СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 6

  • 30 838
  • 753
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 6 365
Ми дай идея и да се действа. Ако е само да им пишем/кажем е ясно, че няма да стане.

освен отново да пишем на МОН с аргументирано предложение за промяна и да разлайваме кучетата, друго нямам предвид.

въпросът е какво е реалистично да се предложи като промяна. ти как мислиш?

# 631
  • Мнения: 6 933
Мале, мале, деца, "режещи гърла"...  Какви са тия глупости?!?
Писане на МОН не е решение, защото следва служебен отговор. "Разлайване на кучетата" какво значи? Някой да отиде в пресата? Кой? Как ще защити тезата? Самият факт, че над 100 деца в София имат по 100 точки м.г., значи, че задачите са решими за даденото време. Изобщо не е задължително всички на НВО да имат по 100 точки. Аз зная възможностите на БАВНО, но изрешило МНООООГО задачи дете без да е математик: времето не е проблем за такова дете.
Този план няма да сработи в случая. Нямам идея или предложение за друг.

# 632
  • София
  • Мнения: 6 365
ясно. благодаря. (вкл. и за "глупостите" - разбирам, че езикът ми вероятно е твърде образен за човек с по-математическа ориентация на ума).

има сериозни аргументи, които могат да се изложат.

фактът, че 100 деца от София са изкарали 100 точки не означава абсолютно нищо. фактът, че средната успеваемост от НВО е 33 точки от 100 вече говори много неща.

в България промени отдолу се случват най-вече с "разлайване на кучетата". знам го от личен опит. когато има мотивирани хора, ще се намери и кой да отиде в медиите. правили сме го много пъти по други поводи и не ни е страх.  аз не агитирам теб лично да свършиш тая работа - попитах те какви предложения имаш за коригиране на формата на изпита.

ако някой не се опита да промени нещо, па макар и с 99% вероятност да не успее - тогава със 100% вероятност промяна няма да има. друг полезен ход няма. другият ход е пак да се спасяваме поединично.

и последно - тук не сме, за да се обиждаме една друга.



Последна редакция: пн, 25 ное 2019, 22:03 от jam

# 633
  • Мнения: 21 455
Ако се хванем за думата, мислещите бавно ще могат да " продуцират" качествен резултат на втората част. Времето остава същото, броят на задачите е намален.

# 634
  • София
  • Мнения: 6 365
Ако се хванем за думата, мислещите бавно ще могат да " продуцират" качествен резултат на втората част. Времето остава същото, броят на задачите е намален.

не съвсем и не задължително, защото задачите от втората част са с повишена трудност и доколкото си спомням, имаха по-друга цел.

става дума за друго - че ако на Иванчо му дадат 90 минути за тия 20 задачи, той ще си ги реши всичките. а за 60 минути е твърде вероятно да сбърка от бързане или от недостиг на време да не реши всичко до края.



# 635
  • Мнения: 21 455
става дума за друго - че ако на Иванчо му дадат 90 минути за тия 20 задачи, той ще си ги реши всичките. а за 60 минути е твърде вероятно да сбърка от бързане или от недостиг на време да не реши всичко до края.
Както казваш ти, не съвсем и не задължително.
Няма идеален вариант. За мен по-добрият избор беше 18+5. Като петте задачи от втора част са с нарастваща трудност.

# 636
  • София
  • Мнения: 6 365
За мен по-добрият избор беше 18+5. Като петте задачи от втора част са с нарастваща трудност.

да, това е по-добре като вариант.

а възможността за сливане напълно ли е елиминирана за тази година?

# 637
  • Мнения: 6 933
ясно. благодаря. (вкл. и за "глупостите" - разбирам, че езикът ми вероятно е твърде образен за човек с по-математическа ориентация на ума).

има сериозни аргументи, които могат да се изложат.

фактът, че 100 деца от София са изкарали 100 точки не означава абсолютно нищо. фактът, че средната успеваемост от НВО е 33 точки от 100 вече говори много неща.

в България промени отдолу се случват най-вече с "разлайване на кучетата". знам го от личен опит. когато има мотивирани хора, ще се намери и кой да отиде в медиите. правили сме го много пъти по други поводи и не ни е страх.  аз не агитирам теб лично да свършиш тая работа - попитах те какви предложения имаш за коригиране на формата на изпита.

