Образователен Говорилник v.1.0.1. хотфикс 2

  • 16 882
  • 737
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 6 337
Брей, че хубаво го каза.

# 166
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз и пианото бих включила, ама не звучи "тренира пиано", макар упражненията да са като тренировка, докато стигне до "истинската музика".

# 167
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 613
Рейни, НПМГ ли?

# 168
  • Мнения: 7 683
E, а в правото не е ли същото? Чрез изключване на противното, чрез разсъждения кое отговаря на хипотезиса на правната норма - ми математика с изречения е.
Един елементарен пример, дали наемателят е владелец и следователно може ли да придобие по давност, да речем това ми идва на ума.Еми владелецът упражнява фактическа власт върху вещта, като я държи, лично или чрез другиго, като своя. Т.е. има два елемента - анимус и корпус. Обективната страна - корпус, е че той упражнява власт и въздействие върху вещта. Това прави и наемателя. Но има и субективната страна - анимус - че владалецът я държи като своя, т.е. счита я за собственост. А владението може да бъде и противозаконно - при кражба. При наема правото основание е облигационно - договор, и наемателят не държи вещта като своя, т.е. той не е владелец, нито добросъвестен, нито недобросъвестен. Защото липсва анимуса - намерението да се своѝ вещта. А по давност придобива добросъвестния владелец, който държи вещта на правно основание, годно да го направи собственик, без при това да е знаел, че праводателят му не е собственик или че предписаната от закона форма е била опорочена. Помня го от лекциите по право:) Т.е. добросъвестен е владелец, който си е купил и си платил крадена вещ, ама не е знаел, че е крадена.
А при наема имаме облигационно правоотношение, като в центъра му не е вещта, а дължимата престация - да се даде нещо, да се направи нещо или да се въздържиш от действие. В случая - да се даде имота за ползване срещу пари. Съвсем логически конструкции, точно като в математиката:)

# 169
  • София
  • Мнения: 2 925
Ами то логиката си е логика и се осъществява на един и същи принцип. И в химията, и в биологията, и във физиката, където се сетиш принципът е един и същ. Предпоставките само са различни Simple Smile Затова за мен е важно децата да се научат на логика, подход към даден проблем, извличане на данните и т.н., защото това ще им е полезно в която и да е област да решат да се развиват.

# 170
  • София
  • Мнения: 16 227
Скрит текст:
E, а в правото не е ли същото? Чрез изключване на противното, чрез разсъждения кое отговаря на хипотезиса на правната норма - ми математика с изречения е.
Един елементарен пример, дали наемателят е владелец и следователно може ли да придобие по давност, да речем това ми идва на ума.Еми владелецът упражнява фактическа власт върху вещта, като я държи, лично или чрез другиго, като своя. Т.е. има два елемента - анимус и корпус. Обективната страна - корпус, е че той упражнява власт и въздействие върху вещта. Това прави и наемателя. Но има и субективната страна - анимус - че владалецът я държи като своя, т.е. счита я за собственост. А владението може да бъде и противозаконно - при кражба. При наема правото основание е облигационно - договор, и наемателят не държи вещта като своя, т.е. той не е владелец, нито добросъвестен, нито недобросъвестен. Защото липсва анимуса - намерението да се своѝ вещта. А по давност придобива добросъвестния владелец, който държи вещта на правно основание, годно да го направи собственик, без при това да е знаел, че праводателят му не е собственик или че предписаната от закона форма е била опорочена. Помня го от лекциите по право:) Т.е. добросъвестен е владелец, който си е купил и си платил крадена вещ, ама не е знаел, че е крадена.
А при наема имаме облигационно правоотношение, като в центъра му не е вещта, а дължимата престация - да се даде нещо, да се направи нещо или да се въздържиш от действие. В случая - да се даде имота за ползване срещу пари. Съвсем логически конструкции, точно като в математиката:)
Мецане, Hands ClapJoy Почти няма какво да добавя, освен, че и недобросъвестният владелец може да придобие по давност, но с по-дълъг срок на владеене /10, вместо 5 години/. Но ме впечатли, особено с разбирането за анимус и корпус и липсата на намерение да се свои вещта при наема. Браво!

