Плюсове и минуси на кварталите в София - 7 тема

  • 40 960
  • 742
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 2 524
Конкретно във Вазов зоната ще реши много проблеми. На последното обсъждане имаше предложения да се въведе и в събота и неделя, шефката на ЦГМ каза, че не е невъзможно да стане, ако се предложи писмено.
На пролет ще има и друга близка спирка на метрото - на бул. България. С добър довеждащ транспорт може да се окаже чудесна комбинация.
Но за паркинги в квартала не е лесно - подземни трудно ще се направят, има много подземни реки и на повечето места мазетата се пълнят с вода. “Свободни” терени има точно на тези места - Раковски и Петко Каравелов, и двете до реки (под България минава река). А многоетажни - къде?!? Да закрият гледките на всичките блокове? Да заемат части от парковете? Така че за там зона и метро е супер ОК.
Проблем с намиране на място в долен Лозенец има около улиците под Св. Наум, но там е застоено толкова много, че няма къде игла да хвърлиш, просто е невъзможно за живеене. Хората, които живеят там са свикнали да паркират не ма собствената си улица, а на 1-2-3 пресечки. Но и там съм паркирала точно пред адреса.

За да ви въведат Зона пускайте писма до районния кмет с видимо копие до ЦМГ и кмета на София, за да не ги скрие в последната папка на бюрото си, ако по някаква причина е против лично той или някой от неговата администрация, при когото ще попадне писмото. И ги входирайте и в трите администрации.

# 631
  • София
  • Мнения: 2 524
Света Гора, Миджур, Криволак имах предвид Simple Smile

# 632
  • Мнения: X
Света Гора, Миджур, Криволак имах предвид Simple Smile
Че там винаги има места, аз често минавам от там по път за работа. И къде е презастроено там, почти само СС има, строено е с вътрешни дворове и зеленина, в едни други години и при други условия.  Точно днес на Света гора гледах местата преди бензиностанцията с Криволак, имаше няколко. В този форум човек всичко може да прочете, ако не го виждам с очите си, може и да повярвам. Презастроено е на Цветна Градина и Дим. Хаджикоцев, като пример.

# 633
  • София
  • Мнения: 2 524
В горната част, вечер около 19,30 - няма места почти. През деня има бол

# 634
  • Мнения: 2 359
Следите ли драмата с въздуха в София. Драгалевци е категоричен първенец по замърсяване, Бъкстон, ОК, Красна Поляна, Подуяне, центъра също ярко се откроявят.

# 635
  • София
  • Мнения: 12 371
Малинова долина също. Вечер почти не се вижда съседния блок.

# 636
  • Мнения: 20 019
Следите ли драмата с въздуха в София. Драгалевци е категоричен първенец по замърсяване, Бъкстон, ОК, Красна Поляна, Подуяне, центъра също ярко се откроявят.
Зелен билет има ли?
Фъндъкова нали така го бори мръсния въздух Joy
Чакаме и инсинератора в центъра.

# 637
  • Мнения: 2 359
Следите ли драмата с въздуха в София. Драгалевци е категоричен първенец по замърсяване, Бъкстон, ОК, Красна Поляна, Подуяне, центъра също ярко се откроявят.
Зелен билет има ли?
Фъндъкова нали така го бори мръсния въздух Joy
Чакаме и инсинератора в центъра.

Ми...няма зелен билет. Нещо чакат некви сензори да покажели незнам си кво, а то на вън не се диша...

# 638
  • София
  • Мнения: 865
Ежедневно използвам ГТ. Живея в квартал с метро и добра надземна мрежа, но това няма как да ми сложи розови очила, за цялостния проблем. Ами не е добър ГТ. Да, има и хубави тролеи, чисти и топли, но има и автобуси, под всякаква критика. Тъпканицата в метрото, не ми я хвалете. До скоро работех, в другия край на София, е нямаше такава мъка с метрото, благодаря. Ако беше толкова хубаво, нямаше болшинството да е с автомобилите. П.П колата ми излиза да се разходи в почивните дни, когато е приятно за шофиране. Да не забравяме и че голяма част от живущите извън София ежедневно идват с личните си автомобили и става още по-нетърпимо. Няма защо да се сърдим и за това, София не е България, но нуждата е принудила тези хора.
П.П Надявам се третия лъч да не е за сметка, на наличните мутриси до момента.

