201-ва златна немска есен

  • 28 050
  • 745
  •   1
Отговори
# 165
  • Немция
  • Мнения: 7 796
Евана, става дума само за сладки и бисквитки, не кексове("Кексе" на немски са бисквити). Предполагам, че може и готови, не е задължително да са домашно правени. Все пак става дума за парти.

Малко училищни неволи. Вчера им върнали на класа на големия син класна работа по немски, 5 клас, гимназия. Класно по немска граматика. Средна оценка на класа- 4,1  Crazy, единици няма, 2 и 3 рядко, масово четворки, няколко петици и едно 6 дори. Задачите сложно формулирани, така че масово не са разбрали за какво иде реч в заданието, отделно някои задачи без конкретни условия. Учителката драпа за високо ниво, като е забравила май, че петокласници още нямат опит с определени понятия. Тя е със слава на преподавател с високи изисквания и режеща оценки.
Родители се надигнаха, някои искат да се повтори класната работа при толкова нисък общ успех, други са се наточили да повдигнат темата лично пред нея(предстоят термини за разговор с учителите), дори се обмисля да се праща представител от родителския актив. Mr. Green
Някой тук има ли опит с идентичен случай? Предполагам, че кой знае какво няма да се промени, освен децата здраво да работят по предмета вкъщи. И пак не е гаранция.

# 166
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
оффф немците с техния Leistung....

ми вместо децата още един път да се стресират и да пишат пак класна, не е ли по-добре да се говори с учителката за формулираето на задачите? за следващия път... Rolling Eyes или поне да се работи с децата в тази посока - логическо мислене, анализиране и т.н., за да могат да разбират условието на задачата.

аз сега философствам, ама може да обърка палачинката като вкарат и при нас оценките  Grinning

сериозно сега: да се изисква преповтаряне на класната, защото оценките били ниски е точно поведение на хеликоптер родители.
едно е ниска оценка поради липса на знания, друго е поради завъртяно формулиране на задачата.
напълно е възможно това формулиране да е пак вид тест, различен от граматиката.
макар да подозирам, че учителката тества и родителите, а не само децата в този случай  Mr. Green първите хеликоптери не са ли й кацнали вече пред вратата?

напълно съм наясно, че с това ми мнение ще бъда сред немските родителите в класа на детето  Rabenmutter...

# 167
  • Немция
  • Мнения: 7 796
Според дискусииите(която тече по телефоните) повечето не са за повтаряне на класното, а за разговор с учителката да формулира по-разбираемо задачите. Така че не са избръмчали толкова още. Mr. Green
Контакт с учителя в 5 клас вече почти няма, освен ако няма някаква спешност.
Мисля си, че освен засуканите формулировки, за по-малко месец се взеха един куп теми по граматика и нямаше достатъчно упражнения в клас. Малко домашни. Явно се разчита детето самО да се мобизилира да работи допълнително и родителят да е задвижващия мотор. Mr. Green

# 168
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
ами точно това, което си го написала във втория абзац го знам от моя приятелка учителка в гимназия: влизам, преподавам, кой разбрал - разбрал. после изпитвам. който не се справя - има и други училища, не всеки трябва да е в гимназия. учителят въобще не се вижда в позицията да упражнява нещо с децата!

самата тя не пуска детето си на занималня (2кл.), а го взима в 12ч., за да се занимава с него. Rolling Eyes

мен ме втриса от тази перспектива, аз по немски не мога да му помагам!!! Rolling Eyes

една майка от класа на детето ми каза, че синът й (4кл. с Тeilhabeasistenz, IQ над средното, аутист), няма да учи в гимназия, защото тя няма нерви и няма да се справи тя самата с напрежението покрай него. той говори като водопад и сменя темата 3-4 пъти в минутата  Crazy
понеже знаел какво иска да следва, щял да прави Fachabi  Whistling
та, явно системата е ясна и всеки си търси начин да изкласи...

# 169
  • Germany
  • Мнения: 8 807
В гимназията на моите деца, класно със средна оценка 4 и надолу отива при директора и има голям шанс да се пише наново. До сега не се е случвало. Явно си е разправия за учителите и го избягват. Когато масово са зле,  завишават оценките за да го добутат до 3,8  например... В частното училище, в което беше малкият миналата година, се надигнаха родителите заради едно класно по немски и успяха да елиминират точките от една безумно формулирана задача. Ръководството на училището категорично отказа да се прави ново класно.

# 170
  • Мнения: 7 979
Недостатъчно  или никакво упражняване на материала в гимназиите е повсеместно. Често дори преподаването на материала е непълно, но се изисква да се знае 100 %. Отделно петокласниците не знаят как да учат, в грундшулето са го карали лежерно и темпото в гимназията им идва много и нивото - високо. За което разбирането в гимназиите никакво го няма.
С учители-катили оправия няма. Повечето се гордеят с ниските оценки и прекалените си изисквания. Стимулиране на децата рядко се практикува, компромиси не се правят. Децата се демотивират, тройката се приема за супер постижение и изобщо... Май съм прекалено черногледа, ама съм с трима гимназисти в момента и ... мъка.

# 171
  • Немция
  • Мнения: 7 796
Мьос, и тримата ли са в едно у-ще?

Така е, начинът на учене е различен от Грундшуле-то, започвам да го забелязвам и аз.
Досега единствено с немския има такава "катастрофа", ама подозирам учителката, защото с който и да съм говорила за нея(класна учителка е на класа на сина), всеки прави една крива физиономия. Ще видим какво ни предстои тепърва. Whistling

Мони, ще има и деца, които няма да имат желание да пишат наново класната работа и май е по-разумно да не се повтаря. Съвсем ще са под стрес какво ще е класното следващия път.

