Професия учител - 7

  • 34 270
  • 754
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 10 630
Е, сега вече съм "шах". Аз имам ученици с 5 поредни двойки. Нито доклад съм подала, нито на консултации идват. И подговям тест за шеста поредна двойка... В нарушение ли съм? Да отменям теста и да докладвам в понеделник или какво трябва...? Две от двойките са от проект и от домашна работа. Освен да ги пренебрегна? От дневниците може ли да ги изтрия?

# 496
  • Балчик
  • Мнения: 9 220
amy_nka, трябва да прочетеш цялата нормативна база, все пак вече цял срок работиш и трябва да си наясно какво трябва да правш. Казвам го добронамерено. За съжаление нашата работа не е само да преподаваме и изпитваме, а с безумията на МОН имамв куп допълнителни задължения и документация.

# 497
  • Добрич
  • Мнения: 5 458
Е, сега вече съм "шах". Аз имам ученици с 5 поредни двойки. Нито доклад съм подала, нито на консултации идват. И подговям тест за шеста поредна двойка... В нарушение ли съм? Да отменям теста и да докладвам в понеделник или какво трябва...? Две от двойките са от проект и от домашна работа. Освен да ги пренебрегна? От дневниците може ли да ги изтрия?

Още преди коледната ваканция в темата ти бяхме обяснили как стоят нещата с наредбата за приобщаващо образование. Ясно е, че не си чела наредбата, но и нашите коментари явно са ти убягнали.

Ще цитирам само моя пост:

Скрит текст:
Явно е нещо планетарно... На мен пък класната ме пита защо учениците имали по 5-6 оценки (двойки) - родителите не знаели от къде са им оценките на децата и заяви, че искала да й дам тестовете. Не ми вярва, че съм провела 3 теста и 2 изпитвания за 3 месеца. Ще й ги дам и освен това ще й дам и отговорите на тестовете. Белким има желание да ги проверява след мен... Или не вярва на поставената оценка... Добре че не си ги измислям скалите на оценяване... Рилакс, мълча си, трая си...

По наредбата за приобщаващо образование е трябвало отдавна да започнеш допълнителна работа  с тези ученици, а родителите са длъжни да осигурят присъствието им. Щом те не знаят за оценките, значи, че процедурата не е спазена. Най-вероятно и ти не водиш допълнителни часове за преодоляване на пропуските.
 Според нормативната уредба в образованието е недопустимо да имат по 6 двойки една след друга. Не мога да цитирам в момента наредбата, но разказвам по смисъл:  Ако след допълнителната работа учниците не напредват. би трябвало да се обърне внимание на  родителите им за техните възможности....
С две думи според наредбата: няма не знаят, защото не учат и ги мързи. Не знаят, защото им е трудно, затова след допълнителна помощ напредват. Ако и тогава не напредват, най-вероятно са за СОП....

Ако родителитре не осигурят присъствието в тези часове, се уведомяват социалните. Пише си го съвсем ясно.

# 498
  • Майничка
  • Мнения: 12 595
Пусни доклад в понеделник.

# 499
  • Мнения: 6 025
amy_nka доколкото помня ти нямаше педагогическа специалности трябваше да придобиваш?
Ами сега всеки завършваш някаква специалност( от 2017 г ) задължително полага изпит и по "Приобщаващо образование"  - според мен така поне основните неща от наредбата( която непрекъснато се обновява)  се разглеждат и по скоро прилагането .

# 500
  • Мнения: 10 630
Нямам педагогическа правоспособност, да. Ясно е, че от непознание на наредби  съм се озовала в нарушение. Как да се измъкна сега от тази ситуация, ви питам. Могат ли да ме уволнят за това нарушение?

Последна редакция: пт, 17 яну 2020, 21:45 от amy_nka

# 501
  • Майничка
  • Мнения: 12 595
Не мисля. Само ти ли преподаваш този предмет в този клас?

# 502
  • Мнения: 414
Нямам педагогическа правоспособност, да. Ясно е, че от непознание на наредби  съм се озовала в нарушение. Как да се измъкна сега от тази ситуация, ви питам. Могат ли да ме уволнят за това нарушение?

