Проблем с оценяването в първи клас

  • 6 916
  • 238
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 9 468
Aз мисля, че трябва да се работи с детето вкъщи, а не да се учи, че при всеки проблем ще бяга или че някой му е длъжен. това с местенето в друго училище е лош вариант за мен. наблюденията ми са, че родителите много драматизират, свръхпротектират децата си, с което ги правят най-малкото трудно адаптивни и им вредят в социален план. цял живот ще се сблъскват с различни характери, различни кукувици и несправедливости. трябва да свикват да се оправят. явно учителката, ако всичко това е вярно, няма подход, но той тепърва ще се сблъсква с такива.
и да, в крайна сметка усмивките са за отличниците. и моята в първи клас почти не получаваше, но честно казано не си и заслужаваше Laughing. по-късно започна да полага повече усилия и започна да получава отлични оценки. макар според мен изискванията за отлична оценка да са доста занижени, но с това излизам извън темата....

# 16
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Хубаво, нека премести детето, но явно то има големи пропуски и/или трудности. Без допълнителна работа няма как да стане.
Все пак става дума за собственото ти дете.
П.П. всички съученици на моето, които бяха от една група в ДГ, даже има и от други групи на ДГ, знаеха да изрицитират азбуката.

# 17
  • Мнения: 24 467
Не са важни усмивките толкова, макар че никак не са без значение, да, но отношението на учителя е винаги от най-съществено значение за отношението на ученика към процеса учене в начална степен. Некадърен даскал създава слаби ученици, мразещи училището.
Когато той не чини, спасявайте си децата.
Дали детето наистина има трудности и колко са големи един професионалист логопед, педагог или психолог не би правил извод първия месец на първи клас. Ако го прави - толкоз е специалист.
Не знам и на дете някой да е помогнал, като му се подиграва публично.

Рецитиране на азбуката нищо не значи. Аз мога да кажа френската, но това не значи, че знам френски. Говорящ папагал също би могъл да я изрецитира. Въобще наизустяването й няма много връзка с разбирането и научаването, с езика. Не е във връзка дори с мисленето и интелекта. Човек може и да не знае да я рецитира, но да чете и да пише съвсем сносно.

Последна редакция: чт, 17 окт 2019, 11:32 от Judy

# 18
  • София
  • Мнения: 28 109
Поведението на тази учителка е недопустимо. Не може учител да създава подигравателна среда, най-общо казано. Учителката трябва да обединява класа, а не да го разединява на принципа "Подигравай и владей". Поводът за тази подигравка е без значение.

# 19
  • София
  • Мнения: 724
Веднага бих преместила детето. Не заради липсата на човечета, ясно е, че ще се работи и детето ще навакса /ако изобщо има сериозни пропуски/, НО подобно поведение от страна на учителката е недопустимо. Аз не бих искала детото ми да се обучава при такъв човек. И с човечета, и без човечета, учителят трябва да намери начин и път към сърцето на всяко от децата. Четири години ще бъдат заедно, как ще продължат нещата натам?

# 20
  • Мнения: 1 762
Сега няма човечета, после ще станат двойки и тройки.
Тук ми намирисва и на лоша дисциплина. Детето изостава и се разсейва.
Потърсете си проблема първо при детето. Вие сте родителят и имате най-гокям интерес то да знае и да може. Помогнете му.

# 21
  • Мнения: 24 467
Сега няма човечета, после ще станат двойки и тройки.
Тук ми намирисва и на лоша дисциплина. Детето изостава и се разсейва.
Потърсете си проблема първо при детето. Вие сте родителят и имате най-гокям интерес то да знае и да може. Помогнете му.

Това само учител може да го каже. Без да е видял и да знае каквото и да било за едно дете на 6-7 години. Личи от километри професията. Последните години се напълни с такива. Много тъжно.
Как стигна до заключението за "лоша дисциплина", много ми е интересно. Нищо такова не се обсъжда в темата. Дадени са други факти. Неоснователната презумпция е страшно нещо. 
Защо проблемът да се търси "първо в детето" при комуникация възрастен-дете, като възрастният по презумпция е професионалист, а детето на не повече от 7 години и е там, за да го учи възрастният професионалист на това, което то не знае - това също ми е интересно.

