.

# 283
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 839
Зависи от детето и целите. Аз съм учила английски от 5 годишна, като май в седми клас направих пауза заради другите изпити, тоест учен е в периода 5-12г. Не писах нито една гимназия с английски като желание, защото вече имах ниво около Б1, почти цяла година да тъпея ни се струваше безсмислено. В осми клас започнах немско подготве, научих го доста добре, имах късмет с читава учителка. Английския напълно го спрях и остана на книги и филми, а по-късно на работа. В 9ти клс започнах трети език- френски, пак попаднах на добър учител и ми създаде добра основа. Към днешна дата англ и немският са ми C1-C2, а френският Б1-Б2. Опитите ми с испански и руски няма да споменавам, че не бяха мега успешни, те са за обща култура :Д
Но аз съм силно езиково ориентирана. Около мен има някоколко случая на подобна схема и накрая ни един език не стига Б1 дори.
Ако детето е силно в конкретна област, един отличен английски е достатъчен.
Ако е общо/хуманитарно профилирано/ поне два и трети за обща култура, по възможност от друго езиково семейство.

# 284
  • София
  • Мнения: 15 314


Ако не се лъжа,  познато дете, което вече завърши ФЛ, учеше два езика освен френски. Единият беше англ.и постигнаха съвсем прилично ниво. За вторият чужд за тях не съм сигурна.
Да се чуди човек защо франсетата учат толкова чужди езици, като не искат да ги ползват след това.

От първи клас учат английски, а и български. От седми учат испански или немски, по желание и латински. Като гледам в момента сина ми как учи испански мисля, че ще докара много прилично ниво до завършването с такава програма. За английския не мога да кажа дали се дължи толкова на програмата, защото там са намесени много външни фактори – при повечето деца уроци и курсове, но и толкова много английски има във всичко, че е трудно да не се научи.
Преди българския май е бил по малко, сега учат отделно български и литература, отделно българска история и география. Повечето родители не са доволни, но аз съм, а и учителите са добри. Само са с един клас назад, т.е. според възрастта и българските класове, а не френските. В седми френски клас учат програмата по български за 6-ти клас в българско училище. Не си въобразявам, че са на нивото на връстниците си, но прилично се получава ако детето чете. Ако сравнявам с българския в ААУ, например, направо са професори.

Общи условия

Активация на акаунт