Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 23 окт. 2019, 18:15 ч.

Писане на домашни. До кой момент помагате?

  • 4 739
  • 84
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 589
Вярно. Навремето се чудех къде да запиша дъщеря си - в новото квартално училище, където щеше да е удобно, или в централно. Не съм от София. Моя приятелка учителка ми каза, че в нейния клас има 3-4 "умни" деца и ще не ще работи на по-ниско ниво. Умни е условно употребено. А в централното децата са подбрани с амбициозни родители и се работи на по-високо ниво. А учителите са еднакви-пак условно.

# 46
  • София
  • Мнения: 22 446
Сега децата в начален етап се записват по адрес, така че няма възможност за избор.
По темата - все пак трябва да има наблюдение и проверка. Оня ден малкият е пропуснал две задачи от мързел.

# 47
  • Мнения: 18 116
И аз съм за следене, проверяване и ако е нужна помощ на децата. Понякога в клас е обяснено, но точно нашето не е разбрало, или се е разсеяло....деца са все пак, ние да не би от първия път да разбираме всичко в тоя живот....успокоително е, когато знаеш, че можеш да протегнеш ръка и мама ще помогне! Но не мама да пише домашни, а ти да мързелуваш...заедно, двамата, по пътя на знанието! Simple Smile

# 48
  • София
  • Мнения: 22 446
Дъщерята все още се опитва да ми изкопчи готови отговори по английски. Аз пък й прилагам учителски хватки.

# 49
  • Мнения: 18 116
Ха, ха, при нас е вече обратното, аз уча език, щерката понякога помага...!

# 50
  • София
  • Мнения: 38 900
Има моменти с ученето и домашните, когато децата не че не могат да проверят в речника, а проверяват нас доколко сме готови да им помогнем. Търсят сигурност, особено когато им е напечено. Ние също търсим сигурност в някой колега, когато нещо не ни е съвсем ясно или не сме сигурни дали сме във вярната посока и понякога този колега наготово ни дава отговорите, друг път ни повтаря по три-четири пъти.
Също така сухата материя в речника изпуска културни, психолингвистични и други елементи, които живият човек ще каже - с интонация, с пример, със закачка или съвсем абсурдно противопоставяне с нещо друго, за да се запомни казаното. Затова искаме жив човек, а не образователен робот. На живия човек може да зададе въпроса "защо така", а на речника не може.

# 51
  • Мнения: 2 589
И вярно и не. Да питаш е по-лесно и по-бързо. Не съм съгласна за всичко да се пита.

# 52
  • София
  • Мнения: 22 446
В езиковите упражнения почти винаги има контекст за подсказка. Ама кой да чете...

# 53
  • София
  • Мнения: 38 900
Питат всичко до един момент, защото им става досадно да питат и имат натрупана основа.

# 54
  • Мнения: 2 589
Писането ми беше по въпроса дали да питат или да ползват речник.

# 55
  • Мнения: 1 189
Хубаво аудиозапис, обаче пропускате нещо важно - при четенето от учебника човек може да се върне няколко пъти и да прочете части от текста, за да разбере някои нюанси, да си намести логиката. Само слушане, ако ще по сто пъти да е, не върши много работа, освен ако не връща записа по няколко пъти на някои места. Сигурно си била студентка, знаеш каква е разликата между това преподавател да си изрецитира лекцията и после да задълбаеш с четенето в учебника. Ученето на нещо не е само слушане, има смисъл от четенето заради схващането на подробности.

Като човек със зрителна памет, който обича да си подчертава, оцветява важните места в текста и т.н. съм склонна да се съглася с теб, НО дъщеря ми е със слухова памет и до 6-ти клас дори не учеше в общоразпространения вариант на зубрене на текста - достатъчно беше слушането в час и  изслушването на съученика по чин, докато си разказва урока в междучасието.
Аз навремето си правех таблици с най-важните неща напр. по история и биология, сега ги продават по книжарниците в готов вид. Според мен обаче процесът на систематизане е по-важен от самите сухи факти.

Друг въпрос е, че да си изпееш урока и да го забравиш след 2 дена за мен не е учене, но докото в училище се пишат шестици за зубрене, ще продължава да е така.

Дори от гледането на комедийни сериали дъщеря ми успява да извлича информация, която да ползва по аналог в училище дори на контролни.
Не мога, а и не искам да се бъркам в нейния маниер на учене.

П.П. В университета учебници нямахме - карахме само на записки. Ако не си присъствал, нищо няма да вденеш, отделно, че всички теоретични изпити бяха устни и на немски.

# 56
  • София
  • Мнения: 38 900
Ако отсега минат основно на слушане и гледане, започва да страда четенето с разбиране, особено когато се случи по-голям обем информация с по-високо сложност. Систематизирането става с четене, не само със слушане, затова хората не представят нещата само слухово, а и винаги има някакви схеми или текст на екрана.

По-добре първо да питат преди речника, дори за правописния, защото родителят може да каже "тук няма правило, просто тази дума се пише така", но може и да каже "това РАЗ е РАЗ, защото идва от раЗ-кажа, РАЗ-меря...".

# 57
  • Мнения: 7 167
Дъщеря ми е в първи клас. Ходи на занималня и не знам дали някой и помага там с писането на домашните. Кагато има да дописва вкъщи, се оправя сама. Ако нещо не разбира, ме пита, но се случва рядко.

# 58
  • Мнения: 8 736
Синът ми е шести клас. Всяка година си казвам че помагането е за последно и сака година си оставам с надеждата. Той не ходи никога не е ходил на занималня. Проблемните ситуации са:
1. Математика. В клас решават 2-3 задачи, за домашно 10-15. Често си мисли че е разбрал нещо , но се оказва че греши. В училище никой не проверява домашното. Съответно се налага помощ с затруднение и проверка.
2. История - любим предмет му е обаче имаме една учебна тетрадка и миналата година беше същата, където въпросите, задания са на моменти трудни и за мен. Примерно - дадени десет снимки ( барелеф, бюст, рисунка ) кой е това, от което време ,с какво се характеризира. От тях 2-3 са от урока. Останалите не може да ги разпознае. Налага се ровя аз понеже съм все пак с повече опит и обща култура. Често в ФБ групата на родителите се чува зов за помощ - кой е този на барелефа. Е не става без родител.
3. ЧП  един карашик от химия физика и биология -  има си неща които не разбира идва да пита. По-  добре да се изясни своевременно отколкото на текущия тест да се окаже че има неразбран материал.
4. Бел пишат за домашно ,едни преразкази , едни анализи  - никой не ги чете, не ги поправя, не им обеснява как да приложат на практика наученото. Правят някакво контролно което проверява нивото им но до там . Съответно държа ръката си на пулса и на БЕЛ - по- добре сега и аз отколкото в седмИ клас, като приближи матурата да се щураме между учители и курсове.

# 59
  • Мнения: 123
Засега нямаме особен напредък. Той няма кой знае какъв проблем с материала. Помагам му като нещо не е ясно, но повечето пъти при малко повече напън от негова страна и ще се справи. Организирането му е по-голям проблем. Чака ме често вечер да пита или направо чак тогава започва и то, ако го подсетя.
Като че ли не разбира, че е основно негово задължение.

Общи условия

Активация на акаунт