Частни училища - информативна тема 29

  • 36 631
  • 792
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 347
Аз също споделям мнението, че във всяко училище можеш да се натъкнеш на хора от контингента чалга култура, лош вкус, криворазбран показ на успех и благополучие и подобни дразнещи персони. И колкото по-голямо е училището, шансът расте.

Инкс, мога да те успокоя, като кажа, че не съм забелязала притеснителни прояви сред децата - много да се сравняват и тем подобни. Това, че са с униформи, също помага, поне според мен - темата дрешки и марки въобще не е на дневен ред; да не говорим, че има дори все още деца без телефони... е, малко, но все пак се срещат 😀. В класа ни всички деца са свестни, мили и добри са, дори и по-палавите.

По наблюденията ми, има всякакви родители - за чалга звезди и хора със съмнителна репутация не съм чувала, но ще се застраховам като кажа, че сигурно има издънки, като навсякъде.
Но със сигурност в голямата си част това са деца на “нормални” хора - на ИТ и други специалисти, маркетинг, образование, .... на мениджъри от различни компании- световноизвестни международни и български, има много деца и на хора със собствен бизнес от най-различни сфери, на някои познати лица от медиите, журналисти, хора на изкуството, архитекти, адвокати, абе  - пъстър свят. Има и деца на много богати хора, но за това никога няма да се досетиш, ако не знаеш кои са конкретните родители на детето...
Поне за родителите от нашия клас мога да кажа, че са нормални хора, независимо от финансовия им статус и за всички доброто образование и възпитанието е ценност. Може да е късмет, може да е добър подбор, може да е и двете.

П.П. Чувала съм, че в НУКК на първия учебен ден е нещо страшно - парад на суетата.

Последна редакция: чт, 17 окт 2019, 12:29 от summmertime

# 286
  • Мнения: 6 382
Ами не знам. Опитвам се да се ориентирам още. Много е силна говоримо. Казват, че се отличава сериозно. Тя просто е такъв характер. Отворена, говори с всички и по много. Лексикално тази година започна много по-усърдно и лесно да учи думите. Пуста граматика и е трудно да я прилага. Разчита на мелодията на езика, както сама казва, а това често е проблем.
На този етап и аз не мисля, че до 7 клас ще е подходящо да стартира сериозно втори чужд език. И то основно заради тъпата ни система с всичките му НВО-та, изпити и зор за децата.

# 287
  • Мнения: X
А има ли смисъл в гимназията като втори чужд език да се учи съвсем различен от учения до седми клас?
Аз си мислех, че това е добра идея за запознаване с трети език и после надграждане навън или в университета, но чета, че повечето деца избират за втори чужд езика, който са учили до седми клас, за да им е по-лесно.
Ама това с по-лесно ми е  леко тъп аргумент за гимназия.

От друга страна, не знам дали не става мешавица, а и езикът от основното училище трябва също да се донадгради.

Твърдо "да", но като първи език, не като втори. Без да се прекъсва и първия извън гимназията. Ей това е ключовото - няма лесно! Ако искаш сега да ти е лесно, после ти става трудно.

Скрит текст:
А има ли смисъл в гимназията като втори чужд език да се учи съвсем различен от учения до седми клас?
Аз си мислех, че това е добра идея за запознаване с трети език и после надграждане навън или в университета, но чета, че повечето деца избират за втори чужд езика, който са учили до седми клас, за да им е по-лесно.
Ама това с по-лесно ми е  леко тъп аргумент за гимназия.
Зависи от конкретния случай. Втори чужд език на ниво В2 е съвсем възможен (ако първият е почнат в ПУК, а вторият в 5-ти клас). Не виждам проблем и за трети на ниво А2, ако в гимназията вторият стане основен, а третият - спомагателен. Но това само ако на детето му "вървят" езиците. За "математик" - първи чужд от ПУК до 12-ти и втори от 5-ти до 12-ти клас. По моя досегашен опит.
Вторият  език е на ниво С1 и в момента служи за получаване на висше образование на него. Но е учен като първи в гимназията, от 0-лата, с подготве и предмети на езика. Паралелно върви и първият извън гимназията. А третият на ниво А2. И е математик. И не е от АК Wink Математиката по никакъв начин не пречи на езиците. По МОЯ досегашен опит Wink

Последна редакция: чт, 17 окт 2019, 12:15 от Анонимен

# 288
  • София
  • Мнения: 7 058
Вторият чужд език рядко е сериозно застъпен, вероятно и заради недостатъчния брой часове. Аз бих избрала познат език ако до този момент вторият език не е овладян перфектно. Кофти ако се започва от АБ, но в някои частни гимназии не е така. Да се "щипва" от 5 чужди езика по малко ми е някак разпиляно и не ми харесва. Да се научат 2 чужди езика перфектно ми се струва много по-добра база в последствие да научиш и трети, отколкото в училищно време да подкараш паралелно 3 езика и с трите да стигнеш до едно средно ниво. Но пък зависи на кой как му вървят езиците. Или пък какъв е езика. И преди съм застъпвала теорията, че един португалски или италиански като втори език в испанска гимназия би било интересно запознаване с близки езици. Е, най-логично би било да учат каталан като втори език, но кой ме пита мен.

