Плюсове и минуси на кварталите в София - 7 тема

  • 41 116
  • 742
  •   1
Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 4 192
Ние сме си виновни, и не безпаричието е проблем.
Ако караш трошка със сигурност не излиза по-евтино от нова кола с катализатор, разни корейки виждам, не е непосилно.
Според мен опира до култура и възпитание/манталитет. Не ни е грижа за околната среда, видно е и от спътник.
Ами не е така - новите коли струват поне 20 пъти по-скъпо от трошка за 1000лв, имат нужда от каско, поддръжка, обслужване в официален сервиз. А това струва пари.
Аз съм за зверски данъци за всички!  Sunglasses

# 271
  • Мнения: 18
Ние сме си виновни, и не безпаричието е проблем.
Ако караш трошка със сигурност не излиза по-евтино от нова кола с катализатор, разни корейки виждам, не е непосилно.
Според мен опира до култура и възпитание/манталитет. Не ни е грижа за околната среда, видно е и от спътник.

ами не е точно така, защото някой с 1200лв. заплата не мисля че може да си купи нещо за 20 хил. лв. което е пак "нова кола" на старо за българските стандарти. Корейските и те станаха скъпотия, чисто нови са х40/60 хил .лв японските също, болшинството разбира се не може да си го позволи особено в другите градове съвсем забрави, защото там заплатите не са достигнали и 1000лв. Съвсем друго на ръка е както споменахме, че няма улици и ако ти е нова колата е заминала след Х брой км.

# 272
  • В планината / На морето
  • Мнения: 1 011
Хахахаха - Фъки , много подходящо !

# 273
  • София
  • Мнения: 2 035
ами не е точно така, защото някой с 1200лв. заплата не мисля че може да си купи нещо за 20 хил. лв. което е пак "нова кола" на старо за българските стандарти. Корейските и те станаха скъпотия, чисто нови са х40/60 хил .лв японските също, болшинството разбира се не може да си го позволи особено в другите градове съвсем забрави, защото там заплатите не са достигнали и 1000лв. Съвсем друго на ръка е както споменахме, че няма улици и ако ти е нова колата е заминала след Х брой км.

Ами виж сега, колата не е нито жизнена необходимост, нито основно човешко право (а още по-малко - безплатното паркиране на тротоара пред входа). Ако на някого му е скъпа новата и екологична кола, може просто да не си купува кола, нали така? Оправданието "тровя ви със старата си трошка, щото нямам пари за нова" и "паркирам ей тука в градинката, щото нямам пари за гараж" минава само пред импотентни и популистки администрации като нашата.

# 274
  • Мнения: 11 312
Аз пък се чудя следното:
Тезата на хората с възможности, поне в имотните теми, е следната: Този, който няма пари за нова кола, да се придвижва с ГТ, за да не МИ трови въздуха!
Аз пък питам тези хора с възможности с новите коли - Вие защо не се придвижвате с ГТ, за да не СИ (и МИ) тровите въздуха? Че то колкото и да са екологични тези коли, все тровят, просто е по-малко от старите.

# 275
  • Мнения: 5 302
Животът е така устроен, че ако не можеш да си позволиш скъпото, допускаш по-евтината алтернатива.
Като е трошка - висок данък, задължителен катализатор и в един момент спиране от движение, ако не отговаря на еконормите.
При кварталите е същото - нямаш възможност да поддържаш 3-стаен в Идеален център или вилает в Бояна и отиваш някъде, където те устройва.
Животът е въртележка, не знаеш утре какво те очаква.

# 276
  • София
  • Мнения: 16 541
Тези с възможности се придвижват с електрически коли за да не ТИ тровят въздуха. И се топлят на газ, за да не СИ тровят въздуха.

