СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 6

  • 30 619
  • 753
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 3 491
При нас положението е 74 точки - 46 на теста и 28 на преразказа. Аз очаквах повече на преразказа, защото обикновено в школата  преразказите му са оценени високо - в интервала между 5.50 и 6.00. Но сигурно и малко поглежда като ги прави....
 Опитвам се да го извиня с това, че няколко пъти е ходил до тоалетна по време на изпита, защото изпи много вода , а и освен това за първи път се явява на пробен изпит.
За теста е в рамките на очакваното, поне от това, което си спомняше и ми каза, че е написал, защото го беше изхвърлил. За тезата не съм питала как му е оценена.
По математика сигурно ще е по-зле.

# 601
  • София
  • Мнения: 6 356
напоследък коментираме основно БЕЛ.

аз искам да попитам какво мислите за формата по МАТ, който беше потвърден от МОН, съдейки по отговора на писмото, публикуван тук.

може да е обсъждано, но съм пропуснала.
20 задачи, последните няколко от които хич не лесни, за средно 3 минути на задача - как ви се струва?
някои деца за това време няма да успеят добре да прочетат и осмислят задачата даже. няма никакво време за проверка, за връщане назад, за корекция.
вашите деца справят ли се с темпото 20 задачи за 60 минути?

# 602
  • София
  • Мнения: 8 931
Аз мисля, че писах по-нагоре за това - не ми харесва, защото знам моята какви ги върши под напрежение. Зацикля на някоя лесна задача и не се сеща да прескочи.

# 603
  • София
  • Мнения: 9 099
Оказа се, че младежът от неделя още си знаел резултата по БЕЛ, но не счел за нужно да ми каже. Един съученик му го е пратил сниман. А аз проверявам мейла като идиот на всеки час (че нещо известията ми са бъгнати).
Много добре се е справил - 32 на преразказа, 5 на тезата и 62 общо на първата част. Обнадежди ме, че резултатът, който му трябва, не е невъзможен.
Хубавото е, че има оценка на преразказа, разбита по точки. Намалили са му една за това, че е сбито, а не достатъчно подробно; една за това, че е пропуснал важни неща явно и още една заради това, че допуска единични лексикални неточности.

Последна редакция: пн, 25 ное 2019, 15:47 от zazu1

# 604
  • Мнения: 24 467
напоследък коментираме основно БЕЛ.

аз искам да попитам какво мислите за формата по МАТ, който беше потвърден от МОН, съдейки по отговора на писмото, публикуван тук.

може да е обсъждано, но съм пропуснала.
20 задачи, последните няколко от които хич не лесни, за средно 3 минути на задача - как ви се струва?
някои деца за това време няма да успеят добре да прочетат и осмислят задачата даже. няма никакво време за проверка, за връщане назад, за корекция.
вашите деца справят ли се с темпото 20 задачи за 60 минути?

При сложни задачи - дълги примери или текстови задачи, времето е недостатъчно.
Не виждам смисъл от това - НВО не е със състезателен характер, още повече състезание за бързина, а проверка на наученото до момента.

# 605
  • София
  • Мнения: 6 356

аз искам да попитам какво мислите за формата по МАТ, който беше потвърден от МОН, съдейки по отговора на писмото, публикуван тук.

може да е обсъждано, но съм пропуснала.
20 задачи, последните няколко от които хич не лесни, за средно 3 минути на задача - как ви се струва?
някои деца за това време няма да успеят добре да прочетат и осмислят задачата даже. няма никакво време за проверка, за връщане назад, за корекция.
вашите деца справят ли се с темпото 20 задачи за 60 минути?

При сложни задачи - дълги примери или текстови задачи, времето е недостатъчно.
Не виждам смисъл от това - НВО не е със състезателен характер, още повече състезание за бързина, а проверка на наученото до момента.

точно така. а сега на практика излиза, че ги тестват кой е по-бърз и адаптивен. ако искат да проверят наученото - не са нужни 20 задачи.

