Частни училища - информативна тема 31

  • 29 886
  • 738
  •   1
Отговори
# 300
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Под избиране на книжка имах предвид не, че не избира сам, а че винаги би избрал приказки или дисни пред книга за оцветяване или със задачи. Точно като детето на Хоуп мрази оцветяване и пипкави задачи (пунктири и тн), палав е, ако не му е интересно се разсейва лесно, абе не отговаряме на профила за “елитните” училища. И си мисля, че дори с много труд да “влезем” в такова, после ще е мъка и за детето, и за учителите. Вече в едно училище ни казаха, че търсят деца с по-добра фина моторика и лесно подчиняващи се на правилата и не сме такъв тип (макар че не сме неприети, още виси към момента). Разсъждавам си просто, че ако детето е “насила” готвено и някак го приемат, после ще се затруднява сериозно и дали да си го причиняваме... Пък не вярвам психолог за няколло минути да може да провери това. Напоследък покрай истерията дадох на заден и се замислих, че и да не го приемат в търсените 2-3 училища, може да остане в градинта и да започне първи клас в хубаво държавно, не е краят на света. Това са ми разсъждения на глас, ако не е по темата, търкайте смело...

# 301
  • Мнения: 5 425
Де да имаше такова нещо като хубаво ДУ, Пипи. Тук-там са останали единици читави учители, но като цяло цари безхаберие и дезорганизация.
Иначе съм съгласен, че модните ЧУ прекаляват. Никой ли не се замисля, че монетата има две страни? Че прекалената съсредоточеност води до невъзможност за възприемане на широката картина, че прекаленото послушание убива креативността, че тихото поведение не изгражда мускулната,  дихателната и т.н. системи и че подбраната уеднаквена среда убива способността за адаптация и не позволява истинска екипна работа, където всеки участва със силните си страни?
По мое време имаше частни училища между двете крайности. Надявам се, че все още се намират такива.

# 302
  • София
  • Мнения: 2 299
Знае ли се вече каква ще е таксата в СС за ПУК и 1-ви клас за 2019/2020? Може и да коментирано вече, но съм го пропуснала.

Какви домашни дадоха на четвъртокласниците ви сега за ваканцията? При нас малко са се изсилили сякаш, но пък може грешката да е в моя телевизор.

# 303
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Де да имаше такова нещо като хубаво ДУ, Пипи. Тук-там са останали единици читави учители, но като цяло цари безхаберие и дезорганизация.
Иначе съм съгласен, че модните ЧУ прекаляват. Никой ли не се замисля, че монетата има две страни? Че прекалената съсредоточеност води до невъзможност за възприемане на широката картина, че прекаленото послушание убива креативността, че тихото поведение не изгражда мускулната,  дихателната и т.н. системи и че подбраната уеднаквена среда убива способността за адаптация и не позволява истинска екипна работа, където всеки участва със силните си страни?
По мое време имаше частни училища между двете крайности. Надявам се, че все още се намират такива.
Ежко, на теория има такива училища, които уж говорят за артистичност, креативност, потенциала на всяко дете, но на приемната процедура коментираха само фина моторика и правила. Нито дума за интересите на детето, които аз бях описала и той беше показал на самия ден, знам, че часовете си текат, но можеха да отделят 5 минути да поговорят за това, към което беше проявил ентусиазъм в самото училище. Затова и съм леко разочарована, но нек видим другите приемни процедури как ще са.
Ежко, има сравнително добри държавни, но три въпроса ме тормозят- за мотивация на учителите, брой деца и следобедните часове. Иначе резултати и интересни извънкласни са ок.

# 304
  • Мнения: 6 339
Пипи, ще съм грубичка, предупреждавам. Време е да слезеш на земята и да разбереш, че си поредния клиент на ЧУ, а не центъра на света за ЧУ. Ако целиш да ви приемат в конкретно избрано ЧУ(независимо кое е то), ще се наложи ти да се приспособяваш към него, а не те към теб. Ако не можеш да се приспособиш - просто напускаш. Нали се сещаш, че интересите на едно 5 годишно  дете(които утре могат да бъдат коренно различни, точно щото е 5 годишно) от примерно 200 кандидатстващи са ...как да се изразя по-меко....без значение и натоварват процедурата.

И малко прекалявате с това за кротките и примерни деца. Нямам впечатление целият клас на дъщеря ми да е съставен от кротки. Напротив! И в час не чак пък толкова гипсирани.

# 305
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Фенси, нямам проблем с грубостта и директността (вече :Д), ама за протокола беше единственото кандидатстващо дете за деня. Инак да, това ме дразни в големите ЧУ, че е доста анонимно и масовка, от прием, та до връзка с родителя (от разкази на познати). За мен един от плюсовете на Чу е да има чуваемост, да се познаваме, както е в ТЕ и ПУ например.

# 306
  • Мнения: 6 339
ама за протокола беше единственото кандидатстващо дете за деня.

И какво от това? Наистина не схващаш!?!? Големи, малки ...без значение. Чуваемост - ала бала. Всяко ЧУ си има някаква визия за развитие и комуникация. Ако не се вписваш в нея - проблема си е твой. Това са реалностите. Свиквай! ТЕ и Прогресивното- хахахахахаахаха. Боже колко си заблудена!

# 307
  • Мнения: 5 425
Относно чуваемостта: представи си как всички родители едновременно и в хор рецитирате исканията си. Чуват се тези искания, които се рецитират от достатъчно много родители, за да надвият околния шум. Или когато някой крещи с всички сили.
Това, когато има добро желание...

# 308
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
За кое съм заблудена? Че в тези училища има нещо като родителска “комуна”, с всички произтичащи от това плюсове и минуси? Може и да е лъжа, знам ли, но дори ти си коментирала неведнъж колко е негативно, че има активност и дори общи излизания с родители и учители. Просто споменавам, че за мен това е нещо, който в ДУ и да искаш, нямаш. Факт. Не казвам, че това би ме насочило към тези училища, уви е доста по-сложно, но определено предпочитам малки училища с диалог, поне за момента. Но, както казах, не е гаранция, че има такъв при всички лъскави обещания.

# 309
  • Мнения: 6 339
За кое съм заблудена? Че в тези училища има нещо като родителска “комуна”, с всички произтичащи от това плюсове и минуси? Може и да е лъжа, знам ли, но дори ти си коментирала неведнъж колко е негативно, че има активност и дори общи излизания с родители и учители. Просто споменавам, че за мен това е нещо, който в ДУ и да искаш, нямаш. Факт. Не казвам, че това би ме насочило към тези училища, уви е доста по-сложно, но определено предпочитам малки училища с диалог, поне за момента. Но, както казах, не е гаранция, че има такъв при всички лъскави обещания.

Ама това, че има общи излизания не променя казаното от мен. Не разбираш ли? Ако не се вписваш в общия хор - просто си аут. И да не искаш - вписваш се, ако държиш детето ти да е там. И ходиш на общи излизания, дори и да не те кефи. Това няма общо с чуваемост. Комуни, общи лагери - все външен лицемерен израза на политиката училището да следи изкъсо какво се случва. И ако случайно си инакомислещ - ще намерят начин да ти покажат къде ти е мястото.

# 310
  • София
  • Мнения: 7 368
Фенси, нямам проблем с грубостта и директността (вече :Д), ама за протокола беше единственото кандидатстващо дете за деня. Инак да, това ме дразни в големите ЧУ, че е доста анонимно и масовка, от прием, та до връзка с родителя (от разкази на познати). За мен един от плюсовете на Чу е да има чуваемост, да се познаваме, както е в ТЕ и ПУ например.
Пипи, не е анонимно в големите ЧУ и има доста добра обратна и права връзка. Ти какво толкова по-специално би искала да споделиш с училището, че се тормозиш от сега още?

# 311
  • Мнения: 333
Медалистите от нашето училище са на индивидуална, извънкласна подготовка, с решаване на поне една тема от сборник на седмица за домашно. Това е реалността.
Какво означава индивидуална? Учител отделя няколко деца и вместо стандартна математика учат състезателна, оставят ги да си решават свои задачи докато тече урока за останалите или ходят на математика с по горен клас, като това последното не мисля, че може да се организира. И кой им дава задачите за домашно, те индивидуални за всяко дете ли са?

# 312
  • София
  • Мнения: 62 595
Де да имаше такова нещо като хубаво ДУ, Пипи. Тук-там са останали единици читави учители, но като цяло цари безхаберие и дезорганизация.
Иначе съм съгласен, че модните ЧУ прекаляват. Никой ли не се замисля, че монетата има две страни? Че прекалената съсредоточеност води до невъзможност за възприемане на широката картина, че прекаленото послушание убива креативността, че тихото поведение не изгражда мускулната,  дихателната и т.н. системи и че подбраната уеднаквена среда убива способността за адаптация и не позволява истинска екипна работа, където всеки участва със силните си страни?
По мое време имаше частни училища между двете крайности. Надявам се, че все още се намират такива.
Това не е вярно. Изсмукваш си го от пръстите. Много добре си схващат всички картини и се оправят в групова работа.

# 313
  • София
  • Мнения: 7 368
Де да имаше такова нещо като хубаво ДУ, Пипи. Тук-там са останали единици читави учители, но като цяло цари безхаберие и дезорганизация.
Иначе съм съгласен, че модните ЧУ прекаляват. Никой ли не се замисля, че монетата има две страни? Че прекалената съсредоточеност води до невъзможност за възприемане на широката картина, че прекаленото послушание убива креативността, че тихото поведение не изгражда мускулната,  дихателната и т.н. системи и че подбраната уеднаквена среда убива способността за адаптация и не позволява истинска екипна работа, където всеки участва със силните си страни?
По мое време имаше частни училища между двете крайности. Надявам се, че все още се намират такива.
Това не е вярно. Изсмукваш си го от пръстите. Много добре си схващат всички картини и се оправят в групова работа.
Ох, добре, че ти го каза, че нямам сили да коментирам мантрата, че креативността се убива, ако до 7 клас се учи сериозно Sleeping А това пък към 10-годишно да имаш очакване да схване голямата картина (ОМГ SleepingWearySleeping)

Дора, индивидуална и извънкласна подготовка мисля, че е пределно ясно, че не става въпрос за подготовка от училището. Само с училищна подготовка и без решаване на задачи вкъщи дъщеря ми във втори клас има 34 точки на Салабашев (за решени задачи вкъщи не броя решено състезание от последните 2 години). С малко повече концентрация да ги беше добутала до 40-45, но това е пределът на училищната подготовка, който никак, никак не е лош. Но за медал, за повече от тези точки - необходима е подготовка и извън училище. Затова ми е несериозно изказването за медалистите, които са такива от въздуха - говорейки за тази и миналата година, а не преди 5 години, когато задачите бяха лесни, и говорейки за от втория срок на 1 клас и нататък.

Последна редакция: пн, 23 дек 2019, 14:22 от Аш

# 314
  • Мнения: 333
Аш, добре знам колко труд и време струват тези медали. С усмивка приемам изказванията за самородните таланти, които за час два преоткриват кръговете на ойлер, дирихле, гаус, след като в час са учили по учебниците на МОН. Но моят проблем е как такова дете да съчетае часовете с програма по МОН. По математика е ясно, че са безсмислени, но дори по БЕЛ, често тези деца са по-напред и вместо да научават нещо ново тъпчат неща, които знаят. И остава да се доучва след училище или събота, но тогава самото училище ми идва излишно. И за това се интересувам как родители се справят с този проблем. Писаха преди, че решават свои задачи по време на часовете, не пишат общите домашни, но тогава не знам струва ли си такава такса да се плаща.

Общи условия

Активация на акаунт