СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 8

  • 32 730
  • 772
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: X
Скрит текст:
... Лошото е, че сам разбра, че за МГ в балообразуването не влизала оценката по БЕЛ (миналата година) и не му пука вече ..Аз криех тази инфо от него..
AIR, Коя е тази МГ, в която не участва НВО по БЕЛ в балообразуването? Аз не знам такава. Още повече, че всички гимназии с прием след 7-ми клас формират бал по една от схемите, посочени в НАРЕДБА № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в учи … щното образование (вижте по-специално чл. 57 в нея).
Някои МГ и ПМГ осъществят прием в  професионални паралелки. В много от тях ( не помня дали е така при всички) годишната оценка по БЕЛ не е балообразуваща.

# 541
  • София
  • Мнения: 6 660
https://nova.bg/news/view/2020/01/19/275207/%D1%80%D0%BE%D0%B4%D … D0%B8%D0%BA%D0%B0

http://www.bta.bg/bg/c/VI/id/2137501

https://e-burgas.com/post/roditeli-iskat-nov-format-za-maturata- … -sled-7-klas-3296

Мисля, че пращането на малко имейли до МОН от родители по темата само ще помогне...

# 542
  • София
  • Мнения: 5 454
Проблемът с приема в МГ /и в частност в СМГ/ е лесното НВО по математика, при което всяка грешка от напрежение, разсейване или подценяване, респ. загубена точка, се утроява. Преди три години синът ми имаше 100 по мат и 87 по БЕЛ и това му стигна за немската паралека на СМГ. За паралелка с АЕ при 100 по математика дори 78-80 т. по БЕЛ стигаха за прием. Същевременно с такива точки по БЕЛ и с 92-94 точки по математика изобщо нямаше да се класира за гимназията, ако правилно си спомням. 80-85 точки по БЕЛ според мен е нормален резултат - не е нисък, но не е и чак толкова висок бал, и би следвало да е нормално изискване за всяка гимназия с претенции. При 9 часа седмично математика, при подбор на  учениците с изпит по математика след 4 клас, като преди това са ходили на курсове по математика поне две години, и при това ниво на сложност на задачите,  НВО-то по математика е очаквано да се направи за 100 т.  И това със сигурност е по силите на болшинството ученици, но на практика не се случва при всички и накрая някои от тях наистина ги спасява много висок резултат по БЕЛ. Но все пак водещи са точките по математика. Е, ако някой много се издъни на българския, няма да влезе, но тук говорим за резултати под 75 точки предполгам, което така или иначе е нисък резултат за София.

Последна редакция: нд, 19 яну 2020, 16:00 от Prizma

# 543
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 3 829
Скрит текст:
... Лошото е, че сам разбра, че за МГ в балообразуването не влизала оценката по БЕЛ (миналата година) и не му пука вече ..Аз криех тази инфо от него..
AIR, Коя е тази МГ, в която не участва НВО по БЕЛ в балообразуването? Аз не знам такава. Още повече, че всички гимназии с прием след 7-ми клас формират бал по една от схемите, посочени в НАРЕДБА № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в учи … щното образование (вижте по-специално чл. 57 в нея).
Някои МГ и ПМГ осъществят прием в  професионални паралелки. В много от тях ( не помня дали е така при всички) годишната оценка по БЕЛ не е балообразуваща.
Точно така..В ПМГ- В. Търново, профил Математически и профил Софтуерни и хардуерни науки, балообразуването е: 3 НВО МАТ + 1 НВО БЕЛ + МАТ свидетелство + ИТ свидетелство (информация за прием 2019/2020)

Последна редакция: нд, 19 яну 2020, 17:40 от AIR

# 544
  • София
  • Мнения: 3 809
Паралелката физика и математика в НПМГ също е без училищна оценка по БЕЛ в бала. Взимат МАТ и физика.

# 545
  • Банкя
  • Мнения: 40
Дами, от къде мога да видя кое училище по какъв начин формира точките. Колко пъти БЕЛ, МАТ и т.н.? Рано ли е още?

