Плюсове и минуси на кварталите в София - 7 тема

  • 41 118
  • 742
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 51 947
Аз пък си мисля, че тез фини прахови частици не са само от изгорелите газове, а и от ужасно мръсните, прахолясали, та чак кални улици. За няколко дни колата ми се покри с приличен слой кал, фино разпръскван от автомобила пред мен....

Калта и прахоляците са много типично за София. В западен град и дъжд да вали обувките ти си остават чисти, и колите не се калят. У нас уж са павирани улиците, ама кал навсякъде. Трябва да се изпратят специалисти за обмяна на опит да видят как се спира това Mr. Green
Обаче ФПЧ са много по-фини от прахоляците от калта и не се образуват от мръсотия. ФПЧ са продукт на горене основно.

В Драгалевци и Бояна може и да е малко по-чисто, все пак са малко по-високо, но в никакъв случай там не е планински въздух - Драгалевци е на около 800 метра надморска височина, а София е на 550.  250 метра разлика има значение, ама смогът стига по-високо.

# 301
  • Мнения: 21 785

Ако ФПЧ се създават от горене, значи лятото би трябвало да нямаме проблем с чистотата на въздуха? Защото ако зависи от прахоляка, там е катр сезон, освен ако не валне дъжд, когато пък става кално. Много са кални и прашни улиците на София и не смятам, че затова са виновни хората, а лошата поддръжка и на практика липсата на миенето им. Доколкото виждам, веднъж годишно през пролетта се случва.

# 302
  • Мнения: 11 312
Защо се говори единствено за затваряне на центъра за коли? Това как ще зачисти въздуха в кварталите?

Ето днес го четох това за въздуха и ветровете

http://epicenter.bg/article/archive/20466/11/33?fbclid=IwAR08lbe … W16U73khCblFGBYW4

Трябва да се изпратят специалисти за обмяна на опит да видят как се спира това Mr. Green

Е, веднага казвам - в Париж мият улиците всяка нощ - на отворен, а дори и на затворен прозорец се чува, а сутрин тротоарите са леко влажни все още. Като си лъснеш обувките в понеделник сутринта, до края на работната седмица в петък можеш да не ги бършеш. В София не издържат от Сточна гара до Витошка.
И допълвам - в Париж не разместват паркираните коли всяка нощ, за да измият.

В Москва ми казаха, че всяка вечер към 6-7 ч. бригадите чистачи са строени около метростанциите, за да почнат да чистят ръчно - кошчета, кофи и т.н. боклуци, които неизбежно се натрупват в един голям град както от живущите, така и от туристите и преминаващите. Големите пространства се чистят с машини. Аз лично видях снегорини и снегоринчета как чистеха през зимата, снимала съм ги дори - пред гара, по голям булевард и алеите в квартална градинка.
То и снегоринът българин го е измислил - Асен Йорданов, онзи, на когото е кръстен булевардът. Но го е измислил в Ню Йорк - сложил една приставка отпред на един камион и предложил така да ринат снега там.

# 303
  • Мнения: 18
Ами какво да ти кажа, това е проблем на манталитета. Аз явно съм много стара, но през 90-те не си избирахме мъже по колата и дори не ни пукаше има ли кола, няма ли... Щом днес колата е нужна за нуждите на възпроизводството, значи на зле отиват нещата Grinning Сещам се Сакскобургготски (който едва ли се е качвал в ГТ, но това е друга тема) и прословутия му призив за смяна на чипа.
Многоетажните паркинги са добро решение, но не виждам СО някога да съумее да въведе нещо подобно. А с тая скорост на строителство скоро няма да има и къде да се сложат.

мисля, че тогава през 90те започна с показното на колите в България, всъщност то винаги си го е имало и има по цял свят, когато си с лъскава каляска си винаги "една класа отгоре", но у нас явно бая е откроено и колата си е направо религия не само в България, а във всички страни в източна Европа. С Градски Траснпорт в София ами става да, но в другите градове не става и не работи. Саксидиотски го остави, той е същия като тези в ЕС където умуват как да затрият икономиката с техните екологии, но всички се возят в скъпи лимузини и частни самолети произведени с доста СО2.
Ако някой е забелязал, самолетите които доста ниско прелитат над София, за тях няма ден няма нощ, а те ти го изсипват керосина директно на главата, за тях никой нищо не казва, на един полет един самолет харчи по няколко хиляди тона гориво, но видиш ли дизела бил вреден, даже някой се беше изцепил, че бил по вреден и от цигарите което е пълна идиотщина вече.

# 304
  • Мнения: 5 302
Самолетите са страхотен замърсител, затова и Европа се гласи да въведе екотакса и за тях, към билетчето.
Доколкото помня Холандия засега от ЕС го е въвела единствено, още е на етап обсъждане.

# 305
  • Мнения: X

Ако ФПЧ се създават от горене, значи лятото би трябвало да нямаме проблем с чистотата на въздуха? Защото ако зависи от прахоляка, там е катр сезон, освен ако не валне дъжд, когато пък става кално. Много са кални и прашни улиците на София и не смятам, че затова са виновни хората, а лошата поддръжка и на практика липсата на миенето им. Доколкото виждам, веднъж годишно през пролетта се случва.
Защото зимата има мъгла и инверсия, които лятото ги няма. Има си физични обяснения за ФПЧ и този мръсен въздух през зимата, и разбира се, и печките допринасят, но това не отменя необходимоста от мерки за колите.  Прахолякът е друго нещо. Не че много мият, но все пак мият няколко пъти в годината, поне при нас.
А за теб е ясно, след като имаш работа всеки ден в центъра, а ГТ точно в Драгалевци е зле, едно от много малкото места в София, където това е така, ти ще драпаш със зъби и нокти да не ограничават колите в центъра.
Скрит текст:
Ами какво да ти кажа, това е проблем на манталитета. Аз явно съм много стара, но през 90-те не си избирахме мъже по колата и дори не ни пукаше има ли кола, няма ли... Щом днес колата е нужна за нуждите на възпроизводството, значи на зле отиват нещата Grinning Сещам се Сакскобургготски (който едва ли се е качвал в ГТ, но това е друга тема) и прословутия му призив за смяна на чипа.
Многоетажните паркинги са добро решение, но не виждам СО някога да съумее да въведе нещо подобно. А с тая скорост на строителство скоро няма да има и къде да се сложат.

мисля, че тогава през 90те започна с показното на колите в България, всъщност то винаги си го е имало и има по цял свят, когато си с лъскава каляска си винаги "една класа отгоре", но у нас явно бая е откроено и колата си е направо религия не само в България, а във всички страни в източна Европа. С Градски Траснпорт в София ами става да, но в другите градове не става и не работи. Саксидиотски го остави, той е същия като тези в ЕС където умуват как да затрият икономиката с техните екологии, но всички се возят в скъпи лимузини и частни самолети произведени с доста СО2.
Ако някой е забелязал, самолетите които доста ниско прелитат над София, за тях няма ден няма нощ, а те ти го изсипват керосина директно на главата, за тях никой нищо не казва, на един полет един самолет харчи по няколко хиляди тона гориво, но видиш ли дизела бил вреден, даже някой се беше изцепил, че бил по вреден и от цигарите което е пълна идиотщина вече.
Над Франкфурт летят и кацат десетки пъти повече самолети, обаче проблем с ФПЧ и чистотата на въздуха като в София няма. Това е друг проблем, не измествай темата, има и други замърсители и по други начини, но това не отменя нуждата от мерки за колите.
Самолетите са страхотен замърсител, затова и Европа се гласи да въведе екотакса и за тях, към билетчето.
Доколкото помня Холандия засега от ЕС го е въвела единствено, още е на етап обсъждане.
Самолетите са друг проблем, те нямат ефекта на таралясниците, а и кацат навсякъде и повече от София. От 100 кладенеца вода ще донесат само и само да не слязат от таралясниците си....
Аз пък вярвам, че сега зелените в СОС ще гласуват за мерки като в Букурещ Wink да ги видим колко са зелени.

