Образователен Говорилник v.1.0.1. хотфикс 2

  • 16 782
  • 737
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 234
разбирам ги родителите, че не им се рискува точно за НВО и искат да се застраховат с допълнителни курсове. Аз също бих направила така,  особено ако целта е някоя от държавните с космическите балове.
Прогресивното май още не е изкарало седмокласници, а мантесори не зная как ще изкарат високи оценки, ако се придържат към основната монтесорска концепция.
Признавам, че лежерни училища за силно НВО някак не мога да си го представя как ще изкарат, защото голяма част от високата оценка в седми клас се дължи и на тренировка и свикване на натоварване. Там половината изпит е решаване за време, без много-много мислене, трябва да е автоматизирано. А завързаните задачи на втория модул и те искат тренинг.

Цялата идея на "лежерните училища" е да пуснат децата по съвсем друга писта - не толкова състезателна и няма логика да се целят в "топ гимназиите" след 7 клас. Въпросът е че трябват топки да останеш извън въртележката и след 7 клас, в началото е най-лесно. Най-яростните привърженици на алтернативите са родителите на деца в предучилищна възраст. После децата порасват, а родителите се замисляме за дългосрочните перспективи и се връщаме в матрицата. Истината е, че за успех в живота не са нужни шестици в дипломата за начално/средно образование и медали от състезания.

Иначе с добра извънкласна подготовка в 6-7 клас и стабилна основа, която се постига не само в "елитните" училища, всяко дете може да бъде прието и в АК, и в космическите гимназии.

# 361
  • София
  • Мнения: 62 595
Тогава това засяга порастването на родителите, а не имането на топки. Всеки родител си има някаква своя визия за това как трябва да изглежда детството и живота на детето му, кято до голяма степен е отражение на самия него - дали заради положителен или отрицателен опит или просто мода. Това с успеха в живота и шестиците е тип самоуспокоение, цяла индустрия е построена на него с една камара имена, спрягани от типа "Айнщайн е бил тройкаджия, пък виж го - гений" или "Стив Джобс не е завършил университет, пък направи Епъл". Неведнъж съм го казвала покрай дебатите за седми клас и колко ненужни са изпитите и т.н. - може да не ме кефи системата, но няма да се правя на революционер или да й правя сечено на системата за сметка на бъдещето на децата си - харесва или не, трябва да си седнат и да учат, да минат през изпитите. Същото важи и за началното образование - може да съм недоволна от системата, отделно да съм ги учила на неща, които системата не одобрява особено, но не съм ги пуснала лежерно, само и само да се докажа колко съм широкоскроена и колко ми е крива системата.
Извънкласната подготовка трудно може да запълни дупките от началното училище, а те обичайно започват като малки дупчици като от молци тогава, а до пети-шести клас стават кратери. Не бих разчитала да вземат петилетката за две години курсове.

# 362
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Проблемът да си извън матрицата след пети и седми клас според мен не е в знанията, а в средата. Добрите училища вървят с повече добри деца. Може би. Е, и с останалите рискове. Оставането извън матрицата значимо ограничава общуването. Така мисля сега. Друго мнение ще е от полза...

# 363
  • Мнения: 6 325
Проблемът да си извън матрицата след пети и седми клас според мен не е в знанията, а в средата. Добрите училища вървят с повече добри деца. Може би. Е, и с останалите рискове. Оставането извън матрицата значимо ограничава общуването. Така мисля сега. Друго мнение ще е от полза...
Браво за “Maтрицата”. Тук няма извън матрицата. Не са високи баловете, за НЕГ колко беше? Високо е най-ниското за приет да е 98,5 от 100, закъдето сме се запътили.

# 364
  • София
  • Мнения: 2 925
Само че тук има и още един нюанс. В повечето случаи лежерните училища привличат родители не с това, че децата няма да учат много. Напротив, обещават децата да знаят и могат много повече, но по "алтернативен", съответно по-добър начин, като в допълнение ще развият креативност и въображение и ще избегнат вкарването в калъп, ще изпреварват програмата на МОН... Бях на отворени врати на Откривател навремето и точно неща в този дух се обещаваха. А и в други алтернативни съм я слушала същата песен.
 В един момент, след като са вече в училището, една част от родителите започват да се усещат, че нещата не са точно такива, каквито са обещавани. Обаче е късно и нямат особен избор. В ЧУ, които се славят с учене вече места няма, а и има сериозни изпити, за които трябва подготовка.  Остава и вариант ДУ и/или уроци. Имам такива примери около мен. Познати обиколиха няколко "алтернативни", започвайки от Валдорф, а накрая се сетиха, че детето ще кандидатства в НЕГ и сега наваксат с уроци. Алтернативните ЧУ са подходящи за хора, които са много убедени, че няма да им се налага сблъсък с МОН и с много различно виждане за живота.

# 365
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 179
Родителите, които влизаме в матрицата, искаме едно нещо - добро образование за децата ни. То е съвкупност от няколко неща и остава за цял живот. Прости, елементарни хора, завършили 12 клас има много, така че не е все едно как, къде и с кого. Някои залагат и на изграждането на силни контакти (Итал.лицей) - повечето деца са от един кръг, изграждат връзки и един ден сливат семейните бизнеси или стават бизнес партньори. Нищо по-различно от навсякъде по света.

# 366
  • София
  • Мнения: 62 595
НУКК  и алтернативните са за деца с осигурено бъдеще и затова родителите им могат да си позволят лежерност. колкото до контактите, те се правят навсякъде по училищата.
Алтернативни начини нямя. винаги се иска усилие и често се учат неща, които са скучни и трудни.

