Връщате ли храна?

  • 8 790
  • 112
  •   1
Отговори
# 60
  • Другата България
  • Мнения: 37 837
Според мен е доста преувеличено, че можеш да се отровиш от яйце, боядисано с текстилна боя. Цял живот работя с текстилни бои от всякакъв вид (най.вече с такива за вълна и коприна, с които нашите баби са боядисвали яйцата), предполагам, че съм погълнала и вдишала не малко количество. Когато работех в текстилно предприятие, там правехме много красиви яйца точно с тези бои. Не съм чула за смъртен случай, въпреки че се боядисваха хиляди яйца.
Аз още си чакам линка по случая. Подозирам, че няма да го получа.
Защото според мен това си е чиста измислица.

# 61
  • Мнения: X
Аз сега си давам сметка колко пъти съм връщала, всъщност винаги ако мисля, че нещо не е наред връщам- месо кърваво не мога да ям, моля да ми го изпекат още, а понякога не е само въпрос на вкус, защото са ни давали розово пилешко и розова риба... Развалени продукти в магазина връщам също. Мухи в чинията и други такива връщам. Не се карам, просто моля да ми го сменят / досготвят.

# 62
  • Мнения: 3 572
Като знам в къщи колко пъти мия зелената салата листо по листо и накрая даже я кисна в голяма купа с вода и винаги на дъното се виждат песъчинки, мислите ли, че по заведенията някой ще се престарава толкова да я мие. Затова вече навън портчваме салати с айсберг, нищо че е пластмасов на вкус, поне е по-чист 🙂

# 63
  • Мнения: 2 596
По заведения връщам, но в магазин не се занимавам.

# 64
  • Мнения: 4 808
Ако храната е безвкусна, не връщам, явно готвачът толкова си може, но и не повтарям в това заведение. Но ако има друг проблем, връщам и окото ми не мигва. Редовно връщам по заведенията айран, поръчвам си го изрично без сол, защото съм хипертоничка, а айран със сол е едно от нещата, които най-бързо вдигат кръвното. Сменят ми го веднага. Последно връщахме в Хепи в началото на лятото - в яденето на ММ се мъдреха два дълги руси косъма, мисля, че бяха от сервитьорката. Момичето се извини и каза, че ще ни донесе нова порция, но поръчката се забави и я отказахме. Оттогава не сме стъпвали там. В магазини съм връщала също. Изтекли срокове ми се случват много рядко, но се е случвало нещо да е в срок, а да е развалено, веднага ми връщат парите и даже започват да проверяват имат ли още продукти от същата партида. Не само храна, мебели, техника, ако нещо не е наред, връщам и си търся правата. Разбира се, с храната е най-опасно, но пък за мебели и техника изсипваш един куп пари и не виждам защо трябва да се примиряваме с ниско качество. Връщала съм телевизор, който на втория ден изгасна, както си работеше, също маса, на която плотът беше неравен. Както аз си спазвам ангажиментите и си плащам, така и търговците да си ги спазват и да ни предоставят качеството, за което плащаме.

