Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 30
  • Мнения: 34
Да бе, учителката даже много адекватно е постъпила, викаш, а? Сега от сто кладенеца вода, па колко било изостанало детето, па как усещало и си знаело, та това някак си оневинява коментара. Грънци. И естествения страх да се говори с простачката, да не я засегнем, че тя да не си го върне...ужасно се дразня на такива отношения и за колко нормални се приемат!
Ми аз бих казала, че от опита ми с подобни учителки, тази учителка е огромна кръгла нула, и че вероятно това коментарче ще е най-малкия проблем в класа, картинката е банална и тепърва ще се развива. Не щото детето "изостава" от имагинерните критерии на даскалиците, а защото жената явно не става. Ни като професионалист, ни като човек, демек кръгла нула е. Не я обиждам, сравнявам я с колегите й. За щастие се намират все още по-стойностни от нея.

Благодаря за споделеното мнение, Happy! Тази учителка, при това е спрягана от директорката като най-добрата учителка в началния курс. Аз напълно осъзнавам нивото на подготовка на детето си, наясно съм, че трябва много труд и полагаме вечер и почивните дни колкото може усилия. НО... извинете, но не може така да се говори пред дете. Предстои ми сериозен разговор с нея. Не се надявам на промяна и разбиране от нейна страна, затова след нея е на ред директорката. Ако и тя не разбере сбърканата ситуация, която не е единствена, има куп случаи с овикване на децата, с грозни коментари как не могат да оцветяват /а трябвало да могат от детската градина/ и т.н., ще помисля за смяна на класа. Надявам се да не ми се налага смяна на училището защото в района няма много по-добри.

# 31
  • Мнения: 15 201
Тази учителка, при това е спрягана от директорката като най-добрата учителка в началния курс.

Ааа, с това трябваше да започнеш. Хич не ги обичам тези квалификации "елитна учителка на елитен клас". И при нас я има тази глупост. Майките на деца от набора що ходиха при директора със списъци да се редят, за да се доредят до "най-добрата....". Пълна простотия. Сега точно в тези класове се държат надменно с децата и работят по симпатии.

# 32
  • София
  • Мнения: 16 531
Точно това си помислих, Натали. И при нас има елитна – 3 деца, които познавам от детската, избягаха ог нея. Далече от елитни.

# 33
  • Мнения: 31 459
Охо, ясно. Разваляте елитния клас.
Не се ядосвай и обмисли смяна на класа, в краен случай, полека и спокойно. Събери полека мнения за по-спокоен преподавател, който не се плаши от предизвикателства и слушай внимателно отзивите на родителите Wink За атмосферата в класа, за отношенията, за комуникацията

# 34
  • Мнения: 15 201
Точно. Разваляте елитния клас. Обмислете да преместите детето, но първо съберете отзиви за другите класове и преподаватели.

# 35
  • Мнения: 4 778
Първо се успокой, авторке, срокът за ограмотяване (четене и писане) е краят на март, когато приключват буквара. Точка. Бавно и полека и нещата ще се случат. За всеки случай и проверка при специалист по дислексия за обучителни затруднения.
Второ, бягай от учител, който не иска да учи дете да чете и пише. Намери нормален клас с нормален учител, клас в който повечето деца сега се учат на четене и писане. Ще спасиш детето си.

# 36
  • София
  • Мнения: 1 475
Да споделя и аз какво мисля по темата.
Не бързайте да местите детето, ако то самото не иска. Нали вече си е намерило приятели, тъкмо започва да се вписва в колектива. Ще се почувства несигурно в нов клас.
Аз лично бих провела разговор с госпожата, като наблегна на това колко съм загрижена за напредъка на детето, колко време отделям да му помагам вкъщи и т.н. Като на финал ще кажа : "кажете какво друго трябва да направя, Вие сте професионалист, разчитам на Вашия опит и подход". Нещо в тоя дух. И ще видите (дано) как госпожата ще започне да се старае да помогне на детето да се справя наравно с другите.
Това - от личен опит. На моя приятелка така в първи клас детето все беше "изоставащо". След разговор с учителката, спряха забележките от нейна страна, нещата се нормализираха. Сега детето е отличник, има медали от състезания по математика.
И още нещо - винаги давайте увереност на детето, че ще се справи, да вярва в себе си. Самочувствието е голям двигател на напредъка.

Последна редакция: ср, 04 дек 2019, 20:00 от Sunny bunny

# 37
  • Мнения: 7 321
Аз споделих личния си опит.
Дъщеря ми беше в предучилищна група в училище .Каква точно е програмата ни обясниха на първата родителска среща.Децата си имаха  учебници и тетрадки.Научиха азбуката.Научиха се да пишат буквите.Че и домашно имаха всеки ден.Малко -за 5-10 минути ,но всеки ден.
И не,не беше задължително да четат гладко,но всички деца в групата можеха сричат в края на учебната година.И звукови модели правеха.
Такава беше програмата тогава.Може да са я променили,не споря.
Освен това децата имаха време да се адаптират към реда в училище.Придобиха полезни навици.
И в първи клас тръгнаха спокойни и уверени.Нямаше никакви проблеми.

Предполагам,че не само в нашето училище е било така..

Пак от личен опит мога да кажа,че без занимания вкъщи не става.

Последна редакция: ср, 04 дек 2019, 21:03 от -veni-

# 38
  • София
  • Мнения: 16 531
Става, Вени.
Не се занимаваме със сина ни – във втори клас е. Старая се да му набия в главата, че неученето е за негова сметка, не за моя. Сега е моментът да си изгради навик сам да си виси на главата.
И на математически състезания се записва, и на някакви други беше ходил.

# 39
  • Мнения: 7 321
Точно това имам предвид.
Че трябва да се работи вкъщи.
Дъщеря ми също се занимава сама ,не и вися на главата.
Но аз съм и създала навика още от предучилищна.

Последна редакция: чт, 05 дек 2019, 09:34 от -veni-

# 40
  • Варна
  • Мнения: 20 301
Аз също почти не се занимавам с дъщеря ми вкъщи. Всичко си правят на занималнята. Откак са започнали учебната година сме писали нещо вкъщи не повече от три пъти. Първи клас е. Но пък нашите госпожи в градината бяха много инициативни и децата излязоха с добра подготовка.

# 41
  • Мнения: 346
А тя госпожата е много умна . На мен в 9 клас госпожата ми викаше , че ако дъщеря и изглеждала така , но била толкова куха , щела да се гръмне . По- късно имахме тест и имах най - добрата оценка от всички други .
Един учител не трябва да говори , а да си върши работата .

# 42
  • Ню Йорк/София
  • Мнения: 725
Аз бих ти препоръчала да помогнеш на детето да настигне другите като го занимаваш допълнително в почивните дни. Ще е добре за неговото самочувствие.

За госпожата съм без коментар.

Същото - подготвяйте вкъщи, системно, постоянно.
Има добри помагала, много доволна съм и от Уча се.
Бих искала лична среща с госпожата, недопустимо е подобно отношение.

# 43
  • София
  • Мнения: 3 218
Не е нормално педагог да прави подобни коментари, особено когато децата го чуват. И аз бих говорила с учителката, но без да се карам, а някак по-заобиколно и все пак достатъчно твърдо. Ако трябва и до директор ще стигна. Винаги съм се плашела от тази инстанция, защото ме е било страх да не рефлектира върху детето ми по негативен начин, но то стигне ли се до директор, явно нещата вече са достатъчно негативни.

Малко ме плаши това,  че в училище още от първи клас се започва с високите очаквания. Дъщеря ми сега е последна група в ДГ и учителката й ми каза (цитирам) : "Добре е, че вкъщи работите с нея, защото тук не ги учим на нищо, а в училище ги искат научени". Изненадах се от този коментар. Все си мислех, че в училище трябва да се учат да четат/пишат. Детето ми няма проблем в това отношение, но математиката не й е силна страна, а и дисциплината също. Не си представям как ще седне на чина и до междучасието няма да става, няма да говори. Явно се очаква да им оставим едни малки войничета, научени на всичко, за да им е по-лесно на учителите, но това не ми се връзва с личната ми представа за ролята на учителя.

# 44
  • Макондо
  • Мнения: 13 416
Нищо такова не се очаква от децата. Учат ги естествено в училище и е изумително, че в градината, вместо да ги научат на нещо полезно и да ги подготвят, защото това се прави в подготвителната група, те ви предупреждават да си го направите сами. Материала не е труден, само че ако детето изпитва затруднения и се окаже, че не може да следва темпото, тогава вече ще е късно да наваксвате.

В Англия децата тръгват на училище на 4 години, ние роним сълзи за 6 годишните, на които им се отнемало от детството. Не би следвало дете, което ходи на градина да има проблеми с дисциплината. Часовете в първи клас са по-кратки и естествено някои деца стават от чиновете в началото. Само, че ако са свикнали на ред и правила, бързо си научават, че така не се прави. Има достатъчно големи междучасия, има почивки, извеждат ги да дивеят, изобщо не попадат в затвор или казарма.

Последна редакция: чт, 05 дек 2019, 13:26 от Lady Stardust

Общи условия

Активация на акаунт