Частни училища - информативна тема 30

  • 32 494
  • 749
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 5 896
Децата прекрасно при нас знаят А, B, C-то с цифри отзад на колко е равно. Та това си е пълната тъпотия на МОН.

# 451
  • София
  • Мнения: 10 825
Скрит текст:
Нито едно училище няма оценки от първи клас до 4 клас. Поне тези които са към МОН.
Сега извадих да си погледна и договорите. Клаузата за прекратяването при нисък успех се включва в договорите от 4 клас нагоре, преди това липсва
Е, няма количествени оценки, но качествени има. Wink Което не е врат, ами шия. Laughing Поредната тъпотия, която МОН сътвори преди няколко години.
А клаузата за прекратяване си я има и до 4-ти клас, просто е малко по-различно формулирана /липсват конкретни цифри/.
Кое имаш предвид, sanaka? Клаузата за прекратяване при нарушаване на Правилника за вътрешен ред ли?
* Редактирам се: видах, че има и друга точко, че при сериозни обучителни проблеми по 2 от трите основни предмета договорът може да не бъде подновен

Имането и нямането на оценки от 1 до 4 клас е нещо, с което МОН симулира дейност и реформи още от моето детство. На всеки 3-5 години го променят.
Разстоянието между БШ и ОТ е 9 минути.
Сутрин задръстването не е в тази посока според мен.
Да си призная честно най-добре е да учи до дома. Но от опит ще кажа,  че 20 минути в повече не трябва да наклоняват везните. За съжаление това е положението в София.
Младост е уникален квартал, благодарение на Бизнеспарка и по Малинов има задръствания и в двете посоки и сутрин и вечер - сутрин живеещите се опитват да се измъкнат и да отидат на работа, аработещите в БП се опътват да се доберат до работните си места, вечер пък обратното. Между другото сутрешния достъп до "Климент Охридски" и "Азбуки" от Младост вероятно ще отнема повече време отколкото отиването до "Света София" като знам какво е задръстването по булеварда и през Мусагеница (когато съм се опитвала да се изхитря и да мина през квартала уж за по-бързо)

# 452
  • Мнения: 5 896
Няма ли някой шорткът по кварталните улички?

# 453
  • София
  • Мнения: 10 825
Няма ли някой шорткът по кварталните улички?
Ако говориш за Мусагеница, уж има, но той е също толкова задръстен колкото и основния път по булеварда.

# 454
  • София
  • Мнения: 7 277
Аз честно предпочитам оценките в цифри пред буквите. Като е 5, да ми пишат в дневника 5, а не да търся мапинга да гледам С1 на какво е равно (примерно). Ето и сега не зная наизуст С на колко е равно. Защото изискванията на училището не са в букви, а са в цифри и не ми е удобно. Ама щом МОН са рекли ......

# 455
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 738
Фенси, мерси, класацията ме кефи и ми е полезна.

То зависи и къде ще ни приемат, аз в момента разсъждавам какво ние искме, ама вече истерията е такава, че никъде не е лесен приемът.
За оценките идеята е добра, но изобщо да ги няма или да се казват само на родителите, май Азбуки ми бяха харесали и с това.

Последна редакция: нд, 24 ное 2019, 10:38 от Пипи2013

# 456
  • София
  • Мнения: 7 277
Мисля, че и при нас не ги казват на децата, но те си ги научават по някакви техни пътища. Или поне винаги знаят по английски кой колко точки има на теста от общо 30 например. После в дневника тези точки се обръщат в букви за родителите (А, В, С и т.н.). После тези букви аз ги обръщам в шестобалната цифрова система, за да мога да ги анализирам спрямо изиксванията на училището и въобще, за да се ориентирам дали резултатът ме удовлетворява. Но оценки на малките не се казват директно и родителят също може да прецени да не ги казва.

Последна редакция: сб, 23 ное 2019, 22:17 от Аш

# 457
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Пипи, имаш предвид да не се казват оценките на децата ли? Защо?

# 458
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 738
Пипи, имаш предвид да не се казват оценките на децата ли? Защо?

За да не започват да зубрят за оценки от 6 годишни. За да не се подиграват едно на друго на база оценки. За да не преписват, само за да имат 6. За да учат за знания, не за нещо измислено и фиктивно.

Оценките за някои деца могат да бъдат мотивиращ фактор, но за други- точно обратното. Някои деца могат да повярват, че са глупави дългосрочно, само защото имат по-ниски оценки. А тя зависи от куп фактори- издържливост на стрес, моменто състояние, научаване на конкретен материал, по конкретен начин. Нестандартно мислене или други таланти се изключват от играта.
 Казвала съм и друг път, че най-умните хора, които познавам, са били тройкаджии и им е било трудно да повярват в себе си.
Оценките и ученето за тестове са най-глупавото нещо, което образователната система измисля, за съжаление в почти световен мащаб.

# 459
  • Мнения: 7 154
Казвала съм и друг път, че най-умните хора, които познавам, са били тройкаджии и им е било трудно да повярват в себе си.
Оценките и ученето за тестове са най-глупавото нещо, което образователната система измисля, за съжаление в почти световен мащаб.
След това твое мнение нищо друго не ми остава, освен да те попитам...като най-обикновен потребител: А защо не вземеш да си запишеш детето в ДУ? И да си/ни спестиш всички твои притеснения. Риторичен въпрос, не очаквам отговор.🙂

# 460
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Пипи, може би трябва да попиташ тройкаджиите за училище. Сигурна съм, че са избрали за децата си нещо умно.
Фран, +1

# 461
  • Мнения: 5 639
Какво ги размятате тези плюсове, Пипи има малко дете и нормално да не е сигурна дали мегазубър ще излезе или нормален отличник. Тук нали си говорим. Очакванията, особено пречупени през споделеното от мамите в темите тъдява, е плашещо. Не знам дали си давате сметка.

Тройкаджиите са символ, дали има сми от 6,00.

И сме за местене в другата тема.

Шарки, поздравления. И моя милост цял живот е бил така.

# 462
  • София
  • Мнения: 7 277
Нот, би ли споделил какви са очакванията на мамите, че нещо ми прозвуча, като че да са харпийски.

# 463
  • Мнения: 5 639
Очакванията към децата са харпийски😀

# 464
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Нотарис, свободен си да се преместиш. А ние тук ще си обсъждаме оценките в различните ЧУ. И понеже е страшно, ще останат само по-коравите. Горе-долу като състава на тройката. Училища имам предвид.

Който има малки деца ги възпитава. В ценностите, в които вярва. Не чака на директорката да измисли алтернативен метод. И ако се е справил оценката в училище няма да ги тласне в ревност, преписвачество, бележкарство и скатавка. Гръбнаците се изграждат у дома.

Общи условия

Активация на акаунт