# 171
  • Мнения: 7 683
Но трябва да се борави прецизно и с логиката. Щото ето ти логически конструкции:
Магарето има дълги уши. Петърчо има дълги уши, следователно Петърчо е магаре.
Магарето има дълги уши. Петърчо не е магаре. Следователно Петърчо няма уши.

Точно така, знам, че и недобросъвестният владелец може да придобие по давност, но след 10 години. Но той няма право на плодовете от вещта, а добросъвестният има. Плодовете - някои вещи дават плодове. Те могат да бъдат естествени и граждански - например кравите дават телета - естествени плодове. Животните са вещи по смисъла на Вещното право. Защото то урежда отношенията между субектите по повод на вещта.  А субекти в правото са само лицата, физически- хора, или юридически.  ЮЛ са също субекти, една правна фикция, също като в математиката - придава се правосубектност, ако са налице 5 условия и една примерно фирма се приема за субект, който  може да поема
права и задължения също като човек. Аграждански плодове са примерно наемите от даден имот. Абсолютно логически, математически конструкции.
Правото ми беше любима дисциплина в университета, точно защото е математика с изречения. За съжаление два семестъра си беше по програма, в икономиката толкова се учи.

Последна редакция: пн, 11 ное 2019, 21:13 от Татко Мецан

# 172
  • Мнения: 6 337
Браво, Мецане, това е за обща култура е супер. Като таблицата за умножение, процентите и дробите. На мен това ми е практически достатъчно от математиката.
Преди да престанем с правото, ще допълня за обща култура на математиците, че най-важното в правото са фактите, не нормите. По фактите се спори, всеки си ги тълкува, както му изнася, може да са доказани, може да не са, затова накрая винаги печели ..... съда😀

ПП Пиано къща не храни.

# 173
  • Мнения: 7 683
Е недей така, дори да не ходим до Милчо Левиев, ами Евгени от шоуто на Слави. Да не говорим за Рихтер, Гилелс и Микеланджели.

# 174
  • София
  • Мнения: 7 368
Аз прегледах Иван Салабашев за 2 клас. Имаше няколко задачи, които не са за тази възраст, освен ако детето не е с много силни математически заложби. Една доста завъртяна задача с неясно условие за изчисляване на години, задача за възможности, задача за това колко пъти най-малко трябва да се бръкне в торба, за да е сигурно, че ще се извадят поне ...на брой шоколадови бонбони..., отново с подвеждащо условие..Да кажем, че основния брой задачи могат да се решат, ако е работено много с детето, но 4-5 текстови задачи..

Броят на годините на трима братя е 46. Преди 6 години един от тях беше на 7 години. На колко години е най-големият брат, ако той е с 11 години по-голям от най-малкия?

Още:

Задачите с бонбоните и тази с годините на братята не са трудни за възрастта, когато детето се е упражнявало поне малко. Такива задачи с вероятности и броене се падат доста често. От един момент нататък децата започват да ги решават много лесно. В условията също няма нищо неясно. Синът ми реши задачата с бонбоните без затруднение, другата ще му я дам утре.

Последна редакция: пн, 11 ное 2019, 22:43 от Аш

# 175
  • София
  • Мнения: 62 595
Изкуството облагородява, в частност за музиката говоря, на всичко отгоре повечето талантливи в различни области хора почти винаги са И музиканти - свирили са я на пиано, я на цигулка, я на пеели в хора на църквата... Всичко върви в комплект.

