СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 7

  • 30 352
  • 772
  •   1
Отговори
# 690
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
Нашата класна по БЕЛ казала, че не е нейна работа да им съобщава резултатите от олимпиадата, като излязат в сайта на РУО през януари, да си ги видели сами - отношение, и чудо...
Не вярвам и аз, девойката да се е класирала, но поне да имам някакъв ориентир с точките..

# 691
  • Мнения: 8 252
Biskvitka, баш нейна работа си е. Голяма философия, да каже на няколко деца точките. В сайта на нашето РУО резултати от общински кръг не поместват, само от областния.
Amanda, аз спрях школата на моя син след месец и половина посещения, защото реших, че не му носи ползи, на него, лично. Не се оказа на нивото, което търсех. Реших, че ще работим вкъщи. Сборници имаме, книжки с тестове, пробни достатъчно се пускат и тук.
Може да прави по един тест седмично и следващите дни да решава задачи от същия тип на който има грешки. Такава елементарна за определяне степента на многочлени бърка и моят понякога. Знае много добре как се определя, но все сбъркал нещо докато брои (май направо в първи клас трябва да го върна). Този подход ми се струва добър, защото постоянно се решават задачи и от предходен материал и припомнят се и се изчистват някои неснояти. През седмицата си решава по текущия учебен материал. Трябва обаче и детето да не клинчи от работа.

# 692
  • Мнения: 6 952
На общински кръг организацията е на училищата, а не на РУО. В срок от 7 работни дни училището трябва да изпрати протокол на РУО. РУО няма задължение да публикува общински кръг. В Правилата е записано, че резултатите се обявяват публично:
"12. При липса на изрично изразено съгласие:
12.1. по т. 11.1. – резултатите от олимпиадата на съответния ученик се обявяват публично с фиктивен номер вместо имената на ученика;"
За общински кръг задължението е на директора на училището.
Борете се за правата си, аман от своеволия. Прекаляват.

# 693
  • София
  • Мнения: 9 132
Amanda.D,  звучи като да има пропуски на различни типове задачи. Най-добре наистина учител, който да работи само с него. Да правят тестове и да решават и обяснява задачите, на които не се е справил.

# 694
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
След ваканцията, пак ще карам дъщеря ми да пита....пълно безхаберие от страна  на учителката. В сайта на РУО евентуално ще пише само тези, които са допуснати до областен кръг, а недопуснатите колко точки имат...

# 695
  • у дома
  • Мнения: 7 166
Amanda,след като си учила в СМГ-това по спомени ,то със сигурност ще можеш да му помагаш,НО иска се отделяне на много време и железни нерви-пиша ти от личен опит за съжаление...

# 696
  • софия
  • Мнения: 25 743
При нас помощта вкъщи се оказа неефективна. Миналата година ходи първия срок в група при Кортезов и баща й й помагаше. Тази година е на частни уроци и разликата е очевидна. Поне моят звяр не поддава на баща си, но с учителя няма мърдане. Освен това, според мен, учител, който преподава, много добре знае на какво да наблегне. При моето дете в момента проблем се оказва, че е придобила навик да пише много по-подробно, отколкото се изисква, което губи време.

# 697
  • у дома
  • Мнения: 7 166
Звънче,моето е пък точно обратния случай-1 част я прави за максимум 30 мин и то с макс 1-2 грешки,а понякога и без грешка-просто голяма част от задачите ги решава без да пише подробно...Обаче на 2 част въпреки че пак решава доста от задачите,по мое мнение ще му кръцнат точки от описателните и то точно,защото няма навик да описва подробно,за хубаво да неговорим...Просто трябва да се научат,че на 1 част се пише колкото може по-малко,даже самото изписване на условието изяжда от минутките,докато на 2 част е обратното-има доста време и е добре да се пише подробно,даже и на задачите,които са само с отговор с цел да не се допусне грешка.

Последна редакция: сб, 21 дек 2019, 16:28 от svetlaem

# 698
  • Мнения: 3 491
Момичета, благодаря ви за мненията.
svetlaem, аз се притеснявам, че много се изнервям като не се сеща да направи нещо. И освен това той сякаш не иска много помощта ми.....
Сутринта ходих да говоря с учителя по математика. Той смята, че изобщо не се е и пробвал да реши някои от задачите. Каза, че самият факт, че е избрал петък следобед преди ваканцията да се яви на пробен изпит, вече за него е показателен, че всичко отлага за последния момент и някак не му пука особено.
Там беше и учителката по български, която също ми каза,  че  детето неглижира всичко, че изобщо не е ориентиран какво иска, че за разлика от другите деца не е амбициозен и не осъзнава важността на НВО. Каза ми, че има най-високият резултат в групата по БЕЛ, но въпреки това според нея направеното на теста е на две трети от потенциала му , защото не учи. Каквото възприеме в клас - това е. Според нея с преразказите се справя отлично, защото вероятно много чете и е паметлив, грамотен е,  не прави правописни грешки, но за граматиката си трябва и учене.
Това за четенето не е вярно особено -  до четвърти-пети клас много четеше, после спря. Сега чете по темите, които го вълнуват, но повече по телефона.

# 699
  • София
  • Мнения: 6 372
Искам да види "детска" теза за 6т., за да си разбере пропуските.

Ето ти една "детска" теза, оценена на 6 т. от ПИ в СМГ:

Запишете в 3-4 изречения какво е внушението на стиха от творбата "Стани, стани, юнак балкански": "да светне нашата земя..."

Стихът "да светне нашата земя" е от лирическото произведение "Стани, стани, юнак балкански" от Добри Чинтулов. Светлината символизира духовното прераждане и пречистване, както и отстраняването на злото. В този случай лирическият говорител има предвид тиранията и безчинствата на османците. На българите им е дотегнало от тях, а юнакът е призован да поведе народа срещу поробителя.

Детска е, та дрънка. Не знам как са й боднали 6 точки, но е факт...

# 700
  • у дома
  • Мнения: 7 166
Момичета, благодаря ви за мненията.
svetlaem, аз се притеснявам, че много се изнервям като не се сеща да направи нещо. И освен това той сякаш не иска много помощта ми.....

То  и моето не ми иска помощта,ама както самият той казва просто не е случил на майка...
За изнервянето не искам и да коментирам -никой друг в живота ми не ме е изнервял и провокирал така,както успява да го направи дребен...

Последна редакция: сб, 21 дек 2019, 16:42 от svetlaem

# 701
  • София
  • Мнения: 3 468
Аз нямам знанията , а и желанието да помагам, та не седи на дневен ред казус като вашия с помощта вкъщи.Бих се радвала да мога да хвърлям едно око вкъщи, но уви....Разчитам само и единствено на подготовката  от учителите-  в училище и   най-вече в  школите.Днес се срещнах с учителката по математика.Доволна е.Нарочно  е спестила всякакво домашно за ваканцията- за да си починат наистина  от задачи.Аз вероятно ще й дам  нещо от някой сборник все пак.Днес имам нанесена в електронен дневник шестица по математика, отбелязана като контролно.Предполагам е класното от онзи ден.Надявма се де... Дано  наистина   е така и  щерката е в период на прилив, а не отлив, че ми писна от лашкане...
По български е на пробен изпитмежду празниците.ПО Математика- след нова година.Надявам се тази  ваканция да си починем наистина че сме изнервени и двете доста....Не може само  напъни и нерви ада хабим.Трябва  някакъв баланс да се търси от време на време.НА теория го знаем всички, но за жалост   рядко го намираме.....

# 702
  • Мнения: 3 491
Аз си признавам, че по български изобщо не мога да помагам. Има неща, които за първи път ги чувам, сякаш никога не съм ги учила в училище. Писала съм много теми, съчинения с желание, но граматиката, която учат, ми е доста непозната.  Баща му е е филолог и той ги знае тези неща, но пък няма никакво желание да се занимава. А и според неговата ценностна система не е редно родителите да учат с децата. Ние и затова от втори клас хич не сме се занимавали с него. Вероятно и поради тази причина не сме възпитали у детето възприятието , че е необходимо да се труди, да е последователен, да полага усилия да се надскочи. Защото като не натискаш и детето си мисли, че така е редно.
За тази ваканция съм предвидила да решаваме тестове по математика и граматически тестове. Но не знам доколко моите планове ще съвпаднат с неговите.
Иначе по математика има шестици в училище, даже по БЕЛ има по-разнообразни оценки:smile: Явно в училище се мобилизира и си решава контролните.

Последна редакция: сб, 21 дек 2019, 18:26 от Amanda.D

# 703
  • у дома
  • Мнения: 7 166
Е то и моето има в училище 6 и по бел и мат,но според мен знанията му са между 4 и 5-по мат повече към 5 по бел по към 4-ама по негово мнение си е екстра за днешната действителност и аз не разбирам от знания,защото съм стъпвала в училищни часове още миналия век.

# 704
  • София
  • Мнения: 3 468
В нашето училище тактиката е да ги закопаят че да си останат там.Та подарени оценки и завешения  няма практика да се дават.Затова и се радвам че шестиците са вероятно реални.А и съдейки по  спокойствието, което лъха от дъщеря ми, вероятно наистина вече разбира материала и  се чувства комфортно  в тези задачи.Дано  остане така и занапред.

Общи условия

Активация на акаунт