# 277
  • Мнения: X
Аз пък се чудя следното:
Тезата на хората с възможности, поне в имотните теми, е следната: Този, който няма пари за нова кола, да се придвижва с ГТ, за да не МИ трови въздуха!
Аз пък питам тези хора с възможности с новите коли - Вие защо не се придвижвате с ГТ, за да не СИ (и МИ) тровите въздуха? Че то колкото и да са екологични тези коли, все тровят, просто е по-малко от старите.
Не знам дали съм от хората с възможности, но колата ни  е евро 6 и стои на паркомястото си, и се ползва от време на време, основно за извънградско, ежедневно се придвижваме пеш или с метро, понякога  и с трамвай. Но съм далеч по-склонна да приема придвижващи се с електромобили или с нови коли с малки емисии, отколкото със сегашните таралясници. И мисля, че е в интерес и на същите тези с таралясниците, защото и те, и техните деца дишат същия въздух, който е дело на общите им усилия. Те тровят и твоя, и своя въздух, да не ходят със скафандри нещо? А после ругаят общината за нещо, което те самите са сътворили.

Кой оспорва, че животът е въртележка, това към Уотърпруф. Да, така е, но това не е оправдание да тровиш въздуха, който и ти, и другите дишат. В крайна сметка като си дошъл или роден на място, където има още милион и половина живеещи, ще се съобразяваш с това. В интерес на всички е.

Скрит текст:
ами не е точно така, защото някой с 1200лв. заплата не мисля че може да си купи нещо за 20 хил. лв. което е пак "нова кола" на старо за българските стандарти. Корейските и те станаха скъпотия, чисто нови са х40/60 хил .лв японските също, болшинството разбира се не може да си го позволи особено в другите градове съвсем забрави, защото там заплатите не са достигнали и 1000лв. Съвсем друго на ръка е както споменахме, че няма улици и ако ти е нова колата е заминала след Х брой км.
Ами виж сега, колата не е нито жизнена необходимост, нито основно човешко право (а още по-малко - безплатното паркиране на тротоара пред входа). Ако на някого му е скъпа новата и екологична кола, може просто да не си купува кола, нали така? Оправданието "тровя ви със старата си трошка, щото нямам пари за нова" и "паркирам ей тука в градинката, щото нямам пари за гараж" минава само пред импотентни и популистки администрации като нашата.
Точно така е.

Последна редакция: пт, 13 дек 2019, 14:59 от Анонимен

# 278
  • София
  • Мнения: 2 035
man_darin_ka, така е, ако отидем още по-далеч и поставим директно въпроса за колата в града. Лично аз съм против автомобилите в градовете и съм го писала неведнъж. Автомобилът няма място в градската среда. Естествено, няма как да се зачеркне автомобилният транспорт изцяло, но може поне да е ограничен единствено до случите на реална необходимост, т.е. траснпорт на стоки и обемни предмети и на трудноподвижни хора. А другата крайност - нашенското явление да возиш само и единствено собствените си задни чанти (и за дамите - чантичката)  в два тона бълващо дим желязо - това е социално зло и трябва да му се противодейства по всякакъв начин, с всякакви рестрикции, административни и финансови. Но тук нещата с автомобилите са оставени на пълен самотек.

# 279
  • Мнения: X
flip, не мога да съм по-съгласна Hands Plus1

# 280
  • Мнения: 5 302
Poppea, не оспорвам, че стария автомобил няма място в нито един град или село по света, ако не отговаря на зададените еконорми.
В Америка например има много стари автомобили, но до една са снабдени с катализатори, няма как да минеш своя преглед и да те допуснат да шофираш, ако като я закачат тя отделя повече вредни емисии от допустимото.
Споделям чуждия опит, защото виждам, че той работи и няма мрънкащи. Но дишаш и не риеш прах от первазите на прозорците си ката ден.
Мисля, че беше миналата зима, когато се обсъждаше по-висок налог за старите автомобили. Голяма разправия беше и накрая нищо. Без крути мерки няма решение. Дали за горене на боклуци или заради стари трошки, трябват мерки, драстични. Иначе е едно преливане от пусто в празно, и пак се говори за възможности, за пари.
Затова казах, че животът е въртележка.
И все пак се говори за България, по-специално София - прекрасно уреден градски транспорт, реално почти не се налага да ползваш автомобил за придвижване.

# 281
  • Мнения: 11 312
Тези с възможности се придвижват с електрически коли за да не ТИ тровят въздуха. И се топлят на газ, за да не СИ тровят въздуха.