нещо повече - като са разделени двете части, което не разбирам защо се прави  не могат да си прехвърлят част от работата към втория модул и това обрича по-бавно работещите деца на предварително известен провал.

# 606
  • Мнения: 24 467
Разделянето на части е пък най-безсмисленото нещо в тия НВО-та.

# 607
  • Мнения: 3 491
Според мен НВО се мисли по този начин, за да се отговори на конкуренцията в София. Иначе би имало много деца с висок резултат и трудно ще се направи подбор за най-добрите /най-желаните/  училища. Така освен знания, ще мерят и бързина, концентрация и безброй други качества.
Възможно е и да няма  стратегия, а  просто някой някога  е решил нещо.

# 608
  • Мнения: 6 581
Смятам, че НВО по мат не трябва да се разделя на части, а да има само пауза са почивка и всяко дете само да си разпредели времето за задачите.

# 609
  • Мнения: 3 040
Е, почивка трудно ще има, но едно време изпитите бяха по 4 часа. Имаше време да блокираш и да дойдеш на себе си няколко пъти и да покажеш какво можеш. Никога не е стоял въпросът полага ли се тоалетна на изпитвания или докато е изпитван не е човек.
Сега и най-подготвените не са застраховани, защото при един дъх изпит и най-малкото разсейване може да коства много.

# 610
  • Мнения: 24 467
Според мен НВО се мисли по този начин, за да се отговори на конкуренцията в София. Иначе би имало много деца с висок резултат и трудно ще се направи подбор за най-добрите /най-желаните/  училища. Така освен знания, ще мерят и бързина, концентрация и безброй други качества.
Възможно е и да няма  стратегия, а  просто някой някога  е решил нещо.

Най-добрите не следва да се подбират измежду най-бързите.

Смятам, че НВО по мат не трябва да се разделя на части, а да има само пауза са почивка и всяко дете само да си разпредели времето за задачите.
Peace

# 611
  • София
  • Мнения: 8 931
Ако аз решавам 3 задачи за 10 минути, а Ганка за 11, това прави ли ме по-добър математик?

# 612
  • Мнения: 2 022
Пак тя, напълно е възможно бързата Ганка изобщо да не може да реши задачите, за които на теб не ти е стигнало просто времето от няколко минути. И това поставя знак за равенство между вас, че и по-зле може да стане, а не трябва! Отделно грешка по невнимание теоретично е невъзможно да бъде открита и поправена, поради условията на това времево ограничение. Има начини да се провери математическа мисъл и знания без да се използва времето като фактор. Но явно не искат да е така!

Последна редакция: пн, 25 ное 2019, 17:12 от Cygnus

# 613
  • София
  • Мнения: 2 431
За мен също е безумие това препускане по задачите.
Синът ми не е много добър по математика, не очаквам да успее да реши всички 20 задачи от първата част. Мисля, че и на ПИ в школата не му е стигнало времето, с любопитство очаквам резултатите там.

# 614
  • София
  • Мнения: 4 035
Според мен НВО се мисли по този начин, за да се отговори на конкуренцията в София. Иначе би имало много деца с висок резултат и трудно ще се направи подбор за най-добрите /най-желаните/  училища. Така освен знания, ще мерят и бързина, концентрация и безброй други качества.
Възможно е и да няма  стратегия, а  просто някой някога  е решил нещо.
Напротив, точно това малоумно разделяне понякога не дава възможност точно на най-добрите, защото под стреса на времето и най-изявените математици допускат бакалски грешки, които после се оказват фатални. Най-добрите трябва да се избират на база знания, а подборът да е чрез по-сложни последни задачи, както беше преди време. Така последните трудни задачи с повечко точки ще са достатъчни да компенсират бакалски грешки от предните 20 задачи и математиците ще си отидат в математическите гимназии.

Общи условия

Активация на акаунт