Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: 34
Учителката ни в първи клас посочила детето ми, защото има и друго с неговото име в класа и казала на учителката от занималнята: "ХХХ е кръгла нула". Това ми каза детето снощи, когато просто случайно го попитах напоследък госпожата правила ли му е някакви забележки, давала ли му е препоръки, какво се случва. Хора, аз съм в шок. Да не говорим за купищата изисквания, които трябва тези деца, до вчера в детската градина да се научат да спазват от раз. Уж се приспособявали. Направо ме боли от всичко. Не знам как да процедирам.

П.С. Вярно, че детето ми не е от най-справящите се. Затруднява се да чете и пише с първите 10 взети букви от азбуката. Но това е защото учителките от предучилищна ме успокояваха, че не е нужно да чете преди първи клас. Поради това не съм го натискала допълнително да учи след детската и през лятото, както много майки са научили и подготвили децата си. За което съжалявам, но малко късно. Сега трябва ли поради това да търпя да унижават и обиждат детето ми?

# 1
  • Мнения: 31 461
Не, не трябва
Обади й се или най-добре се срещни с нея и й обясни, че ако още веднъж си позволи подобно непрофесионално поведение, ще сезираш ръководството на училището и ще предприемеш мерки
Разчиташ на нейния опит и диплома като педагог да се намери изход от ситуацията и няма да позволиш да бъде подценена или да продължи това отношение и обиди
Успех

# 2
  • Карлово
  • Мнения: 2 915
Аз бих ти препоръчала да помогнеш на детето да настигне другите като го занимаваш допълнително в почивните дни. Ще е добре за неговото самочувствие.

За госпожата съм без коментар.

# 3
  • Мнения: 15 205
Много непрофесионално.

Срещни се лично с госпожата, но не започвай със скандал. Питай как се справя, дали може да му помогнете някак, да даде препоръки и т.н.
В зависимост от това какви отговори получиш, може да ѝ намекнеш, че знаеш за репликата.

# 4
  • Мнения: 34
Много непрофесионално.

Срещни се лично с госпожата, но не започвай със скандал. Питай как се справя, дали може да му помогнете някак, да даде препоръки и т.н.
В зависимост от това какви отговори получиш, може да ѝ намекнеш, че знаеш за репликата.

Аз не просто смятам да намекна, а да попитам директно какво е казала и защо? Дори детето да не е чуло правилно, факта, че е останало с такова впечатление говори много лошо за цялостното отношение към неговото справяне. Е не съм вярвала, че ще се натъкна на такова непрофесионално отношение.

# 5
  • София
  • Мнения: 5 314
Синът ми е първи клас и още не ги карат да четат. В момента учат още букви и как да ги изписват. Учителките са там, за да учат децата, а не да дават оценки. Може да поискате среща, ако има ден за консултации или просто да се уговорите, за да обсъдите как се справя с учебния материал, къде са му пропуските, къде да се подпомогне и т.н.
Не е професионално отношение, но трябва да се намери баланса, за да не страда после детето. Преди 1-2 седмици и на мен ми се наложи да влизам в тази роля, само че проблемът не беше по материала, а тормоз от конкретно дете, с което тя беше наясно, но не беше предприела нищо, докато не се намесих аз.

# 6
  • Мнения: 34
Скрит текст:
Синът ми е първи клас и още не ги карат да четат. В момента учат още букви и как да ги изписват. Учителките са там, за да учат децата, а не да дават оценки. Може да поискате среща, ако има ден за консултации или просто да се уговорите, за да обсъдите как се справя с учебния материал, къде са му пропуските, къде да се подпомогне и т.н.
Не е професионално отношение, но трябва да се намери баланса, за да не страда после детето. Преди 1-2 седмици и на мен ми се наложи да влизам в тази роля, само че проблемът не беше по материала, а тормоз от конкретно дете, с което тя беше наясно, но не беше предприела нищо, докато не се намесих аз.
Ама вие какво говорите, в една държава и град ли са децата ни? Моето с първите още 5 букви започнаха да четат и да ги карат да правят диктовки. Разбирайте, с 5 букви какво цветущо "разнообразие" от думи и изрази може изобщо да се получи. И само коментари и тормоз от сорта - "децата се затрудняват и не могат да пишат и четат, някои напредват добре, други са много зле, вашето е най-зле...." всеки ден четене и диктовки и забележки. Вече са с 10 букви.
Скрит текст:
Аз бих ти препоръчала да помогнеш на детето да настигне другите като го занимаваш допълнително в почивните дни. Ще е добре за неговото самочувствие.

За госпожата съм без коментар.
Натискам го вече упорито, но как да компенсирам от раз една пропусната година занимание с детето. Всичко е въпрос на упражнения, знам. Има и малко братче на 3 г. и то също отнема доста време и грижи.
Най-ме дразни това категоризиране, че е "най-зле". Манталитет от преди 50 години. После защо родителите пращали децата си в частни училища. Подход, ама никакъв.
Като й предложим нещо, ... се чува - ама вие няма да ме учите мене как да работя...

Последна редакция: ср, 04 дек 2019, 16:58 от AnMary

# 7
  • Мнения: 15 205
Много непрофесионално.

Срещни се лично с госпожата, но не започвай със скандал. Питай как се справя, дали може да му помогнете някак, да даде препоръки и т.н.
В зависимост от това какви отговори получиш, може да ѝ намекнеш, че знаеш за репликата.

Аз не просто смятам да намекна, а да попитам директно какво е казала и защо? Дори детето да не е чуло правилно, факта, че е останало с такова впечатление говори много лошо за цялостното отношение към неговото справяне. Е не съм вярвала, че ще се натъкна на такова непрофесионално отношение.

Не започвайте от вратата със скандал. Първо разберете какво точно се е случило.

Иначе за четенето - моят син не четеше изобщо в началото на първи клас. Някои ги натискат от 4-годишни още и отиват научени да четат гладко.

# 8
  • София
  • Мнения: 5 314
Учителите имат разписани програми за преподаване (или в електронен дневник, ако ползвате такава платформа). Оттам можете да се ориентирате за материала и темповете. Отделно, ако имате достъп до работните тетрадки, прегледайте какво са взели и може да минете още веднъж по материала, който са усвоили до момента.
Трудно им е на децата. Синът ми не ходи на занималня, занимаваме се вкъщи, отделно идва и учителка, но пак му е много трудно. Важното е да не се обезсърчат, да не се демотивират, което на тази възраст е лесно и се случва при първите затруднения.

# 9
  • Мнения: 40 257
Не е проблемът в детето, няма има изисквания да е усвоило материала предварително. Не си стресирайте децата заради учители, които не работят добре.

Разговор на 4 очи, не със скандал, но със сериозен тон, че това е недопустимо.

П.П. Дъщеря ми също не сме я учили предварително на нищо, има време за всичко.

# 10
  • Мнения: 3 659
Дъщеря ми не можеше да чете и пише, като тръгна първи клас. Можеше да смята до 10 някъде. Бяха 2-3 деца от класа на това ниво, всички други четяха. Нито един път не чух реплика от госпожата. Тя си караше по програма и отделяше време за всяко дете. В края на годината детето ми почти беше догонило четящите. Лятото между първи и втори клас работи доста в занималнята и сега е на много добро ниво. Така че, това не е проблем и не стресирайте детето. Казвайте му, че то ходи на училище, за да се научи да чете и пише. Т.е. там е мястото, където ще усвои тези умения. Не бива да се натъжава, че все още не може. Така както не е можел да говори, да ходи, да ползва тоалетна и много други неща, на които се е научил след много опити, падания и т.н.

Имате обаче проблем с госпожата и трябва да го решите. Професионалист не може така да се държи. Не бива децата да се обсъждат и най-вече накърняват по такъв начин. Не бих подминала това.

# 11
  • Макондо
  • Мнения: 13 417
И моят син е първокласник, вярно е че още учат буквите, но правят и диктовки и четат и още сто неща. Не е лесно без подготовка, определено.

Но, всичко това горе няма никаква връзка с грозната реплика. Явно трябва да се срещнете с учителката, но за съжаление ще трябва да сте дипломатична, защото тя ще продължи да преподава на детето. Може да й кажете, че сте чули от детето, че то е кръгла нула и най-зле от всички (демек знаете за нейните думи и отношение), притеснена сте и търсите съвета й, какво да правите вкъщи за да наваксате.

# 12
  • Мнения: 34
Дъщеря ми не можеше да чете и пише, като тръгна първи клас. Можеше да смята до 10 някъде. Бяха 2-3 деца от класа на това ниво, всички други четяха. Нито един път не чух реплика от госпожата. Тя си караше по програма и отделяше време за всяко дете. В края на годината детето ми почти беше догонило четящите. Лятото между първи и втори клас работи доста в занималнята и сега е на много добро ниво. Така че, това не е проблем и не стресирайте детето. Казвайте му, че то ходи на училище, за да се научи да чете и пише. Т.е. там е мястото, където ще усвои тези умения. Не бива да се натъжава, че все още не може. Така както не е можел да говори, да ходи, да ползва тоалетна и много други неща, на които се е научил след много опити, падания и т.н.

Имате обаче проблем с госпожата и трябва да го решите. Професионалист не може така да се държи. Не бива децата да се обсъждат и най-вече накърняват по такъв начин. Не бих подминала това.
Проблемът е, че отсега се драматизира и се определя като изоставащ. Вместо подхода да е успокояващ и насърчаващ.

# 13
  • София
  • Мнения: 16 536
Не е проблемът в детето, няма има изисквания да е усвоило материала предварително. Не си стресирайте децата заради учители, които не работят добре.

Разговор на 4 очи, не със скандал, но със сериозен тон, че това е недопустимо.

П.П. Дъщеря ми също не сме я учили предварително на нищо, има време за всичко.
Абсолютно вярно.
Съвсем съзнателно не бяхме научили сина ни да чете преди първи клас. Четенето се учи в първи клас, а не преди това – така е по програма. Проблемът е в учителката. Говори с нея. Проблемът е, че ми се вижда мисия невъзможна непрофесионализмът да се "излекува" с един разговор, но трябва да се опиташ.

# 14
  • Мнения: 7 322
В предучилищната група в училище например децата  научават всички букви ,научават се да сричат,правят звуков модел,научават цифрите до 20.Смятат до 10 елементарни задачи....учат
Придобиват навици.
Програмата за предучилищна в училище и в ддетската градина е една и съща.Обаче аз съм с впечатление,че не във всички градини се спазва .
И ако родителя не се е занимавал вкъщи с детето,когато започне първи клас,то има проблем.
Защото в първи клас не се повтаря цяла година материала от предучилищна,а се преговаря и се продължава напред.

За учителката в случая нямам думи.Много непрофесионално е от нейна страна да каже такова нещо в присъствието на детето.

Вие може да говорите с нея,но вероятно тя ще отрича.
Но е добре и да помогнете на детето да догони останалите.

Общи условия

Активация на акаунт