Образователен Говорилник v.1.0.1.

  • 16 478
  • 738
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 6 333
А Секирката ми беше на защитата. Защитавах тема за Банков надзор няколко месеца след многото фалити. Пред двама представители на БНБ. Как да им кажеш, че не са си свършили работата и са политически зависими? Голям купон!
 Ох и се мъча да се сетя кой ни предаваше по търговско и облигационно. А при Хърсев имахме най-много свободни часове. Добре, че после ги пое Поли Аначкова.

# 166
  • Мнения: 6 327
Преподавал ми е - 6:0 за юнака. Правото е готин занаят, за съжаление не винаги добре платен и ограничен до голяма степен от малкия ни роден пазар.
Хубавото е, че юристите за всичко ставаме.

# 167
  • София
  • Мнения: 7 368
То така и с икономистите.

Ама си се чудя на акъла какво искаме да е било интерактивно, практично и т.н., като по времето, когато ние сме били студенти, голяма част от преподавателите са били агенти на ДС (особено тези от практиката - разни министри, управители, подуправители и др.). Това няма връзка със спора за елита, просто комуникацията беше по-спечена. Пък и какви иновации да се гонят от икономика, която току що е била фалирала.

Искрено се надявам в момента да е по-интерактивно отколкото беше преди 100 години.

# 168
  • София
  • Мнения: 62 595
Навремето не бихме си и помислили за интерактивност, дори не я знаехме тази купешка думичка. Мен в днешно време ме забавлява това какво в образователната система се разбира под интерактивно - проектор, евентуално интерактивна дъска, изобщо някакви приложения, шаренки презентации. И помен няма от истиския смисъл на интерактивното, а то е взаимодействие, диалог между учител и ученици.
Обаче и самите обучаващи, независимо дали са учители или вузовски преподаватели не са особено готови за такава форма, защото първо това означава да знаят много, да са сигурни в това, което знаят и второ, да са готови да реагират бързо на въпроси и отговори. И за обучаемите е трудно, защото често трябва предварително да са прочели предварително посочени материали или поставени проблеми, за да има действително обсъждане на материята, а не просто да се замъкват в час и да чакат някой да им налее. Трудно е и за двете страни, затова обичайно предпочитат да останат в комфортната зона евин да пее, а други да слушат, после учене за контролно или изпит и толкова. Много се радвам, че макар и на стари говини имах шанса за истинско интерактивно обучение, особено сравнявайки го със старомодния начин.

# 169
  • Русе
  • Мнения: 12 216

Обаче и самите обучаващи, независимо дали са учители или вузовски преподаватели не са особено готови за такава форма, защото първо това означава да знаят много, да са сигурни в това, което знаят и второ, да са готови да реагират бързо на въпроси и отговори.
  И да котгактуват с учениците, от което повечето много се пазят.

# 170
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, това е голям проблем, сякаш гледат да държат демаркационната линия. И после се чудят защо студентите много се кефят на западняшкия и по-скоро на американския подход.

# 171
  • Мнения: 5 425
Интерактивното обучение изисква в пъти повече знания, талант и особено работа върху себе си от преподавателя. При тези нива на заплащане няма да го бъде, независимо дали е соц или демокрация и дали професорът е агент на Мосад, КГБ или ЦРУ.
А и с нормално ниво на заплащане няма да се появи скоро. Защо изисква и определен опит, който​ пък предполага ниво на обществено развитие, каквото в България няма. Носителите на напредничав опит и образование връщащи се в родината ни изпадат в класическата трагична ситуация на хора изпреварили епохата си.
ПС едностранно преподаване се прави също толкова успешно и с Пауър Пойнт и  мултимедия.

# 172
  • София
  • Мнения: 7 368
Интерактивни дъски наистина помагат на ученика да участва повече в преподаването, но технически погледнато, са само средство - не зная защо толкова ги величаят. Иначе интерактивност в училищата има - например по Околен свят всяко дете може да си представи проекта по дадена тема. Приносът е на ученика, а не на учителя. Колкото деца има в клас - толкова различни теми се представят и така има и разнообразие.

Последна редакция: пн, 28 окт 2019, 09:52 от Аш

# 173
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма връзка със заплащането, а с това каква философия изповядва един учител или вузовски преподавател или ръководството на учебното заведение. Заплащането може да повлияе дотолкова, доколкото хората, които са добри рано или късно намират по-добри условия и заплащане и си тръгват. Но първо учителят трябва да е добър. Стойност и цена са две различни понятия, но има стремеж към сближаване.

# 174
  • Мнения: 5 425
Андариел, както учи науката Мениджмънт (първо сееш, после жънеш).
Също учи, че заплащането е хигиенен фактор.Сиреч, ако е достатъчно, човек си търси призванието, а не по-добро заплащане.
А философията учи, че личната философия не се яде и не плаща учебните такси на чадата. Както според Маркс, така и по Маслоу.

# 175
  • Майничка
  • Мнения: 13 811
... И за обучаемите е трудно, защото често трябва предварително да са прочели предварително посочени материали или поставени проблеми, за да има действително обсъждане на материята, а не просто да се замъкват в час и да чакат някой да им налее. ...
+1.
И като кажат чедо или мама "защо ги товарите допълнително, те нямат време, готвят НВО/ДЗИ/изпити", ставаме не интер, а мултиактивни, направо шизофренични, водейки дискусия със себе си.  Joy

Полека-лека се получават нещата обаче, особено ако се подхванат от начален етап. А най-готиното е, че все повече хлапета от "неелитни" училища, от по-малки населени места, идват с такава готовност и нагласа и наистина се наслаждават на процеса.
Още не съм изяснила за себе си дали при другите се дължи на крайно фокусиране върху финалните резултати, водещо до пасивност или на достъпа до повече "шарении" в ежедневието.

# 176
  • Мнения: 5 425
Дължи се на повсеместното заместване на реалните житейски цели и стимули с изкуствени количествени показатели. Като за да се постигнат последните, чадата се поставят в бокса и им се подава редовно полусмляна информация, възпитавайки ги в интелектуален мързел и физическа недееспосбност и житейска непригодност.
Бройлерите дават добра производителност на месо ако се колят навреме. Но някой виждал ли е как изглежда пораснал бройлер? И питал ли е как именно се размножават?

# 177
  • Майничка
  • Мнения: 13 811
Т.е., в "елитните" стопанства отглеждаме "бройлери", а "на къра" все още се срещат "свободно отглеждани" екземпляри? Дали? Нещо не съм много ок  с тази теория...

# 178
  • Мнения: 5 425
Т.е. в "Животинската ферма" се възпитават домашни животни, независимо дали на власт са пияниците или прасетата. Джунглата ражда диви зверове. А хората ходят на Училище. Каквито в София има броени единици.
ПС Да не бъркаме житейски с животински.

# 179
  • София
  • Мнения: 7 368
Т.е., в "елитните" стопанства отглеждаме "бройлери", а "на къра" все още се срещат "свободно отглеждани" екземпляри? Дали? Нещо не съм много ок  с тази теория...
И аз не съм много ОК, макар че е прав донякъде.
Скрит текст:
Освен това два пъти я прочетох, за да схвана метафорите и алегориите.
Иначе моят анализ е: много фокус върху резултатите и целене от всичко да има по много. Какъв е смисълът?

Общи условия

Активация на акаунт