# 367
  • Мнения: 234
Тогава това засяга порастването на родителите, а не имането на топки. Всеки родител си има някаква своя визия за това как трябва да изглежда детството и живота на детето му, кято до голяма степен е отражение на самия него - дали заради положителен или отрицателен опит или просто мода. Това с успеха в живота и шестиците е тип самоуспокоение, цяла индустрия е построена на него с една камара имена, спрягани от типа "Айнщайн е бил тройкаджия, пък виж го - гений" или "Стив Джобс не е завършил университет, пък направи Епъл".

Не се самоуспокоявам, споделям наблюдения. Айнщайн изобщо не е бил тройкаджия между другото.

Това, което се опитвам да кажа, но си давам сметка, че не си формулирам мисълта по най-добрия начин, е че рискуваме в целия напън децата да прегорят докато завършат средно образование, а това може да ги обрече на цял живот тъжни опити да се надскочат и докажат. Кому е нужно? Казвам го от позицията на родител, който също изисква от децата си.

Последният коментар на Андариел за контактите ме подсети - мой близък се върна от следване в Германия миналата година и започна бизнес със свой съученик от гимназията (която е да речем непретенциозна по форумските стандарти). Доста добре се очертава да им вървят нещата въпреки, че не са били "академични" деца и двамата.

# 368
  • Мнения: X
Не са още толкова високи баловете за ДЕГ, не се шашкайте.
Не е точно така, има за какво да се шашкат. А теб като те чета, ако е истина това, което пишеш, имаш още повече от какво да се шашкаш, ама е добре, че не ти пука особено. Добре за душевното здраве, де. Иначе търсенето на ..... е трудна работа и рядко завършва с намиране. Разбира се, всеки си мисли, че ще се озове в малката вероятност Simple Smile  Но законите на статистиката са железни.  
Истината е, че за успех в живота не са нужни шестици в дипломата за начално/средно образование и медали от състезания.

Първо, какво е успех в живота. И след това, единственото, което е нужно, без да зависи от дефиницията за успех, е късметът.

Последният коментар на Андариел за контактите ме подсети - мой близък се върна от следване в Германия миналата година и започна бизнес със свой съученик от гимназията (която е да речем непретенциозна по форумските стандарти). Доста добре се очертава да им вървят нещата въпреки, че не са били "академични" деца и двамата.
Чисто емпирично, има неакадемични деца с бизнеси и пари, но има много, много повече неакадемични деца без работа, без пари и без идея за това какво да правят в бъдеще. Всеки си прави сметката къде иска да е  неговото дете и каква е вероятността да бъде в първата и каква - във втората група.

Последна редакция: сб, 16 ное 2019, 23:12 от Анонимен

# 369
  • София
  • Мнения: 16 209
Високо е най-ниското за приет да е 98,5 от 100, закъдето сме се запътили.
JoyJoyJoy
Убиваш ме!
'Ми, то и за СМГ с немски не е висок балът тогава. А под 98,5т. /95 например/ се изкарват без проблем. К'во се шашкате наистина? Laughing

# 370
  • Мнения: 234
Чисто емпирично, има неакадемични деца с бизнеси и пари, но има много, много повече неакадемични деца без работа, без пари и без идея за това какво да правят в бъдеще. Всеки си прави сметката къде иска да е  неговото дете и каква е вероятността да бъде в първата и каква - във втората група.

"Успех в живота" наистина е мъгляво понятие, почти веднага съжалих, че го използвах.

Само уточнявам, че под "неакадемични" деца аз лично не разбирам необразовани, а такива, които завършват добро образование, но без да са първенци на випуска, медалисти от състезания и пълни отличници по всичко.

# 371
  • Мнения: 17 230
Базирайки се на опита се, “неакадемичните” АКА не първенци на изпитите,златни медалисти и прочие, се оказват по-успешните в живота.

# 372
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Моят опит е различен. Златни медалисти и първенци познавам много добре реализирани.
Само че нашия опит и познанства не доказват нищо. Освен това съм забелязала, че дроп-аутите са доста по-вокални

# 373
  • Мнения: X
Моят опит е различен. Златни медалисти и първенци познавам много добре реализирани.
Само че нашия опит и познанства не доказват нищо. Освен това съм забелязала, че дроп-аутите са доста по-вокални

Точно. Освен другото, винаги има елемент на confirmation bias в личните ни оценки, според ситуацията на всеки.
Всъщност, от мненията по темата човек може да разбере с висока степен на вероятност чие дете е отличник и медалист, и чие не е Simple Smile Психология.
Високо е най-ниското за приет да е 98,5 от 100, закъдето сме се запътили.
JoyJoyJoy
Убиваш ме!
'Ми, то и за СМГ с немски не е висок балът тогава. А под 98,5т. /95 например/ се изкарват без проблем. К'во се шашкате наистина? Laughing
Специално за юристи - не е важен абсолютният брой точки, а относителното им място в разпределението на децата по точки и съотношението кандидатствали/места. Т.е. не колко точки от колко максимум имаш, а 1) къде си в конкретното разпределение по точки спрямо другите и 2) колко са другите и за колко места се борят. Може да имаш 50/100 и пак да си сред първите, ако тази година разпределеното на резултатите е било такова, че 50/100 имат 1 % от участниците, а останалите са под 50. И може да имаш 50/100, да си сред последните по резултат, но ако има 100 кандидата за 100 места, пак си вътре. И обратно.
По спомен, в АК редовно има приети с 38-39 %  от 100 % възможни, сборно от двата модула (тест и есе), което изобщо не значи, че приетите деца са някакви слабаци.

Последна редакция: пт, 15 ное 2019, 14:55 от Анонимен

# 374
  • София
  • Мнения: 2 925
Къде се загуби Ежко? Thinking

Общи условия

Активация на акаунт