# 546
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
В 7 клас дъщеря ми тръгна надолу - от постоянни 6-ци по БЕЛ сега е на кантар да й оставят 5-ца/личното предубеждение на класната, която е заместваща всъщност - разказвала съм преди, никак не е за подценяване/; по математика още по-зле - 4-ка най-вероятно за срока. Върнаха класното в петък, на 1 точка е от 4-ката, но в крайна сметка има 3. Проблемът основно дошъл от трите листа, на които разписвали 14-те задачи - като на матурата, на 1 лист задачите, на друг решават, и на 3-ти попълват отговорите, та е станало мазало и отнело доста време нанасянето, а в крайна сметка класното е за 40 мин.
 По повечето разказвателни също ще е с 5-ци...Миналата седмица ми спретна номер, като не отишла на курсовете по БЕЛ - била преуморена, 7 дни в седмицата учела, уморена била....В първоначалния си бяс я овиках доста, но после се замислих, че може би наистина й идва в повече - кръжок, курсове по БЕЛ, уроци по математика, по английски, вечер - на тренировки /готви се за Европейско първенство/..Успокоявам се, че поне с английския е добре, а за АК, където иска в езикова паралелка, освен резултатите от изпитите, ще вземат под внимание оценката й по английски само.

# 547
  • Мнения: 6 991
Обикновено тази информация се публикува на сайта на училището.

# 548
  • София
  • Мнения: 7 672
И dir имат статия по въпроса днес.
Иначе и дъщеря ми е на кантар между 5 и 6 за оценката по БЕЛ, но за жалост вината не е у учителката. Няколко изключително глупави грешки е направила на класното.
Ние толкова усилия влагаме в по-трудната ѝ математика, че вече се вижда как е ощетен откъм време БЕЛ. 🙄

# 549
  • Мнения: 3 491
И при нас така се получава-само с математика се занимаваме. Но пък вчера му дадох един тест под формата на НВО по БЕЛ и не направи нито една грешка.
Другата събота имат пробен изпит в школата по БЕЛ, ще го видя какво ще направи

Последна редакция: нд, 19 яну 2020, 17:56 от Amanda.D

# 550
  • Мнения: 24 467
Аз не се притеснявам, че при нас не завишават оценките, притеснявам се, че в 90% от училищата ги завишават...

Е то това е проблемът, за който писах и пиша от години. Несравними са оценките в различните училища и дори класове. Затова и не следва да служат като база за класиране в гимназия. Като щат - много сложен изпит да направят, който 100% да не може да се реши, за да могат да се разслоят степените на усвоеност на материала възможно най-добре, но аршинът задължително трябва да е един за всички. Не шестицата при един да се равнява на тройка при друг.

Последна редакция: нд, 19 яну 2020, 19:54 от Judy

# 551
  • Мнения: 7 680
"Науката за тестовете" работи за една дата на нво, но не и за оценките от хиляди различни учители. Да не говорим, че в един клас може да има някой нарочен или любимец... та и в един клас дори оценките не могат да са съпоставими. Един да има 2 шестици на домашно или на презентации, а друг да го разхождат по материала...

# 552
  • Мнения: 24 467
Ох, и това го пиша от години. Защото съм се нагледала още от мое време на изкуствено напомпани отличници-любимци, които в нова среда се оказва, че са и под средното ниво...
Затова съм за нещо, като тестовете САТ - обемни, разностранни по съдържание, с различна степен на сложност на въпросите, но еднакви за всички и пореведни по еднакъв начин.

# 553
  • Мнения: 2 182
Говорите за завишени оценки по предметите, но в нашето училище вече два пъти казаха на родителска среща, че преди изпитите учителите по съответния предмет трябва да "предположат" каква оценка / колко точки ще изкара всеки ученик и разликата с реалния резултат не трябвало да бъде голяма (забравих колко точно е допустимо).
Това дали е директорско решение? Сигурно, иначе няма как се да завишават оценки масово.
Потвърждавам, че преди 3 и повече години учителите по БЕЛ в СМГ бяха казали на учениците, че ако годишната оценка се различава с повече от половин единица от изкараното на НВО по тогавашната скала на точките, пишат обяснения и не са добри последиците за тях.

# 554
  • Мнения: 24 467
Ако го няма като писана норма - кой какво бил казал е без значение.
Или има точно правило или не.

Общи условия

Активация на акаунт