# 306
  • Мнения: 51 947

Ако ФПЧ се създават от горене, значи лятото би трябвало да нямаме проблем с чистотата на въздуха? Защото ако зависи от прахоляка, там е катр сезон, освен ако не валне дъжд, когато пък става кално. Много са кални и прашни улиците на София и не смятам, че затова са виновни хората, а лошата поддръжка и на практика липсата на миенето им. Доколкото виждам, веднъж годишно през пролетта се случва.

Ами то си е така - лятото проблемът е много по-малък. Едно, защото няма инверсии и второ, защото от двата фактора (коли и печки) остава само единият. Но и при колите също имаме горене и затова и те генерират ФПЧ, особено дизелите.

А улиците са кални не само заради немиене. Градинките са без бордюри, изкопите от строежите не са изолирани и калта се разнася. В чужбина за това има големи глоби. Хубавото е, че и у нас вече виждам да мият гумите на камионите на излизане от строителен обект - добро начало.

Относно самолетите - те работят с керосин - най-качественото гориво и категорично не замърсяват с ФПЧ (както и природния газ). И не ни изсипват керосин на главите, защото керосинът изгаря и остават продуктите на горенете, а те са основно въглероден диоксид и азотни окиси и на-вече са много - един самолет гори колкото стотици коли.

# 307
  • Мнения: X

Ако ФПЧ се създават от горене, значи лятото би трябвало да нямаме проблем с чистотата на въздуха? Защото ако зависи от прахоляка, там е катр сезон, освен ако не валне дъжд, когато пък става кално. Много са кални и прашни улиците на София и не смятам, че затова са виновни хората, а лошата поддръжка и на практика липсата на миенето им. Доколкото виждам, веднъж годишно през пролетта се случва.

Ами то си е така - лятото проблемът е много по-малък. Едно, защото няма инверсии и второ, защото от двата фактора (коли и печки) остава само единият. Но и при колите също имаме горене и затова и те генерират ФПЧ, особено дизелите.

А улиците са кални не само заради немиене. Градинките са без бордюри, изкопите от строежите не са изолирани и калта се разнася. В чужбина за това има големи глоби. Хубавото е, че и у нас вече виждам да мият гумите на камионите на излизане от строителен обект - добро начало.
Абсолютно е така - трябват мерки и за колите, и за печките, едновременно.
Калните улици са най-вече заради строежите. Градинките не знам къде са без бордюри.
За самолетите - точно, проблем има, но той  е съвсем друг, не е свързан с това, което се случва  през зимата в София.

# 308
  • Мнения: 18
Самолетите са страхотен замърсител, затова и Европа се гласи да въведе екотакса и за тях, към билетчето.
Доколкото помня Холандия засега от ЕС го е въвела единствено, още е на етап обсъждане.

екотаксите и подобни глупости на екотерористите не решават проблема за замърсяването, както и картинките на цигарите които според мен ще доведат повече за психични проблеми на пушачите отколкото някой да се откаже от цигарите. Тези хора които са го предложили това нещо са психично болни според мен.
Да пуснат самолети на водород, хелий или на слъчеви батерии да видим, ако не паднат тогава това ще да е решението Yum, но с такси само товариш населението, качваш напрежението и всичко приключва с революция накрая. Също и чистотата като е в частни ръце резултата е трагедия, примери бол в Италия у нас и т.н.

# 309
  • Мнения: 21 785
Попеа, аз драпам за достъп на коли в центъра, ти драпаш за ограничаването им, защото там няма въздух, всеки за нещо се бори в този живот. И си търпи неуредиците в квартала. Няма идеално място за живеене.

# 310
  • Мнения: X
Попеа, аз драпам за достъп на коли в центъра, ти драпаш за ограничаването им, защото там няма въздух, всеки за нещо се бори в този живот. И си търпи неуредиците в квартала. Няма идеално място за живеене.
В моя квартал неуредици няма, в твоя няма ГТ, та ти е грижа колата, а и в двата квартала въздухът  за дишане е същият, колкото и да се напъваш да обясняваш друго, заради котловината, инверсията и прочие физични фактори, сто пъти вече посочени и обяснени тук и не само от мен. И точно за този въздух става въпрос. Виж картата на замърсяването, след като не искаш или не можеш да се качиш на бай Кръстьо.