# 289
  • София
  • Мнения: 7 378
А може ли информация (малко офтопик) - завършващите Испанската гимназия имат ли предпочитани университети в Испания след средното образование? Питам тук - неудобно ми е в темата за ИГ Confused

# 290
  • Мнения: 347
На мен ми харесваше концепцията с трите езика в БШ - английският е ясен, испанският - също, една трета от света го говори. Руският - добра идея за обща езикова култура. Ясно е, че няма как да научат и трите езика на много добро ниво. Но пък се поставя една основа - особено за тези, които се насочат към езиците и са с хуманитарна насоченост, например... Аз съм от поколението, което е учило руски задължително. Смятам, че въпреки трудността си, за българите е лесно и е добре да имат понятие от (или да знаят) още един славянски език.

Що се отнася до чуждите езици въобще - смисълът е малките деца да учат повече езици, понеже това не ги затормозява, дори се забавляват и попиват бързо и лесно. Не си превеждат през родния език, това развива определена част от мозъка им и след години, ако решат, могат много по- лесно да възстановят и надградят езика.

Последна редакция: чт, 17 окт 2019, 14:32 от summmertime

# 291
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 839
Ами не знам. Опитвам се да се ориентирам още. Много е силна говоримо. Казват, че се отличава сериозно. Тя просто е такъв характер. Отворена, говори с всички и по много. Лексикално тази година започна много по-усърдно и лесно да учи думите. Пуста граматика и е трудно да я прилага. Разчита на мелодията на езика, както сама казва, а това често е проблем.
На този етап и аз не мисля, че до 7 клас ще е подходящо да стартира сериозно втори чужд език. И то основно заради тъпата ни система с всичките му НВО-та, изпити и зор за децата.
За такоа дете е направо грехота да не учи повече езици. За мен точно това е важно- да усетиш езика и да се отпускаш. Помня как саркастично ми казваха познатите- добре де, 10 думи знаеш, пък се опитваш да говориш- еми да, нали общуването е идеята?
Тя кой клас е? Ако р 6 или 7 наистина не е моментът заради НВО, но ако е до 5ти, все ще е основа, а и ще се кефи Wink
Граматиката ще си дойде, поне за първия език, а останалите ако са разговорни, е достатъчно.

# 292
  • Мнения: 20 031
Така като гледам, мненията се различават.
Имаше някаква особеност, че в 12 клас можеше да се държи матура с втория чужд език и който е избрал англ., е пей сърце.

В СС програмата в пети клас беше повече от ужасна и за мен  беше абсурдно да причиня и втори език в малкото свободни часове. Особено ако другите са заети от състезателна математика, творческо писане, стотината часа разказвателни, най-вече "любимата" ми география.
Иначе си мисля, че има смисъл да се учи примерно руски и после той да е втори чужд в гимназията.
Да се записва езикът, който ще се учи като първи в гимназията (дали езикова или на курс), ми се струва безсмислено, защото след първия месец вече ще е настигнато усвоеното от прогимназията.

Попеа, синът ти е учил англ до седми клас. После немски като първи и руски като втори нали така? Той не беше ли в СМГ? Пишеш подготве, а там има ли такова нещо?

Между другото, в една от темите бяхме обсъждали езиковите ваканции в чужбина и някой беше споменал как от ДУ с такива ваканции много добре се усвоявал езика. Това лято мернах такива училища и таксата за две седмици или за месец, не помня  точно, беше колкото таксата за цяла година ЧУ.

# 293
  • Мнения: 9 050
А може ли информация (малко офтопик) - завършващите Испанската гимназия имат ли предпочитани университети в Испания след средното образование? Питам тук - неудобно ми е в темата за ИГ Confused

Категорично не!
Поне по статистика от завършилият тази година випуск. Англия, Шотландия, Холандия и така по стандартният ред. Гледайки избора на деца към Испанската гимназия много се чудих защо е. Език който е трудно използваем в развитието на човек. Светна ме приятелка занимаваща се с рейтинговане на държавните училища. Била една от свестните гимназии в София като цяло.

