Учителка от първи клас към дете: "ХХХХ е кръгла нула"

  • 8 414
  • 241
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 3 049
Интересна реакция.
Моето тълкуване е, че го е казала, но е усетила гафа и не е очаквала да е чуло детето.
Сега не иска да каже, че детето лъже (вие си знаете речника на детето и на хората около вас, т. е. дали допускате негова измислица да съдържа словосъчетанието "кръгла нула" адресирано за човек, ама ми звучи малко вероятно), но и не иска да признае.
Иначе реакцията би била или: никога не бих казала такова нещо, или: детето не е чуло.
Все пак е добре, че й е неудобно. Може пък да стане по-внимателна с детето сега.

# 151
  • Мнения: 34
Според мен учителката ще отрече да е казвала такова нещо.
Ще каже,че е станало недоразумение,детето не е разбрало.И толкова.



Не е потвърдила, нито е отрекла да го е казала. Това допуска, че може да го е казала и изобщо не си дава сметка какво може да е въздействието върху детето, което при завръщането й от двуседмично боледуване на рождения й ден й подари картичка /както и всички деца/, на която ме накара да напиша, че я обича с цялото си сърце.

# 152
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 280
Мисля,че можете да помогнете на детето,като го насърчавате да навакса материала.Самото то да се амбицира и след ваканцията да покаже,че знае.
Учителката вече е разбрала,че детето е чуло обидата,засегнало се е и е споделило с вас.Вероятно следващия път ще внимава какво и пред кого говори.

Понякога и при възрастните така се получава-засегне те някой и ти се амбицираш да му покажеш ,че не е прав.

# 153
  • Мнения: 34
Да. Ще се постараем. Единия от проблемите е, че трудно му задържам вниманието за повече от 10 минути. Бързо се уморява. Има и други предмети, по които както се сещате също се изостава, защото ние всяка вечер преимуществено се занимаваме с писане и четене по български. Ще кажа как се развиват нещата към края на ваканцията. Благодаря за мненията и подкрепата, както и за забележките. Весели празници на всички! Дано темата е полезна и на други майки.

# 154
  • Мнения: 21 450
Детето ще забрави чутото от учителката, въпреки че Вие  може би ще го помните дълго. Анди е права - важно е детето да навакса.

# 155
  • София
  • Мнения: 7 990
Потърсете за работа с детето логопед или действащ ресурсен учител. Не е лесно намирането, а и логистиката съвсем се усложнява, но това са хората, които имат квалификацията и по-специфичния подход, за да му помогнат. Ако има проблеми с концентрацията, а и с други предмети, ще трябва да се работи не само върху писане и четене.

# 156
  • Мнения: 12 014
Детето ще забрави чутото от учителката, въпреки че Вие  може би ще го помните дълго. Анди е права - важно е детето да навакса.
Има неща, които не се забравят, уви.

Alizze, моят съвет е да обследване детето екипно. Лошото е, че в св. Никола ще отнеме много време докато се доредите. Моят съвет е, да наблегнете на българския - четене и писане и да оставите другите предмети на училището само. Дори английския забравете, той в момента повече пречи, отколкото да помага или да има смисъл от него на този етап. Най-важното е детето да се успокои и да повярва, че не е глупав и ще се справи. Ако се справя по математика го пуснете на състезанието на СБНУ в края на януари. Състезанието по БЕЛ е към края на март, дотогава ще чете и пише и ще може да се яви. Да, няма да постигне максимален резултат, но ще види, че и той може. Бонус - всички участвали получават грамота за участие и показаните резултати. Нашата класна снима децата с грамотите пред дъската. Децата се радват, за тях това изтъкване е важно. Точно заради това и моята дъщеря поиска още в първи клас да участва и тя в състезанията. И си участва оттогава редовно.

# 157
  • Мнения: 8 243
За част от родителите е важно спокойствието. Половин -един час на ден е убиване на детството /чисто оправдание/. Ами ако на детето просто му е трудно, пак ли учителят е виновен.
Виждам родители които не успяват да задържат вниманието на детето си за 10 минути. Но искат учителя за 30 минути да го научи на всичко. И как точно да стане. Учителя да не клоун...та да подскача и то да го гледа в очите 30 минути.
Някой деца имат нужда от помощ. И това е задължение на родителя.

Никъде не съм казала, че половин -един час на ден е убиване на детството. Карала съм го но да си призная, не му се искаше особено. И когато говорехме с учителките в детската ме успокояваха, че детето е прилежно и си пише добре ченгелчетата. Как като няма опит с по-голямо дете бих предположила, че си трябва такава усилена предварителна подготовка от моя страна? Хайде кажете сега. Че тук май някои майки вече започнаха малко присмехулно.
Не е присмехулно ако моето мненое визираш. За съжаление към днешна дата да разчитаме само на образование в училище е невъзможно. Контрол и работа си трябва от страна на родителя. И разбира се търсене на информация. Децата на майки заравящи си главата в пясъка не печелят нищо.
Сама споделихте,  че детето изостава факт! Правим програма,  намесваме специалисти ако не можем да се справим сами, работим редовно без да се жалваме и вървим напред. Търсим контакт с учителката и помагаме на детето. Когато детето не се справя и изостава ще се сблъска в живота с много хора които ще му го кажат.
Цялата идея ми беше че в създалата се ситуация целта е само една - помощ за детето.

# 158
  • София
  • Мнения: 62 595
Мама ру, в момента авторката не е готова да прави обследване, тя е на фаза отричане и полуприемане, вайкане защо другите травмират детето. Когато дойде до момента да приеме истината, на нея обследване няма да й трябва. И без обследване в клиника нещата са горе-долу ясни. В момента само излишно я успокояваш, а тя трябва да се стресне, за да се захване да работи с детето. Наемането на учител... ами, учителят си знае същото като всеки учител и върху него натискът ще е детето в края на деня да е с написани домашни. Първо и основно е родителят - първо той трябва да се стегне и да остави емоциите и оправданията и да започне редовни занимания с детето. Нещата не са кеш-енд-кери - наемаме един човек, бил той учител, логопед или ресурсен, и той нататък се справя. Когато работя с някого (а то не есамо работата с детето, а се работи и с родителите) и кажа "ще отделяте всеки ден Х минути, в които започвате да делите думи на срички, да учите сезоните, да броите и т.н.", още на третата среща виждам накъде вървят нещата, защото виждам и отношението на възрастните - ако те спазват дисциплина, то и детето ще започне да спазва дисциплина. Възможно е да звуча твърде категорично и нежалещо възрастните, но с жалене, както се вижда, резултатите са незадоволителни.

# 159
  • Мнения: 21 450
Аз не останах с впечатление, че детето има нужда от обследване. Доколкото разбрах, то не знае да чете и пише в началото на първи клас  и затова изостава от тези, които вече идват научени.
Аз ли разбирам нещо погрешно темата...

# 160
  • Мнения: 3 049
Iris04, и аз се върнах да чета назад със същото чудене.
Училищният логопед е казал че няма проблем, учителките от детската градина и сегашната учителка при разговора за репликата й не споделя Alizze да обръщат разговора в такава посока, ама тук  го подредиха детето.  Ще си поработят ваканцията и всичко ще е наред. Няма да го преследва цял живот факта, че е тръгнало първи клас без да чете и решава квадратни уравнения.

# 161
  • София
  • Мнения: 2 190
Подкрепям последните две мнения. Не смятам, че има проблем детето.
Поработете ваканцията, стимулирайте го при всеки напредък, за да придобие самочувствие. И всичко ще си дойде на мястото.
И на определен период разговор с учителката - пак, и пак. Тя да види, че се интересувате, а и детето да разбере, че стоите зад него.

# 162
  • София
  • Мнения: 62 595
Aко е имало проблеми с повече от два звука, детето трябва да бъде ограмотено, а в случая  е засегнат Ш и други, а това съвсем налага ограмотяване. Не зная как колежката е допуснала да го изпише, още повече, че няма как да не е забелязала и останалите особености в случая с детето. Или не е видяла, или по някакви други причини го е изписала.

# 163
  • Мнения: 9 787
Задача по математика за първи клас за коледната ваканция преди сигурно вече 15 години
Имаме врабчета и дръвчета. Ако всяко врабче кацне на едно дръвче, ще има едно врабче без дръвче. Ако на всяко дръвче кацнат по 2 врабчета, ще има едно дръвче без врабче. Колко са врабчетата и колко дръвчетата. Не съм 100% сигурна в условието на задачата, но беше нещо такова.
Възпитаник на СМГ ми каза, че тази задача се решавала много лесно с решетка - или нещо подобно, на Ойлер. Ама моля ви се, това са деца, които ходят на училище само от 3 месеца Rage  Да правят разлика между звук и буква, защо, за Бога, им е това. Да делят на срички - супер, това е нужно за правопис, включително за пренасяне на думите.  Фонетика - в университета, който иска да учи филология. По математика е по-важно да научим децата да могат да си сметнат наум колко лева е 1,1 кг. от продукт Х, който е по 1,80 лв. за килограм, отколкото да ги занимаваме с Ойлер.
След това се чудим защо младото поколение е неграмотно! Жалко, че едно време нямаше тестове, за да се види, че колкото повече ненужен материал блъскаме в учебниците, толкова по-неграмотни стават децата. Мои съученици от онова далечно време сега са квартална фризьорка и квартален майстор. Справяха се съвсем нормално с учебния материал, дори да не са били отличници - вече не помня как са им били оценките, не са били и двойкари, които не могат да пишат грамотно и да смятат.

И аз не останах с впечатлението, че детето на потребителката е за обследване, просто няма амбициозна родителка, която да му виси на главата всяка вечер и да го учи да чете от 2 годишно.

Горното не е офтопик, по-скоро е бай-топик - учебният материал е ненужно усложнен, затова децата и учителите им не могат да се справят, без частни учители и без мама и тати да висят на главите на децата в къщи и да учат с тях.

# 164
  • София
  • Мнения: 62 595
Като толкова се възмущаваш на тема фонетика и фонология изобщо имаш ли представа какво означават! Не дочетох поста ти поради тази причина.

Общи условия

Активация на акаунт