# 65
  • Мнения: X
Връщала съм най-често развалени продукти в магазин.
По едно време с онези десертчета "Наполеон" имах няколко идентични случая да са мухлясали преди да им е изтекъл срокът на годност. Продавачките ми приемаха рекламацията, макар за мен проблемът да се коренеше в производителя. Бях им писала на страницата във ФБ, но не ме отразиха. А преди години имаше случай на едно девойче, което се беше натровило от същия десерт и в комбинация с нехайството на лекарите, се беше стигнало дотам да й ампутират крака. Та...не са съвсем безобидни натравянията с храна.
И за побелял шоколад съм се разправяла в един магазин, в който редовно имаше такива проблеми. Ако не ми беше на удобно място самият магазин, едва ли щях и повече да стъпя там. Но след поредния случай реших да не си мълча, защото тяхното си беше направо наглост. Най-тъпото беше, че клиентите зад мен на опашката не проявиха никаква съпричастност, а ме заръчкаха да си ходя. Странен народ - явно не мислят, че като се случи на самите тях няма да им е приятно. Особено пък ако вземат такъв шоколад на децата си и не забележат, че не е редовен. После ще се чудят откъде им е дошло стомашното разстройство или натравянето.
В заведения не ми се е случвало да се разправям, макар и да съм имала основания да върна ястие, което е под всякаква критика. Ако не съм го правила, то е било за да не разваля настроението на компанията.
Но наскоро имахме случай, в който като се започна от зле приготвената храна, мине се през не добре измити съдове, в които ни беше сервирано, накрая се стигна дотам да ни надпишат сметката с една трета от сумата, за която бяхме консумирали. Бяхме компания от около 8 души и всеки като започна да си смята какво е консумирал, се оказа, че в сметката ни има чукнати позиции, които изобщо не са били сервирани на нашата маса. Естествено, че говорихме със сервитьорката да си прегледа нещата и да провери какво е станало. Първо се опита да подходи с едно недоверие, все едно ние я лъжем, но после като й изброихме кое не пасва в картинката, набързо се съгласи със фразата: "...ама трябваше да ми кажете по-рано".
Е, как да ти кажем, като сега я виждаме сметката? Откъде да знаем ние, че ще решиш да маркираш консумацията и от други маси на нашата? Предполагам, че ако беше попаднала на група, в която един плаща цялата сметка ( например рожденик, който едва ли ще започне да пита гостите си кой какво е пил), щеше да ги завлече без да разберат дори.
Така че, и аз съм поддръжник на тезата, че колкото повече им се правят забележки за нередности и им се връща негодна за ядене храна, толкова по-голям шанс за подобрение има. Иначе, ако просто спреш да ходиш, това не значи, че в следващото заведение, в което отидеш пак няма да ти се случи същото. Затова е добре да знаят, че хората като плащат, искат да плащат за качество, а не за черните им очи.

# 66
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 921
Връщам. Случвало ми се е само два пъти досега. Веднъж в Olive Oil & Oregano в един мол намерих кал по зелената салата. Върнах порцията и получих нова порция и парите обратно. Другия път беше в един прехвален ресторант в Копривщица, където ми объркаха поръчката.

# 67
  • Мнения: 204

И за побелял шоколад съм се разправяла в един магазин, в който редовно имаше такива проблеми. Ако не ми беше на удобно място самият магазин, едва ли щях и повече да стъпя там. Но след поредния случай реших да не си мълча, защото тяхното си беше направо наглост.
Информирайте се преди да се разправяте за щяло и нещяло. Много ясно, че ще ви отпратят да си ходите, при положение че връщате напълно годен продукт...
https://www.google.com/amp/s/www.manager.bg/%25D0%25BD%25D0%25B0 … A%25D1%2582%3famp

# 68
  • Мнения: 4 808
Шоколадът може да побелее и ако е съхраняван в хладилник. Някои малки магазинчета го правят през лятото, ако видят, че се размеква или ако им е доставен така.
Сетих се, че съм връщала многократно и чаши с червило, основно за кафе.

# 69
  • Мнения: 336
Обикновено връщам, защото баркодът нещо не отчита правилната цена на касата и после се налага корекция от информация. Най-забавно беше във фантастико, когато вместо портокали ми таксуваха ананаси примерно и виках 3 тъпи управителят, докато оправи цялата каша. Вчера в кланд пак имаше проблем и касиерката летя като супермен напред-назад, докато вземе картата за сторниране.

По заведения избягвам да връщам, защото по дефиниция ти връщат същото, но са плюли в него и разни други неща. Просто зачерквам поредното заведение и наблягам на домашната кухня.

Управители и сервитьори са масово дебилни и не разбират, когато имаш основателни оплаквания. Така че рекламацията не е гаранция, че ще си вземат поука. Не им давам бакшиш и толкова. Иначе май-логично добър резултат би дал неплащането, но има вероятност подлите твари да си избият парите като напомпат другите клиенти. В кварталините вериги, в които пазарувам всеки ден има нови касиери. Това говори предостатъчно за обслужването, както и за качеството на предлаганите стоки

# 70
  • Мнения: 4 397
Винаги. Също като дойде сервитьор да ме пита дали е вкусно, казвам, ако има проблем. Не ми се е случвало често, но съм казвала. Казвам също и ако храната особено ми е харесала. Всеки готвач ще се радва да чуе, че храната е била оценена Simple Smile