# 294
  • София
  • Мнения: 16 315
А може ли информация (малко офтопик) - завършващите Испанската гимназия имат ли предпочитани университети в Испания след средното образование? Питам тук - неудобно ми е в темата за ИГ Confused
То и да питаш, не знам дали някой ще ти отговори. Там пишем предимно родители на деветокласници и осмокасници. Има деца, продължаващи висше в Испания, но не съм чувала за предпочитани университети. Допускам, че се ориентират по-скоро извън каталунската част, защото там, поне за голяма част от специалностите, обучението се извършва над 50% на каталунски, а той, макар и много близък лексикално до испанския, е доста различен като граматика и си изисква отделно учене.
Хоуп, къде я гледаш тази статистика?

# 295
  • София
  • Мнения: 7 058
За избора на език, от голямо значение са интересите на детето. Когато учиш език, чиято култура, музика, филми те вълнува, естествено нещата вървят по-добре. Може би затова на моите не им се получава нито с немския, нито с испанския. Няма да им се получи и с руския  Grinning
Близко дете завърши испанската, после океанология (или нещо подобно) в ОК. По време на следването естествено английски, но по време на стажовете испанския се оказа много полезен. Все в испано говорящи страни бяха. А може да са я разпределяли в тези страни именно заради испанския.

# 296
  • Мнения: 9 050

Хоуп, къде я гледаш тази статистика?
Има три познати деца завършили тази година гимназията. Чинно разпитвах за това къде отиват. От отдавна се чудя на избора на тази гимназия от деца които за знаещи и  можещи.

# 297
  • Мнения: X
Скрит текст:
Така като гледам, мненията се различават.
Имаше някаква особеност, че в 12 клас можеше да се държи матура с втория чужд език и който е избрал англ., е пей сърце.

В СС програмата в пети клас беше повече от ужасна и за мен  беше абсурдно да причиня и втори език в малкото свободни часове. Особено ако другите са заети от състезателна математика, творческо писане, стотината часа разказвателни, най-вече "любимата" ми география.
Иначе си мисля, че има смисъл да се учи примерно руски и после той да е втори чужд в гимназията.
Да се записва езикът, който ще се учи като първи в гимназията (дали езикова или на курс), ми се струва безсмислено, защото след първия месец вече ще е настигнато усвоеното от прогимназията.
Попеа, синът ти е учил англ до седми клас. После немски като първи и руски като втори нали така? Той не беше ли в СМГ? Пишеш подготве, а там има ли такова нещо?

Да, така е.  Не е от СМГ, от ЕГ е,  но и в СМГ с немски имат нещо като подгове в 8 клас, макар и с по-малко часове на седмица от ЕГ - 14 срещу 20. Не е никак малко и с допълнителна подготовка е много вероятно да стигне за необходимия ДаФ накрая. И в ЕГ има добри математици, както и в МГ има добре подготвени по езици Simple Smile
Стана нещо, дублира ми се поста и изтрих единия.

Последна редакция: чт, 17 окт 2019, 15:56 от Анонимен

# 298
  • София
  • Мнения: 16 315

Хоуп, къде я гледаш тази статистика?
Има три познати деца завършили тази година гимназията. Чинно разпитвах за това къде отиват. От отдавна се чудя на избора на тази гимназия от деца които за знаещи и  можещи.
А, ясно! Учудих се, защото Испанската не дава такава данни, а и никъде не съм срещала подобна статистика. И аз имам познати деца, завършили гимназията, но те със сигурност не могат да дадат статистика за целия си випуск, че дори и за половината. Особено пък такава, даваща основа за категорични изводи. Simple Smile
Аз за избора на гимназия /специално езикова/ съм писала не веднъж и не ми се повтаря повече.

# 299
  • Мнения: 9 050

Хоуп, къде я гледаш тази статистика?
Има три познати деца завършили тази година гимназията. Чинно разпитвах за това къде отиват. От отдавна се чудя на избора на тази гимназия от деца които за знаещи и  можещи.
А, ясно! Учудих се, защото Испанската не дава такава данни, а и никъде не съм срещала подобна статистика. И аз имам познати деца, завършили гимназията, но те със сигурност не могат да дадат статистика за целия си випуск, че дори и за половината. Особено пък такава, даваща основа за категорични изводи. Simple Smile
Аз за избора на гимназия /специално езикова/ съм писала не веднъж и не ми се повтаря повече.
Ама обучавайте ги тези деца да разпитват Simple Smile То ние после от къде ще черпим информация. 
Хубаво е че попадам на контактни деца Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт