
Благодаря за коментарите; винаги дават повод човек да се замисли.
И аз започвам да раздавам награди. Сега, за „най-важна сцена“ от фрагмана. Шега, де, в смисъл сцена, която очаквам, че ще раздвижи най-много събитията. Според мен, тази, в която Демир връща парите на Фекели, по-точно хвърля му ги в краката. Трябва, разбира се, първо да я видим, но ви предлагам някои предварителни размисли по нея, виждам тя е предизвикала в по-друг план и Лучия.
Какво ядоса най-много Фекели и предизвика реакцията на ръката му?
Какво е съдържанието на това, което виждаме?
Главните герои са двама мъже, от две поколения, бащата и синът са враждували по идеология с Фекели, бащата се е оженил за жената, която Фекели е обичал, сега тя е направила съюз с Фекели, баща на главния враг на Демир...и т.н.
Демир е вкарал в затвора Фекели за 20 години, Фекели освобождава Демир от затвора.
Бащата и синът са купували с всякакви средства земята, вкл. на Фекели, Хюнкяр продава земя на Яман.
Майката и съпруга Яман се намесва в отношенията на мъжете; съпругата и майка Яман има тайни отношения с Фекели.
Всичко става тайно от Демир и заради него. Врагът на мъжете Яман е приятел на съпругата и майката Яман. Точно това последното предизвиква снахата Яман, обвинявана от Хюнкяр в извънсемейни отношения.
Тайната сделка е станала явна: първо в Яман, после – пред офиса на Фекели, където присъстват Йълмаз и Четин.
От тази сделка Демир получава едновременно полза и унижение, пренебрежение, „петна“ по честта...Той със сигурност вече се срамува от това, което е направил преди 20 години, но в тази история това му е опростено – и на него, и на баща му - със снизхождение от страна на Фекели, при това чрез взаимодействие с него на майката и съпруга Яман! Демир сега е освободен, защото не е виновен. Но той не можеше да бъде освободен, без това заплащане на „свидетеля“ и последвалите действия по намирането на оръжието.
Реакцията на Демир е по всички въпроси, съдържащи се в хвърленото в краката на Фекели, но това, което смятам, че най-много ще ядоса Фекели, е , че историята се случва пред очите на Йълмаз. Това, че Фекели е съдействал за освобождаването на Демир, ще предизвика конфликт между двамата. И също, може да доведе до някаква промяна в отношенията между Фекели и Хюнкяр, които са неприемливи за всеки от нашите герои. Дали Фекели няма да имитира някакво сближаване с Бехидже, за да отклони вниманието? А искаше да се жени за Хюнкяр.
Помощта за освобождаването на Демир беше предвидена да остане в тайна. Но разкриването и дава поглед към отношенията между Фекели и Хюнкяр, които стават скрито от другите. И именно това поражда едно по-широко мислене към цялата история. Разкриването на историята насочва към въпроси, които двамата са обсъждали, но и към такива, които не са обсъждани между тях, но се съдържат в тази помощ, която може да има и съвсем чисти намерения.
И тук въпросът за оценката на Зюлейха, когато повдига този въпрос. Съгласна съм, в конкретния случай Зюлейха не е права, тя търси отмъщение. Но и тук отмъщението е нещо по-различно и по-голямо, защото нейното действие ще доведе до поставянето на съдържащите се въпроси във вързопа на земята пред Фекели, които са важни за модернизацията. Зюлейха действа като провокатор на новото, вкл. и по въпроса за това чие е детето.
Основната тема през този сезон е разкриването на тайните или „разопаковането на картината“, за да я видят всички и изцяло. Зюлейха може би разбира, че с Йълмаз засега нямат възможност да са заедно. И е вероятно тя да се насочи към свое отмъщение, което да се изразява в разкриването на всичко преживяно от идването в Чукурова докрай и дискредитиране по този начин на Хюнкяр. Тя и „обеща“ да каже на Демир за тайните отношения между Хюнкяр и Фекели, когато Демир се нарадва на свободата, и ето, виждаме резултата. Второто „обещание“ беше да разбере Йълмаз, че Аднан е негов син, за което ще чака удобния момент. Този обратен процес може да приключи утре, но по-вероятно на финала. Колкото повече време измине, толкова по-отчаяна и крайна ще бъде реакцията на Йълмаз. Сега Зюлейха вижда всичко това в своя полза, в смисъл, че ще направи нещо, за да довърши тя цялата история, в която я направиха главна героиня и така да си отмъсти на Хюнкяр. Но на финала, ако двете с Хюнкяр се срещнат в Демир, Зюлейха може и горчиво да съжалява. Защото тя може да изгуби и двамата.
„Войната“ между Зюлейха и Хюнкяр е важна за Демир. Той трябва да получи дистанция от майка си и от нейното мислене на довчерашна стопанка със старо мислене, за да обмисли самият той своите виждания докрай по начин, различен от началото на сериала, когато Демир беше изцяло в мисленето на баща си. Идеята за комбината трябва да бъде положена сега в друг контекст на мислене за земята и случилите се вече промени в Чукурова.
Хюнкяр няма да стои със скръстени ръце, тя вече заплаши Зюлейха. Но сега тя няма да използва детето, така мисля. Сега Хюнкяр ще се насочи към Йълмаз.
Когато сериалът се гледа като разказ за промяната в Чукурова, свалянето на Хюнкяр от трона е неминуемо. Новото време се нуждае от стопанка и жена до Демир с друго мислене.
Ира, сходни са ни усещанията, много мило.
Но защо „моят“ сериал върви към трагедия, а ти чакаш щастлив край за всички.

Другия път трябва да си изберем някой по-предсказуем сериал.
И още нещо един знак от финала на 42 еп.: птичите ята високо в небето.
Показаха ни ги за първи път, когато Йълмаз тежко-тежко излезе от колата, за да тръгне за разговора с Мюжгян в болницата. Птиците летят свободни, но нашите герои вече са здраво свързани със земята на Чукурова. Още в тези кадри се усещаше в погледа на Йълмаз към небето, че бягството, свободния полет няма да са възможни.









Миналата седмица не коментирах.Не ми вървеше лайфа, пуснах си мобилния интернет и издухах 4000мегабайта.Та от превключване не можах да се концентрирам, а и нямаше кой знае какво за коментиране в последствие. Аз хепиенда го виждам, но е невъзможен. Как? Демир със Зюлейха в големия конак, до тях съседи Йълмаз с Мужгян.Чуджуците си играят заедно до езерото, докато родителите им си пият кафенцето под беседката. Фекели и Хюнкяр на околосветско пътешествие.
Или Демир и Мужгян? Прекалено жестоко.
Много е сложно, та чак непредсказуемо.