# 22
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Не е до лоша дисциплина. Моето дете има 2ма приятели, които са послушни, добри, неагресивни, но не могат да се концентрират в час и за домашните - блеят през прозореца, мислят си нещо свое си... каква е причината, не знам.
Но родителите следят какво правят децата, говорят си с учителката и се занимават допълнително с тях.

 

# 23
  • София
  • Мнения: 2 277
Хайде и една баба да се включи.
На първо време бих провела пак един разговор с класната.
Обикновено децата в първи клас, даже и да не могат да четат, поне знаят азбуката. Дали детето просто не е било учено или има някакви проблеми - първо това трябва да си отговорят в семейството.
 След това при всички положения - работа в къщи или, ако е необходимо - специалист.Нали знаете защо на вълка вратът му е дебел? Ако детето покаже напредък, но негативното отношение от страна на учителката се запази, би могло тогава да се мисли за местене.
И още нещо - учителката била казала, че детето е " по добре по БЕЛ от математика". След като не знае азбуката и това е по-добре от математиката - какво знае по математика?
 

# 24
  • София
  • Мнения: 28 109
Дори детето да не знае материал, задължителен за началото на първи клас, това не оправдава поведението на учителката.

# 25
  • София
  • Мнения: 724
Родителите трябва да обърнат внимание на детето, какво не знае, какво му е трудно, съответно да се изясни има ли проблем, няма ли, как ще се търси решение, например с допълнителна работа и т.н. Това е правилното. Съгласна съм с приказката за вълка - най-добре сам на себе си да разчиташ и да не чакаш някой да ти свърши работата.
Но правилно ли е поведението на учителката? И, дори и детето  да навакса пропуснатото и да покаже значителен напредък, няма ли да запомни това първо отношение и тези нейни първи прояви към него? И как ще се чувства занапред в класа и с нея?

# 26
  • София
  • Мнения: 2 431
Големият проблем тук е отношението на учителката към детето, не толкова дали то има пропуски.
Публично унижение, присмех от децата - вие бихте ли приели това за своето дете? И ще учите азбуката, вместо да поставите госпожата на мястото ѝ?

# 27
  • София
  • Мнения: 724
Аз бих направила и двете - ще учим азбуката, но и госпожата ще поставя на място. Писах и по-горе - ще се преместим ако трябва, но такова отношение не заслужава нито едно дете, с пропуски или без.

# 28
  • Мнения: 24 467
Хайде и една баба да се включи.
На първо време бих провела пак един разговор с класната.
...
 

Още в първия пост авторката съобщава, че го е направила.

Големият проблем тук е отношението на учителката към детето, не толкова дали то има пропуски.
Публично унижение, присмех от децата - вие бихте ли приели това за своето дете? И ще учите азбуката, вместо да поставите госпожата на мястото ѝ?
Peace
Именно. Това че не е взело предварително материала за първи клас не е и не може да е проблем. Но унизителното отношение е винаги такъв.
За бога, детето е получило дори тикове!

# 29
  • София/Севлиево
  • Мнения: 10 930
Купете му тетрадки за допълнителни упражнения у дома и при добре свършена работа вие му рисувайте усмихнати човечета-при моя син работи и до днес(той е аутист,в 4-ти клас в масово училище).Неговата учителка също не му пишеше усмихнати човечета,даже се случва понякога изобщо да не му провери примерно диктовката,защото той пише безобразно грозно, когато бърза и няма човек до него(а в клас не се допускат външни лица),но пък когато им дава тестове само,където няма писане почти винаги има 5 и 6,просто защото детето си знае нещата...Аз у дома използвам печатчета и лепенки,същото ползват ресурсната и психоложката и благодарение на това детето ми все още има желание да учи.А ако учителката просто е решила да нарочи детето ви-сменете училището...

Общи условия

Активация на акаунт