# 639
  • Мнения: 22 077
От догодина предвиждат нискоемисионна зона в центъра - https://www.24chasa.bg/novini/article/8080381

# 640
  • Мнения: X
Цитат
За какво ти е паркинг тогава?
Паркинги трябват, за да не се намалява пропускливостта на улиците, които и без това не са кой знае колко широки. Ако каращите коли не висят на празен ход в задръствания, придвижването ще е значително по - бързо, съответно и замърсяването от изгорели газове ще е значително по малко. Защото дори и хората с евро 6 автомобили, които автоматично изгасват при спиране на колата, просто изключват тази функция в задръстванията, за да не се пали и гаси през 1-3 мин. колата.
А пък аз смятам, че хората трябва да слязат от автомобилите си ежедневно и да се качат на ГТ, тогава няма да има задръствания и никой няма да виси, и не ти трябват пропускливи улици или широки булеварди. И въздухът ще е по-чист, и за хората ще е по-приятно да се разхождат в града, изобщо, ще има много по-приятна за обитаване градска среда.   Посоката е да бъдат ограничавани автомобилите в града, всякак, с данъци, зони, такси, глоби, а не да бъдат стимулирани. В големия град карането на личния автомобил всеки ден е лукс, не е полагащо се право. А парите за паркинги да се дадат за ГТ, за училища и детски градини, за тротоари и зелени площи, и пешеходни зони.
Popea, аз и преди съм казвал, че София е една от най-малко задръстените столици в Европа. Да, в час пик има движение, но то навсякъде е така, а в повечето чужди градове е много по-зле. През по-голямата част на деня обаче трафикът не сериозен. Пак повтарям, че не се сещам за друга столица където от предградие извън околовръсното до централната пешеходна улица да се стига за 12 минути. Забележи и колко коли се движат по Витошка, по обяд. Буквално нула, а това е топ централна част на столицата.

# 641
  • Мнения: 2 359
Нико, я запали дизела и подишай малко чист въздух, че пак почна да изплескваш.

# 642
  • София
  • Мнения: 2 006
Нико, ако ще сравняваш София с други европейски градове, сравнявай със сходни като големина. Естествено, че сме по-добре от Париж или Лондон, та те са си мегаполиси. Но Виена, Брюксел или Амстердам не са по-задръстени от София, да не говорим, че паркиране в зелени площи или напряко на тротоара там няма да видиш дори в гетата.

# 643
  • Мнения: X
Нико, ако ще сравняваш София с други европейски градове, сравнявай със сходни като големина. Естествено, че сме по-добре от Париж или Лондон, та те са си мегаполиси. Но Виена, Брюксел или Амстердам не са по-задръстени от София, да не говорим, че паркиране в зелени площи или напряко на тротоара там няма да видиш дори в гетата.
Точно. Или влизане в забранена улица, или неправилно паркиране. Ще ти съдерат з..ика от глоби. Или Осло, или Копенхаген. А за автопарка, който се движи там, и този, който е в София, няма да отваряме дума.
Нико, ела на Семинарията в 6:00 следобед да видиш как не е задръстено. Или на Графа и Евлоги пак по това време.

От догодина предвиждат нискоемисионна зона в центъра - https://www.24chasa.bg/novini/article/8080381

И това е начало, макар зоната да е малка. Но по-добре от нищо!

Последна редакция: пт, 17 яну 2020, 13:43 от Анонимен

# 644
  • Мнения: 14 352
Ок, колите, че цапат е безспорно, но не и колкото комините. (И моля никой да ми скача - имам си годишна карта за градския транспорт и я използвам, но имам  и кола, която гледам да ограничвам от движение в града.)
Вечер из целия град не се диша от миризма на въглища и изгоряло.   Точно преди седмица минах с колата през надлез Надежда и за няма и 30 сек. чакане на светофара, колата се напълни с миризма от комините, а не от ауспусите. Да, климатичните условия са фактор, но защо лятото въздухът е доста по-чист? Нали колите са си все същите, че и на климатици бичат по светофарите. Това, че във въпросните сайтове един квартал изглежда по-чист от друг не е защото наистина е така, а защото броят на измервателните сензори е по-голям/малък от друг и защото не са поставени при равни условия ( едни са близо до комини и булеварди, а други не са). Навсякъде си е една и съща мръсотия.

Общи условия

Активация на акаунт