Ася, по-специално дете и аз не бих го пуснала на занималня, където масово всеки сам се оправя доколкото може. За нашата занималня съм чувала, че не се помага при домашните, а контролират дали се пише и то в определено време. Който не е успял, вкъщи продължава да работи по домашните. И затова родители, които можеха да си позволят това, отписаха децата си от занималнята, обикновено в 4 клас, когато предстои кандидатстване в друго у-ще.
Като цяло при нас половината ученици от у-щето не са записани на занималня.
Твоята приятелка си знае дереджето, но може Фахаби-то да стане мираж, ако на детето му мине мерака да учи след завършване на Реалшуле.

# 172
  • Berlin
  • Мнения: 13 019
А има ли нещо като бележник за оценките или е кой както си го направи? Големият вече има няколко оценки, като от теста/класната ги виждам, когато ми донесе да се подпиша на листите, но напр. по музика има вече 2 тройки Rolling Eyes от устно изпитване и знам, защото той казва. Засега си ги записвам на едно място.

# 173
  • Мнения: 7 979
Няма бележници при нас. Колко ще е хубаво да въведат електронни бележници, ама...
Да, Бибит, и тримата са в една гимназия. Добра, но трудна, Г8.
Доста се повтаря и отпадат деца всяка година. В 10 клас масово се местят в професионални гимназии, затова до Абитур в нашата гимназия се добират половината. 120 -122 деца са във випуск,  миналогодишните абитуриенти са били 58.
Ей сега и Вечка ще разкаже туй-онуй, щот и тя с опит.

Аз натискам първородния да се премести в техническа гимназия, ако приключи успешно 10 клас, ама се дърпа диването. Приятелите са му по-важни, не оценките на Абитура.

Последна редакция: вт, 19 ное 2019, 12:31 от Mößbauer-Effekt

# 174
  • Мнения: 106
Когато се пише класна работа учителят я проверява и дава три работи - лоша, добра и средна - заедно с инфо със средния успех на ръководителя на предмета( Fachbereichsleitung). Едва след неговото одобрение съответният учител връща работите на децата.
Ако има определен процент с ниски оценки учителят трябва да докаже, че е упражнявал достатъчно материала. В такива случаи директорът решава как се процедира. Имах подобен проблем точно с класно по граматика, но за щастие оценките не бяха ниски само в моя клас(бях нова и не знаех какво да правя при такъв случай) Директорът реши да се преработи оценяването и така се повишиха малко оценките.   
Но всичко е строго индивидуално, не само от провинция до провинция, а и от училище до училище в една и съща провинция.

# 175
  • Немция
  • Мнения: 7 796
Току-що погледнах в Нет-а, сравнително малко провинции са се върнали към Г9. НРВ е еднa от тях и го намирам за добро решение. В Баден Вюрттемберг го има само в някои гимназии, но родителите са ЗА връщането на 9-те години до Абитур.
Мьос, мда, младежът си има свое мнение по въпроса. Приятелите са на първо място. Sunglasses

За бележници съм се чудила и аз защо няма.
На разговор с учителя се обявява какво е положението с оценките.
Абс, часът по музика почти няма тестове и оценяват децата по участието. Моят , големият, син е от пасивните ученици и затова имаше период, когато беше оценен на 3 по музика. После взе, че се подобри на 2. В Грундшуле-то докрай беше с 3 по рисуване, макар че добре рисува, но повече графично. Явно не е работил идеално по задачата. Сега в новото у-ще върви с 1 по рисуване Thinking, странно. Не, че не може да се промени този връх в изкуството Mr. Green, но се чудя откъде иде тази разлика в оценяването.

Шарена, мерси за мнението "от извора"!

Последна редакция: вт, 19 ное 2019, 13:52 от Бибит

# 176
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Бибит, обърка децата: учителското дете си е “нормално”, но не ходи на занималня, майка му работи с него, защото знае какво идва в 5кл. Аз още незнам и го давам лежерно, ама може да ми излезе през носа.
Аутистът е в училището на Т., просто споделих как майката е решила да се справи със системата.

# 177
  • Мнения: 10 483
Чек,
Не можеш да биеш моят син. 3 години подред за съвместната закуска в класа носи по 1 масло, другите мъкнат сладка, 2-3 литра мляко и т.н.
За коледни тържества, откакто работя нормална работа, приемам само да купувам напитки. Ако трябва друго, отказвам. За сладки нямам нерви, много са ми пипкави. Кексове и сладкиши по нощите не ми се правят.
Отдавна съм приела, че бележници няма и получавам само половината оценка, писмената. Устната не се знае и винаги срочните оценки са изненада, все едно гимназия или грундшуле. Дъщеря ми учи сама, синът ми трябва някой са го ръчка. Сега чакам препоръката на класната, дали гимназия, дали реалшуле, каквото препоръча, там отива. Ако не се справи, негов си проблем. Аз няма до 13 клас (при нас всичко е Г9) да питам написали си домашните, защото него го мързи да мисли.

# 178
  • Berlin
  • Мнения: 13 019
За музиката - да, устно е било, каза, че не можел да пее и затова имал 3. 😄 А другата седмица щели да имат май тест, това прави три пъти с изпитване от четири или пет пъти музика. 🤔Както и да е, музиката да му е проблемът.

# 179
  • Мнения: X
Миналата година пекох сладки за училището и участвах и в продаването им на селския ни коледен базар. Тази година ме мързи. Mr. Green

Училищата хич не ща да ги мисля още, а трябва вече...

Първо обаче трябва да измисля коледен подарък за хлапето. В писмото до Дядо Коледа щял да напише, че иска изненада, 'щото и той не знае какво (да) иска. ooooh! Майките на 7-8-9-10-11 годишни младежи, подхвърлете някоя идея, моля!

Общи условия

Активация на акаунт