ако някой не се опита да промени нещо, па макар и с 99% вероятност да не успее - тогава със 100% вероятност промяна няма да има. друг полезен ход няма. другият ход е пак да се спасяваме поединично.

и последно - тук не сме, за да се обиждаме една друга.


Изобщо не съм те обиждала! Просто съм шокирана от "деца, режещи гърла"! Познавам много деца с ясни желания и с амбиции. Те са чудесни и осъзнати. И сами си се борят за успехите. Никому не режат гърла. Ако някой иска да е като тях и да има техните успехи е свободен да се пробва.
Моето мнение за НВО математика съм писала тук и във фб мнооооого пъти. За мен най-добрият вариант е без части и да не може да се напуска първия един час. Освен това да бъде завишена трудността на НВО, за да се направи добро отсяване, особено за МГ, пък какво като в НЕГ (примерно) бала няма да е 500.
Никой не те спира да разлайваш кучетата. Не зная кои сте вие, които сте го правили и сте постигали успех. И защо тогава не ни подкрепихте, когато се борехме за втора дата за НВО, щом имате опит и желаещи за изява пред медиите сред редиците?
Пожелавам ти успех!

# 638
  • София
  • Мнения: 6 365
И защо тогава не ни подкрепихте, когато се борехме за втора дата за НВО, щом имате опит и желаещи за изява пред медиите сред редиците?

колкото можахме, подкрепихме на онзи етап. аз лично дадох и няколко предложения, в които никой не се вслуша.

разбирам, че нямаш интерес, но пак казвам - аз не търся доброволци за реализацията от тук, нито позволение за действие.

търся мнения на родители.

п.п. не се шокирай от образната ми реч, сравнението ми няма негативен смисъл. никой не принизява труда и стремежите на децата. личи си, че си човек на цифрата, не на словото и четеш буквално. това също си е особеност на конкретния ум. както е особеност на някого да мисли по-бавно. или да не е толкова добър по математика. или още да не е съзрял напълно за необходимостта от добро образование или добра социална среда в добро училище. нещата не са черно-бели и толкова лесни - "Ако някой иска да е като тях и да има техните успехи е свободен да се пробва." ако беше така просто, кой не би се пробвал. нима мислиш, че е само въпрос на желание и достатъчно усилия да изкараш 500 точки на НВО? (да не давам други примери...)

Последна редакция: пн, 25 ное 2019, 23:11 от jam

# 639
  • София
  • Мнения: 8 283
Подреждам се, при тези които могат да решат теста за времето.
Ако не ме лъже паметта, 2018 бе по-лесен от 2017. Ще пробвам утре и двата.
С малко повече тренировки нещата се получават, решаване на тестове с часовник за са се научат да не се размотават и да си разпределят времето.
Това го казвам като родител на минал през НВО нематематик кандидат-гимназист. Очакванията ми бяха реалистични, предполагам има и технически грешки, които са намалили резултата.

Не може да се сравняват изпитите от едно време подобни на формат олимпиада с днешното НВО. Правилно заключи Мария, че тогава ще трябва да се гръмнат от МОН след резултати от НВО по формат на НОМ.
За мен вариант без разделяне на времето е по-добър, но не съм сигурна до колко това ще е добре за всички деца - едни ще имат повече време за трудните задачи, други ще се размотават и няма да успеят и с 1/2 от 1 модул.

# 640
  • Мнения: 3 059
Според мен, сливане на частите би подобрило лелеяната от МОН статистика, а те не се сещат да го направят.
Не е въпросът мамите-любителки и 200-300 топ ученици за колко време могат да решат тестовете.

По време равним по отличниците, пък задачите целят да е по-добра статистиката. И накрая нищо. Нито най-добрите отсети адекватно, нито статистиката им за пред света.

Идеята, че ако получат повече време и много ще се размотават вече ме сломи.Grinning

# 641
  • София
  • Мнения: 1 397
Според мен до голяма степен това разделяне на части е, за да може да се даде някаква почивка без опасност децата да разменят отговорите помежду си в паузата. Прибират първата част в пликове, почивка и дават нови задачи.
За моя син времето не беше проблем. задачите от първи модул ги решаваше за 30 - 40 мин, но от тях имаше такива, които не се сеща как да станат и в оставащите 20 свободни минути.
Проблемът е, че НВО едновременно трябва да измерва общия успех и да обхваща само задължителните знания за този етап, хем трябва да служи за класиране. Просто в големите градове има много деца, които са отличници по задължителния материал и отсяването става дори и в рамките на половин точка. И напълно споделям мнението, че в немската например не ти е нужно да си бърз математик, както и това, че е изумително че приемът в СМГ се определя до голяма степен и от резултатите по БЕЛ.  С 80 т. по БЕЛ и 95 по МАТ си под чертата.

# 642
  • Мнения: 2 022
Трескавото решаване на много на брой лесни задачи с часовник нито показва колко много добър математик е някой, нито може да установи адекватно степента на постигане на отделни очаквани резултати от обучението по предмета (чл. 44 ал.1, 3  и 4 от Наредба 11 за оценяване на резултатите от обучението на  учениците) поради напрежението за учениците и голямата вероятност за техническа грешка.  Класира на първо място способности за представяне в определен конкретен формат, обикновено придобити извън училищната програма, както и психическа издържливост.

Самият факт, че по-рано в темата говорим за часовници, показва колко дълбоко погрешна е цялата тази идеология на това външно оценяване. Това не са роботи да се тестват на бързодействие и да се класират на тази основа. Не виждам как на някой добре подготвен ученик би му навредило да има повече време за обмисляне и проверка. От достатъчно за обема задачи време печелят всички, най-вече справедливото оценяване на база придобити знания и математически способности.

Последна редакция: вт, 26 ное 2019, 07:16 от Cygnus

# 643
  • Мнения: 3 491
Ако формулирате конкретно искане, което да удовлетворява всички, подкрепено и с имената на учители, които застават зад него със съответните аргументи, мога да помогна за разпространяването му сред медиите.
Аз нямам наблюдения как точно си разпределя времето моето дете, защото не решавам задачи с него. На пръв поглед ми се струва , че или може да реши определени задачи, или не. Не зависи толкова от времето, а от това дали иска малко повече да се понапъне и да осмисли съответното нещо. Но това е резултат от малкото усилия. Той просто отделя много малко време за учене. Вчера коментирахме с баща му нетолкова доброто му представяне на ПИ по БЕЛ и съпругът ми рече, че това е направо прекрасно представяне за половин-един час учене на ден. Та си мисля, че децата, които решават повече задачи, по-трудолюбиви са, съответно ще бъдат и по-бързи и заслужено ще изкарат по-високи резултати.

# 644
  • Мнения: 2 022
Amanda.D, съгласна съм напълно с теб, че добрата подготовка предполага  и добро представяне. Тя е необходима. Но, както се казва в математиката, необходимо, но недостатъчно условие при този формат.
Отчитат се и други особености като:
- темперамент - някои деца имат солидна подготовка и умения, но работят бавно, особено под напрежение;
- емоционална стабилност - някои деца са по-чувствителни и е възможно да блокират, изправени пред краткото време, с което разполагат, за да се справят и да нямат възможност бързо да се изправят психически;
- невнимание - напълно често срещано явление дори при добрите математици - дребна техническа грешка няма как да бъде коригирана. Това е особено неприятно стечение на обстоятелствата дори при най-подготвените, защото целият вложен ресурс се компроментира от дребна грешка (няма постъпково оценяване, което елиминираше това влияние).
Няма кой да губи от това, всички печелят време. То няма да добави знания и умения - просто ще направи представянето по-адекватно, а оценяването по-справедливо.

Колкото по опасностите от преписване и други измами - не е нормално да страдат всички от некоректността и нарушенията на малцина. Малко като с болничните се получава, ако това е водещ критерий. Има си начини за справяне с чийтърите, които не ощетяват останалите деца.

Последна редакция: вт, 26 ное 2019, 08:46 от Cygnus

Общи условия

Активация на акаунт