На моето място в момента е зелено, точно толкова, колкото на твоето - с изключение на Околовръстното до вас заради петъчното задръстване:
https://airbg.info/map/
Когато падне мъглата и се образува инверсия, и на двете места става червено. Не знам какъв трябва да си, за да не можеш да разбереш простия факт, че в котловина с инверсия няма значение дали си в Драгалевци или в Лозенец, въздухът е еднакъв чак до последните вили на баира.   И че Драгалевци и Лозенец са на съпоставима надморска височина, недостатъчна да ги изкара над смога.
Мисля, че забраната за коли в центъра е само въпрос на време и то не много. Което ще бъде чудесно. Началото винаги е трудно, помня първата зона в центъра, а сега много квартали вече сами я искат. Същото ще стане и с колите.
П.С Точно в момента в центъра на вилна зона Симеоново/Драгалевци е червено,  а в Лозенец до гората е зелено.

Последна редакция: пт, 13 дек 2019, 17:57 от Анонимен

# 311
  • Мнения: 18
интересно ми е тези в Катар, Кувейт или ОАЕ какво мислят за "чистия въздух" като там колите им харчат х20/100 и си имат едни пясъчни бурии които частици ти проникват където се сетиш, това всичкото плюс пътническите и военните самолети и кораби които са постоянно в този район. Ако спрат колите и самолетите трябва да се върнат на камилите в пещерите обратно, съмянвам се да го направят, ние ако спрем дизела и колите в центъра, а другите пушлявят повече надали ще се оправи въздуха генерално. Ако някой иска чист въздух горе в планините при козите в градовете надали ще се случи въпреки глупостите на ЕС.

p.s. oсвен засаждането на повечко дръвчета в София, за друго не се сещам като решение, това обаче никой не го прави

# 312
# 313
  • Мнения: X
интересно ми е тези в Катар, Кувейт или ОАЕ какво мислят за "чистия въздух" като там колите им харчат х20/100 и си имат едни пясъчни бурии които частици ти проникват където се сетиш, това всичкото плюс пътническите и военните самолети и кораби които са постоянно в този район. Ако спрат колите и самолетите трябва да се върнат на камилите в пещерите обратно, съмянвам се да го направят, ние ако спрем дизела и колите в центъра, а другите пушлявят повече надали ще се оправи въздуха генерално. Ако някой иска чист въздух горе в планините при козите в градовете надали ще се случи въпреки глупостите на ЕС.

p.s. oсвен засаждането на повечко дръвчета в София, за друго не се сещам като решение, това обаче никой не го прави
Какво мислят в Катар или Кувейт много слабо ме интересува.
В София има метро и градски транспорт, и няма нужда от камили. И няма нужда от стотиците хиляди таралясници всеки ден по улиците. Решението е ясно, като в Букурещ. И като във всеки нормален европейски град.
Hands Plus1

# 314
  • Мнения: 18
нищо не се прави и тоя сайт с фасона на Данчето тц Yum Положението е леко катастрофално с апокалиптични нотки на 3тия свят
Какво мислят в Катар или Кувейт много слабо ме интересува.
В София има метро и градски транспорт, и няма нужда от камили. И няма нужда от стотиците хиляди таралясници всеки ден по улиците. Решението е ясно, като в Букурещ. И като във всеки нормален европейски град.
е тебе може да не те интересува, но ние не живеем в два отделни свята, ако там димят повече при комшиите на 6000км. не мисля, че у нас ще е по-чисто относно въздуха, но ако това ви топли ок. Какво му е решението ? Като за начало да оправят поне улиците и после вече да мислят за екология, между другото братята са доста напред в това екологично отношение



ако не се лъжа това е центъра, а сградата отзад е леко надраскана и прилича на шесторазрядна страна

Последна редакция: пт, 13 дек 2019, 19:03 от mister_m

Общи условия

Активация на акаунт