Професия учител - 7

  • 34 183
  • 754
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 10 599
След последния пост се замислих, дали и при мен няма нещо такова. Тъй-като класната се свърза с някои от родителите на децата и им изреди списък с теми, които трябва да научат, след консултация с мен. Да не би и при мен учениците да са част от такава група за "Подкрепа за успех"? Освен, в понеделник да говоря първо с класната им...?

# 511
  • Мнения: 1 765
Според мен класната е трябвало да те попита и да ти обясни. Не мисля, че си в някакво голямо нарушение. Трябва да занижиш малко критериите за оценяване за по-слабите ученици. При 5 двойки, няма смисъл да ги мъчиш за 3 за срока. Правяиш план и за втория срок ще трябва всички да са включени на консултации по английски.
Няма как учениците да са в група, а ти да не знаеш. Simple Smile

# 512
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
При нас преподавателят пуска доклад за двойките, но оттам класният има ангажимент да информира родители и т.н., в т.ч. и да следи дали ученикът ходи на доп.часове.
Писах да питам зам.директор - тези часове са независимо от участие в "Подкрепа за успех".

# 513
  • Мнения: 10 599
Според мен класната е трябвало да те попита и да ти обясни. Не мисля, че си в някакво голямо нарушение. Трябва да занижиш малко критериите за оценяване за по-слабите ученици. При 5 двойки, няма смисъл да ги мъчиш за 3 за срока. Правяиш план и за втория срок ще трябва всички да са включени на консултации по английски.
Няма как учениците да са в група, а ти да не знаеш. Simple Smile

Тя ме попита и аз й обясних всяка двойка от какво е, дори й показах тестовете им. След което ме попита, какво трябва да научат, за да се стегнат през коледната ваканция и предаде списък с нещата, които й изредих, по телефона на родители. Каза, че трябва да идват на консултации, при което аз й отговорих, че съм им казала още в началото на годината деня и часа, в който давам консултации и че никой не е идвал на консултация до сега от нейния клас. А, аз провеждам всяка седмица консултации, без да прескачам, с ученици от други класове. Така че съм абсолютно отворена за консултации, стига да идват.

# 514
  • Мнения: 413
Сега се очертават някои двойки и един без оценка и не ми стигат писаниците по дипломирането им, а и с това да се занимавам още. На класните трябва да дават минимум още половин заплата за всичката тази работа, а не мизерните 30-40 лева.

И аз имам един такъв хубавец от 12 клас. Не идва твърде на училище, но пък си има яки връзки и си носи перфектни извинителни бележки, не фалшиви. Някои колеги са му написали по 2-3 оценки, но при мен почти не е стъпвал. Обаче идва миналия понеделник, тъкмо правим контролно. Сяда и той, прави го за 3. Проверявам контролните в учителската стая и тъкмо да му нанеса оценката в дневника, влиза класната му и вика: "Ааа, не, този ще го оставим неоформен за срока, не му пиши оценката!" И аз не я нанесох в дневника, само в моя бележник. Обаче сега се чудя -  той си направи надлежно контролното, има време до края на срока още 2 пъти да го изпитам. Няма нито едно неизвинено отсъствие. Верно, извинените му надвишават 30% и по закон си е за изпит.

Някои от колегите не искат да го оставят на изпит по техните предмети. Сега се чудя аз как да процедирам. Директорът не е дал никакви инструкции, само класната (вероятно е говорила с него).

# 515
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
За кратко беше задължително да е за изпит, сега вече не е. По наредба и по решение на ПС, срокът му може да бъде удължен с месец, за да стигне определения брой изпитвания.
Ако бях на твое място, бих си направила възможните изпитвания, пък той, ако иска по-висока оценка, да си се явява на изпит за повишаване през април.
Говори с класната какво е имала предвид.

Сега, ако гласуват предложението джипитата да могат да дават до 20 дни годишно, по седмица наведнъж и до 120 дни годишно да са с комисия, тези бележки в 12 клас ще понамалеят, въпреки че то целù болничните.

# 516
  • Мнения: 35 961
бих искала да попитам учителите по математика до колко използват в работата си latex, word equations и geogebra и  използват ли ги изобщо? също дали е качена някъде онлайн книгата на Десислава Димкова "Учи и преподавай математика с GeoGebra" /стара е, от 2012 г./, а може би и някакви други източници, които ползвате по темата? ще съм благодарна за всякакви насоки
едит: в учебните програми има ли изучаване на подобни програми от учениците?

# 517
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Bubanka, при нас някои колеги използват GeoGebra, мисля, че химиците я ползваха също, но още е епизодично. Няма го заложено в учебната програма.
Разучават си приложенията сами.

# 518
  • Мнения: 10 599
При мен нещата се развиха така:

Колегите не са чували за "докладване на 3 последователни двойки" - посъветваха ме да не докладвам, за да не полагам допълнителен труд. Било някаква новост това... Зам. доректор, обаче, след като показа учудване от въпроса ми (очевидно, не се е докладвало до сега така в нашето училище) ме насочи как да оформя доклада до директора. Отделно стана ясно, че на двойкаджиите миналата година са писани фиктивни тройки.
Та, да ви питам, това наистина новост ли е към Наредбата за приобщаващо образование? Аз взех решение да подам доклад, все пак, за да съм "си свършила работата".

# 519
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Без да съм 100% сигурна, поне от 2 години е. Миналата година пусках доклад, а май и по-миналата.

# 520
  • Пловдив
  • Мнения: 3 358
Трета година е тази работа по наредбата за приобщаващото образование

# 521
  • Мнения: 5 997
Обърни внимание на годините .
Скрит текст:
Чл. 27. (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 18.12.2018 г.) (1) Общата
подкрепа за личностно развитие в училището за целите на превенцията на
обучителните затруднения се изразява във включване на отделни ученици в
дейности, като:
1. допълнително обучение по отделен учебен предмет с акцент върху
обучението по български език, включително ограмотяване на ученици, за които
българският език не е майчин;
2. консултации по учебни предмети, които се провеждат извън редовните
учебни часове;
3. логопедична работа.
(2) Допълнителното обучение по чл. 27, ал. 1, т. 1 е насочено към ученици:
1. за които българският език не е майчин, или
2. които имат системни пропуски по даден учебен предмет, изразяващи се в
годишна оценка слаб (2), или не са постигнали очакваните резултати, заложени
като прагова стойност за успешност при национално външно оценяване, както и
за ученици, които напредват при обучението по даден учебен предмет;
3. които срещат затруднения, индикирани чрез срочна оценка слаб (2) или
три последователни текущи оценки слаб (2);

4. за които се препоръчва такова обучение в плана за подкрепа.
(3) Допълнителното обучение по български език и литература за учениците
по ал. 2, т. 1 е задължително и се осъществява чрез допълнителни учебни
часове извън училищния учебен план в съответствие с държавния
образователен стандарт за усвояването на българския книжовен език.
(4) Потребностите от допълнителното обучение за учениците по ал. 2, т. 2,
3 и 4 се определят от учителя по предмета и от координатора по чл. 7, а за
учениците със специални образователни потребности - от екипа за подкрепа за
личностно развитие.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 18.12.2018 г.) Когато
допълнителното обучение по учебен предмет се провежда в учебни дни извън
часовете по училищния учебен план, то е с обща продължителност от 60 до 120
учебни часа годишно - за случаите по ал. 2, т. 1 и 2, и до 10 учебни часа - за
случаите по ал. 2, т. 3.
(6) Общата продължителност на допълнителното обучение по учебен
предмет за учениците по ал. 2, т. 4 се определя в плана за подкрепа.
(7) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 18.12.2018 г.) Допълнителното
обучение по учебен предмет за ученици по ал. 2, т. 1 и 2 може да се провежда
и по време на лятната ваканция с обща продължителност не повече от 80
учебни часа.
(Sunglasses За провеждане на допълнителното обучение директорът на училището
уведомява родителите, които са задължени да осигурят присъствието на
ученика.

# 522
  • Добрич
  • Мнения: 5 452
amy_nka, явно във вашето училище никой не чете наредбите. Направо съм изумена, за трета поредна година са тези занимания, а там даже не са чували...

Колеги, искам да попитам някой работи ли с група по новия проект за повишаване на дигиталните компетентности? Интересува ме нещо конкретно за качването на информация в платформата.

Последна редакция: пн, 20 яну 2020, 21:53 от Вела

# 523
  • Мнения: 9 873
Оф, тъкмо бях забравила. При нас още няма допитване за нивото.
Има ли и други училища, където не е правено още проучването сред учениците?

# 524
  • Мнения: 10 599
Обърни внимание на годините .
Скрит текст:
Чл. 27. (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 18.12.2018 г.) (1) Общата
подкрепа за личностно развитие в училището за целите на превенцията на
обучителните затруднения се изразява във включване на отделни ученици в
дейности, като:
1. допълнително обучение по отделен учебен предмет с акцент върху
обучението по български език, включително ограмотяване на ученици, за които
българският език не е майчин;
2. консултации по учебни предмети, които се провеждат извън редовните
учебни часове;
3. логопедична работа.
(2) Допълнителното обучение по чл. 27, ал. 1, т. 1 е насочено към ученици:
1. за които българският език не е майчин, или
2. които имат системни пропуски по даден учебен предмет, изразяващи се в
годишна оценка слаб (2), или не са постигнали очакваните резултати, заложени
като прагова стойност за успешност при национално външно оценяване, както и
за ученици, които напредват при обучението по даден учебен предмет;
3. които срещат затруднения, индикирани чрез срочна оценка слаб (2) или
три последователни текущи оценки слаб (2);

4. за които се препоръчва такова обучение в плана за подкрепа.
(3) Допълнителното обучение по български език и литература за учениците
по ал. 2, т. 1 е задължително и се осъществява чрез допълнителни учебни
часове извън училищния учебен план в съответствие с държавния
образователен стандарт за усвояването на българския книжовен език.
(4) Потребностите от допълнителното обучение за учениците по ал. 2, т. 2,
3 и 4 се определят от учителя по предмета и от координатора по чл. 7, а за
учениците със специални образователни потребности - от екипа за подкрепа за
личностно развитие.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 18.12.2018 г.) Когато
допълнителното обучение по учебен предмет се провежда в учебни дни извън
часовете по училищния учебен план, то е с обща продължителност от 60 до 120
учебни часа годишно - за случаите по ал. 2, т. 1 и 2, и до 10 учебни часа - за
случаите по ал. 2, т. 3.
(6) Общата продължителност на допълнителното обучение по учебен
предмет за учениците по ал. 2, т. 4 се определя в плана за подкрепа.
(7) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 18.12.2018 г.) Допълнителното
обучение по учебен предмет за ученици по ал. 2, т. 1 и 2 може да се провежда
и по време на лятната ваканция с обща продължителност не повече от 80
учебни часа.
(Sunglasses За провеждане на допълнителното обучение директорът на училището
уведомява родителите, които са задължени да осигурят присъствието на
ученика.

С други думи, в пълна сила от учебна 2019-2020, тъй-като е публикувана през миналогодишната коледна ваканция. Това ми навява на мисълта, че на колежката не й се е занимавало да ги докладва и да работи с тях допълнително, а им е писала фиктивни тройки, за да минат в следващия клас и да се занимава някой друг. Simple Smile Няма лошо, ще се занимаваме... Само не знам как ще деля консултации с три класа. А, ако има и ученици, които пожелание искат да идват на консултация, тях какво да ги правя? Да им отказвам ли?

Общи условия

Активация на акаунт