# 71
  • Мнения: X

И за побелял шоколад съм се разправяла в един магазин, в който редовно имаше такива проблеми. Ако не ми беше на удобно място самият магазин, едва ли щях и повече да стъпя там. Но след поредния случай реших да не си мълча, защото тяхното си беше направо наглост.
Информирайте се преди да се разправяте за щяло и нещяло. Много ясно, че ще ви отпратят да си ходите, при положение че връщате напълно годен продукт...
https://www.google.com/amp/s/www.manager.bg/%25D0%25BD%25D0%25B0 … A%25D1%2582%3famp
Благодаря за информацията. Simple Smile При все това, дори и да не е вреден побелелият шоколад, вкусовите му качества вече не са същите. Става един тричав. Особено, ако го подариш на някого или черпиш с такъв шоколад, тези, които не са така добре информирани по въпроса, няма да го приемат добре и може дори да не го опитат. А шоколади на Нестле наистина спрях да купувам, откакто забелязах, че това побеляване най-редовно се случва с техните продукти.
Едно е да ми побелее шоколада вкъщи, след като е престоял известно време при неподходяща температура, друго е да си го купя вече побелял. Ами, не мерси. Нека си го ядат тези, които нямат проблем с това.

# 72
  • Пловдив
  • Мнения: 14 911
Аз не съм съгласна, че побелелият шоколад става лош на вкус. Нещо повече, аз дори го предпочитам. Трудно ми е да обясня защо - може да се дължи само на спомените от детството, когато често ми се е случвало да купя такъв шоколад, а може и наистина за моя вкус да е по-добър.
Иначе предполагам, че на някои хора в същия вид ще им изглежда по-малко привлекателен, да.

# 73
  • Мнения: 7 062
Скрит текст:
Всеки си с приоритетите.... Няма лошо да върнеш храна, ако ти се занимава. От написаното разбирам, че ти се случва доста често.
Скрит текст:
Аз лично нямам време и нерви за това. Връщала съм един-два пъти, но като цяло внимавам при самата покупка в магазина.
В заведение не ми се е случвало скоро да ми донесат нещо, което да не е ок. Може да не е точно, както аз бих го направила вкъщи. Ако не ми хареса, не повтарям заведението.

Точно така, Natali_, приоритет ми е да не се натрови някой от семейството ми с некачествена храна и да науча децата си как да реагират, ако им се случи. Не зная от къде разбра, че ми се случва често в днешно време. Аз казах как реагирам и защо, ако се случи. Не само ти внимаваш. Сигурна съм, че всички тук внимаваме при покупка.  Но има ситуации, които не можем да избегнем.
Преди години наистина се случваше по-често, търговците бързаха да забогатеят. Както казах, листа от моркови за копър, стрити тухли в червения пипер, а моя позната е виждала как през нощта разфасоват кучешко в голям месарски магазин в центъра.
Дори имаше смъртни случаи на деца, отровени с  боя за прежда на великденски яйца.
Скрит текст:
И доста от нещата нямаше как да ги разбереш, дори и да внимаваш. На мене ми се е случвало да има тения в агнешки чревца от реномиран магазин - от тогава не ям такива, а обичах. Как ще го разбереш при покупката? И да, запазих ги и предадох на проверяващите.
Сега е рядко и вярвам, че в голяма степен заради хора като нас, които си губим времето, да се занимаваме.
Вече нещата са други, трябва да се внимава с химията, с разните Е-та, някои от които са канцерогенни.

Браво, Sheli17, само така!
В България ли това? Линк може ли, за да прочета за тези смъртни случаи?

Да, в България. Това беше преди много години. Не съм го чела в нета. Разказа ми го съседка, гробът на детенцето е до нейното дете и са си изплаквали мъката. Хората купили боята за яйца от магазин.

# 74
  • Другата България
  • Мнения: 37 837
СмърнИ случаИ предположих са повече от един, затова ми стана интересно. Съжалявам, ако това нещо е действителност, но поне от разказа ти разбирам, че съзнателно са купили боята. А и само това дете ли е яло яйца?
Не омаловажавам в никакъв случаи чуждата мъка, напротив, просто казвам, че е възможно всичко друго да е. Което не означава, че човек не бива и не трябва да си търси правата, особено когато и ако има смъртен случай.

Общи условия

Активация на акаунт