Ако рекат да се заяждат, могат да ти стъжнят живота. Чак уволнение, не мисля. Но "забележка" може да отнесеш. Обаче, мисля, че и ръководството е трябвало да ти сложи наставник, който да те наглежда и да те насочва в работата. Не споменаваш за такъв и вероятно нямаш. Знаеш или не, но си член и на методическо обединение във вашето училище, те също биха могли да ти помагат докато навлезеш в нещата. На педагогически съвети би трябвало да са се коментирали и подобни казуси, поне при нас постоянно се спряга темата с ученици, нуждаещи се от допълнителна подкрепа, така че няма как подобен въпрос да остане извън полезрението ти. Последно - колегите тук също ти обясниха как стоят нещата. На моменти ми се струва, че някак не желаеш да приемеш правилата на работав училище и упорито не ги забелязваш или просто ги пренебрегваш. Аз не казвам, че тези правила са най-добрите, но докато са разписани по този начин, сме длъжни да ги спазваме, щом сме се хванали да сме учители. Другият начин е да се борим за промяната им, но не като не ги спазваме.

# 503
  • Мнения: 10 630
Интересното е, че мина проверка на текущото оценяване (още през ноември се виждаха по 3 двойки) и никой нищо не ми каза, не ми направи забележка...

В този клас не само аз преподавам предмета. Има още една колежка, която не ми е официално назначен наставник, но в началото на годината ми помагаше да навляза. Всъщност, тя преподава на всички паралелки в този клас. А, аз имам само една единствена паралелка.

Не че не желая да приема правилата. Аз просто не ги знам. Grinning

# 504
  • Майничка
  • Мнения: 12 595
Погрешно зададох въпроса, само ти ли преподаваш в тази паралелка?

# 505
  • Мнения: 1 907
И аз имам един въпрос за срочната двойката- ученик не покрива изискванията за тройка, нищо не прави, не се трогва- ясно ви е . Той е в група по "Подкрепа за успех". Работата там компенсира ли допълнителните часове работа?

# 506
  • Мнения: 10 630
Погрешно зададох въпроса, само ти ли преподаваш в тази паралелка?

Да, само аз.

# 507
  • Мнения: 6 025
И аз имам един въпрос за срочната двойката- ученик не покрива изискванията за тройка, нищо не прави, не се трогва- ясно ви е . Той е в група по "Подкрепа за успех". Работата там компенсира ли допълнителните часове работа?
и аз от известно време разсъждавам върху това, само че съм с един час по старата програма .... питам и отговор никой не  дава.

# 508
  • Майничка
  • Мнения: 12 595
Amy_nka, пускай в понеделник доклад, но си запиши входящия номер, за зор-заман. След това топката вече не е в теб, но имай готовност да проведеш допълнителни консултации с ученика.

Елиас, имам двама такива. Пуснала съм доклад за трите им двойки още в началото на ноември, нямам заповед за допълнителни занимания. За друг ученик, който не е в проекта, вече имам заповед. Явно при нас са преценили, че компенсира.

# 509
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
При нас прехвърлиха отговорността върху класните. Правят класния ръководител на екипите за подкрепа на тези, които са с двойки и иска не иска класният следи кой кога има двойки и след това всичко свързано с подкрепата - консултации, доклади, уведомяване на родители и т.н. Въпреки че при първоначалното обсъждане бяхме против, пак на класните легна цялата отговорност. Засега нямам в класа си три поредни двойки, но имах доклад от друг колега за проблемно поведение и цялата бумащина, която последва след това аз я отнесох. Сега се очертават някои двойки и един без оценка и не ми стигат писаниците по дипломирането им, а и с това да се занимавам още. На класните трябва да дават минимум още половин заплата за всичката тази работа, а не мизерните 30-40 лева.

Общи условия

Активация на акаунт