Тези с електромобили тровят чуждия въздух и вода, за да им произведат батериите за колата. Но какво им пука за чуждия въздух и вода, много са фешън и еко.
 А докато зареждат батерията, ползват ток, който трови и мен, и теб (от въглищните ТЕЦ-ове - Мариците, Брикел и някои други, не са много вече, но все още ги има - поне до 2025 г.).

# 282
  • Мнения: X
мандаринка, още не са измислили двигател на вода, нито перпетуум-мобиле, така че няма напълно чиста технология за енергия, но има с повече или по-малко компромиси.
А най-зле е тази, която бълва ФПЧ и отровни газове, които директно пряко и по много влизат в твоите и на децата ти, моите и на децата ми дробове, и в дробовете на тези с таралясниците също, и на техните деца. Това е проблем 1) най-лесно разрешим технологично и административно, стига да има политическа воля и 2) най-належащ заради прекия и видим отрицателен ефект. Това, разбира се, не изключва мерки и в други посоки, но този проблем е много належащ и това всяка зима с мъглите и инверсиите се вижда.
Абе как в Букурещ могат, а нашите не могат, питам аз?! Букурещ е на същото положение, хората там са същите продукти на соц.-а,  а политиците им също искат да бъдат избрани. Значи, всичко това не пречи да се вземат мерки за спиране на старите коли в центъра и не само.

Последна редакция: пт, 13 дек 2019, 15:44 от Анонимен

# 283
  • Мнения: 14 393
Sharky, те може да не ти тровят въздуха, но докато им с епроизведат и после рециклират батериите, ти тровят водата и земята! недей да си мислиш, че са безвредни. Това с глобалното затопляне, мръсния въздух и електрическите автомобили си е чист бизнес и за съжаление никакви чисти намерения не стоят зад това.

# 284
  • Мнения: X
Sharky, те може да не ти тровят въздуха, но докато им с епроизведат и после рециклират батериите, ти тровят водата и земята! недей да си мислиш, че са безвредни. Това с глобалното затопляне, мръсния въздух и електрическите автомобили си е чист бизнес и за съжаление никакви чисти намерения не стоят зад това.

Не мога да се съглася специално за ФПЧ и за газовете от автомобилите в София. Където има струпване на огромно количество хора и съответно е много евтино да имаш автомобил и колкото е по-стар, толкова  е по-евтино. Да, електромобилите си имат недостатъци, аз лично съм на мнението на Флип за нуждата от силно ограничаване на автомобилите (всякакви) в големия град, но все пак е някаква крачка напред в сравнение със сегашното положение. Което от година на година става все по-зле и заради увеличения брой таралясници, и заради климатичните условия и релефа в София.
Poppea, не оспорвам, че стария автомобил няма място в нито един град или село по света, ако не отговаря на зададените еконорми.
В Америка например има много стари автомобили, но до една са снабдени с катализатори, няма как да минеш своя преглед и да те допуснат да шофираш, ако като я закачат тя отделя повече вредни емисии от допустимото.
Споделям чуждия опит, защото виждам, че той работи и няма мрънкащи. Но дишаш и не риеш прах от первазите на прозорците си ката ден.
Мисля, че беше миналата зима, когато се обсъждаше по-висок налог за старите автомобили. Голяма разправия беше и накрая нищо. Без крути мерки няма решение. Дали за горене на боклуци или заради стари трошки, трябват мерки, драстични. Иначе е едно преливане от пусто в празно, и пак се говори за възможности, за пари.
Затова казах, че животът е въртележка.
И все пак се говори за България, по-специално София - прекрасно уреден градски транспорт, реално почти не се налага да ползваш автомобил за придвижване.
Напълно подкрепям Simple Smile Теб ще те цитирам на всички многозайковци, които казват, че в София ГТ бил ужасен и те от колата си няма да слязат заради това Simple Smile
ГТ не може да замени комфорта на личния автомобил, обаче който иска в голям град с милиони като него, които искат същото, ще трябва да направи компромиси с комфорта си. Но и аз мисля, че ГТ в София е много добър и се подобрява непрекъснато, а метрото много спомага за това.

Последна редакция: пт, 13 дек 2019, 15:46 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт