Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 15
  • Мнения: 3 649
Вени, няма такава програма в предучилищна група - да сричат, да правят звуков модел и т.н. Това са болни амбиции на родители и учители в предучилищни групи, които се отразяват зле на децата, които не са се научили да четат. Съвсем доброволно сами правим труден първи клас на децата, като ги караме да четат още от детската градина.

Дете в първи клас не е задължително да може да чете. Та то тръгва на училище, за да се научи. Не виждам смисъл да ги учим лятото преди първи клас. Та на тези деца им трябва все още време за игра.

# 16
  • Мнения: 1 144
Много неприятна ситуация Sad. Изпитвам страх какво говорят учителките на децата ми. Класната на на големия ми син крещи всеки ден в час, позволява си да им говори грубо и унижаващо. Но всички родители си търпим и броим месеците докато завършат четвърти клас. На малкия госпожата, която изглеждаше много загрижена за психиката и адаптацията на децата, буквално след първия ден на училище в първи клас, ни каза, че е много бавен. Впоследствие чух на родителската среща да казва това на почти всеки втори родител.
В детската градина точно преди да завърши големият ми син се беше разстроил, че госпожата му е казала, че не е готов за училище, защото не може да чете. Много се ядосах, но отидох при нея и най-спокойно я питах, какво смята, че трябва да наваксваме и върху какво трябва да работим. Госпожата много се притесни, почна да се обяснява "защо ли съм му казала така, сигурно съм искала да го мотивирам"...

Но с учителките в училище още след първия проведен разговор ми стана ясно, че с говорене нищо няма да постигнем Sad.

# 17
  • Макондо
  • Мнения: 13 360
В нашата градина от първа група има програми по които се обучават децата, а какво остава за предучилищната. И естествено, това не е за сметка на играта, даже напротив, всичко е направено така че на децата да им е забавно и интересно. Безумно е деца на по 6-7 години да не се занимават в предучилищната с нещо полезно, защото видиш ли им се отнемало детството, а после ревем, че сме неграмотни. Но, това така или иначе не е по темата, защото тук иде реч за нещо съвсем друго.

# 18
  • Мнения: 34
В предучилищната група в училище например децата  научават всички букви ,научават се да сричат,правят звуков модел,научават цифрите до 20.Смятат до 10 елементарни задачи....учат
Придобиват навици.
Програмата за предучилищна в училище и в ддетската градина е една и съща.Обаче аз съм с впечатление,че не във всички градини се спазва .
И ако родителя не се е занимавал вкъщи с детето,когато започне първи клас,то има проблем.
Защото в първи клас не се повтаря цяла година материала от предучилищна,а се преговаря и се продължава напред.

За учителката в случая нямам думи.Много непрофесионално е от нейна страна да каже такова нещо в присъствието на детето.

Вие може да говорите с нея,но вероятно тя ще отрича.
Но е добре и да помогнете на детето да догони останалите.

Ето, точно затова става въпрос. Учителката от занималнята ми заяви, че в предучилищна трябва да са усвоили звуковия анализ на думички, плюс да са понаучили буквите и евентуално да сричат. Говорих с нея сутринта днес и отрече да е чула класната да казва такива думи. Но потвърди, че е казала, че детето е зле и изостава. И то пред него, което според мен не е допустимо. И децата имат достойнство и точно сега са най-чувствителни. Предстои ми да говоря с класната и най-вероятно с директорката. Поне можеха не пред него да обсъждат така. И понеже не съм го натискала в детската, затова сега се получава така, че той изостава от другите, които явно са усвоили доста в предучилищна група. А аз в детската изобщо не съм и чувала за звуков модел. Явно нашите учителки са го претупали. Иначе твърдяха, че детето ми е прилежно и добре се концентрира като работи. Когато се старае пише красиво. А те сега с кофтия си подход, който всички майки трябва да търпим всеки ден, не знам какви ще са последствията. При всички положения, ще се постарая нещата да вървят напред но с такива характери и манталитети не знам има ли оправия.

# 19
  • Мнения: 6 951
Щях да я изям с парцалите, ако бях аз. Отдавна съм извън системата, пък и никога не съм работила с началните класове, но такива реплики към дете са абсолютно недопустими. Това може да го каже насаме на онази госпожа, но никога не трябва да допуска да го чува детето.

Извън всичко това моят съвет е да натискате колкото можете до ІV клас детето да се научи да пише грамотно. Ако се изпусне този момент, повече не се наваксва, а неграмотността остава за цял живот.Само крайно търсените професии, които са много трудни и отговорни, могат да си позволят езикова неграмотност, защото не се гледа за тях.

Някои деца работят по-бавно, усвояват по-бавно. Не слушайте глупости от рода: да работи по-бързо. Това вече се гони в края на прогимназията и в гимназиалния етап.

Успокоявайте детето, не го навиквайте в никой случай.И предупредете сериозно госпожата да не си позволява подобни забележки пред детето.

# 20
  • Мнения: 3 649
Lady Stardust, между не учат изобщо и не учат неща, които не са за предучилищна има доста разлика.
В нашата градина също имаха помагала от първа или втора група, не помня. Също учиха по план това, което трябва да знаят. Но в края на предучилищна група децата не е задължително да могат да четат. Трябва да познават графичните модели на някои букви, да могат да групират по вид и количество, да познават формите, да определят сезоните и още какво беше не помня. Никъде в нормативите не влиза сричане, звуков модел, събиране и изваждане до 20, четене. Това са неща, които се учат в първи клас.

Ън, не само пред детето, дори и пред колеги е недопустимо да се каже, че дадено дете е кръгла нула. Така колегата ще си изгради мнение за детето, преди да е имал възможността да работи с него. Опита ми сочи, че понякога да се развие пълния потенциал на едно дете е необходимо да се намери правилния подход към него. Много малко педагози го умеят това, или пък им остава време от хилядите простотии, с които да принудени да се занимават. Това го казвам не от позицията на учител, защото нямам нищо общо с учителската професия, а като родител на по-свито дете, което има нужда от малко побутване, за да покаже какво може и какво знае. И съм благодарна, за госпожата която имаме, защото и за миг не лепна етикет на дъщеря ми, че изостава, а успя да извади потенциала й и от неможещо дете да се превърне в отличник и да учи с желание на този етап.

# 21
  • София
  • Мнения: 16 463
...
 Явно плана за първи клас се различава в различните училища.
...
Не, планът е еднакъв – преди първи клас децата не трябва да могат да четат, но трябва да са запознати със звуковите модели. Което е задължение на учителките в ДГ, а не на родителите. Родителите не са учители, нито учителите са родители – нека всеки да си върши своята работа, защото иначе се стига до "много баби – хилаво внуче".

# 22
  • Мнения: 34
Lady Stardust, между не учат изобщо и не учат неща, които не са за предучилищна има доста разлика.
В нашата градина също имаха помагала от първа или втора група, не помня. Също учиха по план това, което трябва да знаят. Но в края на предучилищна група децата не е задължително да могат да четат. Трябва да познават графичните модели на някои букви, да могат да групират по вид и количество, да познават формите, да определят сезоните и още какво беше не помня. Никъде в нормативите не влиза сричане, звуков модел, събиране и изваждане до 20, четене. Това са неща, които се учат в първи клас.

Ън, не само пред детето, дори и пред колеги е недопустимо да се каже, че дадено дете е кръгла нула. Така колегата ще си изгради мнение за детето, преди да е имал възможността да работи с него. Опита ми сочи, че понякога да се развие пълния потенциал на едно дете е необходимо да се намери правилния подход към него. Много малко педагози го умеят това, или пък им остава време от хилядите простотии, с които да принудени да се занимават. Това го казвам не от позицията на учител, защото нямам нищо общо с учителската професия, а като родител на по-свито дете, което има нужда от малко побутване, за да покаже какво може и какво знае. И съм благодарна, за госпожата която имаме, защото и за миг не лепна етикет на дъщеря ми, че изостава, а успя да извади потенциала й и от неможещо дете да се превърне в отличник и да учи с желание на този етап.
[/b]



за миг не лепна етикет на дъщеря ми, че изостава, а успя да извади потенциала й и от неможещо дете да се превърне в отличник и да учи с желание на този етап.    -       

ЕТО ТОВА ИСКАМ, да извадят навън потенциала и да го запалят за знания. А не да лепят етикети. Много ми помагате да формулирам желанията си. Но дали ще ме чуят е друг въпрос.

# 23
  • Мнения: 3 649
Alizze, говорете с детето защо са важни знанията, защо трябва да се учи. Говорете и с учителката, но се опитайте да проведете спокоен разговор. Понякога е нужно съвсем малко, за да се случат нещата.

Късмет!

# 24
  • Мнения: 5 438
Аз бих ти препоръчала да помогнеш на детето да настигне другите като го занимаваш допълнително в почивните дни. Ще е добре за неговото самочувствие.

За госпожата съм без коментар.

Натискам го вече упорито, но как да компенсирам от раз една пропусната година занимание с детето. Всичко е въпрос на упражнения, знам. Има и малко братче на 3 г. и то също отнема доста време и грижи.
Най-ме дразни това категоризиране, че е "най-зле". Манталитет от преди 50 години. После защо родителите пращали децата си в частни училища. Подход, ама никакъв.
Като й предложим нещо, ... се чува - ама вие няма да ме учите мене как да работя...

Всеки родител се чувства зле когато чуе не особено ласкави думи за детето си.
Разбира се първо сигналната реакция е да нападнем страната която си е позволила да си изкаже негативно за него.
Сама сте наясно, че детето ви не се справя и най-вероятно е най-зле от децата в класа.
Също така виждате пропуските от градината когато са ви успокоявали че всичко е наред. Вместо да говорите с учителката защо не стигнете до градината и да наругаете учителките които не са си свършили работата в последните две години.

Имам силни подозрени ,че учителката ви е действала адекватно като е наблегнала на учителката от занималнята да се занимава с вашето дете което е с най-големи пропуски.
Мисля си ,че най-добрият вариант е да говорите с учителката. Да видите какво вие у дома можете да помогнете за да настигне детето ви останалите. Със сигурност на никое дете не му е приятно да се чувства изоставащ и кръгла нула. Но бъдете сигурна ,че самите деца на тази възраст виждат и знаят как се справят те и околоните.
Поговорете с детето как самото то се оценява и му дайте стимул да работи в правилната посока.

# 25
  • Мнения: 31 360
Да бе, учителката даже много адекватно е постъпила, викаш, а? Сега от сто кладенеца вода, па колко било изостанало детето, па как усещало и си знаело, та това някак си оневинява коментара. Грънци. И естествения страх да се говори с простачката, да не я засегнем, че тя да не си го върне...ужасно се дразня на такива отношения и за колко нормални се приемат!
Ми аз бих казала, че от опита ми с подобни учителки, тази учителка е огромна кръгла нула, и че вероятно това коментарче ще е най-малкия проблем в класа, картинката е банална и тепърва ще се развива. Не щото детето "изостава" от имагинерните критерии на даскалиците, а защото жената явно не става. Ни като професионалист, ни като човек, демек кръгла нула е. Не я обиждам, сравнявам я с колегите й. За щастие се намират все още по-стойностни от нея.

# 26
  • Мнения: 5 438
Да бе, учителката даже много адекватно е постъпила, викаш, а? Сега от сто кладенеца вода, па колко било изостанало детето, па как усещало и си знаело, та това някак си оневинява коментара. Грънци. И естествения страх да се говори с простачката, да не я засегнем, че тя да не си го върне...ужасно се дразня на такива отношения и за колко нормални се приемат!
Ми аз бих казала, че от опита ми с подобни учителки, тази учителка е огромна кръгла нула, и че вероятно това коментарче ще е най-малкия проблем в класа, картинката е банална и тепърва ще се развива. Не щото детето "изостава" от имагинерните критерии на даскалиците, а защото жената явно не става. Ни като професионалист, ни като човек, демек кръгла нула е. Не я обиждам, сравнявам я с колегите й. За щастие се намират все още по-стойностни от нея.

Аз пък всеки път когато попадна на такава тема се учудвам с каква неприязън към учителите приемате всяко изказване на 7 годишно дете. Как сами се убеждавате и навивате.
Детето има затруднения с научаването на 10 букви ,но видиш ли как е разбрало и възпоизвело дадено изказване.
Защо всеки учител е простак, тъпак и идиот и трябва да замете л...та сътворени от предишните учители и родители. С това отношение какво очаквате от учителите.
Защо критериите да са имагинерни. Те са записани и разписани в училищната програма. И за съжаление са твърде снижени. А в този случай и самата майка вижда ,че на детето й е трудно. Дай сега да ругаем госпожата , вместо да помогнем на детето.

# 27
  • Мнения: 31 360
Ми щом госпожата си позволява да обижда, значи е ок и останалите да го правим Simple Smile
Има си програма, пък и куп закони за защита на ДОСТОЙНСТВОТО на децата Simple Smile
И не, не плюя всички учители Wink Само тези,д ето си позволяват да се държат непрофесионално.
Не всички родители са педагози и не всички деца са еднакви. В тая троица само учителят е професионалист, избрал ролята си по желание и специално обучен за това.
Сърбах попарки на една даскалица, от която има САМО оплаквания. След това си научих урока и търся професионалисти. Има ги. Работят прекрасно и децата дават най-доброто от себе си, развиват потенциала си на максимум, разцъфват. Ако трябва, професионалиста привлича логопед, психолог, социални служби, лекари, каквото е нужно. Но не и по този начин Simple Smile Ако прави такива коментари, си е кръгла нула професионалист.

# 28
  • Мнения: 3 649
Hope for Two, детето може да няма затруднения да научи въпросните 10 думи, но ако отива с неприязън или страх на училище, може и една дума да не може да научи. Колкото и да е изостанало това дете, госпожата няма право да казва, че е кръгла нула. Правилния начин е да обърне внимание на госпожата от занималнята и на родителите, че трябва да се работи повече с детето, за да може спокойно да догони съучениците си.

# 29
  • Макондо
  • Мнения: 13 360
Не само в училище и в къщи трябва да се работи с детето, няма как в занималнята да се навакса всичко. Изобщо прекалено са малки очакванията от детските градини, а от училищата изведнъж стават прекалено големи. Каква е ролята на родителите в случая, не е ясно!

Иначе е ясно, че подобни думи са недопустими. 

Общи условия

Активация на акаунт