# 176
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Аз прегледах Иван Салабашев за 2 клас. Имаше няколко задачи, които не са за тази възраст, освен ако детето не е с много силни математически заложби. Една доста завъртяна задача с неясно условие за изчисляване на години, задача за възможности, задача за това колко пъти най-малко трябва да се бръкне в торба, за да е сигурно, че ще се извадят поне ...на брой шоколадови бонбони..., отново с подвеждащо условие..Да кажем, че основния брой задачи могат да се решат, ако е работено много с детето, но 4-5 текстови задачи..

Броят на годините на трима братя е 46. Преди 6 години един от тях беше на 7 години. На колко години е най-големият брат, ако той е с 11 години по-голям от най-малкия?

Още:

Задачите с бонбоните и тази с годините на братята не са трудни за възрастта, когато детето се е упражнявало поне малко. Такива задачи с вероятности и броене се падат доста често. От един момент нататък децата започват да ги решават много лесно. В условията също няма нищо неясно. Синът ми реши задачата с бонбоните без затруднение, другата ще му я дам утре.

В училище към този момент не са и помирисвали подобни задачи. Което значи, че или трябва родителят вкъщи да ги дава и обяснява, или детето да ходи на школа по състезателна математика. В което няма лошо, но аз се изненадах от трудносттта на Иван Салабашев. Моята виждаше за първи път в живота си подобни задачи. Обаче направи без грешка 2 теста от Любословие, без никаква допълнителна подготовка. Явно няма математическо мислене, защото едно дете с такова мислене би решило задачите, дори и ако ги вижда за първи път.

# 177
  • Мнения: 6 339
Зависи кои години от Любословие е правила. Тестовете от 2013 и 2018 г. примерно са със значителна разлика в трудността.
А и Любословие е състезание с други цели, различни от тези на Салабашев. Като почти единствено състезание по БЕЛ, то проверява училищни знания. Като доста други по-елементарни състезания по Мат. Вярно, знания в горната част на оценяването и като трудност последните години. Салабашев не е такова състезание. И честно казано не мисля, че дори дете с талант би решило Салабашев без да са му показани поне веднъж моделите на решаване на някои типове задачи.

Последна редакция: вт, 12 ное 2019, 07:53 от .♥.Fancy.♥.

# 178
  • София
  • Мнения: 7 368
gadamer, разбира се, че такъв тип задачи не са изучавани в стандартна училищна програма, но това не означава, както ти се изказа, че не са във възможностите на второкласник или, че детето ти трябва да е някакъв математически гений, за да ги реши.

В нашето училище се решават нестандартни задачи и в редовната програма, ако трябва да бъдем честни. А и много ясно, че детето трябва да се подготвя допълнително, за да е първенец. Защо очакваш друго? А от друга страна, само с училищна подготовка от масовия тип училище ще реши, грубо казано, половината задачи - като това никак не е малко.

# 179
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Затрудни се на текстовите задачи ( затрудни е меко казано, гледаше ги в тотален шок).  А същият тип задачи продължават да се срещат сред изпитите дори до 5-6 клас. Със сигурност подобни задачи имаше в изпитите за ПЧМГ след 4 клас, а наскоро преглеждах и Кенгуру за 5-6 клас, където също ги има. Затова се изненадах, че са в изпит за 2 клас. И то са минали 2 месеца от началото на учебната година. Още не са започнали таблицата за умножение и често смятат на пръсти, въпреки, че са на числата до 100. Не са взели изваждане и събиране на двуцифрени числа, с подредба едно под друго и взимане на 1-ца от предното число. Понеже в Салабашев имаше доста сметки на по-големи числа, се наложи и това да й обяснявам. Разбирам защо се получава тази истерия с ходенето на уроци още от ПУК, че дори и за кандидатстване в детска градина. Детето вече ходи 2 дни от седмицата на английски, 2 дни на танци, 2 дни на плуване. Ако трябва и на математика да я запиша..То вариантите са вероятно курс в Питагор или да търся някаква забавна математика...

Общи условия

Активация на акаунт