Частни училища - информативна тема 31

  • 29 880
  • 738
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 6 336
Ми Дора не е точно така. В класа ни има поне 3-ма медалисти. И още поне 3 изявени деца. Всичките от тях редовно НЕ са с шестици и по двата предмета. Като имаш наум, че всяка седмица всеки има поне по една оценка по тези предмети. Та училището хич не е излишно. Щото допълнителните неща надграждат училището.

# 316
  • Мнения: 333
Много се изродиха тези състезания и децата често дърпат с един два класа напред, ако имат 5ца то ще е по невнимание или някаква дреболия. Но знам за еспа, а може и други ЧУ да има, където в часовете по МОН решават такива задачи. Според мен скоро рекламата на топ ЧУ ще се преориентира от НВО рейтинг към състезателни резултати. И ме беше интересно, кои ЧУ работят вече в тази посока и по какъв начин.

# 317
  • София
  • Мнения: 7 368
Аш, добре знам колко труд и време струват тези медали. С усмивка приемам изказванията за самородните таланти, които за час два преоткриват кръговете на ойлер, дирихле, гаус, след като в час са учили по учебниците на МОН. Но моят проблем е как такова дете да съчетае часовете с програма по МОН. По математика е ясно, че са безсмислени, но дори по БЕЛ, често тези деца са по-напред и вместо да научават нещо ново тъпчат неща, които знаят. И остава да се доучва след училище или събота, но тогава самото училище ми идва излишно. И за това се интересувам как родители се справят с този проблем. Писаха преди, че решават свои задачи по време на часовете, не пишат общите домашни, но тогава не знам струва ли си такава такса да се плаща.
Дора, в тези 10 часа в нашето училище решават много извън Мон-ското - и по МАТ, и по БЕЛ. Преговарят основния материал по МОН, колкото е необходимо, с цел да се научи, но решават и много извън МОН и през седмицата не се дават домашни за вкъщи. В този смисъл таксата срещу подготовката, която се получава, си струва, защото надхвърля МОН, наред с останалите предимства. Виж какво ти е написала Фенси.
Скрит текст:
Но за високо спортно майсторство - т.е. за медали се иска още повече труд - мисля, че го разбираш. Подхванах темата само заради изказване от преди няколко страници как някой едва ли не сам преоткрива Ойлер, Дирихле и Гаус. Моите и двете схванаха принципите след кратко обяснение, но не биха могли сами да решат задача, ако някой не им е показал предварително как става това. И ако видят непозната за възрастта им задача, няма да се сетят от само себе си да я решат или ще я решат на случаен принцип. А в училище не могат да се покрият всички задачи, все пак.
Много се изродиха тези състезания и децата често дърпат с един два класа напред, ако имат 5ца то ще е по невнимание или някаква дреболия. Но знам за еспа, а може и други ЧУ да има, където в часовете по МОН решават такива задачи. Според мен скоро рекламата на топ ЧУ ще се преориентира от НВО рейтинг към състезателни резултати. И ме беше интересно, кои ЧУ работят вече в тази посока и по какъв начин.
При нас в редовните 10 ч. математика решават от НЕМО, например - ако ще е някакъв ориентир.

# 318
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612
Медалистите отдавна не се готвят даже от самите математици в училищата. Даже и в МГ. Ходят при кортезов и Сие. И е голЕма тайна Simple Smile. Бизнес тайна Simple Smile
Затова и нормалните деца, макар и с чудесна подготовка трудно са в десятката в последните години.
Пипи, ако детето ти не е схватливо, по-добре да го запишеш в академично училище, за компенсация. ТЕ не набляга на криейтива, как го сложи с прогр в един кюп Незнам.

# 319
  • София
  • Мнения: 7 368
Медалистите отдавна не се готвят даже от самите математици в училищата. Даже и в МГ. Ходят при кортезов и Сие. И е голЕма тайна Simple Smile. Бизнес тайна Simple Smile
Затова и нормалните деца, макар и с чудесна подготовка трудно са в десятката в последните години.
Пипи, ако детето ти не е схватливо, по-добре да го запишеш в академично училище, за компенсация. ТЕ не набляга на криейтива, как го сложи с прогр в един кюп Незнам.
да, Кортезов върти успешен бизнес Simple Smile. Но сборниците му са добри.

# 320
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612
Ами може, зависи от петеспективата, Аш.

# 321
  • Мнения: 333
Аз пък не разбирам, защо ходят по тези курсове, когато има всичките задачи в интернет, дори сборници с решения. То всичко си е тренинг, който идва с времето. Аз от тези курсове никакъв смисъл не видях, макар че детето с голямо желание ходеше. Сега и за СМГ не ходим, но то освен НЕМО има математика за таланти 3те тома, състезания, ако запиша и курсове то уикендът ще замине

# 322
  • София
  • Мнения: 10 825
Не от всеки родител става педагог и не всеко дете може само да чете и осмисля методите за решаване.

# 323
  • Мнения: 19 999
А и не на всеки родител му се занимава. Освен това често децата се лигавят повече пред родителите си.
Не знам дали училищата ще се преориентират към сравняване на резултати от състезания. Много малко деца остават с  интерес към математиката на високо ниво.
Дори в СМГ, където са избирани най-най след 4ти клас, едва ли се събират 20-30% такива деца.
А какво остава за останалите училища, където подборът е преди ПУК.
Че те в пубертета могат да се променят на180 градуса.

Последна редакция: пн, 23 дек 2019, 19:30 от Дъждец

# 324
  • София
  • Мнения: 62 595
Мисля, че ще се запази критерият НВО, може би + език, защото е универсален, да речем, че говорим за общообразователна подготовка. Фокусът при повечето не е състезателна математика и медалисти.

# 325
  • Мнения: 6 336
Не знам аз как си го представяте, но в час се решават задачи от училищния материал. Но на много по-усложнено ниво. Нещо като онези червен и зелен сборник от нашето време. Автомобилът е тръгнал от точка А и стигнал в точка Б, но преди това е спирал, зареждал, движил се е три пъти по-бързо от велосипедист и т.н. уловки...
И на контролни поне една задача е логическа. Т.е. и това се учи и упражнява в час. Какво точно и от къде е преценка на колектива математици.
Та не е точно от невнимание грешката на състезателите. Както казах, тези състезатели преди да отидат при Кортезов някой трябва да им е напълнил главата с основата.

Последна редакция: пн, 23 дек 2019, 19:38 от Fancy

# 326
  • София
  • Мнения: 2 925
О, някои ЧУ си използват резултатите от състезания за реклама. Само дето пропускат да отбележат, че масовите им добри резултати са в малките класове. Но тепърва търсещи училище родители лесно се заблуждават, защото още не са наясно със спецификите при състезанията. Пък и впечатляващо звучи "Имаме доста деца от ПУК, които тази година спечелиха медали на състезание за първи клас...". И родителите си казват "Ами те щом в ПУК са така, какво остава за нагоре". После се ориентират, де, неизбежно Simple Smile Относно състезателите и училищния материал- различни са нещата и спокойно състезател може да се окаже с пропуски по училищна математика. Познавам такова дете, чиито родители накрая се принудиха да му вземат и учител по училищна математика, защото при заниманията по състезателна никой не се връща да обяснява основата. Пък липсата на тази основа може да излезе и на по-късен етап Simple Smile Затова съм абсолютно съгласна с Фенси, че състезателите не е задължително да дремят в редовните часове, нито е задължително всеки път да имат само шестици и затова наличието на добро училище им е също толкова важно.

# 327
  • Мнения: 6 331
Пак към математика я насочихте темата. Добре, готина наука, може да се мерите там по състезания, нали е измерима.
Някой, който чете само и не си познава фуклите😀, ще реши, че ако на дечко не му се отдава смятането, е бита карта.

# 328
  • София
  • Мнения: 62 595
Нормално е да се рекламират със състезателите си, всяко училище се хвали с постиженията и по държавните олимпиади. Обаче по-важна за един родител е общообразователната подготовка, защото повечето деца не са състезатели, а дори да са, то не е задължително да са медалисти. Родителите са наясно, че всички предмети трябва да са на ниво, а не само математиката примерно или чуждият език. Тези деца утре ще са гимназисти, а после ще искат да учат медицина, право, а една слаба подготовка по всички предмети може да е спънка заради пропуски в знанията, а това трудно се наваксва.

# 329
  • Мнения: 19 999
Андариел, според мен родителите на малките деца не са наясно.
В началото едно по-будно дете не среща никакви затруднения в училищния материал. Ако има по-ниски оценки, обикновено са от разсейване.
И родителите си мислят, че децата са много много напред и това, което се учи е алабала. Реално в утвърдените училища не е така. Хората знаят как и кога да надграждат, за да не се получи изненада в прогимназията.

Общи условия

Активация на акаунт